(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Talonius

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 15:31

Sin_ Hoe is je operatie gegaan?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:43

Talonius schreef:

Ben ik ook wel heel benieuwd naar!

Hoe gaat het met je vriendin ts? En ook met jou niet te vergeten, want jij bent er ook voor je vriendin natuurlijk
en dit alles gaat je niet in de koude kleren zitten.

Sin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:57

Talonius schreef:

Goed! Ze hebben baarmoedersparend kunnen opereren. Al het omliggende weefsel en ongeveer 25 lymfeklieren zijn weggehaald. Dat is allemaal onderzocht en daar zaten geen foute cellen in. Als het goed is, is alles nu weg, dus ben ik weer helemaal schoon! Hoef ook geen nabehandeling, dus geen chemo meer en ook geen bestraling! *\o/*

Ben nu 2 weken verder en de wond is al mooi aan het genezen. Mag nog 4 weken niks doen en daarna weer langzaam op gaan bouwen.

Ben echt blij dat het allemaal zo goed verlopen is!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:01

Sin_ schreef:
Talonius schreef:

Goed! Ze hebben baarmoedersparend kunnen opereren. Al het omliggende weefsel en ongeveer 25 lymfeklieren zijn weggehaald. Dat is allemaal onderzocht en daar zaten geen foute cellen in. Als het goed is, is alles nu weg, dus ben ik weer helemaal schoon! Hoef ook geen nabehandeling, dus geen chemo meer en ook geen bestraling! *\o/*

Ben nu 2 weken verder en de wond is al mooi aan het genezen. Mag nog 4 weken niks doen en daarna weer langzaam op gaan bouwen.

Dan mag je inderdaad echt je handjes dichtknijpen !!! Super joh !!!!!

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:03

Ik wens je vriendin (en jou!) heel veel sterkte!

Ik weet zegmaar hoe het is...
Een jaar geleden mn oom verloren aan longkanker...
En zn dochter, mijn nichtje dus, is pas net 14 :/

Het leven is soms echt on eerlijk...

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:12

zohe! :(:)
heftig zeg .. jeetje mina :n
het leven is echt oneerlijk ja! :(
arme moeder, arm kindje. Hopen dat ze erbovenop komt!
Heel veel sterkte toegewenst!

Ik weet even niet wat ik moet zeggen :n

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:18

Sin_ schreef:
Talonius schreef:

Geweldig meid, godzijdank is alles goed gegaan en ben je als t goed is 'schoon'. Geen nabehandelingen meer, geen zooi meer in je lijf, helemaal niets meer.
Dit kan helaas niet iedereen zo vertellen, maar jij gelukkig wel! *\o/*

Tessaa95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:25

echt verschrikkelijk
t is zo oneerlijk allemaal :n

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:31

Super Sin_ !!! echt geweldig nieuws :-)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 11:47

Sin_ schreef:
Talonius schreef:

Oh meid, dat is goed nieuws!!! Neem vooral de tijd om te herstellen, ook om alles in het koppie te verwerken.

Met mij gaat het goed hoor en met mijn zieke vriendin die nu een beetje aan het opkrabbelen is en haar vakantie heeft geboekt met haar dochter ook goed naar omstandigheden.*\o/* Ze gaan lekker eventjes ertussenuit, maar het blijft moeilijk voor haar dat alles doorgaat om haar heen en haar leven stilstaat.

Op persoonlijk vlak met mij, lijkt het wel of ik ellende aantrek;
Mijn schoonouders liggen in scheiding (na 40 jaar huwelijk) omdat mijn schoonmoeder behoorlijk te royaal geleefd heeft en mijn schoonpa het niet meer ziet zitten samen. Ik heb nu dus contact met 2 advocaten, schuldhulpverlening en maatschappelijk werk. En om niet te vergeten de makelaar die het huis moet verkopen, zodat de schulden afbetaald kunnen worden.
Naast werken, een vriendin zijn, moeder etc. heb ik dus erg weinig tijd voor mezelf over. Ik realiseerde me gisteren ook dat ik al maanden niet meer ben gaan hardlopen, omdat ik er gewoon niet aan toe kom. Ieder vrij uurtje ben ik dingen aan het regelen en zit momenteel in de verbouweing van m'n badkamer. Maar gelukkig ben ik dan wel weer zo nuchter dat alles wat ik net heb opgeschreven, niks is in vergelijking met 'ziek' zijn in welke vorm dan ook, dus ik moet nog maar even doorbijten en denken dat het niet voor niets mijn kant opkomt allemaal...

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:17

Talonius: niet in vergelijking met "ziek "zijn...... schrijf je...maar voor jou toch ook superzwaar! En of die een dan dit heeft of de ander dat maakt niet uit.. dit is zwaar voor jou! Maar wel super dat je je zo inzet! Weet dat het makkelijk gezegd is, maar probeer toch je momentjes te pakken!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 10:22

Vriendinnetje gaat morgen met dochter en ex vriend lekker een weekje naar de zon! Ze is als de dood voor vliegen, maar ben zo trots op haar dat ze toch gaat. Arme kind moest alleen een koffer nieuwe kleren aanschaffen omdat ze 30 kilo gegroeid is door de medicatie (prednison) en geen zomer outfits had. Maar gelukkig was er nog uitverkoop en heeft ze een lieve vriendin waarvan ze een badpak en topjes kon lenen.

Hoe is het verder met iedereen?

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:02

Hoe is het nu met je vriendin ? Heeft ze een leuke vakantie gehad??

