Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:45

jesito schreef:
Lena01, het is dat ik je domme uitspraak vergeef door je leefdtijd maar ik hoop dat je in de loop der jaren wijzer word.
Denk even na bij wat je zegt.

Volgens mij is het een vrij forum waar iedereen vrij zijn mening mag geven.. ?

En als ik mensen daarmee kwets.. Het spijt me. Maar dit is mijn gedachtegang.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:47

Ik zou absoluut niet tegen die onzekerheid kunnen.
Wanneer je de kans hebt om er achter te komen of je kanker hebt of niet, dan moet je imo die kans absoluut aanpakken. Wanneer je er later misschien achter komt dat je het wel hebt en je had er op dat moment wat aan kunnen doen, dan sla je jezelf voor je hoofd dat je niets hebt laten onderzoeken.
En dat voor die twee minuten met de billen bloot.

Echt, ik snap niet dat je liever kanker hebt dan een uitstrijkje laat maken.

en ja, het is bij mij nog niet gelukt, maar ik ben wel geweest en ga net zolang volhouden tot dat stomme uitstrijkje verdorie wel lukt :+
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:47

Lena01 schreef:
jesito schreef:
Lena01, het is dat ik je domme uitspraak vergeef door je leefdtijd maar ik hoop dat je in de loop der jaren wijzer word.
Denk even na bij wat je zegt.

Volgens mij is het een vrij forum waar iedereen vrij zijn mening mag geven.. ?

En als ik mensen daarmee kwets.. Het spijt me. Maar dit is mijn gedachtegang.

Ik vind het nogal behoorlijk grof, onfatsoenlijk en respectloos.
Zeker mag jij je mening geven, maar weet wel waar dit gepast is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:47

ja je hebt gelukkig alleen jezelf en je familie en vrienden ermee als je het overkomt

en niet ons...dat scheelt ;)
wij zijn gelukkig wijzer :Y)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:48

Cayenne schreef:
Wanneer je de kans hebt om er achter te komen of je kanker hebt of niet, dan moet je imo die kans absoluut aanpakken. Wanneer je er later misschien achter komt dat je het wel hebt en je had er op dat moment wat aan kunnen doen, dan sla je jezelf voor je hoofd dat je niets hebt laten onderzoeken.

en ja, het is bij mij nog niet gelukt, maar ik ben wel geweest en ga net zolang volhouden tot dat stomme uitstrijkje verdorie wel lukt :+

Ik denk dat lena01 een beetje kampt met wat schaamte en ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die zich niet willen laten helpen (of eigenlijk toch ook weer niet)
Dat moet iedereen zelf weten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:49

Of zoals mijn dokter zei: "De eerste die blij is dat ze voor het uitstrijkje mag komen opdraven en vervolgens lachend in de stoel springt, die moet nog komen" :D

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:51

@Lena01
hoop voor je dat je er tegen de tijd dat je 30 word anders over denkt en zo'n onderzoek wel doet, stelt niets voor.

als ik niet was gegaan (en ik wilde ook niet maar na aandringen van manlief toch gedaan) dan had ik nu gewoon BHK gehad en dan was heel mijn leven anders geweest.
ik was er optijd bij, alle "verkeerde" cellen zijn verwijderd en kort daarna was ik zwanger...
ook ik dacht niet na over kinderen totdat ik de uitslag kreeg van mijn uitstrijkje....
als ik het niet had gedaan had ik ook nooit meer kinderen kunnen krijgen...
en dood gaan aan een slopende ziekte omdat je niet 2 minuten daar wilt gaan liggen......tja stom stom stom....ennehh die artsen zien echt wel meer vrouwen hoor die kijken er niet meer van op..

