Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_Evelyne

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:29

volgensmij was ik 3/4 toen ik mijn eerste gaatjes kreeg :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:30

Ik was 2. :+ Is allemaal goedgekomen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:30

Ik was trouwens zes en ik denk dat mijn moeder daar spijt van heeft O:)

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:31

mijn dochter was 6 weken oud toen ze gaatjes kreeg .
Nu is ze 7 en nog steeds plezier van .

Hier schieten ze met 2 mensen , dus 2 gaatjes tegelijk .
Zodat ze niet na 1 oor gedaan te hebben , niet meer durven haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:31

Ik had ook vrij jong al oorbellen, 4 was ik geloof ik. Wachten tot ze 10 of zelfs 16 is is wel heel erg lang hoor!!
Ik heb slechts 1 gaatje in elk oor en wil er ook niet meer bij :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:32

Shanna schreef:
Ik had ook vrij jong al oorbellen, 4 was ik geloof ik. Wachten tot ze 10 of zelfs 16 is is wel heel erg lang hoor!!

En stel nu dat je moeder dacht, toen jij 6 was van "ik wil er nog 2 gaatjes bij."?
Van mij mogen ze de grens op 16 gooien. :)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:33

DeadxStar schreef:
Ik vind het niet jong hoor, het zijn maar oorbellen :P
Ik had mijn eerste paar gaatjes al toen ik een week of 8 was.. :o :D

Precies, ik vind het ook niet jong het zijn maar oorbellen.
En inderdaad een leuk cadootje ja, zal ze blij mee zijn.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:34

Ayasha schreef:
Shanna schreef:

En stel nu dat je moeder dacht, toen jij 6 was van "ik wil er nog 2 gaatjes bij."?

Gaatje is zo dicht hoor. ;(
En als je het zelf later niet wil, doe je ze toch lekker níet in?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:37

xSOULSISTER schreef:

Slecht geïnformeert.
De oorlel is een van de enige gaatjes die bij de meeste mensen helemaal nooit meer dicht groeit. ;) Ze krimpen enkel in maar de meeste kunnen er zo weer eentje doorheen steken, zelfs na tientallen jaren. Mijn ex heeft ze een half jaar geleden welgeteld 2 weken gehad (wilde stretchen maar heeft zich toen bedacht :+) en die zijn dus nog steeds niet dicht. ;) In tegenstelling tot alle andere lichaamsdelen, groeien de gaatjes in de oorlel meestal niet dicht.

Zeker als ze er al 12 jaar inzitten. (ik reken effe op een 4 jarige die op 16 zegt van "k wil niet meer".

Edit: quote verkloot.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-10-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:38

Paardrijden is gevaarlijker dan oorbellen.

Oorbellen kan ze uit doen als ze ze zat is, en ergens achter blijven hangen.. dat heb ik nog niet eens met een piercing meegemaakt, laat staan met knopjes in je oren :=

6 jaar kan prima, tegenwoordig zie je zelfs al baby's en peuters met oorbellen. Geen taboe dus :) En als cadeautje érg leuk! :j

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:38

Ik vind oorbelletjes op 6 jarige leeftijd wel kunnen hor! Ik was zelf ook rond die leeftijd of iets jonger zelfs.
En gut ik draag make-up en ook nog eens strings en zèèèèlfs af en toe eens een mini rok :+ maar ik heb me nooit als een verwend kind gedragen wat andere kinderen ging pesten omdat zij dit allemaal niet hadden hahaha. ;) (uhhh niet op 6 jarige leeftijd hor! haha)

Ik denk dat elk meisje rond die leeftijd wel mooie knopjes in haar oren wil.

ps. Ik heb alleen de eerste berichten gelezen, dus ik loop misschien al achter op de tekst }:0
Laatst bijgewerkt door cYn op 19-10-10 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:39

Ayasha schreef:
Shanna schreef:

Van mij mogen ze de grens op 16 gooien. :)

Mijn moeder doet niets wat ik niet wil. Ik was ook echt zo'n tutje die dat niet toe zou laten. Daarbij, gaatjes zijn zo dicht hoor, zie je niks van!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:39

Shanna schreef:
Mijn moeder doet niets wat ik niet wil. Ik was ook echt zo'n tutje die dat niet toe zou laten. Daarbij, gaatjes zijn zo dicht hoor, zie je niks van!

