Gezellig zo'n onderbuurvrouw! Kan het wel begrijpen dat het een beetje lawaai maakt maar als je geen uur springt zou ik het niet erg vinden Misschien op een mat springen als dat enigszins mogelijk is?
nou dat is niet mogelijk jammer genoeg, ze begint al te krijsen als ik gewoon de pepermolen per ongeluk laat vallen.. Gelukkig hebben we een buitenverblijfje op een camping, met een heel recreatiepark. Maandag leveren ze daar onze nieuwe caravan en blijven we daar 2 weken logeren, dus opzich kan ik volgende week wel lekker verderspringen
Wat vervelend Joycebunny dat je nu niet ongestoord kunt springen. Maar gelukkig kun je maandag 2 weken goed springen
Ik heb ook eindelijk een springtouw gekocht, alleen is hij niet verstelbaar... Ik had de keus tussen een van 5 euro en een van 15 euro, ja sorry hoor maar ik ga geen 15 euro betalen voor een springtouw nu heb ik er een rare knoop in gemaakt. Alleen ik ben nog niet echt goed in het draaien, elke 10 keer springen gaat het weer fout en moet ik opnieuw beginnen
Leuk dit! Ik kan het schema op deze computer niet bekijken maar het lijkt mij zeker wel wat! Hoelang zijn jullie ongeveer per dag bezig met springen?
Esther
Geplaatst: 08-04-11 17:30
Geïnspireerd door dit topic vanmiddag ook een springtouw gekocht, bij de Lidl lag er nog eentje die ook nog afgeprijsd was. Eens zien of ik mijn conditie wat op kan krikken en hoe lang mijn knieën dit volhouden.
Barvrouwke
Geplaatst: 12-04-11 12:51
Topic dood... Zijn er nog actievelingen? Ik denk er elke dag aan, maar besluit dan toch mijn energie elders aan te besteden
Yellomofoon
Geplaatst: 12-04-11 14:21
Heb 3 dagen niet gesprongen, ga vandaag maar eens terug beginnen
ik spring om de dag, meestal 12x 100 maar ben nu aan het opbouwen voor de 20x 100 ik heb gewoon zelf een springtouw gemaakt, eigen lengte, en kostte me wel 80 cent! ik vind het heerlijk werken!
ik ga nu elke morgen wat eerder uit bed, zodat ik nog kan springen, anders haal ik het niet meer, en dan komt het er gewoon niet van! ik springn nu 'sochtends: 1x 100 2x 200 2x 300 = 900 totaal
maar waar is dit eigenlijk goed voor? want buiten dat ik buiten adem ben, en sjagerijnig omdat mijn touw heel de tijd blijft hangen voel ik niet echt beenspieren/buikspieren (alleen mijn kuiten wel)
en hoelahoepen? waar is dat eigenlijk goed voor? want dat houdt ik dus makkelijk een uur vol (dit doe ik altijd tussen de sets door)
Anoniem
Geplaatst: 08-08-11 15:34
Nou het andere topic werd gesloten omdat we hier zouden moeten praten, maar deze stamt af van april.. maar goed. ik ga ook fanatiek touwtje springen heb ik besloten.
Kaartje23
Geplaatst: 08-08-11 16:16
Touwtje springen is leuk! Vandaag weer voor het eerst gedaan dit jaar!
Ik woon in een flat dus ik spring ook meestal buiten. Vandaag eerst buiten 4 km hardgelopen, toen 3x 150 keer gesprongen (op een rustig plekje in het park) en daarna de laatste kilometer naar huis gejogd. Thuis nog wat buikspieroefeningen gedaan. Lekker bezig geweest vind ik zelf!
Tijdens het touwtje springen wissel ik de manier van springen wel af. Dus bijvoorbeeld twee benen naast elkaar, touwtje springen zoals je ook loopt (lastig om uit te leggen..), knieën omhoog, hakken naar de billen, op één been etc.
Ik wissel ook wel af omdat ik anders last krijg van een oude oude blessure die terug blijft komen. Maar goed, ik hoop dat ik hier mee een beetje conditie opbouw
Ja ik weet genoeg over mijn blessure, ook lang genoeg voor bij fysio gelopen. Maar of ik nou wel of niet sport, het blijft gewoon een gevoelige plek..
Connie
Geplaatst: 08-08-11 20:53
250 keer gesprongen met pauzetjes. Ben nog steeds dood en ik had vandaag echt spierpijn in m'n kuiten haha. Maar ik ben er wel achter gekomen dat ik alleen maar 'gewoon' kan springen (tot nu toe dan...) Op 1 been, van voor naar achter of van links naar rechts springen lukt me echt niet.
Dingen die ik heb ondervonden... Je touw moet niet te lang/kort zijn. Doe een sportbh aan Blijf rustig in en uitademen tijdens het springen. Spring met een muziekje! Dat is echt heel fijn. In dit topic stond ergens dit linkje: http://www.youtube.com/watch?v=xgER1L6jD8Y
hmm... wat een idee! Leuk! Ik loop redelijk fanatiek hard, maar dit kan ik er ook mooi naast doen... Eerst inderdaad maar een springtouw aanschaffen!!
DanceValley
Geplaatst: 14-08-11 14:20
Gister een springtouw aangeschaft gewoon zo'n dingetje van de intertois, ben maar 1.60 dus dat lukt prima, door tijd gebrek probeer ik 1 keer in de week hard te lopen en nu dus ook een aantal keer in de week touwtje springen.
Net 3 sets van 50 gedaan en dit ging me eigenlijk makkelijk af! Wil graag sterkere/strakkere benen en wel wa kilootjes eraf, dus kom maar op haha.
Mijn ouders zijn op vakantie dus dan kan ik het mooi in de woonkamer doen, weet niet of ze daar zo blij mee zijn als ik dat doe en ze thuis zijn haha, van de winter wordt het denk ik de zolder verbouwen..
Wat een leuk idee, ik heb een conditie van 0,0 dus dit lijkt me wel handig
DanceValley
Geplaatst: 14-08-11 15:17
Goed voor de condititie is het sowieso, nu hoop ik ook nog voor de vetjes haha. Dat springen zonder tussen hupsje kan ik trouwens echt niet, dat ga ik heel hard stampen en na 3 keer ga ik zo snel dat ik struikel over het touw
Heb helaas geen mooi/groot park hier in de buurt, en om nu door de woonwijken te gaan hardlopen zie ik ook niet zo witten