Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 12:42

Hoi!!
Mijn hoofd is gelukkig weer goed :D
Sterkte voor alle halve hoofdjes!! :(:) :(:)

Calice

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:10

:wave:

Hier nog een migraine klant.. hoop dat ik hier ook mee mag praten :o .
2e kerstdag kwam er bij mij weer aan aanval opzetten door de felle zon die op de sneeuw scheen, gelukkig heb ik sinds kort tabletten van de huisarts die ik in kan nemen als ik een aanval aan voel komen, dit hielp goed en de hoofdpijn zakte weer vrij snel, bleef alleen wel erg duizelig en was super moe.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:16

Hoi Calice, welkom!!!
Rot dat je ook last van migraine hebt!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:26

rocymax schreef:
Hoi Calice, welkom!!!
Rot dat je ook last van migraine hebt!

Haha dankje voor het welkom heten :)) .
Helaas zit de migraine bij ons in de familie -O- , dus er was geen ontkomen aan :=

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:41

Welkom Calice, eigenlijk jammer dat we je hier welkom moeten heten.

Balen dat je precies met kerst last had.

(en offtopic, leuk paardje heb je, je woont niet zo ver bij mij uit de buurt)

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:44

Papendrecht is hier inderdaad om de hoek :D , dankjewel voor je compliment over mijn paardje :o .

Hebben jullie nou ook bepaalde zaken waarbij je merkt dat het de aanvallen opwekt?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:21

Calice, welkom hier!

Ja, dat hebben wij hier allemaal, staat ook al eerder in dit topic (voor als je zin hebt om dat eens na te lezen ... ;) ).
Bij de meesten is het toch ook vaak stress en/of slaapgebrek en/of verstoring van ritme, al dan niet in combinatie met wat anders ...

Wat voor tabletten heb je tegen je migraine?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:52

hallo allemaal, ik post hier bijna niet maar lees wel steeds mee. Ik heb vandaag ook maar eens een kleine amethyst aangeschaft, het is een kleine die ik als ketting draag. Ik ben benieuwd of het iets uit gaat maken. Ik vind dat ie er sowieso leuk uitziet, draag regelmatig paars :)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:56

hihi idd hij ziet er ook wel leuk uit ja ;)
heb hem nu ruim 1,5e week en ben net ongesteld, normaal heb ik dan altijd hoofdpijn
maar nu helemaal niets.
Nu nog even afwachten hoe het tijdens mijn eisprong gaat, want dan heb ik altijd onwijze
migraine.
Dus als ik dan geen last heb ga ik bijna geloven dat die steen bij mij werkt ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:53

ik hoop het voor je!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:04

bij mij gaat het met de migraine goed...dus geen aanvallen...
mijn rug echter is afwachten op een mri-scan die moet uitwijzen of ik een hernia heb (wat huisarts denkt nav mijn klachten) of niet...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:54

Hier qua hoofdpijn ook goed, heb het ontzettende druk..hoop dat niet ik inkak als ik het weekend rust krijg..

Wil t nog steeds niet met je rug Lammie? Sterkte ermee!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:58

Pinacolada schreef:
Hier qua hoofdpijn ook goed, heb het ontzettende druk..hoop dat niet ik inkak als ik het weekend rust krijg..

Wil t nog steeds niet met je rug Lammie? Sterkte ermee!

nee lijkt zelfs alleen maar erger te worden....krijg ook steeds minder kracht en gevoel in mijn rechterbeen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:59

Hmm..dat is wel een herniakwaal idd..

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:59

Pinacolada schreef:
Hmm..dat is wel een herniakwaal idd..

ja dat zei huisarts ook al...aangezien ik daar maandag met mijn handen dat been op de tafel moest leggen aangezien mijn been het zelf niet kon...

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:01

welkom Calice; ik ben laatst in hardinxveld -giesendam geweest...Bij boer adriaan van Boer zoekt Vrouw :):)
(iets voor school)

Pff hebben jullie ook zo'n last van de sneeuw in de lucht??

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 16:35

nou na 3 dagen zonder medicijnen (moest van huisarts bekijken of dat veel verschil uitmaakte met wel of geen pijnstillers) zit ik nu weer aan de tramadol, paracetamol en de diazepam is verhoogd naar 10 mg, ipv 5 mg...dus mag weer geen auto rijden...pfff...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 13:10

Rot voor je Lammie, dat je nu weer aan de pijnstillers moet, wordt het nu wel beter dan?? Ik heb vandaag gelukkig geen hoofdpijn, gisteren wel, maar het zou kunnen dat dat komt omdat ik 7 uur autogereden heb.
Allemaal nog een gelukkig nieuwjaar toegewenst trouwens, en vooral hoofdpijnvrij!! {:)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:52

Gelukkig nieuwjaar nog!

