Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:09

Ik heb geen bult meer, die is weg. Ik had ook een behoorlijke bobbel. Je ziet het op pagina 9, daar staat een foto. Het sleutelbeen is wel dikker door de plaat, maar dat zie je niet. Tenminste bij mij niet iig.

Quinn

Re: Gebroken sleutelbeen en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:33

Ik heb ook geen bult. Ik voel en zie alleen de plaat.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:36

Ik heb niet het hele topic gelezen maar jeetje, wat een bult op de foto van pagina 9!

Ik heb 14 weken terug mijn schouder gebroken na een val van een hengst.
M''n arm was horizontaal gebroken en ik hoefde dus niet allerlei enge schroeven en platen.

Inmiddels rijd ik weer een paar keer in de week maar heb vandaag mijn stalletje gemest voor de 1e keer en voel me arm alweer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:29

JoycexLynn12 schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen maar jeetje, wat een bult op de foto van pagina 9!

Ik heb 14 weken terug mijn schouder gebroken na een val van een hengst.
M''n arm was horizontaal gebroken en ik hoefde dus niet allerlei enge schroeven en platen.

Inmiddels rijd ik weer een paar keer in de week maar heb vandaag mijn stalletje gemest voor de 1e keer en voel me arm alweer.

Eh, bult op pagina 9???? Niemand heeft daar bulten.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 15:14

Mijn sleutelbeen zit er niet uit zoals die van jou hoor, zo bedoelde ik het meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:13

JoycexLynn12 schreef:
Mijn sleutelbeen zit er niet uit zoals die van jou hoor, zo bedoelde ik het meer.

????? Ik snap deze niet? Wat heeft dat dan te maken met de bult op een foto op pagina 9 ziet? Niemand heeft daar een bult?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:08

Vandaag had ik al post van het ziekenhuis, de 19e word ik al geopereerd. Veel sneller dan ik verwacht had! :-)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:33

Dat is mooi. Hoe eerder hoe beter!. Hopelijk is het nu snel klaar. Weet je ook al of zij horizontaal of verticaal de snee maken voor je operatie? Verticaal zoals ik het heb schijnt het snelste te genezen. Er staat dan minder spanning op de huid.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:38

Geen idee hoe ze het gaan doen.
Als ik zelf bij het bot voel dan lijkt iets schuins mij logisch, maar ik heb daar niet voor gestudeerd. :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:39

Hopelijk gaat het in 1x goed en kan je eindelijk weer gewoon aan de gang.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 22:41

Ja, dat lijkt me een goed plan. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:45

Ik heb hem horizontaal en ook dat geneest rap hoor, ook geen last van spanning gehad :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:25

Mindim schreef:
Ik heb geen bult meer, die is weg. Ik had ook een behoorlijke bobbel. Je ziet het op pagina 9, daar staat een foto. Het sleutelbeen is wel dikker door de plaat, maar dat zie je niet. Tenminste bij mij niet iig.

Ik heb de foto bekeken.

Snap je mn post nu? :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:45

Mindim schreef:
Ik heb hem horizontaal en ook dat geneest rap hoor, ook geen last van spanning gehad :D

Ligt er wel aan waar je hem heb zitten iig volgens mijn arts. Heb jij lang in de mitella gezeten? Ik zat een week vastgesnoerd met mijn arm tegen mijn buik en daarna moest ik gaan bewegen om de genezing te bevorderen. Ik heb 0,0 pijn gehad maar dat kwam doordat alle zenuwen in dat gebied zwaar gekneusd waren en waarschijnlijk ook een paar kapot maar dat merk ik verder niet. 6/7 weken erna zat ik op paard. Was in het begin alleen bang om mijn arm omhoog te doen. Ik moest toen echt even een drempel over :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:50

Ik heb hem ook een week in een mitella moeten dragen. Ik mocht echt een week niets. Mijn plaat zit zowat over de gehele lengt van het sleutelbeen, lijkt het. Maar dat zal wel niet, hij zit dichter richting mijn hoofd dan naar mijn schouder, maar verder heb ik precies hetzelfde verhaal als jij. Mijn arm omhoog ging ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 10:53

Volgens mij zijn er trouwens nog steeds zenuwen beschadigd, boven mijn borst en richting sleutelbeen, daar is het nog steeds 'doof'.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:54

@ mindim dan hebben wij hem denk ik zo'n beetje op dezelfde plek zitten. Bij mij zijn ook nog niet alle zenuwen goed. af en toe jeukt en tintelt het wel. Heb dat vooral nog op de kop van mijn schouder en stukje bovenarm. Voor de rest heb ik al het gevoel weer terug maar het kan wel meer dan een jaar duren.. Ben na de operatie voor de vorm naar fysio geweest maar die was verbaast wat ik na 3 weken al kon. Ik ga nu nog naar fysio voor mijn andere schouder. Alle stagaires zien mijn schouders hahaha. Leuk studieobject. Moeten ze schroefjes tellen haha

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 13:52

En, hoeveel zijn het?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:27

ik heb 6 voelbare en zichtbare schroefjes. 1 zie je alleen op de foto die zit in het bot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:40

Ik heb ook 6 schroeven, het hele geval valt bij mij niet op, ik voel hem wel.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:24

Mijn operatie was eind september.
Ik heb in principe geen pijn meer aan het bot. Af en toe nog wel hoor, dan lijkt het te gaan prikken, dan heb ik een paar dagen last, maar dan is het weer over.
Ik heb wel erg last van een spier in mijn bovenarm (aan de achterkant), deze trekt dan qua pijn door in mijn schouderblad. Vooral met liggen gaat deze opspelen. Ik ben nu ook weer naar de sportschool, met bepaalde oefeningen heb ik het idee dat de soepelheid in die schouder een stuk minder soepel loopt dan de goede schouder. Bij de fysio kwam deze spier ook al naar voren. Ik ben vooral mijn borstspier weer aan het verstevigen, want deze was qua volume helemaal weg gezakt.
Mijn huid is nog steeds doof, maar er zit al weer een hoop meer gevoel in dan eerst. Toen voelde ik amper wat, als ik het nu aan raak, gaat het prikken.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:36

Hebben jullie ook heel vaak dat langdurige zeurderige gevoel? Echt steek pijnen..

Ik had mijn schouder gebroken maar het straalt uit naar mijn hele arm.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 13:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 15:49

Hoe gaat het nu, Merel?

Ik ben weer thuis, alles is goed gegaan. Gisteren viel het me nog behoorlijk tegen maar het gaat nu een stuk beter. Ik ben alleen erg moe na een, zo ongeveer, slapeloze nacht in het ZH met twee snurkende oudjes op de kamer. :O