Wie nog meer depressief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:15

Ik heb ook ooit wat geschreven. Ik schrijf sowieso heel veel (ben fanatiek poster in het zinnentopic op bokt);

Ik voel me machteloos. Ik kijk toe met lege handen naar flashbacks uit het verleden. Ik kijk toe, krachteloos en zonder woorden. Niets kan mij hier vandaan halen want het verleden haalt me ongemerkt in. Het houd me tegen in mijn toekomst. Het verleden maakt mij kapot en of ik het wil.. Daar trekt het zich niets van aan. Het verleden maakt je tot wie je bent en mijn verleden heeft dan ook mij gevormd tot wie ik nu ben. Machteloos kijk ik toe terwijl de tranen van woede over mijn wangen stromen. Machteloos wacht ik af tot het filmpje uit mijn verleden helemaal is afgespoeld. Met gebalde vuisten sla ik mijn ogen neer. Machteloos. Ik voel me weer net zo machteloos als toen. Geluidloos lopen de tranen over mijn wangen, woede, pijn en verdriet. Was er maar iemand om mij terug te halen naar het heden, was er maar iemand die mij kon helpen aan een betere toekomst. Was er maar iemand die mijn tranen kon weg vegen en kon zeggen dat het allemaal goed kwam. Maar dat komt het niet, want aan het verleden valt niets meer te veranderen, aan het verleden valt niets meer goed te maken. De chaos in mijn hoofd is niet te overzien, beelden van nu, toen en hoe het zal zijn, misschien. Dromen, nachtmerries, fantasie en de realiteit. Alles door elkaar als een race van kleuren, beelden, geuren en geluiden. En daar ergens tussenin sta ik, de weg kwijt maar zoekende. Want ik weet zeker dat ik hier weer uit ga komen.
Flashbacks van toen, minder intens, minder heftig, zie je, het gaat al beter. Een eenzame traan maakt zijn weg over mijn wang naar beneden, een eenzame traan van verdriet. Langzaam glimlach ik. Want ik weet. Het komt goed.

Het is ongeveer hoe ik tegen de dingen aansta. Ik weiger te denken dat het nooit meer goed komt (alhoewel die gedachten heus wel af en toe in mijn hoofd speelt). Anyway. Ik ben naar het RIAGG geweest en 11 feb moeten mijn ouders erheen. Ik houd de reden liever voor me (meelezers :=), maar zie er enorm tegenop. Ik ga dan wel niet, maar ben bang voor wat ze aan mijn ouders vertellen en wat mijn ouders aan hun gaan vertellen enzo. :=

Overigens slaap ik ook alweer een paar weken niet normaal. Ik beweeg veel in mijn slaap (lees; heb heel het matras verplaatst en mijn deken uit zijn hoes gehaald, en dat doe ik elke nacht zowat) en heb hele levendige en realistische dromen. Het zijn niet echt nachtmerries maar ik voel me ook nooit op mijn gemak etc in mijn dromen. Dus leuk zijn ze ook niet.. Ik vind het echt vervelend worden en weet ook echt niet wat ik eraan kan doen. :=

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:44

DarkDreamer schreef:
Ik heb ook ooit wat geschreven. Ik schrijf sowieso heel veel (ben fanatiek poster in het zinnentopic op bokt);

