Bewust 1 kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:56

Moontje1991 schreef:
Dat licht er maar net aan wat jij onder in de goot verstaat.
En overbevolking ja want je hebt een kind op de wereld gezet dus 1tje extra dus grotere overbevolking.

Nou, ik maak me meer zorgen over mensen met jouw mentaliteit in onze wereld.
En dan heb ik het niet over dat je geen kinderen wilt, want ik vind dat ieder vrij in is, in die keuze.
Maar jij oordeelt wel blijkbaar.

Ik weet wel wat ik onder 'de goot' versta en nee, ik leef daar gelukkig niet in, hoor, verre van. ;)
Ik geniet van mijn leven, nog meer misschien zelfs, omdat ik weet hoe betrekkelijk het leven en dingen in het leven zijn.
Ik heb een positieve, krachtige instelling, juist omdat mijn leven heel anders is gelopen dan ik dacht op mijn 18e en zelfs nog op mijn 32e. Je hebt niet alles zelf in de hand, je kunt er wel wat van maken, ook al loopt het anders dan gepland. Met een negatieve houding kom je niet ver, stoot je mensen van je af (en dieren ook trouwens).

Nogmaals, ik zal nooit beweren dat je kinderen moet nemen, nooit. En daar gaat dit topic ook helemaal niet over. Dus wat wil je nou?

Blue_Eyes

Moontje, weet je wat mij opvalt? Jij wilt absoluut niet lastiggevallen worden met de kinderen van een ander, verhalen, foto's, zelfs maar eentje die je uit je ooghoek ziet - maar op het moment dat er op Bokt een topic geopend wordt over het hebben van kinderen, ben je er als de kippen bij. Daar zie ik de logica niet van in, eerlijk gezegd.

Moontje1991

nelis schreef:
Abeltje77 schreef:
Nou.... mijn mond valt best eens open van sommige reakties op bokt.

Maar zover dat ie open valt als op de reakties van Moontje.... nou... nee. Nog niet meegmaakt eigenlijk.

Ik wil Moontje over een jaar of 20 nog wel eens horen.

En Moontje... wanneer was de laatste keer dat jij een luier volgescheten hebt, een bank hebt overvallen en de laatste klant hebt afgewerkt?

ben de jaren al aan het aftellen. vind dit wel een heel apart geval.. ;(

En waarom dan over 20 jaar denk je dat ik er dan wel blij van wordt als het kind van de buren in mijn tuin schijt?
Of als het kind van me zus haar gezicht ondersmeert met eten?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:57

Moontje1991 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Moontje, je moet van mij helemaal niks. Sterker - ik denk dat het maar beter is als jij geen kind krijgt. Maar blijkbaar heb jij er wel zwaar iets op tegen dat andere mensen WEL kinderen willen, met wat voor redenatie dan ook.

Andere mensen mogen van mij best kinderen nemen als ze ze maar bij zich houden en niet andere ermee lastig vallen.
Als er weer eens een kind midden op straat speelt en auto`s probeert tegen te houden ja dan vindt ik het belachelijk dat die ouders kinderen hebben genomen.
Neem er zoveel je wilt maar zorg er zelf voor en val andere niet lastig met jou kinderen of dat nou met verhaaltjes is of foto`s of door jou kind ene ander lastig te laten vallen dat doe je niet.
Ik ga ook niet overal rond lopen met foto`s van mijn paard en ik laat mijn paard ook niet bij de buurman in de tuin grazen.

Jij rijdt nooit buitenmet je paard? die schijt nooit op de openbare weg? VOel je hem al aan komen ? :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:58

Blue_Eyes schreef:
Moontje, weet je wat mij opvalt? Jij wilt absoluut niet lastiggevallen worden met de kinderen van een ander, verhalen, foto's, zelfs maar eentje die je uit je ooghoek ziet - maar op het moment dat er op Bokt een topic geopend wordt over het hebben van kinderen, ben je er als de kippen bij. Daar zie ik de logica niet van in, eerlijk gezegd.