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:31

Wat fijn dat ze er lekker op uit kan. En wat goed dat haar ex haar nog zo goed steunt! :j Dat hoor je niet vaak.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 22:21

Ze komen morgen weer terug, maar uit haar hyvesberichten hebben ze het goed naar hun zin!

@ miracle_ Ja, ze gaan echt heel leuk met elkaar om! Voor hun dochter ook heerlijk om samen met pa en ma op vakantie te zijn, gewoon weer even een gezinnetje zijn.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:16

Oef wat een berichten, herkenbaar... Ik heb ook geleefd met kanker, borstkanker. Zie me nog heel duidelijk op de bank hangen, niets kunnen eten en me klote voelen, de minuten aftellen totdat de chemo weer uit mijn lichaam was en ik me weer beter ging voelen. Om dan in 3 dagen inhalen en alles te doen wat ik de 4 ervoor (1 dag chemo en 3 dagen ziek) niet kon doen (ook paardrijden). Het is echt een hel, een grote hel, alle onderzoeken, behandelingen, onzekerheden, keuzes, doorgaan. Maar ik wil iedereen die er voor staat of naast iemand staat heel veel sterkte wensen want je kunt erdoorheen komen en ook weer gezond leven erna. Als ik nu in de auto door 'de wereld' rijd denk ik regelmatig dat het zo vreemd is, voor hetzelfde geld ben je er gewoon niet meer. Het voelt als een wonder dat je er nog bent. Sterkte iedereen!!!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:16

Hoe gaat het ermee TS??

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 21:03

Miracle_ schreef:
Hoe gaat het ermee TS??

De vakantie was ze erg goed bevallen en ondanks de vermoeidheid heeft ze toch wel e.e.a. kunnen ondernemen. Daarnaast een bruin kleurtje gekregen, dus ze ziet er 'goed' uit in zoverre je dat zo kunt noemen.
Verder is het ieder ziekenhuisbezoek afwachten wat de cijfertjes zijn.......ze probeert er zoveel mogelijk van te maken en heeft zelfs een stukje carnaval gezien omdat ze een rolstoel op de kop had getikt en het zo langer kon volhouden.
Ik vind het knap hoe ze ermee omgaat, maar het blijft verschrikkelijk om zo te moeten wachten op het einde. Er is nog steeds geen idee of we het hebben over 10 mnd of 2 jaar.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:15

Mijn moeder is op 36 jarige leeftijd overleden aan een hersentumor. (Ik was toen 3 jaar)
Mijn oma heeft borstkanker gehad, de betreffende borst was geamputeerd.
Later is ze overleden.

TS, Heel goed dat je er bent voor je vriendin. Ik haal uit je laatste post dat je vriendin er echt voor vecht en het uiterste uit zichzelf haalt. Zo heeft mijn oma haar kanker ook overleefd :)

Heel veel sterkte en beterschap :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:32

WE zijn weer een paar weken verder ondertussen, maar hoe gaat het nu met je vriendin? Nog uitslagen van het ziekenhuis
gehad of onderzoeken?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 19:26

IngridB schreef:
WE zijn weer een paar weken verder ondertussen, maar hoe gaat het nu met je vriendin? Nog uitslagen van het ziekenhuis
gehad of onderzoeken?

De foto's zien er goed uit en de tumoren in de longen lijken iets geslonken. Helaas begint haar haar nu wel erg uit te vallen en twijfelt ze erg of ze een pruik wil, of wat leuke sjaaltjes gaat kopen. Zeker met het warme weer is een pruik ook niet optimaal, maar je voelt je uiteraard erg bloot zonder je bos lange haar.
Ook merkt ze nu dat haar aders erg dun liggen en ze regelmatig last heeft van bloedneuzen en beurse plekken. Ze is erg moe de laatste tijd en slaapt veel overdag. Laten we hopen dat ze met het mooie weer, ook een beetje meer energie krijgt.

Hoe is het verder met jullie?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:53

Bij mijn moeder is de tumor ook geslonken, alleen van het weekend is ze met spoed opgenomen in ziekenhuis, totaal in de war en agressief. Ze is nu weer thuis, heel erg moe. We zijn erg geschrokken.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:38

Lees al een tijdje mee en wil iedereen heel veel sterkte wensen! :(:)

Mooi dat het redelijk goed gaat met beide.
Snap dat je geschrokken bent, maar mooi dat ze nu weer thuis is Sandeman. :(:)

Vorige week woensdag is er iemand van school op 18 jarige leeftijd overleden aan kanker. Echt een rotziekte.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 19:07

Sandeman schreef:
Bij mijn moeder is de tumor ook geslonken, alleen van het weekend is ze met spoed opgenomen in ziekenhuis, totaal in de war en agressief. Ze is nu weer thuis, heel erg moe. We zijn erg geschrokken.

Wat goed dat de behandeling aanslaat! Maar wat vervelend dat je moeder opgenomen is geweest. Heel veel sterkte, want die agressie is heel herkenbaar. Mijn vader is kwa karakter ook behoorlijk veranderd destijds en dat was voor ons en vooral mijn moeder erg moeilijk.

Probeer je moeder met dit prachtige weer af en toe eens mee naar buiten te nemen, als dat het toelaat. Krijgen jullie allebei weer een beetje energie van.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:16

Doen we ook, ff met de rolstoel naar buiten, niet te lang want dan wordt ze hyper... Ga morgen naar mams