Ik voel me machteloos. Ik kijk toe met lege handen naar flashbacks uit het verleden. Ik kijk toe, krachteloos en zonder woorden. Niets kan mij hier vandaan halen want het verleden haalt me ongemerkt in. Het houd me tegen in mijn toekomst. Het verleden maakt mij kapot en of ik het wil.. Daar trekt het zich niets van aan. Het verleden maakt je tot wie je bent en mijn verleden heeft dan ook mij gevormd tot wie ik nu ben. Machteloos kijk ik toe terwijl de tranen van woede over mijn wangen stromen. Machteloos wacht ik af tot het filmpje uit mijn verleden helemaal is afgespoeld. Met gebalde vuisten sla ik mijn ogen neer. Machteloos. Ik voel me weer net zo machteloos als toen. Geluidloos lopen de tranen over mijn wangen, woede, pijn en verdriet. Was er maar iemand om mij terug te halen naar het heden, was er maar iemand die mij kon helpen aan een betere toekomst. Was er maar iemand die mijn tranen kon weg vegen en kon zeggen dat het allemaal goed kwam. Maar dat komt het niet, want aan het verleden valt niets meer te veranderen, aan het verleden valt niets meer goed te maken. De chaos in mijn hoofd is niet te overzien, beelden van nu, toen en hoe het zal zijn, misschien. Dromen, nachtmerries, fantasie en de realiteit. Alles door elkaar als een race van kleuren, beelden, geuren en geluiden. En daar ergens tussenin sta ik, de weg kwijt maar zoekende. Want ik weet zeker dat ik hier weer uit ga komen.
Flashbacks van toen, minder intens, minder heftig, zie je, het gaat al beter. Een eenzame traan maakt zijn weg over mijn wang naar beneden, een eenzame traan van verdriet. Langzaam glimlach ik. Want ik weet. Het komt goed.

Het is ongeveer hoe ik tegen de dingen aansta. Ik weiger te denken dat het nooit meer goed komt (alhoewel die gedachten heus wel af en toe in mijn hoofd speelt). Anyway. Ik ben naar het RIAGG geweest en 11 feb moeten mijn ouders erheen. Ik houd de reden liever voor me (meelezers :=), maar zie er enorm tegenop. Ik ga dan wel niet, maar ben bang voor wat ze aan mijn ouders vertellen en wat mijn ouders aan hun gaan vertellen enzo. :=

Overigens slaap ik ook alweer een paar weken niet normaal. Ik beweeg veel in mijn slaap (lees; heb heel het matras verplaatst en mijn deken uit zijn hoes gehaald, en dat doe ik elke nacht zowat) en heb hele levendige en realistische dromen. Het zijn niet echt nachtmerries maar ik voel me ook nooit op mijn gemak etc in mijn dromen. Dus leuk zijn ze ook niet.. Ik vind het echt vervelend worden en weet ook echt niet wat ik eraan kan doen. :=

heel mooi geschreven zeg!

snap dat je bang bent voor wat ze aan je ouders gaan vertellen.
mijn moeder moet dinsdag met MIJ mee.. en dat vind ik al dood eng, idee dat ze dingen die ik vertel aan me moeder vertel..
snap dat je het niet wilt vertellen i.v.m meelezers, mijn pb-box staat altijd voor je open!
dat matras verplaatsen doe ik dan weer niet, trek wel me hoeslaken er af, draai me dekbed om of ligt op de grond, kussen die ineens aan de andere kant liggen of ik wordt aan de andere kant wakker.. geen idee wat ik allemaal uitspook maar ken het maar al te goed.
ik heb ook geen idee wat je er aan zou kunnen doen..

different1

Re: [Centraal] Wie nog meer depressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:28

@ darkdreamer: heel mooi geschreven, en ook heel herkenbaar....
er komen spannende dagen/weken aan voor jullie lees ik.
ik ben helaas vergeten te bellen naar de psych, en nu heb ik dus kans dat ze m'n dossier hebben gesloten.
enerzijds baal ik daar wel heel erg van, maar anderzijds zou ik het ook wel prima vinden.
ik ben nu gewoon nog niet in staat om te kunnen praten, om dat allerdiepste gevoel aan te raken.

