Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:35

DDDMakkink schreef:
ik fanatiek???
zie mensen zwemmen waarvan ik denk :oo waar halen die de energie vandaan om zo hard te gaan
maar vind het van mezelf wel knap dat ik het tot nu toe vol hou
wil toch echt mijn doel van 120 bezoekjes aan het zwembad hebben gehaalt eind van het jaar

Ja vind ik wel. Als ik naar mezelf kijk, als ik er dan eenmaal in lig ben ik wel fanatiek. Maar heb nu ook 3 trainingen niet mee gedaan. :P En ik doe het voor de lol. Jij echt met een doel en je fietst er nog zoveel bij. En dan ook nog eens voor jezelf, ik heb een stok achter de deur doordat ik bij een vereniging zwem.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:05

Ben niet begonnen met zwemmen, maar wel met aquaspinning.
Wil toch wat meer conditie kweken, en een beetje afvallen is ook nooit verkeerd.

Sleeper

Re: Het ik ben begonnen met zwemmen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:20

@Annastasia, pff dat is heel zwaar of niet? Goed hoor!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:20

ik ben wel geweest, maar niet fit :o
Eerste half uur flink mee gedaan :) toen gestopt :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:27

Sleeper schreef:
@Annastasia, pff dat is heel zwaar of niet? Goed hoor!

Ik moet eigenlijk zeggen dat het me nu nog wel meevalt.
Is ook maar een half uurtje, maar dat moet meer dan genoeg zijn.
Heb de fiets nog wel op z'n lichtste stand, maar binnenkort ga ik 'm zwaarder zetten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:29

Heb ook weer lekker gezwommen. We hebben veel spieroefeningen gedaan zoals opdrukken op de kant tewijl je benen etc omder water zijn, op de kant hangen met je rug tegen de muur em dan cirkels maken met je benen etc. Ben nu wel moe zeg! Voel me schouders nou al dat belooft nog wat voor morgen haha.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 08:42

hier zondag pas zwemmen -O-
heb al wel de zonnebank gereserveerd

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:21

Ik kan hopelijk vrijdag weer. Heb er echt wel weer zin in! :) Na 2 weken niet te hebben gezwommen..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:26

EllaBellaah schreef:
Heb ook weer lekker gezwommen. We hebben veel spieroefeningen gedaan zoals opdrukken op de kant tewijl je benen etc omder water zijn, op de kant hangen met je rug tegen de muur em dan cirkels maken met je benen etc. Ben nu wel moe zeg! Voel me schouders nou al dat belooft nog wat voor morgen haha.

ja herkenbaar , maar over een aantal keren merk je dat je gespierde armen hebt. *\o/* nu nog even -O- . ;)
k zou vanavond gaan , maar was laat en moest een stuk op de fiets , ga maandagavond weer. ( volgende week drie keer, is de planning)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 08:05

dat van de armen merk ik ook al
worden een klein beetje strakker en merk ook dat ik steeds sneller en meer banen achter elkaar kan zwemmen
eerst was ik na 1 baan al moe en nu merk ik het bij baan 6 dat het even zwaar word en dan stop ik meestal een minuutjes en ga dan verder
probeer wel altijd rond de 30 banen te komen ben een keer zo fanatiek geweest dat ik er 40 had *\o/*
volgende week ga ik hopelijk ook weer gewoon 3 keer ligt er donderdag even aan,aangezien ik mediactie krijg en niet weet hoe ik daar dan op reageer

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:37

Ik stond gisteren op en had het idee dat mijn buikje behoorlijk strak was! Klinkt misschien gek maar ik ben gezegent met snel afvallen je kan het verschil van de ene op de andere dag zo zien.
Ik zou eigenlijk 2x in de week willen gaam maar die les die ik doe is er maar 1x in de week en de meiden waar ik mee ga verklaarde me voor gek :P

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 09:43

ik ben jaloers ik val niet snel af
gaat langzaam maar goed als het maar gaat
net bij de fysio geweest en als ik me goed voel na mijn behandeling in het ziekenhuis volgende week dan ga ik naast 3 keer in de week
zwemmen ook nog bij hun sporten
puur buikspieren en arm spieren
heb thuis ook zo een buikapparaat moet ik toch maar eens gaan gebruiken
en wie weet pas ik ooit weer in een maatje 38 dat zou echt fijn zijn

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 09:47

Grrr Deze week word het weer niet veel.
Blijkbaar nog niet helemaal de oude en pijn in kijn ellebogen van het zwemmen (denk de aanhechtingen van pezen/spieren)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:21

oh dat is minder dat je pijn heb
kan de dokter er niet naar kijken dan?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:34

Oh dus het gaat toch de goede kant op met je? Zou wel fijn zijn! Ik weet ook niet hoe ik zo snel kan afvallen zal wel de genen van mijn vader zijn, maar als ik wat ouder word gaat dat ook niet meer zo snel hoor. Ik kom helaas wel redelijk snel aan als ik even een eetbui heb een paar dagen maar dat is er ook heel snel weer af :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:29

met mij de goeie kant op???
nou niet echt :o
zondag wel weer zwemmen
hoop wel dat 3 keer zwemmen en nog een keer sporten bij de fysio effect gaat hebben
heb nu twee ham kaas croissantjes heb besloten dat dit de laatste twee zijn voor dit jaar hihi

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:01

Ik zou willen dat ik effect zie/merk. Oke, ik ben pas 3 wkn bezig, 6x geweest. Maar, alles flubbert nog net als daarvoor.

