Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik stuur je wel even een PB anders gaan we voorbij aan het onderwerp
MarliesV schreef:Ik heb wel moeite met je manier van alles hier opschrijven. Het hele stuk komt bijna melig en lacherig over wat mij best een beetje in het verkeerde keelgat schiet. Er zijn veel mensen voor wie kinderen krijgen of zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Een beetje minder laconiek zou je sieren.
MarliesV schreef:TS: ik heb respect voor je keuze voor abortus. Gezien jou mening en jou situatie is dit voor jullie de beste keuze geweest.
Ik heb wel moeite met je manier van alles hier opschrijven. Het hele stuk komt bijna melig en lacherig over wat mij best een beetje in het verkeerde keelgat schiet. Er zijn veel mensen voor wie kinderen krijgen of zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Een beetje minder laconiek zou je sieren.
Blue_Eyes schreef:Ik moet zeggen dat ik bij mensen van wie ik weet dat dat gevoelig kan liggen, ook voorzichtig zou zijn met het vertellen dat ik zwanger ben -als dat zo zou zijn. Been there, done that.
Een beetje rekening houden met je medemens, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.
En de kans dat je met een dergelijke toonzetting in een dergelijk bericht over een nou eenmaal gevoelig onderwerp veel mensen kwetst, is 100%.
En dat mensen de TS nu dus een slecht gevoel ofzoiets proberen aan te praten (alsof het bewust of onbewust z'n impact nog niet heeft, zeg) vind ik echt onwijs laag.
alleen maar respect voor opbrengen dat de TS het ondanks de grote kans op dit ' gerel ' het toch geplaatst heeft
. Uppojono schreef:Ook ik irriteer me aan de manier waarop je erover praat. Ik vind het een verstandig besluit, en ben blij voor je dat je er vrede mee hebt. Maar het is niet niks wat je weg hebt laten halen, het had een kindje kunnen worden. Een leven.! En dat is niet niks. Het is verstandig van je, maar doe niet alsof het een feest is dat je abortus hebt laten plegen. Als dat zo is, ben je wel heel hypocriet.
Isegrim schreef:Daar is niets hypocriet aan, dat is maar net wat voor gevoel je daarbij hebt. Ik zie een foetus gewoon als een foetus en niet als een mens of een mens in wording. Voor mij was het een soort parasiet die zo snel mogelijk uit mijn lijf weg moest, geen mensenleven dat ik in de kiem heb gesmoord.
Uppojono schreef:Ja, dat is jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik denk aan dat jij zelf ook een foetus bent geweest, en dat de beslissing over jouw leven toen ook in de handen van je ouders lag. Wat als zij jou zagen als parasiet? Ik had mijn leven niet willen missen, jij het jouwe? Ik vind het super dat er zoiets als abortus bestaat, maar ik vind wel dat er met respect over gepraat moet worden. Het is en blijft een leven of een leven in wording.
Dan was er niets verloren geweest. Uppojono schreef:Ja, dat is jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik denk aan dat jij zelf ook een foetus bent geweest, en dat de beslissing over jouw leven toen ook in de handen van je ouders lag. Wat als zij jou zagen als parasiet? Ik had mijn leven niet willen missen, jij het jouwe? Ik vind het super dat er zoiets als abortus bestaat, maar ik vind wel dat er met respect over gepraat moet worden. Het is en blijft een leven of een leven in wording.
BraveSpots schreef:Uppojono schreef:Ja, dat is jouw mening en daar heb ik respect voor. Maar ik denk aan dat jij zelf ook een foetus bent geweest, en dat de beslissing over jouw leven toen ook in de handen van je ouders lag. Wat als zij jou zagen als parasiet? Ik had mijn leven niet willen missen, jij het jouwe? Ik vind het super dat er zoiets als abortus bestaat, maar ik vind wel dat er met respect over gepraat moet worden. Het is en blijft een leven of een leven in wording.
Dus jij neemt geen anti-conceptie neem ik aan? Want anders onthoud je al die potentiële baby's dit fantastische leven...
Als het teminste daarom draait.
Vjestagirl schreef:Iorrr schreef:Ik vind het heel moeilijk om dit te lezen, aan de ene kant respecteer ik je mening en je keuze, maar aan de andere kant weet ik dat je, door het zo te omschrijven, mensen gaat kwetsen.
Ik hoop dat jij vrede houdt met je beslissing en dat het de volgende keer iets genuanceerder omschrijft. Scheelt veel gekwetste personen...
Moeten mensen die blij zijn dat ze zwanger zijn dan ook gematigd en genuanceerd zijn omdat ze anders de groep die geen kinderen kan krijgen kwetsen?
Heino schreef:Ik vraag me af waarom TS überhaupt dit topic geopend heeft. Wat wil ze? Medelijden? Nee, lijkt me niet, ze is juist blij. Haar ei kwijt? Waarom, ze zit er toch niet mee?
Uppojono schreef:Ik neem wel degelijk anticonceptie, en je hebt gelijk dat dat inderdaad ook al een soort foetus is. Echter vind ik er wel een verschil inzitten of het alleen een bevruchte eicel is, of dat het zich al echt aan het ontwikkelen is. Wanneer je merkt dat je zwanger bent, is er minstens al 2 week bevruchting. Dan nog de echo, het bedenkingstermijn, dan praten we al over 3 week. In die 3 week heeft er al heel wat ontwikkeling plaats gevonden. Ik ben ook absoluut niet tegen abortus, maar ben tegen de manier van praten van TS..
Mas schreef:Ik vind het knap dat je hebt gekozen voor abortus, en ik ga helemaal mee met je redenatie; als een kind niet gewenst is kan het beter niet komen. Daar wordt naar mijn mening helemaal niemand gelukkig van ook het kind niet.
Heino schreef:Ik vraag me af waarom TS überhaupt dit topic geopend heeft. Wat wil ze? Medelijden? Nee, lijkt me niet, ze is juist blij. Haar ei kwijt? Waarom, ze zit er toch niet mee?
?