Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:09

Van harte gefeliciteerd!!! (met je diploma bedoel ik hé... :+ )

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:47

gefeliciteerd met jouw diploma, goed gedaan!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:24

@mijke
ik had je al gefeliciteerd in het ander topic maar hier nogmaals

en ik heb ook mijn havo-diploma :D Op school kwam mijn oude mentor nog, ja ik heb je lijst gezien, mooi zeg haha. Was wel leuk om te horen :)

Maar hier een vraagje voor mensen die hun rijbewijs gingen halen toen ze al diabetes hadden, ik ben nu dus bezig en heb mijn eigen verklaring gehaald. Nu moet ik van een arts (maakt niet uit welke, mag ik zelf kiezen stond erop) maar is dit meestal voldoende als je nog jong bent, want dit stond ergens op internet en vroeg me af of dit dus voldoende is en of jullie dat misschien weten.

hoe gaat het hier verder met iedereen?
met mij gaat het wel aardig, suikers redelijk onder controle en lekker van mijn vakantie aan het genieten :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:33

+:)+ Ook gefeliciteerd!

nu heb ik mijn rijbewijs al heel even, ik was toen al wel diabeet, maar ik heb nooit iets van een verklaring o.i.d. ingeleverd (is nooit naar gevraagd en ik zou dat ook niet weten....)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:06

Toevallig moet die van mij verlengd worden ik moet moet eerst naart de gemeente om een eigen verklaring te halen dan moet ik die opsturen naar het cbr die bepalen of ik gekeurd moet worden ( meestal wel) als dat zo is moet ik ergens naar een arts die weer vragen gaat stellen op mijn knieeën gaat tikken weet ik veel wat nog meer en als die vind dat ik in een auto kan rijden mag ik weer met papier naar gemeente om hem te verlengen..

Uiteindelijk ben ik er wel zo'n 200 euro armer mee....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:06

en .. gefeliciteerd met je diploma !!!!!!!!!!!!!!!!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:23

okee want ik heb nu dus ook ingeleverd en heb nog nooit ergens last van gehad oid en nou heeft internist toelichting gegeven op mijn eigen verklaring, maar merk het wel, mama betaald keuring etc omdat ik ook niet voor diabetes heb gekozen :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:23

en dankjullie :D

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:57

jij ook nog gefeliciteerd hé! :D

ik ga nu ook bezig met me rijbewijs en me moeder zei dat je dat wel moet bij vertellen. denk dat je rijschool er miss wel raad mee weet :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:40

Heb het wel verteld aan mijn instructeur en hij wist het allemaal ook niet precies =(
In het ziekenhuis beweerde ze dat het een half jaar kan gaan duren :S maarja dat mens was sowieso heel vervelend want ik moest een toelichting hebben van een arts naar keuze op mijn eigen verklaring en toen zat ze ja dat moet bij keuringsbureau, maar dat was helemaal niet zo want dat is alleen als je gekeurd moet worden, en dat zou dan ook wel op die verklaring hebben gestaan, dan zou er niet staan in die brief die ik erbij kreeg, een arts naar keuze.

Ben niet blij met mijn internist (kom van kinderpoli af)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:42

ik heb volgende week me laatste controle op de kinderpoli.. zie er wel tegen op om naar de volwassenpoli te gaan! zit al vanaf het begin bij hun

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:45

Kan ik me heel goed voorstellen!
Maar een groot voordeel is wel, dat mocht je ooit moeten worden opgenomen, je niet meer tussen de kleine kinderen op de afdeling komt.... :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:44

weet iemand hier de omrekensom van je bloedsuiers van mmol naar die andere vorm, dus zeg maar van de 10 tallen naar de 100 tallen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:47

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 23:57

anders even googlen op de nieuwe bloedglucosewaarde oid kan nu niet voor je kijken lig al op bed zit met mobiel op internet.
ik zit sinds vorige week bij internist en het is echt een poedersuiker wijf liep helemaal dom tegen mij te doen over autorijden en deed echt niet vriendelijk ofzo aardig hoeven ze ook niet te doen maar beetje vriendelijker mag ook wel als volgende keer hetzelfde gaat ga ik overleggen voor een andere internist hier heb ik het dus echt niet naar mijn zin en moet er toch nog lang door behandeld worden

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:38

Ik heb de link voor het omrekenen van de bloedglucosewaarden hierboven al gegeven ;-)

@ Suikermeisje: niet te lang blijven hangen bij een internist die je niet wilt hoor. Ik heb dat ook een aantal jaren gedaan en heb spijt gehad dat ik niet eerder overstapte.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:54

ik heb morgen me laatste controle op de kinderpoli. Ga vanavond samen met me moeder appelcake en chocolade cake bakken voor de diabetesverpleegkundigen en de internisten :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:29

Wat een leuk idee!! Zullen ze zeker waarderen!
Succes!

