Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxStitchxx schreef:ik ben geen donor,
vindt het een raar iedee dat mijn lijf doorleeft terwijl ik dood ben.
plus dat er al genoeg mensen zijn, leven en laten dood gaan zeg ik altijd.
en nee ik wil ook niet ontvangen, ik wil geen organen in mijn lijf die er eigelijk niet horen.
en tuurlijk zijn er prachtige verhalen over mensen die door een donor nog lang en gelukkig leven, prima.
maar geen gepruts aan mijn lijf.
sjonnie48 schreef:xxStitchxx schreef:ik ben geen donor,
vindt het een raar iedee dat mijn lijf doorleeft terwijl ik dood ben.
plus dat er al genoeg mensen zijn, leven en laten dood gaan zeg ik altijd.
en nee ik wil ook niet ontvangen, ik wil geen organen in mijn lijf die er eigelijk niet horen.
en tuurlijk zijn er prachtige verhalen over mensen die door een donor nog lang en gelukkig leven, prima.
maar geen gepruts aan mijn lijf.
Mee eens , leven en laten dood gaan , vind ik mooi gezegd , want je kan haast niet meer doodgaan ,
overal wordt wat op verzonnen , mensen moeten persé boven de natuur staan , er zijn er veel te veel
en als alles in leven blijft ,ook mensen die een erfelijke afwijking hebben maar door transplantie weer nieuw zijn
planten zich ook weer voort en zo worden we steeds zwakker , en moet er aan steeds meer mensen aan gesleuteld worden
Starsailorr schreef:Ik ben donor. En ja, ook mijn hoornvliezen mogen ze hebben. Doe mij maar in de kliko als ze klaar zijn. Ik heb toch niks meer aan die organen, en aan iets als hemel, overgang en tussenwerelden doe ik niet
bo0tjeee schreef:Jeej, ik heb net m'n papieren binnen van Sanquin (bloedbank). Dat ze alles hebben ontvangen, het leuk vinden dat ik donor wordt en ik binnen 2 weken wordt gebeld voor de keuring.
Heel netjes folders erbij. 1 met info over HIV en bloed geven enzo. (mag dus niet natuurlijk). En 1 met algemene info voor donors.
Tijdens de 1e keuring worden er een aantal buisjes bloed afgenomen voor tests en bloedgroepbepaling, je bloeddruk gemeten en je ijzergehalte (hemaglobinegehalte) gemeten.
Testen bloed op:
- Hepatitis (geelzucht) B en C
- HIV (Aids virus)
- Syfilis (geslachtsziekte)
- HTLV (Human T-cell Lymphotropic Virus; Leukemievirus)
Als ze je bellen voor keuring gaan ze je ook nog paar vragen stellen als het goed is (oa. over vakanties in buitenland en tattoos/piercings). Succes bij je 1e keuring! Valt reuze mee hoor!
) wil ik mijn keuze voor donor nog een keer overzien. Hij vindt het een vreselijk idee dat er in zijn 'vrouw' wordt gesneden voordat hij er afscheid van mag nemen. (Ik kan het niet goed uitleggen maar misschien dat mensen het snappen.) En ik sta achter die beslissing. Maar zolang wij niet getrouwd zijn maak ik zelf de keuze zonder rekening met hem te houden.marije1987 schreef:bo0tjeee schreef:Jeej, ik heb net m'n papieren binnen van Sanquin (bloedbank). Dat ze alles hebben ontvangen, het leuk vinden dat ik donor wordt en ik binnen 2 weken wordt gebeld voor de keuring.
Heel netjes folders erbij. 1 met info over HIV en bloed geven enzo. (mag dus niet natuurlijk). En 1 met algemene info voor donors.
Tijdens de 1e keuring worden er een aantal buisjes bloed afgenomen voor tests en bloedgroepbepaling, je bloeddruk gemeten en je ijzergehalte (hemaglobinegehalte) gemeten.
Testen bloed op:
- Hepatitis (geelzucht) B en C
- HIV (Aids virus)
- Syfilis (geslachtsziekte)
- HTLV (Human T-cell Lymphotropic Virus; Leukemievirus)
Goed bezig! Ik heb zelf tijdje bij Sanquin gewerkt, komt me allemaal heel bekend voorAls ze je bellen voor keuring gaan ze je ook nog paar vragen stellen als het goed is (oa. over vakanties in buitenland en tattoos/piercings). Succes bij je 1e keuring! Valt reuze mee hoor!

bo0tjeee schreef:Ja ze zullen vast nog wel vragen hebben. Je krijgt toch ook zo'n vragenformulier.
Ik ben de afgelopen 5 jaar niet op vakantie geweest, heb meer dan 12 maanden terug een tattoo gezet en heb geen oorbellen of piercings
En ben er ook niet bang voor hoor, het is dagelijks werk voor die mensen