m'n moeder is inmiddels verhuisd, en mijn kindje zit daar voortaan van zondag t/m donderdag, dit ivm reistijd van mijn woonplaats naar het park waar m'n moeder en haar vriend momenteel verblijven.
m'n moeder moest huilen, ze heeft weer enorm last van een minderwaardigheidscomplex enz.
ik weet wel waar dit vandaan komt, maar ik kan er niets aan veranderen.
ik hoop, nee ik bid, dat ze zichzelf niet weer dusdanig laat gaan dat ze weer opgenomen moet worden, en dat ze goed voor mijn kind zorgen...
ik vind het zo helemaal niets hè, om die kleine uit handen te geven.
maar ik kan haar nu ook niet bij me houden ivm school/stage/oppas.
damn, soms is het leven echt fiets up!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:13

hebben jullie ping? heb morgen internet @ bb.
als jullie willen mag ik dan jullie ping? anders niet hoor
ook wel fijn als er wat is dat je het dan even kwijt kan enz
stuur maar in pb als je wilt geven! (:

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:06

susannex schreef:
hebben jullie ping? heb morgen internet @ bb.
als jullie willen mag ik dan jullie ping? anders niet hoor
ook wel fijn als er wat is dat je het dan even kwijt kan enz
stuur maar in pb als je wilt geven! (:

Ik heb geen bb! Maar ik heb wel WhatsApp, ik weet niet of je daar contact mee kunt maken op een of andere manier? :+

Met mij gaat het de afgelopen eindelijk weer goed! Heb mijn gevoelens voor die jongen maar eventjes opzij gezet en voel me al een stuk opgeluchter.
Helaas heb ik de laatste 2 weken helemaal geen zin meer om met vriendinnen af te spreken. Doordat ik het heel erg druk heb met werken spreek ik ze niet vaak meer en het contact verloopt erg stroef. Dus ik heb nu zoiets van; laatmaar, ik wil ook geen gesprekken forceren ofzo. :\

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:07

ja dat kan wel geloof ik! :P

wat fijn dat het beter gaat.
nee snap dat je niks wilt forceren enz.
maar probeer contact te houden :)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:49

Dat moeten we dan even uitvinden want mij lukte het niet laatst.. Kan alleen Appen met andere WhatsAppers. :\

Ik probeer ook wel contact te houden hoor, maar ik heb de afgelopen 13 dagen straight gewerkt en ik ben morgen éindelijk 1 hele dag vrij! :D Daarnaast is het me veel te koud om naar buiten toe te gaan dus ik zit veel liever achter m'n pctje de hele avond Ne-Yo te luisteren. <3
Donderdagavond ga ik wel even weer naar centrum toe, daar zijn de meiden altijd wel. :)

Woeh en vrijdag naar Centerparcs!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:51

oke!:)
ja dan snap ik het wel hihi.
leuk! veel plezier iig.
oeee lekker ^^

ik heb volgende week maandag gesprek over opname inplaats van morgen.. me moeder kan morgen niet.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:54

Jammer van je afspraak! Dat is wel een tegenvaller zeker, je hebt je helemaal voorbereid op het gesprek en dan wordt het opeens verplaatst, vervelend is dat. :\

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:56

ja ik vond wel even balen maargoed is niet anders.
ik ben wel zenuwachtig voor wat er komen gaat.
ik sta wel nog als afspraak dus heb dan therapie morgen inplaats van gesprek met me moeder.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:08

Ik ben ook weer bezig met een gedichtje...
Hier een beginnetje :)

Het is weer zover
Een gedachte..
"het is beter dat ik ga"
Het is tijd...
Ja het is echt tijd.
Deze gedachte wil ik niet eens.
Maar hij is er sterk.
Moet vechten maar het is zwaar...
Weer teveel gedachtes.
Ook over onnozele kleine dingetjes..
Bang om te falen.
Alles proberen goed te doen.
Maar vaak lukt dat niet...
Ben zwak.
Zwak om me dingen goed te doen...