Suikermeisje, misschien kun je zo snel nog niet zeggen of het wel of niet klikt, maar anders zou ik absoluut informeren naar een andere internist!! Ik weet helaas uit ervaring waar het toe kan lijden wanneer je niet bij een 'passende' internist zit!!!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:44

Hallo allemaal weer :D Dat is een poosje geleden..

Gefeliciteerd voor diegene die allemaal geslaagd zijn, heel goed! Mag je trots op zijn :D

Hoe is het met de rest?

Ik ben ondertussen nu 20 weken zwanger, op de helft *\o/*
Vorige week de 20 weken gehad en alles zit er goed op en aan :P
We weten nog niet wat het wordt. Verassing!

De suikers blijven vrij goed gaan, wel lekker hoor!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:36

Wat fijn dat het zo goed gaat!!! Een zwangerschap is altijd heel spannend, maar voor ons toch net even meer... :P

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:58

MoniqueT schreef:
Ik heb de link voor het omrekenen van de bloedglucosewaarden hierboven al gegeven ;-)

@ Suikermeisje: niet te lang blijven hangen bij een internist die je niet wilt hoor. Ik heb dat ook een aantal jaren gedaan en heb spijt gehad dat ik niet eerder overstapte.

zie nu pas dat het een link was, zat op mijn mobiel op internet en die is niet zo heel handig daarmee :P

nee was ik ook niet van plan, ben nu pas 1x geweest geef het graag nog 1 kans, maar ze liep helemaal moeilijk te doen over een toelichting op mijn eigen verklaring voor mijn B rijbewijs... werd echt nijdig.

@lovebonney
wat fijn dat het goed gaat, heel spannend zeg!

@kentaro
nee en daarom wacht ik ook af na de volgende afspraak ze deed echt heel bot tegen me en allemaal dat soort dingen. En ook best wel negatief over de kinderpoli, terwijl ik het daar juist super naar mijn zin heb gehad :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:18

Hallo Iedereen! na lange tijd meld ik mij ook weer even! hoe gaat het ondertussen met jullie? LoveBonney ik zie dat je zwanger bent ! gefeliciteerd!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 12:09

nou ik heb t wel weer even gehad, heb elke keer links in mijn buik ontsteking na het plaatsen van infuus setje, heel week al hoge suikers, en wat denk je, nu rechts ook, dus buik is 1 en al ontstekingen en zeer, kan niet pijnloos broek meer dicht doen, heb dus heel pomp r af gedaan en terug naar spuit, injecteer nu in mijn benen en dat valt eigenlijk niet tegen, als ik maar niet kijk, maarja ik wist mijn lantus hoeveelheid niet meer, probeer om half 5 maar eens iemand van het zkh of de diabetes polis te pakken te krijgen, onbegonnen job, na ruim 3 kwartier eindelijk ibnternist aan de l;ijn, die gaf mij het verlossende antwoord.

nu blijkt dat mijn lantus pen, de optiklik, dat t batterijtje op is dus kan in het venstertje niet meer aflezen hoeveel eenheden ik heb ingesteld, ben de klikjes maar gaan tellen en 2 eh p klikje geteld, ietst staat me bij dat dat het zo was, maandag maar rondje aportheek en dbvpk, gisteravond zat ik op 29,6, vanochtend op 4.1 en nu weer 12.4, geef mijn portie maar aan fikkie

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 12:22

Och Caroline dat klinkt niet best..lastig is dat he dat als je ze echt nodig hebt niemand kan bereiken..

Helaas plannen we zulke dingen nooit onder de werkuren..

Houd het maar goed in de gaten, ik moet zeggen (ff wat anders tussendoor) dat ik ook altijd ontstekingen krijg van de infuussets maar sinds ik de accu-check flex link gebruik ben ik er zo als af...

Nou tobse nog even en houd jezelf goed ind e gaten ( misschien de huisartsenpost even bellen voor advies )

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:07

wat lastig caroline! is je billen geen optie voor het infuus naaldje?

pff wat ben ik blij dat ik weg ben bij die internist op de kinderafdeling! de diabetesverpleegkundigen ga ik zeker missen, maar de arts niet :=