Drie jaar geleden heb ik al eens een longfunctietest gedaan die uit kwam op 86%. Voor een test kreeg ik Ventolin en daarmee kreeg ik er 5% bij. Daarnaast is er toen ook nog een longfoto gemaakt, maar daar kwam niks uit. Ik kreeg Ventolin mee om te proberen, maar het haalde eigenlijk niet mijn klachten weg. Ik had het nog steeds benauwd, bleef hoesten, alleen bij kleine activiteiten had ik iets meer lucht door de Ventolin.
Toen heb ik een tijdje Ventolin gebruikt, maar ben er mee gestopt.
Nu drie jaar later toch maar eens opnieuw naar de huisarts toe. Weer een longfunctietest gedaan en daar kwam dit keer 83% uit. En met Ventolin helaas dit keer geen verbetering.
Heb nu van de huisarts mee gekregen dat ik de komende drie maanden Ventolin moet gebruiken (maximaal vier keer per dag) en ik moet even goed aan mijn conditie gaan werken om te kijken of mijn longproblemen daar vandaan komen.
Ik ben nu begonnen met hardlopen. Nouja, standaard bezorg ik de post op zaterdag, dus heb ik een stevige wandeling van 7 km. had ik uitgerekend
En na de vakantie ga ik met mijn oma mee aqua fitnissen.Dus ik ben benieuwd. Begin november moet ik opnieuw de longfunctietest doen en dan zien we wel weer verder. Hopelijk werkt het wel, want ik wordt flink moe van die benauwdheid en dat hoesten

Als ik me erg moet inspannen krijg ik soms bijna geen lucht meer... Dus ben nu weer wat fanatieker aan het 'puffen'