Aramat schreef:Hebben jullie ook dat jullie veel behoefte hebben aan begrepen worden en diepgang?
Ja.
Ik hoorde vroeger ook wel veel dat ik 'te serieus' was. En nog steeds wel eens trouwens.
Ik wil graag begrepen worden, maar doe geen moeite meer bij mensen bij wie ik toch voel dat ze het niet zullen begrijpen. Dat zijn er helaas veel en dat maakt me wel eens eenzaam, maar de mensen die het wel begrijpen zijn des te belangrijker en waardevoller. 
Aramat schreef:Ik heb in t begin van de relatie al heel erg de behoefte gehad om veel te vertellen over mn hooggevoeligheid, over mezelf, ik wil graag snel intensief contact en dat schrikt mensen af.. Hebben jullie deze ervaring ook?
Dat heb ik niet, ik ben eerder te voorzichtig. Maar ik ben wel heel selectief in het kiezen in welke mensen ik investeer. Ik hoef niet snel intensief contact, maar als ik dat aan het opbouwen ben doe ik dat alleen bij mensen die het me waard lijken.
In relaties (zowel romantisch als vriendschappelijk) kan het wel heel moeilijk zijn. Ik heb het gevoel dat ik met heel rationele mensen echt niks kan, maar met heel gevoelige mensen kunnen dingen enorm intens worden. Hoge pieken en diepe dalen in relaties...