Ayasha schreef:
Slecht geïnformeert.
De oorlel is een van de enige gaatjes die bij de meeste mensen helemaal nooit meer dicht groeit. ;) Ze krimpen enkel in maar de meeste kunnen er zo weer eentje doorheen steken, zelfs na tientallen jaren. Mijn ex heeft ze een half jaar geleden welgeteld 2 weken gehad (wilde stretchen maar heeft zich toen bedacht :+) en die zijn dus nog steeds niet dicht. ;) In tegenstelling tot alle andere lichaamsdelen, groeien de gaatjes in de oorlel meestal niet dicht.

Zeker als ze er al 12 jaar inzitten. (ik reken effe op een 4 jarige die op 16 zegt van "k wil niet meer".

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:40

Ayasha schreef:
xSOULSISTER schreef:

Slecht geïnformeert.

Maar ik heb zoiets, wat geeft het? Het is geen tattoo ofzo.
Je hebt ze zo uitgehaald toch?
En Edit: Die van mijn moeder zijn tóch echt dicht..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:45

Het is thans even permanent voor veel mensen. Er zal hier en daar een uitzondering zijn bij wie ze wel dicht groeien. Maar bij de meeste blijven ze gewoon open en kan je ze er eigenlijk zonder veel problemen terug doorheen steken. Zelfs jaren later.
Er komt een soort "stopje" in maar dat druk je er zo uit ;) Geloof me maar, en als je mij niet gelooft, dan mijn piercer met meer dan 20 jaar ervaring. ;)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:50

Ayasha schreef:
Het is thans even permanent voor veel mensen. Er zal hier en daar een uitzondering zijn bij wie ze wel dicht groeien. Maar bij de meeste blijven ze gewoon open en kan je ze er eigenlijk zonder veel problemen terug doorheen steken. Zelfs jaren later.
Er komt een soort "stopje" in maar dat druk je er zo uit ;) Geloof me maar, en als je mij niet gelooft, dan mijn piercer met meer dan 20 jaar ervaring. ;)

Ik vind dit onzin, sorry maar als je je oorbellen niet meer wil ga je ze er toch niet meer doorheen steken.
Wat is het probleem dan?
Als je moeder je oorbellen geeft en je wil ze later niet meer, nou doe ze uit!
Weg probleempje. :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:52

Dan heb je dus nog altijd gaatjes. Probleem is dus even groot of klein als wanneer je gewoon twee puntjes liet tatoeëren op de oorlellen van dochterlief. Bovendien doet het tatoeëren nog minder pijn ook. _O-

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:56

Ayasha schreef:
Dan heb je dus nog altijd gaatjes. Probleem is dus even groot of klein als wanneer je gewoon twee puntjes liet tatoeëren op de oorlellen van dochterlief. Bovendien doet het tatoeëren nog minder pijn ook. _O-

Twee puntjes zullen altijd beter zichtbaar zijn! Omdat die gekleurd zijn.
En anders ziet het er nog altijd anders uit als je eigen huid.
Maar snap je dat ik dit een beetje onzin vind? Want oorbellen kun je zo uit halen.
Maarja, iedereen zijn mening.
Ik vond oorbellen trouwens totaal geen pijn doen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:58

Ik was 4 toen ik gaatjes kreeg, ik vond het super stoer... Ik heb er ook geen trauma aan overgehouden, want toen had ik ze op een gegeven moment uit gedaan en warmen mijn gaatjes dicht gegroeit, toen heb ik op nieuw gaatjes laten schieten toen ik 8 was ofzo... En nu heb ik altijd oorbelletjes in, heb er geeneens erg meer in... En voor een speciaal avondje ofzo is het wel zo leuk als je mooie sjeeke oorbellen in kan (vind ik wel leuk iig)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:58

ik zag hier een paar jaar geleden twee meisjes van nog geen 1 jaar met goude oorbelletjes in....vind het net alsof ze van het kamp afkomen(sorry..weet even niet hoe ik het anders moet zeggen)...