Ik zwem tussen voornamelijk oudere mensen, dus dan valt het gedril niet zo op. Kwam er vanmorgen een jong ding het zwembad in, super strak in dr velletje met een bikini aan, zag er perfect uit. :roll: Kom ik aan met flubberbuik, vetjes die uitsteken, putjes in mn benen etc etc :')

Qua conditie merk ik het wel. De eerste week vond ik best pittig, half uur, maar de derde week (nu) zwem ik met gemak een uur achter elkaar. Ik denk ook dat het met mijn conditie niet zo slecht is als ik dacht, anders zou dat denk ik niet zo snel kunnen.

DDDMakkink, zondigen af en toe moet toch kunnen. Dat is volgens mij ook waardoor je lijnen volhoudt, het hoeft natuurlijk geen kwelling te zijn. Natuurlijk moet je niet elke dag dit excuus gebruiken. Dus naast zwemmen ook nog sporten, pfffff :D

Annebe, vervelend zeg. Hopelijk trekt de pijn snel weg.

EllaBellaah, oooooow jij bent gezegend met een strakke buik? Ik heb dat nooit gehad, ik heb altijd een bergje zeg maar.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:04

EllaBellaah schreef:
Oh dus het gaat toch de goede kant op met je? Zou wel fijn zijn! Ik weet ook niet hoe ik zo snel kan afvallen zal wel de genen van mijn vader zijn, maar als ik wat ouder word gaat dat ook niet meer zo snel hoor. Ik kom helaas wel redelijk snel aan als ik even een eetbui heb een paar dagen maar dat is er ook heel snel weer af :)

Whahahah, Ik rol hier even over de grond van het lachen. Even in je profiel gespiekt omdat je zegt 'als ik wat ouder word' Je bent gewoon nog een frisse jonge meid! (even ter verduidelijking, ik ben 20 jaar ouder dan jij) Geweldig dit :')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:27

ja zwemmen 3keer in de week en dan nog op afspraak sporten bij de fysio dus dan moet ik wel aangezien er iemand staat te wachten
goeie stok achter de deur.
nou opzich vind ik dat ik netjes eet hoor
overdag gewoon brood en s'avonds groente met aardappels en vlees
en een stukje fruit zo nu en dan denk er vaak niet aan
maar goed ga me best doen
wat ik met zwemmen ook vaak doe is een baantje schoolslag maar dan alleen met mijn armen
van de 30 baantjes doe ik er meestal 2 of 3 en dat is heeeel zwaar maar werkt wel voor je flubber armen
alleen merk ik niks aan mijn benen met zwemmen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:35

Van zo'n buikapparaat krijg ik juist rugpijn. Die gebruik ik maar liever niet na twee hernia's :=
Vanaf volgende maand ga ik weer zwemmen, ben benieuwd. Maar ja regelmatig gaan en ik voel altijd weer mijn conditie groeien.

Bananen zijn trouwens goed voor de concentratie en de energie. Dat is echt heel goed fruit om te eten voordat je gaat zwemmen.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:22

Haha ja daarom zeg ik ook over een x aantal jaar zal dat echt niet meer zo makkelijk gaan hoor :P ahoewel ik me moeder wel eens hoor zeggen dat ik dik word maar daar klopt helemaal niks van. Toen ze mijn leeftijd had is ze heel veel aangekomen dus ze wil dat bij mij voorkomen denk ik.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:25

ja dat klopt wel ik krijg ook meer conditie en energie van zwemmen
nu nog wat meer spier en minder vet graag :Y)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:04

Nou, zoals het nu lijkt kan ik morgen wel gaan zwemmen. :) Gelukkig maar want ik heb er echt weer zin in! :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:19

hier nog wachten tot zondag -O-
en dan dinsdag weer
en donderdag is nog niet zeker

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:38

Ik ga me vanavond ook weer uitleven. Heb een nieuwe zwembril gekocht waarmee ik er hopelijk niet meer uitzie als een Klingon als ik hem afdoe na het zwemmen :)

Hoop dat het niet zo druk is, dan kan ik me weer eens op keren concentreren (moet ook nog steeds leren niet hoestend en proestend boven te komen, maar in een vloeiende lijn door te zwemmen).