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:17

wat een k'ut dag zeg vandaag @ school.
begon smorgens @ fiets.
ik ben meestal wel op tijd was nu 3 tot 5 minuten te laat en ik wacht ook wel is in de kou op haar.
zegt ze/kijkt ze heel katig laat de volgende keer even weten dat je later komt!
dus toen schoot ik al bijna vol was al dood moe.
en toen was heel stil begon ze ineens waarom is uit dan/sinds wanneer is uit dan? ik klapte dicht en was weer stil.
we wachten op andere meisje, zij liet me weer links liggen.. weer me negeren en lachen met dat andere meisje.
ook naar school stukje lopen negeerde ze me gewoon.
toen hadden we nieuwe (coach) groepjes om in te werken gelukkig zit ik in een leuk groepje.
toen hadden we drama nou op me vorige school vond ik dat geweldig maar hier klapte ik compleet dicht.
iedereen wilde mutjes/hoedjes passen ik deed later ook en toen dansje er bij xd meisje moest lachen en deed mee zegt 1 meisje waar ruzie mee heb gehad en die zich zelf helemaal geweldig vind DOE IS NORMAAL JO! ik voelde me meteen weer helemaal k'lote.
en toen zat ze met vriendin van dr naar me te kijken heel minderwaardig beetje over me te smoezen zo voelde het echt.
toen moesten we een emotie uitbeelden die je op kaartje kreeg van de docente, ik had beledigd nou eerder vond ik het appeltje eitje.. we moesten in het middelpunt van de groep op een stoel zitten en daar zat ik, ik klapte weer compleet dicht, iedereen keek naar me.. het maakt me zo bang en zenuwachtig.. begon heel stom te lachen maar wist niet hoe ik het anders moest uiten.. dat ik me ongemakkelijk voelde maar me docente ( begeleider) had het wel door geloof ik...
en toen moest ik ineens onverwachts een spreekbeurt doen over het (huis)dier waar je voor had gekozen, ik had veulen(s) en ik wist niet dat vandaag moest maar dat werd besloten.. was echt zenuwachtig, zat steeds te trillen maar heb gelukkig de punten en ze waren positief.
pfff wat een klote (school) dag.
toen thuis ook nog beetje ruzie enz.. nou de dag zat heerlijk mee..
en nu praat me ex tegen me zegt ie hee chikaa. pfff.
sorry moest even kwijt, had ook nog gezegt dat ik het zou vertellen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:02

Wat verveend te lezen dat het met meerdere hier niet zo fijn gaat... Ik zal even proberen persoonlijk te reageren: (heb wel netjes alles bijgelezen geloof ik)

svdijk: Interpreteer ik het goed als ik zeg een dag op en de volgende af? Het wisselen hoort er helaas bij...
Mooie tekst die je hebt geschreven. Pijn... mooie beschouwing :j
Wat vreselijk naar dat je je kindje bij je ouders moet laten terwijl het met je moeder ook niet zo goed gaat. Ik denk aan jullie en duim dat het beter zal gaan!

unika: Ik geloof dat een depressie een van de latstiger ziekten is om mee om te gaan als 'omstander'. Ik weet dat het voor mijn famillie heel zwaar is, zou het me niet willen voorstellen als het mijn vader zou zijn. Met 'medepatienten' ga ik altijd zo rustig mogelijk om, heel veel luisteren, niet er om heen draaien als je iets wil zeggen, opletten dat je geen 'dooddoeners' gebruikt en niet alles op jezelf betrekken. Maar aan die dingen heb je natuurlijk niet zo gek veel, ik neem aan dat jij niet degene bent waarmee je vader over zijn problemen praat. Dat mag ik iig hopen voor je.

DarkDreamer: Ook heel aangrijpend stuk. Vooral spreekt er ontzettend veel kracht uit vind ik, dat je toch zoveel hoop kunt hebben, vertrouwen dat het goed komt. Ikzelf (sorry weer over mezelf) heb het niet zo op het RIAGG. Wel ken ik natuurlijk het gevoel dat er over je gepraat wordt. Zeker als je ouders er achteraf vaag over doen. Gewoon stiekem een geluidsbandje in hun tas (haha, grapje :) )
Probeer er vertrouwen in te hebben dat men het beste met je voor heeft.