Ik wel ts wil er 1 heel bokt eist dat zij er nog een neemt terwijl die keuze aan ts is.
Als ts er 1 wil dan heeft niemand er iets over te zeggen.
En ik kan mij heel goed voorstellen dat ze er niet meer wilt.
Dus dan vindt ik het vrij logies om hier te komen zodat ts niet wordt overspoeld door woedende bokkers omdat ze maar 1 kind heeft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:59

Moontje1991 schreef:
Dit bedoel ik dus weer die eeuwige verplichting op het neme van kinderen.
Leuk dat jij er gelukkig mee bent maar hou ze dan bij je en val andere er niet mee lastig zeg.
Nog effe en je gaat foto`s plaatsen zeg.

No way dat ik foto's van mijn dochter hier plaats, heb die behoefte totaal niet (ze staat ook niet in mijn profiel ;) ). Jij leest wat je wilt lezen om je frustraties bot te vieren. Je leest niet wat ik daadwerkelijk heb geschreven. Wat bedoel je met dat ik mijn kind bij me moet houden en anderen lastig val? Wat is dat voor achterlijke beschuldiging? Waar heb je het over? Ik ga temmen, want jij reageert niet normaal.

Tivoli

Moontje, ik heb diep,maar dan ook DIEP medelijden met je.
Niet om de kinderen,of om de dieren,of om je oma.
Maar om hoe jij in het leven staat als 18 jarige... je zet je af als een klein kind (ironisch) :Y)

Als je werkelijk 18 bent vind ik jouw reactie's in de afgelopen 3 pagina's van dit topic zeer zeker niet getuigen van volwassenheid :z

Judass

Ik lees dat het merendeel bokkers zegt dat het haar eigen keus is.

nelis

[quote="Moontje1991
Citaat:

[/quote]

En waarom dan over 20 jaar denk je dat ik er dan wel blij van wordt als het kind van de buren in mijn tuin schijt?
Of als het kind van me zus haar gezicht ondersmeert met eten?[/quote]

Ja dus???? wat is nou je punt? als je het allemaal zo moeilijk vindt sluit je zelf op.... maar zou dan maar wel maatregelen nemen dat als jij oud en versleten bent je kind der zus niet jouw luier hoeft te verschonen..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:00

nelis schreef:
Moontje1991 schreef:
\

Andere mensen mogen van mij best kinderen nemen als ze ze maar bij zich houden en niet andere ermee lastig vallen.
Als er weer eens een kind midden op straat speelt en auto`s probeert tegen te houden ja dan vindt ik het belachelijk dat die ouders kinderen hebben genomen.
Neem er zoveel je wilt maar zorg er zelf voor en val andere niet lastig met jou kinderen of dat nou met verhaaltjes is of foto`s of door jou kind ene ander lastig te laten vallen dat doe je niet.
Ik ga ook niet overal rond lopen met foto`s van mijn paard en ik laat mijn paard ook niet bij de buurman in de tuin grazen.

Jij rijdt nooit buitenmet je paard? die schijt nooit op de openbare weg? VOel je hem al aan komen ? :+

Nee mijn paard is pas 1 en als ze met wandelen schijt dan ruim ik het op.
En ik zorg dat niemand er last van heeft.
Dat doen veel mensen met kinderen niet die laten hun kind auto`s tegen houden op straat, Midden in het gangpad in de winkel spelen, bij de buren in de tuin schijten want ach het is maar een kind.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:00

Moontje1991 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ik wel ts wil er 1 heel bokt eist dat zij er nog een neemt terwijl die keuze aan ts is.
Als ts er 1 wil dan heeft niemand er iets over te zeggen.
En ik kan mij heel goed voorstellen dat ze er niet meer wilt.
Dus dan vindt ik het vrij logies om hier te komen zodat ts niet wordt overspoeld door woedende bokkers omdat ze maar 1 kind heeft.

