wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:33

vind het wel 'grappig' .. (wat het natuurlijk niet is). te horen dat de aangeboren versie toch voor mij wel anders is.. ( Ik heb geen schildklier)

de klachten die jullie allemaal opnoemen herken ik er echt maar een paar van..
koud hebben, stemmingswisseling, zelfs licht depresief.. heel lang moe.. veder ben ik ook redelijk hyper actief.. als men medicatie zo als nu prima zijn werkt doet en stabiel ben, heb ik veel energie..
ik heb zeker geen last van gewicht, of vergeetachtigheid etz.

wel heel naar dat sommige of jullie nog geen draai heeft gevonden, ik heb het nooit heel erg gevonden en niet gezien als een ziekte.. het is iets wat bij mij hoort, en ik weet ook niet beter.
ik denk dat je het echt een plekje moet geven, niet te veel denken.. als je eenmaal je draai heb gevonden is er heel goed mee te leven.
succes iedereen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:28

Klopt helemaal Hrappur.
Wij zitten nog in het gehele proces en ik moet eerlijk zeggen dat ik me steeds meer de oude ga voelen.
Ben ook weer actief niet meer dood versleten.
Ik ga volgende week weer een uurtje langer werken 5 uur ipv 4 uurtjes.

Heb er ook wel weer zin in eigenlijk.

Ik kan het ook steeds beter accepteren alleen zie ik weer tegen de 10e op.. dan krijg ik weer de uitslag. Als ik er dan weer een pilletje bij krijg ben ik weer van het pad af voordat alles weer goed komt.

In het begin merk je die schommeling niet echt op maar als je steeds beter ga voelen en na verhoging van medicatie ineens weer 3 weken heel slecht dan valt dat heel erg op.

Maarja we wachten gewoon af. Ik kan in ieder geval nog genieten van me 2 weken goed voelen en dan zien we wel weer.

Mieke

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:47

Misschien moet je wat geleidelijker aan ophogen? Ik hoog op met hooguit een kwart tablet, echt niet meer en pas na een week of drie nog een keer met een kwart erbij.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 17:38

Ik heb gisteren bloed geprikt,ben benieuwd wat de waardes nu zijn? Ik ben dood moe en loop echt op mijn tandvlees.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:17

Ik wordt verhoogd met 0.25 dus 1 pilletje ach joh ben ik er doorheen.
Ik voel me nu super... en laat na 6 weken weer prikken.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 16:06

gelukkig voel je je wel beter, maar het is zo als mieke zegt, veel beter te hogen met kwart... dan heb je gewoon veel minder bijwerkingen.

ik kon als kind echt niet zo maar verhogen.. geloof echt dat ik de tent afbrak en men moeder gek maakte als ze me in eens een pilletje extra zou geven,.. nu kan ik met een half pilletje wel veranderen, maar 1 is echt heel veel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:41

marleen_usar had je je waardes al gekregen na het prikken

Zo weer eens even een update van mij

HA wilde me dit keer niet verhogen. Ik moest eerst maar een lichamelijk en geestelijk tot rust komen.
Over 6 weken weer prikken

Bedrijfsarts wilde ook niet dat ik meer dan 5 uur per dag ging werken dus dat hoef ik pas 6 dec te gaan doen.

Verder naar een super osteopaat geweest die alle pijn heeft weg genomen.

Al met al valt het allemaal mee momenteel en ik neem mijn rust alleen waarom duurt het allemaal zo lang *zucht*.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 18:01

Ik heb er een pilletje bij maar ben nog moe,slik het ze nu 1 week.Het valt niet mee he allemaal,om moe van te worden.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:15

Marleen_Uras, bij mij, en wat ik hoor de meesten, duurt het een tijdje voor je je beter voelt na ophoging .
Bij mij duurt het vele weken voor ik me weer een beetje stabiel voel na een verandering van dosis. Sterkte! :(:)

Mando, poeh, klinkt inderdaad erg langdurig allemaal zeg :(:) Fijn dat de osteo heeft geholpen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:28

Klopt Marleen, duurt nog wel een weekje of 3 eer je je goed ga voelen.
Wat waren je waardes met prikken?

Hahaha ja IK vind het lang duren maar de HA en BA vinden het van niet.
De HA gaf aan dat we even niet omhoog gingen omdat het zo netjes binnen een snelle tijd was gedaald en mijn lichaam even rustig aan moest doen.
Ja die Osteo.. ik moet er wel 1,5 uur voor rijden maar hij is het waard. Ik had altijd het gevoel dat ik een "harnas" om mijn schouders had en die ben ik kwijt dus ook die pijn.

Je voel het ook pas na enige weken hoor dat alles gaat werken, vaak zie ik het aan de weegschaal die weer wat gaat zakken.. ben bijna weer op mijn oude gewicht. Straks maar verder lijnen.. we zijn nu al bijna 9 kilo kwijt kan je nagaan hoeveel erbij was gekomen door die schildklier ;-)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:37

Ojee, Mando ... wat knap van je!
Ik ben ook best aangekomen, maar krijg het er niet af :( .. en heb ook veel restlkachten helaas. Schommel ook steeds met de waardes ivm niet zwanger-wel zwanger enz.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:33

Balen Melody, de BA gaf aan dat de ene meer last heeft van lijfelijke klachten en de andere weer geestelijk.
Ik val onder de geestelijke groep en jij dan weer lichamelijk.