@ cayenne...

volgende keer gaan liggen....diep ademhalen en ontspan....denk gewoon aan leuke dingen...wat je bv die dag nog moet doen
het is voorbij voordat je het weet, komt goed...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:51

Nou mijn dokter schaterde bijna van het lachen.
Ik moest om 8.10 daar zijn toen en ging daar dus in vol ornaat liggen.
En die dokter wil beginnen, waarop ik zeg: daar zal de slaap wel van uit de ogen gaan of niet, zo vroeg op de morgen.
Die dokter had het niet meer.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:52

jesito schreef:
Nou mijn dokter schaterde bijna van het lachen.
Ik moest om 8.10 daar zijn toen en ging daar dus in vol ornaat liggen.
En die dokter wil beginnen, waarop ik zeg: daar zal de slaap wel van uit de ogen gaan of niet, zo vroeg op de morgen.
Die dokter had het niet meer.

haha briljante opmerking.......

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:53

Ik sta in principe totaal niet achter het idee van Lena. Ook ik vind het eng maar zal alles doen om me over die drempel heen te gooien

Maar ik vind niet dat wij haar mening mogen veroordelen.
Er zijn nu eenmaal mensen die er zo over denken. Ook mensen die ziek zijn! Wie zijn wij dan om hierover te oordelen?

Cayenne

Dat probeerde ik, maar het lukte niet.
Waarschijnlijk zit het hem in het feit dat ik een aantal jaren geleden misbruikt ben. Op het moment dat de dokter naar binnen probeerde te gaan met de eendenbek, raakte ik onbewust in paniek (tot tranen aan toe :o ) en ja, dan kun je proberen wat je wilt, maar dan lukt het niet en doet het pijn :=
Maar goed, ik weet nu hoe ik er op reageer, dus de volgende keer nog harder aan leuke dingen denken.

_O- Jesito.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lena01

jesito schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat lena01 een beetje kampt met wat schaamte en ik kan me ook best voorstellen dat er mensen zijn die zich niet willen laten helpen (of eigenlijk toch ook weer niet)
Dat moet iedereen zelf weten.

Wie heeft daar geen last van, van die schaamte?

Maar zoals ik al zei ; Ik zou de huisarts niet eens meer onder ogen durven te komen, laat staan de assistente. Ik zou de hele dag bang zijn om ze tegen te komen, of alleen al het idee van : "Goh, heb je die lena01 gezien? Dat wil je echt niet!"
Oh, dat lijkt me vreselijk. EN ik weet, ze hebben zwijgplicht, maar ze zullen zich maar eens verpraten, en nu heb ik heel slecht contact met mijn huisarts, oh, geen denken aan.

Maar misschien als ik over 10 jaar iets verstandiger ben :+ , dat ik er wel anders over denk. Leuk word het niet, maar ik zou het nu niet eens overwegen.
Laatst bijgewerkt door Lena01 op 15-09-10 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:55

@Lena, misschien is het dan een optie om tegen die tijd van huisarts te wisselen?
Overigens deed bij mij mijn eigen huisarts het nieteens. Het was wel iemand van de praktijk, maar niet degene die ik normaal altijd heb.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:56

Cayenne schreef:
@Lena, misschien is het dan een optie om tegen die tijd van huisarts te wisselen?
Overigens deed bij mij mijn eigen huisarts het nieteens. Het was wel iemand van de praktijk, maar niet degene die ik normaal altijd heb.

Is tot op heden geen optie door omstandigheden.

Maargoed, ik heb nog 10 jaar om te verwisselen xD

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:56

Lena01 schreef:
Wie heeft daar geen last van, van die schaamte?

Maar zoals ik al zei ; Ik zou de huisarts niet eens meer onder ogen durven te komen, laat staan de assistente. Ik zou de hele dag bang zijn om ze tegen te komen, of alleen al het idee van : "Goh, heb je die lena01 gezien? Dat wil je echt niet!"
Oh, dat lijkt me vreselijk. EN ik weet, ze hebben zwijgplicht, en nu heb ik heel slecht contact met mijn huisarts, oh, geen denken aan.