Volgens mij lees je niet goed want oa ik heb gemeld dat ik ook maar 1 kind wil en heb

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:02

Moontje1991 schreef:

Nee mijn paard is pas 1 en als ze met wandelen schijt dan ruim ik het op.
En ik zorg dat niemand er last van heeft.
Dat doen veel mensen met kinderen niet die laten hun kind auto`s tegen houden op straat, Midden in het gangpad in de winkel spelen, bij de buren in de tuin schijten want ach het is maar een kind.[/quote]

Denk dat dat meer aan de mentalitieit en jouw buurtbewoners/ ouders ligt als aan die kinderen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:02

Moontje, wat is het een verschrikking om jouw reacties te lezen!!

Heb je wel gezien en gelezen waar dit topic eigenlijk over gaat? Juist, over het krijgen van 1 kind, ipv meerdere kinderen. Het gáát dus helemaal niet over überhaupt kiezen voor kinderen! Het topic over bewust kinderloos blijven hebben we al gehad, en daar heb jij je mening geloof ik ook meer dan eens gegeven. Laat dit topic dan even voor wat het is, want je stoot een hoop mensen voor de borst met je doordraverijen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:04

Abeltje77 schreef:
Jeetje Moontje... betreft het alleen kinderen of sta je in heel het leven zo negatief?

Wat treurig eigenlijk... :(:)

Treurig?
Dan druk je je nog positief uit Abel :D

Ik,als liefhebber van katten, vind menig kat een grotere last voor andere mensen dan een kind.
Maar hey,wie ben ik ;)
Shame on me dat ik het vervelend vind dat katten in tuinen poepen,overal tegenaan sproeien en lukraak de weg oversteken?
( bij wijze van, want ik stoor me niet aan die dieren, just to make a point :P )

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:05

Tivoli schreef:
Abeltje77 schreef:
Jeetje Moontje... betreft het alleen kinderen of sta je in heel het leven zo negatief?

Wat treurig eigenlijk... :(:)

Treurig?
Dan druk je je nog positief uit Abel :D

Ik,als liefhebber van katten, vind menig kat een grotere last voor andere mensen dan een kind.
Maar hey,wie ben ik ;)
Shame on me dat ik het vervelend vind dat katten in tuinen poepen,overal tegenaan sproeien en lukraak de weg oversteken?
( bij wijze van, want ik stoor me niet aan die dieren, just to make a point :P )

Nou dan is het maar goed dat mijn katten dat niet doen.
Ik zorg ervoor dat niemans er last van kan hebben.

xxappiexx

keshia schreef:
1Boefje schreef:
Zoals eerder gezegd, niet elke situatie is hetzelfde.
Damn right dat die kinderen van 4 nu al weten wat duur en niet duur is, wat verwend en niet verwend is.
Weet je wat ze zei: Bij Shayenne hebben ze niet zoveel speelgoed hé?
Kinderen zijn niet achterlijk. Onderschat nooit een kind.
.

nog een ander punt he... je wil je kind ten alle tijden kunnen verwennen...
wat nu als ze over een x aantal jaar op zichzelf gaat...
een eigen huisje wil...
wat dan?
word er dan ook alles betaald, inboedel ed.
of word ze dan geacht ineens op eigen benen te kunnen staan?
ben daar erg benieuwd naar...
quote]

Je slaat de spijker op z'n kop. Mijn vriend zit nu met dat probleem. Ouders hebben hem altijd lekker gepamperd, maar nu hij op het punt staat samen te gaan wonen durft ie niet zo goed....En je had zijn ouders moeten horen toen hij vertelde dat we een huisje aan het zoeken zijn, waarom zo'n haast, je hebt het hier toch goed.... hij is 25!