Hier gaat t goed eigenlijk..vandaag minder...voel me of heb ik vet gezopen maar das niet zo hihi

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:52

Allemaal een gelukkig en hoofdpijn/migraine vrij 2011 gewenst!
T word bijna saai, maar hier alles oke ;) Al had ik van de week wel gruwelijk hoofdpijn, maar ik was dan ook ziek, dus dan mag het :D

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:23

goede avond dames!
Helaas 'moet' ik me hier ook weer melden.....
Tijdens mijn zwangerschap en de eerste 5,5 na de zwangerschap ( borstvoeding ) geen migraine gehad, nu helaas weer wel.
Doordat ik nog steeds borstvoeding geef is het ontzettend moeilijk qua medicatie. Vaak als ik een relpax heb genomen moet ik 24 uur afkolven en de melk weggooien. ( gelukkig grote voorraad in de vriezer ;-) )

Nu ga ik in overleg met de HA het volgende proberen:
Als ik de migraine voel opkomen: Metoclopramide tablet, en na 15 minuten Naproxen. Hopelijk gaat dit al voldoende zijn. Bij mijn moeder werkt het goed, hopelijk bij mij ook.
De huisarts had er wel een hard hoofd in, maar het is het proberen waard. Indien dit niet werkt, weet hij het ook niet meer. De neuroloog had als laatste optie om mijn nekzenuwen die de hoofdpijn kunnen uitlokken te verlammen met een injectie..... bah! Dat zie ik helemaal niet zitten, en het is zeker geen oplossing :-(
Vriendlief had als oplossing, gewoon terug zwanger worden, maar als ik dat moet blijven doen tot de menopauze, hebben we een heel elftal kinderen ;-)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:43

Iedereen een goed 2011 gewenst met zo min mogelijk halve hoofdjes! :D

Carolaa, misschien dat iets met hormonen wel een oplossing kan zijn, want het is dus blijkbaar hormoongerelateerd bij jou?
Hopelijk werkt preventief innemen bij jou.

Lammie, rot dat je weer aan de medicijnen moet ...

Landvrouw, ik merk het idd wel aan mijn hoofd als er sneeuw komt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:04

Iedereen een heel gelukkig 2011 en hopelijk zo weinig mogelijk hoofdpijn en bijbehorende ellende.

Hallo Carolaa. Jammer dat je je hier ook moet melden, maar welkom. Balen van je borstvoeding. Voelt altijd zo als ontzettende verspilling om dat weg te moeten gooien. Heb je het wel goed op gang kunnen houden met kolven?

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:10

Hoi!

Ten eerste jullie natuurlijk ook een super goed en als het even kan hoofdpijnvrij 2011 toegewenst!

De medicatie die ik nu moet nemen is NIET preventief, maar aanvalsmedicatie. Ik heb een hele geschiedenis van medicijngebruik achter de rug, zowel in nederland als belgie door de medische molen gegaan, en al heeeeeeel veel verschillende dingen uitgeprobeerd, helaas werkt niets voldoende. ( tja, behalve een zwangerschap ;-) )
Ik heb bij de huisarts ook gevraagd of er niet iets met hormonen is, volgens hem is dit er niet, en al zou het er zijn dat maakt dat hormoon je natuurlijk wel 'schijnzwanger', de HA dacht dat het aan het HCG hormoon lag, maar indien dit hormoon te hoog is wordt ik er ontzettend misselijk van en kan geen eten binnen houden. Ik heb namelijk de 2e en 3e maand van de zwangerschap alleen maar moeten braken, en was 8 kg afgevallen :-( .

De borstvoeding gaat tot nu toe nog prima, mijn dochter drinkt alleen de ochtend voeding bij mij, de middag en avondvoeding krijgt ze afgekolfd in een flesje. En verder eet ze al fruit en groenten, dus waarschijnlijk binnenkort ook boterhammen en dan valt er weer een melkvoeding af.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:07

Welkom Carola,
Wat jammer dat je dan borstvoeding weg heb nmoeten gooien. Ik heb helaas geen kinderen dus er niet zoveel verstand van, maar meestal heb ik net voor en net na het ongesteld zijn een fikse hoofdpijn /of migraine en ook voordat er sneeuw valt . raar toch he?? Maar tot nu toe heb ik met de bbs nog maar 2 aanvallen in een maand gehad en dat is echt een unicum!!