mn meiden zijn nu 4 en ik wacht gewoon nog lekker...tja...als 1 van de 2 ze op 6 jarige leeftijd wil hebben....denk dat ik een prestatie ertegen over zou laten staan..als de naar de brugklas gaan ofzo!...maar het liefst wacht ik zo lang mogelijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:59

Je kan kiezen wat voor kleur, en er kan nog overheen getatoëerd worden ook. :D Verder ziet een genezen tattoo er niet anders uit dan je eigen huid, er staat gewoon een plaatje maar je huid krijgt terug dezelfde structuur hoor, in tegenstelling tot wanneer er een gat in blijft zitten. ;)
Jij mag het onzin vinden. Ik vind dat ze er gerust een leeftijdsgrens van 16 op mogen zetten. Hoe je het ook draait of keert, IMO ga je in tegen het beslissingsrecht over eigen lichaam als jij als ouder beslist dat er gaatjes moeten komen omdat dat zo schattig is. En dat is mijn grootste probleem, als het kind het zelf wil, sja waarom dan niet... Maar als ik zie dat ouders het gewoon laten zetten "omdat het nu nog geen pijn doet en later kunnen ze'm toch wel weer uit doen als ze het niet willen". Dat vind ik niet kunnen. Wil je der een pop van maken koop dan leuke kleertjes. Maar doe in hemelsnaam geen onnodige, relatief permanente dingen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-10-10 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:59

tjsa,

Ik ben dan wel nog geen moeder maar ik snap het niet helemaal...
Je dochtertje wordt 6, kan de dingen idd nog niet goed overzien enzo, maar wanneer jij haar uitlegd dat het 'prikje' wel even pijn doet.
Ben ik van mening dat dit zeker kan.
Waarom te jong? Vroeger toen ik 3 was heb ik mijn oorbelletjes gekregen, ik wilde dat toen erg graag.
Vind het een heel groot verschil tusssen oorbellen op je 6de of een piercing ;)
Maar goed, ik ben ook zeker geen moeder.. Weet alleen dat de mijne hier heel gemakkelijk mee om is gegaan en ik er geen last van heb gehad. En die gaatjes, bij mij zie je ze nu niet meer na 23 jaar.. Wil ik oorbellen in, dan doe ik ze in, wil ik ze niet in dan draag ik ze niet.

Succes ermee.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:00

Waventy schreef:
tjsa,

Ik ben dan wel nog geen moeder maar ik snap het niet helemaal...
Je dochtertje wordt 6, kan de dingen idd nog niet goed overzien enzo, maar wanneer jij haar uitlegd dat het 'prikje' wel even pijn doet.
Ben ik van mening dat dit zeker kan.
Waarom te jong? Vroeger toen ik 3 was heb ik mijn oorbelletjes gekregen, ik wilde dat toen erg graag.
Vind het een heel groot verschil tusssen oorbellen op je 6de of een piercing ;)
Maar goed, ik ben ook zeker geen moeder.. Weet alleen dat de mijne hier heel gemakkelijk mee om is gegaan en ik er geen last van heb gehad. En die gaatjes, bij mij zie je ze nu niet meer na 23 jaar.. Wil ik oorbellen in, dan doe ik ze in, wil ik ze niet in dan draag ik ze niet.

Succes ermee.

Puur uit interesse hoor maar wat is het verschil tussen een oorbel en een piercing behalve de plek?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:01

Jasmijn76 schreef:
ik zag hier een paar jaar geleden twee meisjes van nog geen 1 jaar met goude oorbelletjes in....vind het net alsof ze van het kamp afkomen(sorry..weet even niet hoe ik het anders moet zeggen)...

Vind ik ook, maar gouden ringetjes geeft een heel ander gezicht als gewoone nette knopjes.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:02

Ayasha schreef:
Puur uit interesse hoor maar wat is het verschil tussen een oorbel en een piercing behalve de plek?

Ten eerste dat een oorbel geschoten word en een piercing gestoken.
En ik vind dat gewoon anders, oorbellen is normaal heeft bijna iedereen.