Vervelend hoor wel-niet zwanger.... vooral in deze periode voor je.

Sterkte

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:12

Nee, oh sorry :o ik bedoel dat toen ik zwanger was, toen moest ik eigenlijk opgehoogt worden, maar dat is door slechte begeleiding niet gebeurt. Pas in de laatste drie maand. Na de bevalling was het weer ( en nog steeds) zoeken naar de juiste dosis. ( ik Ik heb zowel lichamelijke als geestelijke klachten ervan ... Maar het heeft ook 6 maand ( na de bevalling van onze eerste) geduurd voor ik erachter kwam dat mijn schildklier het bijna niet meer deed. Vandaar, ik ben de laatste drie jaar drie keer zwanger geweest.. sorry, vaag warrig leeg hoofd hoort er ook bij toch ? :D
Laatst bijgewerkt door Melody21 op 15-11-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:14

hahahahah welke warhoofd... heb soms niet eens een hoofd. :P

Ja nu snap ik hem :D

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:51

ik liep er sinds september 2007 mee, elke keer prikken op reuma omdat mijn bezinking te hoog was.
eerst schove ze het af op ziekte van pfeifer, in 2008 op dat ik overspannen was wat niet zo was.
in 2009 dacht ik dat ik gewoon z moe hoorde, en in 2010 dacht ik laat ik e rnog 1 keer heen gaan en ze vragen om op schildklier te prikken nadat ik de symptonen las.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:57

Ja en toen Jetwii is er iets aan je schildklier geconstateerd of heb ik dit gemist

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:06

ja klopt;)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:22

moet er dinsdag weer heen trouwens zit nu op 3,5 blauwe thyrax. is dit veel?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:36

Is redelijk, ik zit nu op 4 blauwe en de HA wilde me even niet ophogen en me even stabiliseren de komende 6 weken en daarna zien we wel verder, hij denkt dat ik op 5 blauwe uit zal komen.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:44

sinds wanneer ben jij aant ophogen dan ?

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:50

jeetje als ik dit allemaal lees mag ik niet klagen.
Ik zal vooraan beginnen:
ik kreeg in september ineens last van hartritmestoornissen, ik schrok er echt van.
Ik was ook ineens erg moe, had het idee dat ik wel hele dagen kon slapen, maar ja nav die hartritmestoornissen naar de ha geweest.
Hartfilmpje gemaakt en gelukkig was er niks ernstigs aan de hand met mijn hart ( dat dacht ik dus).
Bloed laten prikken en ja hoor, mijn schildklier werkt te traag dus vandaar die soort van hartkloppingen.
Een goed gesprek gehad met de ha, want ik wist niet wat dat allemaal inhield, en achteraf vielen een aantal dingen op zijn plaats.
Maar mijn ha vond het nog niet nodig om medicijnen te geven, want als je daar eenmaal aan begint kom je er niet meer vanaf.
Ik moet in december weer bloedprikken om te kijken hoe de waardes dan zijn en aan de hand daarvan gaan we kijken hoe verder.
Ik moet zeggen, ik ben nog wel erg moe, maar die hartkloppingen zijn al een stuk minder geworden.
Maar ja we wachten de bloedtest in december maar af.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:12

Ik ben 5 juli veroordeeld :D
Begonnen met 1 blauwe, 3 weken later naar 2 blauwe.
Na 4 weken geprikt en de waardes waren toen van onmeetbaar (boven de 100) gezakt naar 54.
Toen weer 1 opgehoogd en moest toen na 4 weken weer prikken en toen waren mijn waardes gezakt naar 33.
Weer een ophoging gehad, pilletje no 4 was dat en toen moest ik na 6 weken prikken (dat was dus vorige week)
Nu gezakt naar 23.

Hij wil me nu 6 weken stabiliseren en dan moet ik 20 dec weer prikken dan pas praten we weer verder over ophogen ja of nee en hoeveel.

Shettie, als jou waardes niet heel hoog waren kan de HA nog wel eens besluiten om je geen medicijnen te geven.
Ik moest wel want ik functioneerde helemaal niet meer.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:20

mano lekkere bende dus... maar jij word elke keer met heel pilletje opgehoogd ik dus met halfje
en ik moet elke eker pas na 6 ween prikke:P ze zegge dat het dan pas duidelijk is of het genoeg is dat het niet na 3/4 weken kan maar dta kan dus wel:P

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:41

jeetje mando, dat is nogal wat dan.
maar dat klopt hoor wat je zei, de HA vond het nog niet erg genoeg om me medicijnen te geven en wilde 3 maanden aankijken, vandaar dat ik pas in december weer bloed moet prikken.
Maar ik moet zeggen, ik voel me nog niet helemaal happy, maar de hartkloppingen zijn al wel minder.
maarre sterkte verder

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:44

naja i zit nu op 3,5 en ze denkt dat ik op 4,5 uit kom dus 1 wit en half blauw.
jij zal ook wel 1 witte krijge en 1 blauwe.

kon echt wel overal om janken was zo depressief as wat, en altijd maar op bed liggen, heb nu wel energie maar voel me nog niet super happy