Dark Dreamer & susannex: Wat vervelend van dat onrustige slapen. Zou medicatie daarin kunnen helpen, of ben je daar tegen?

susannex: Mag ik vragen hoe en wat betreffende die opname? Of heb ik toch dingen gemist? Hoe is het gegaan? Welke regio wordt je (misschien) opgenomen? Begrijp ik het goed dat je nu al ambulante therapie daar hebt?
K*t wat er op school gebeurd is. Kop op! :(:)

topsylover: Fijn die betere tijden! Wel dan weer vervelend dat het met vrienden stroef loopt. Misschien een leuke activiteit met ze plannen? Dan heb je automatisch gespreksstof. Het is ook niet makkelijk als ze zelf niet in jouw soort stiuatie zitten.

XmissdaphX: Mooi! Al is het wel erg donker bij jou (en zovelen met ons). Houd vol hè... (sorry voor de dooddoener)

Over mezelf: Door onzorgvuldigheid van mijn kant is een plan dat waterdicht leek, in de soep gelopen. Gelukkig ben ik niet weggestuurd hier (opname) Moest wel weer kiezen of ik hier door wil. En ik weet niet of ik dat kan, vooral omdat ik totaal geen perspectief zie. Het kan wel wat beter gaan, maar dat kan nooit blijvend zijn. Ik kom er nooit ver genoeg uit om er uit te blijven. Dus dan heeft vechten ook geen enkele zin meer... Voor nu toch nog gekozen om hier te blijven. Vooral door heel lieve groepsgenoot ( :+: maar niet verliefd hoor) De gesprekken met hem zijn ongeveer de enige lichtpuntjes die ik nog heb. Hoe slecht het ook gaat, hij (K) probeert me er doorheen te slepen. En dat is natuurlijk wederzijds, voor hoever ik dat kan. Mijn paardje krijgt dat zelfs niet meer voor elkaar... ;(

Jullie allemaal: :(:) Ik den aan jullie!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:12

ik moet nog opgenomen worden, krijg maandag gesprek er over met me moeder..
kijken hoe en wat en of ze er mee in stemt.
ik weet nog niet hoe en wat en waar.. hoor ik allemaal nog.
ja heb nu ambulant...
ja idd :( ja probeer het maar pff.
vandaag weer flinke ruzie hier

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:40

Oei, heel spannend! Ikzelf heb in de afgelopen 2 jaar al 15 maanden opnames achter de rug, ben momenteel bij de 5e kliniek op rij... Dus weet er genoeg van, mocht je me iets willen vragen. (Ik zit/zat in de regio Noord-Limburg/Oost-Brabant)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:21

Okeee ik ben benieuwd Suus!
Safiera dat is ook een hoop in 2 jaar tijd!!
Maar als het moet, moet het eenmaal.
Ik ben gelukkig nog nooit opgenomen...
En ik hoop ook eigelijk nooit...
Mijn gedichtje is af,
Ik zal hem zo even over typen :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:35