Maar misschien als ik over 10 jaar iets verstandiger ben :+ , dat ik er wel anders over denk. Leuk word het niet, maar ik zou het nu niet eens overwegen.

denk je nou echt dat een huisarts of assistente zo denkt.......die zien wel gekkere dingen hoor....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:57

lena, denk je nu echt dat jij de eerste en enige bent waarbij hun een uitstrijkje bij maken?
zeker een gyneacoloog, die ziet de hele dag niks anders

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:58

Bij mij heeft gewoon mijn eigen huisarts het gedaan waar ik altijd bij in de straat heb gewoont, mijn hele familie woont bij hem in de buurt.
Denk je nou echt dat die savonds met zijn vrouw en vrienden jouw geval gaat bespreken?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:58

Bij een vriendin van mij lukte het de eerste 5 (!!!) keer ook niet.
Vervolgens tijdens de zesde keer raakte de dokter er een beetje zat van en die heeft toen de huisarts erbij geroepen en een assistente. Toen stonden ze met z'n drieen bij haar te koekeloeren :+
Gelukkig vond die vriendin het niet erg en toen lukte het vreemd genoeg dus wel.
Ze voelde zich na afloop wel de dorpsattractie _O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

Dacht juist dat de meiden van jullie leeftijd er al weer veel opener in waren dan die van mijn leeftijd.
Als ik zie hoe mijn nichtje van 16 praat over inwendie onderzoeken, dan lijkt het echt een peuleschilletje. Die gekke troela lacht zich helemaal suf omdat ik niet durf!

@ Cayenne: kan goed begrijpen dat het niet gelukt is....zeer begrijpelijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:59

Cayenne schreef:
Bij een vriendin van mij lukte het de eerste 5 (!!!) keer ook niet.
Vervolgens tijdens de zesde keer raakte de dokter er een beetje zat van en die heeft toen de huisarts erbij geroepen en een assistente. Toen stonden ze met z'n drieen bij haar te koekeloeren :+
Gelukkig vond die vriendin het niet erg en toen lukte het vreemd genoeg dus wel.

Misschien een knappe assistent ;)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:59

Lynn_Nikita schreef:
lena, denk je nu echt dat jij de eerste en enige bent waarbij hun een uitstrijkje bij maken?

Gelukkig niet :D . Zou d'r nog bij moeten komen!

En dat ze de hele dag niet anders ziet, of dat ze wel gekkere dingen zien... Tsja, maar ik kan me wel voorstellen dat een aantal mensen indruk op je maken... En dat sommige mensen je bijblijven.

Nonnekuh schreef:
Dacht juist dat de meiden van jullie leeftijd er al weer veel opener in waren dan die van mijn leeftijd.
Als ik zie hoe mijn nichtje van 16 praat over inwendie onderzoeken, dan lijkt het echt een peuleschilletje. Die gekke troela lacht zich helemaal suf omdat ik niet durf!

@ Cayenne: kan goed begrijpen dat het niet gelukt is....zeer begrijpelijk.

Denk dat je mij bedoelt?

Dat zij zo is, betekent niet dat ik zo ben. Iedereen is anders, gelukkig.
Ligt er ook aan hoe je bent natuurlijk, maar ik ben niet iemand die er normaal over praat, nee.
En ik ben inderdaad ontzettend preuts.
Laatst bijgewerkt door Lena01 op 15-09-10 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:01

Maar Lena01, stel dat je ooit een SOA oid krijgt (en ik hoop van niet hoor ;) ) zou je dan ook niet naar de HA durven?
Het is echt een kwestie van verstand op nul en broek uit. Daar had ik dan vreemd genoeg weer helemaal geen moeite mee. (Gelukkig was het wel een vrouw, anders was het wellicht anders geweest.)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-09-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 22:01

Lena01 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Gelukkig niet :D . Zou d'r nog bij moeten komen!

En dat ze de hele dag niet anders ziet, of dat ze wel gekkere dingen zien... Tsja, maar ik kan me wel voorstellen dat een aantal mensen indruk op je maken... En dat sommige mensen je bijblijven.

Ja een lekkere ongewassen kleffe tosti :D

Meid maak je niet druk, voorlopig hoef je nog niet en ik de loop der jaren ga je er waarschijnlijk anders over denken, hoop ik.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:01

nou krijg bijna het idee ,dat het er daar wel heel freaky uit moet zien , wil je er zo over denken :=

Cayenne

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:03

Ach, zolang er daar beneden geen theatervoorstelling van de favoriete toneelgroep van de dokter wordt gegeven, zal deze er weinig aan vinden hoor :D