Siets

Moontje1991 schreef:
Siets schreef:

Heb je wel gezien en gelezen waar dit topic eigenlijk over gaat? Juist, over het krijgen van 1 kind, ipv meerdere kinderen. Het gáát dus helemaal niet over überhaupt kiezen voor kinderen! Het topic over bewust kinderloos blijven hebben we al gehad, en daar heb jij je mening geloof ik ook meer dan eens gegeven. Laat dit topic dan even voor wat het is, want je stoot een hoop mensen voor de borst met je doordraverijen...

Nou die mensen mij ook met hun eeuwige geziek over hoe geweldig kindern wel niet zijn en dat iedereen ze MOET nemen en dat ze mensen die geen of maar 1 kind nemen moeten opsluiten en al dat ander achtelijke gedoe hier.

Je hebt het dus duidelijk niet gelezen! De TS opent een topic, omdat ze nu ook eens de kant wil horen van mensen die bewust maar kiezen voor 1 kind, of maar 1 kind kunnen krijgen. Wat maakt jou het uit als mensen voor een kind kiezen dan?

Die kortzichtige en onvolwassen reacties van je beginnen wel ontzettend op te vallen...

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:06

Moontje1991 schreef:
Siets schreef:

Nou die mensen mij ook met hun eeuwige geziek over hoe geweldig kindern wel niet zijn en dat iedereen ze MOET nemen en dat ze mensen die geen of maar 1 kind nemen moeten opsluiten en al dat ander achtelijke gedoe hier.

Jij hebt duidelijk een bril nodig 8-)
Er staat meerdere malen zelfs aan jou persoonlijk medegedeelt dat je geen kinderen hoeft te nemen....en ze misschien beter maar helemaal neit moet nemen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:06

Moontje1991 schreef:
Siets schreef:

Waarom, o waarom, open jij dan een topic met als titel 'bewust 1 kind' als jij er niet tegen kan dat iemand kinderen geweldig vind? Je kan er toch vanuit gaan dat hier gesproken wordt over hoe leuk, lief en geweldig hun kindjes zijn????

Volgens mij heb jij meer hier te zoeken: [MW] Bewust Kinderloos: deel ll

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:07

Zij heeft dit topic gelukkig niet geopend Jock, dat was Boefje1 :)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 05-07-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Joyckuh schreef:
Moontje1991 schreef:

Waarom, o waarom, open jij dan een topic met als titel 'bewust 1 kind' als jij er niet tegen kan dat iemand kinderen geweldig vind? Je kan er toch vanuit gaan dat hier gesproken wordt over hoe leuk, lief en geweldig hun kindjes zijn????

Volgens mij heb jij meer hier te zoeken: [MW] Bewust Kinderloos: deel ll

En nu praat je nogal omgekeerde wereld het gaat om 1 kind dat is iets heel anders dan dol erop zijn en er zoveel mogelijk willen.

Tivoli

Moontje1991 schreef:
Nou dan is het maar goed dat mijn katten dat niet doen.
Ik zorg ervoor dat niemans er last van kan hebben.

Zo....dus dat jou katten dat niet doen,maakt alle katten lieve fijne beesten?

En als hier meerdere mensen zeggen dat niet alle kinderen schijtende rotblagen zijn,is het ineens niet waar :')

*proest*

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:08

Blue_Eyes schreef:

Ik bedoel ook openen als zijnde lezen :P

CleovG

Ik heb niet alle reacties gelezen omdat er naar mijn ogen nogal veel onnodige discussies en reacties tussen zitten, die vrij weinig met de beginpost te maken hebben.

Mijn ouders hebben bewust voor 1 kind gekozen, ik dus. Zij hebben hier verschillende argumenten voor, onder anderen: geen ruzie met broertjes en zusjes, alle aandacht kunnen krijgen en natuurlijk dat ik verwend kan worden. Ik ben nu 18 en ik heb het altijd erg goed naar mijn zin gehad zonder broertjes en zusjes, ik zou niet anders willen.

Siets

Blue_Eyes schreef:

Dat moest er ook nog bij komen :=Jammer dat dit soort topics altijd de verkeerde kant uit gaan wanneer mensen als Moontje zich in de discussie mengen...