Het is weer zover
Een gedachte..
"het is beter dat ik ga"
Het is tijd...
Ja het is echt tijd.
Maar hij is er sterk.
Weer teveel gedachtes.
Bang om te falen.
Ben zwak.
te zwak om me dingen goed te doen...
Vriendinnen die me verlaten...
Ik doe echt me best om een goede vriendin te zijn.
Alleen ziet 80 procent het niet.
Ik kan mezelf niet meer zijn.
Bijna altijd maar een masker op.
Gaat af als ik alleen ben of als ik in bed lig.
Dan komt te ware ik..
Niemand kent die meer.
Alleen ik.
Bang om mezelf te zijn.
Bang om me te binden aan iemand.
Alleen al door de gedachte dat het met 3 woordjes over kan gaan.
Hij laat me toch wel zitten.
Wie wilt er nou een vriendin met problemen?
Huilen wat is dat?
Ik kan het niet meer.
mijn gevoelens tonen ook niet.
Ik krop alles op.
Ik kijk naar mezelf.
Foute gedachtes vliegen door me hoofd.
Waarom kan ik me nou nooit eens goed voelen?
Deze tijd moet snel voorbij zijn.
Trek het anders niet langer.
Maar ik kijk ook naar de positieve dingen.
Paarden, ik ben er dol op.
Het enige waar ik me ontspanning kan vinden.
Dol op me vriendinnen die er wel voor me zijn en die me niet gebruiken,
Gek op me hondjes en katjes,
Er zijn dus wel positieve dingen.
Mijn motto blijft altijd "kijk niet naar alle negatieve dingen, maar ook eens naar de positieve"

Whooww hijs nog best lang :P

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:15

Safiera schreef:
Oei, heel spannend! Ikzelf heb in de afgelopen 2 jaar al 15 maanden opnames achter de rug, ben momenteel bij de 5e kliniek op rij... Dus weet er genoeg van, mocht je me iets willen vragen. (Ik zit/zat in de regio Noord-Limburg/Oost-Brabant)

hoe heb jij het ervaren?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:16

XmissdaphX schreef:
Okeee ik ben benieuwd Suus!
Safiera dat is ook een hoop in 2 jaar tijd!!
Maar als het moet, moet het eenmaal.
Ik ben gelukkig nog nooit opgenomen...
En ik hoop ook eigelijk nooit...
Mijn gedichtje is af,
Ik zal hem zo even over typen :)

ja ben ik ben ook benieuwd!
ja idd wel veel in 2 jaar tijd.
ik ga hem zo lezen daph!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:16

XmissdaphX schreef:
Het is weer zover
Een gedachte..
"het is beter dat ik ga"
Het is tijd...
Ja het is echt tijd.
Maar hij is er sterk.
Weer teveel gedachtes.
Bang om te falen.
Ben zwak.
te zwak om me dingen goed te doen...
Vriendinnen die me verlaten...
Ik doe echt me best om een goede vriendin te zijn.
Alleen ziet 80 procent het niet.
Ik kan mezelf niet meer zijn.
Bijna altijd maar een masker op.
Gaat af als ik alleen ben of als ik in bed lig.
Dan komt te ware ik..
Niemand kent die meer.
Alleen ik.
Bang om mezelf te zijn.
Bang om me te binden aan iemand.
Alleen al door de gedachte dat het met 3 woordjes over kan gaan.
Hij laat me toch wel zitten.
Wie wilt er nou een vriendin met problemen?
Huilen wat is dat?
Ik kan het niet meer.
mijn gevoelens tonen ook niet.
Ik krop alles op.
Ik kijk naar mezelf.
Foute gedachtes vliegen door me hoofd.
Waarom kan ik me nou nooit eens goed voelen?
Deze tijd moet snel voorbij zijn.
Trek het anders niet langer.
Maar ik kijk ook naar de positieve dingen.
Paarden, ik ben er dol op.
Het enige waar ik me ontspanning kan vinden.
Dol op me vriendinnen die er wel voor me zijn en die me niet gebruiken,
Gek op me hondjes en katjes,
Er zijn dus wel positieve dingen.
Mijn motto blijft altijd "kijk niet naar alle negatieve dingen, maar ook eens naar de positieve"

Whooww hijs nog best lang :P

mooi geschreven daph <3

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:35

Mooi stukje inderdaad. Ik was op de helft even bang dat het einde heel negatief zou zijn, maar dat valt gelukkig mee :)

Hoe ik die opnames ervaren heb? ... Het is altijd weer moeilijk, wennen aan een nieuwe omgeving en nieuwe mensen. Toch kan het wat rust geven, zeker voor de mensen bij je thuis. Voor hen is het soms wel fijn om even de zorg(en) uit handen te kunnen geven.

Het belangrijkste is dat je het zelf ziet zitten om de behandeling aan te gaan. (Zoek dus ook echt een plek waar therapie en onderzoek is. Alleen crisisopvang is (om echt verder te komen) niet genoeg!) Daarom kun je op een bepaald punt het beste zelf kiezen voor een opname, dan heb je er nog wat in te zeggen waar je terecht komt. Vanuit een crisis wordt het al snel gedwongen en dan heb je geen keus meer. Dus hoe kl*te het ook is, maak de juiste keuze.... (Zit hier zelf ook nogsteeds mee hoor)

Gelukkig heb ik wel ervaren dat hoe slecht sommige instellingen ook zijn, er altijd wel een of twee (met een beetje geluk meer hoor) mensen zijn waarmee je kunt opschieten/praten. Zowel medecliënten als verpleging. :j Hopelijk stelt dat je een beetje gerust.

Sterkte iig bij het gesprek, en laat je mij (ons) weten hoe het is gegaan?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:19

ieuw, m'n horoscoop van vandaag klopt wel heel erg...."Wanneer je lichaam protesteert, luister daar dan naar. Kwaaltjes zijn er niet voor niets. Doe wat rustiger aan of ga naar de dokter. Je hebt namelijk maar één lichaam. Wees er zuinig op."

zo, nu ga ik eventjes lezen wat jullie allemaal geschreven hebbeb.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:53

pff wat een poedersuiker dag vandaag op school :(
hoef gelukkig de stage uren die k mis niet in te halen even overlegd!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:55

ik wil, ik zal en ik moet....maar ik kan het niet!

ik wil zoveel
ik wil dit jaar m'n diploma halen
ik wil leven zonder pijn
ik wil leven zonder zorgen
ik wil de wereld laten zien wat ik kan

ik zal zoveel
ik zal dit jaar mijn diploma halen
ik zal ooit een leven lijden zonder pijn
ik zal ooit een leven lijden zonder zorgen
ik zal de wereld laten zien wat ik kan

ik moet zoveel
ik moet dit jaar mijn diploma halen
ik moet zorgen dat mijn kind een goede toekomst heeft
ik moet voor mijn paard zorgen
ik moet de lasten die mijn moeder draagt verlichten
ik moet zoveel

maar ik kan het niet
ik kan niet de zorgen van een ander op me nemen, dat heb ik al te lang gedaan
ik kan niet leven zonder pijn, want er is nog zoveel dat niet opgelost is
ik kan niet zonder mijn kleine meisje, maar ik kan nu niet garanderen dat zij een betere toekomst krijgt dan ik
ik kan niet begrijpen, waarom het leven zo moeilijk moet zijn

ik weet wat ik wél wil, simpel weg gelukkig zijn
ik weet wat ik wél wil, werk waarin ik mezelf kan zijn
ik weet wat ik wél wil, voldoende middelen hebben om financieel zorgenvrij te zijn

ik wil zoveel, ik kan zoveel en ik moet zoveel
maar ik word zo enorm belemmerd door mijn depressie
maar ik word zo enorm belemmerd door mijn jaloezie
maar ik word zo enorm belemmerd door mijn verleden

helaas heb ik er weer een zorg bij, het gaat heel slecht met mijn moeder en haar psych adviseerde een opname voor minimaal 3 maanden.
ze weigerd dit, omdat ze een schuldgevoel heeft tov mij, en voor mijn kleine wil blijven zorgen zolang ik nog op school zit.
maar op deze manier kan ze, imo, niet goed genoeg zorgen voor mijn kindje.
daarnaast heeft ze net een nieuwe relatie, hoe gaat haar vriend reageren als ze toch opgenomen moet worden?

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:01

Saffiera: Nee, mijn vader bespreekt het niet met mij. maar het is inderdaad lastig ermee om te gaan!