Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:50

Weet trouwens niet of je al een puckababy gebruikt. Maar hier is ze dus ineens gaan doorslapen vanaf de eerste nacht in de puckababy. Daarvoor kwam ze elke 3 uur snachts. Echt een top uitvinding. :j

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:42

@nathalie: wat maak jij mooie nachten! Lijkt me heerlijk!!! :o

@miss blim: komt bij jou vast ook wel!Ene kind is nu eenmaal 'makkelijker' dan het andere!

@susanH: jammer he dat het niet te sturen valt!? Ik heb het ook 1 keer geprobeerd, prompt was hij zo van slag dat hij de hele nacht netjes om de 3 uren kwam! Wat niet helemaal de bedoeling was! _O-

Hier gisteren voor het eerste gekolfd, de eerste keer kwam er gistermiddag 50ml uit en vanochtend uit 1 kwam er 120 ml uit! Niet slecht dus. :)
Alleen nog wel een vraagje aan degene die kolven: sparen jullie het de hele dag op en gooien jullie alles bij elkaar? (dus ochtend, middag en avond voeding?) En nog een vraagje: als ik straks een flesje ga geven kan ik dan de voeding van 2 dagen bij elkaar doen???

Tja ik ben nu eenmaal een leek op gebied van kolven etc, dus ik vraag hier gewoon alles!

Nacht was weer prima, Nick <3 heeft om half 11 zijn laatste voeding gehad, toen had hij niet veel zin om te gaan slapen, dus hij sliep om 12 uur pas, maar hij kwam vanochtend ook pas om half 6 dus weer prima geslapen, daarna bleef hij weer weg tot half 10! :):) Alleen nu ligt hij al vanaf dat ik hem om half 11 op bed heb gelegd wakker. Zo nu en dan huilt hij, maar verder ligt hij een beetje om zich heen te kijken op bed. Vanaf wanneer laten jullie hem een uurtje beneden in de box? En hebben jullie daar dan ook al speeltjes bij oid?
Ga zo even bij hem kijken of hij zich niet weer heeft omgedraaid in bed (vindt hij erg leuk om te doen!). :=

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:57

LH, komt vanzelf hoor!! :j
Hier ging het in het begin ook niet zo lekker. ;)

Ik gooi alle melk gewoon bij elkaar.
Deed ik ook in de kraamweek. Je moet wel opletten dat de melk niet te oud wordt natuurlijk.
Ik kolf nu nog maar weinig, alleen als er teveel druk op staat. Ik ga niet werken dus hoef opzich geen voorraadje op te bouwen, al stop ik het wel in de vriezer als ik weet dat het niet op gaat binnen 2 dagen.

OOH LH, jou nacht lijkt anders erg veel op de mijne hoor!! ;) Hihi.
Dat had ik zo snel nog niet. :D Vind sowieso dat Nick het erg goed doet al vanaf het begin, top!

Ik heb Yasemin al vanaf dat ze echt wakker was in de box. Toen ze nog sliep van voeding tot voeding niet want ik vind de box echt om te spelen. Maar toen ze wakker bleef na een voeding ging ze de box in. Nu altijd als ze wakker is lekker samen spelen. Speelgoed hangt er ook al vanaf het begin in.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:59

@nathalie: wat voor speelgoed heb jij danin de box? Alleen een mobiel of ook nog wat anders?

Nick doet het idd heel erg goed, ik mag niet klagen! Hij is echt een heerlijk mannetje....

Dus jij gooit alle melk bij elkaar en met opwarmen ook van meerdere dagen?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:02

Je moet gewoon er op letten dat de melk van zelfde temperatuur is als je ze bijeen kapt... Dus geen juist gekolfde melk bij het potje in de koelkast! Als je ze wil invriezen moet je zien dat ze binnen de 24u in de diepvries zit!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:03

Oke, dus als het van dezelfde temp is kun je alles bij elkaar invriezen of niet?

Ja dat van die 24 uur wist ik wel, maar binnen die 24 uur kan dus alles bij elkaar?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:04

tessa gaat al 3 weken tussen 20.00 en 20.30 slapen, dat is echt een ritme voor haar. dan komt ze meestal 's nachts nog 1x en dan pas weer om 8.30. fijn!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:06

Nou ik kom er niet aan toe dat er van meerdere dagen samen zit.

Ik heb de eerste 3 weken fulltime gekolft. Gaf een flesje, ging daarna kolven en als er nog melk in de beker zat giete ik de verse melk daar gewoon bij. Maar hij was wel minimaal 1 x per dag leeg en dan kookte ik hem even uit voor ik er weer melk in deed.

Nu kolf ik alleen als mijn borsten op knappen staan van een lange nacht en dat laat ik maximaal 2 dagen in de koelkast staan.
Maar soms kolf ik bijv morgenochtend, zet dat in de koelkast, en overmorgen staan ze weer op knappen, dan gooi ik dat gewoon bij elkaar. Vries het dan wel die dag in of geef het diezelfde dag.

Is dat zo Toke? Dat hebben ze mij nooit verteld. Ik deed het op bovenstaande manier met de kraamzorg (2 verschillende kraamhulpen) op dezelfde manier?
Dus gewoon verse melk bij de gekoelde melk... Waarom mag dat dan niet?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:07

Yasemin is trouwens goed verkouden, ze is vandaag erg veel aan het hoesten. Mag ik haar daar iets voor geven?
Ik heb t zelf trouwens ook te pakken, sinds vanochtend, grr.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:29

warme melk bij koude gaat schiften ;-)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:31

Oh daar hebben we hier geen last van, blijkbaar? :P Haha gek... ik gooi t telkens gewoon bij elkaar en er gebeurt niets..?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:09

Dit is hier een beetje het schema nu:

09.00 voeden
09.30 boterham en drinken ( doorgaans alleen water, hvmelk wil ze nog niet )
10.30 tussendoortje ( krentjes, rijstewafel, eierkoek, koekje of soepstengel )
11.30 boterham en drinken
12.00-14.30 slapen
15.00 fruit en drinken
16.00 tussendoortje
17.00/18.00 avondeten en vla
19.30 voeden

20.00 tot 08.30/09.00 slapen...

Het laatste gaan we dus proberen, mag onderhand wel.
Van de week is het al 1 keer gelukt. Gisteren niet... ze viel enorm op der hoofd, net na buil nr1 weg was... meteen kei blauw :(:) Wilde ook niet super drinken maar verder had ze weinig last.
Maar we hebben der toch nog maar om 22.30 wakker gemaakt aangezien de flinke smakkert :+
Als mevrouw niet weer de Tarzan uit gaat hangen wil ik der weer een hele nacht door laten slapen :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:37

heb je al vallen en stotencreme van vsm in huis?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

Ons avondritme is gewoon rustig voeden en dan wegleggen, en dan gaat ze slapen. Doe verder niks bijzonders, ze heeft een ingebouwd klokje namelijk waardoor ze na de voeding van plusminus 20.30 snel in slaap valt. Heb wel eens ´s avonds geprobeerd te badderen maar dat is niks voor ons, zat toen met een krijsende niet meer te troosten baby terwijl ze er ´s ochtends wel van kan genieten om in bad te gaan.

Puck a baby zou trouwens ook geen succes zijn hier, eerste wat ze namelijk doet als ze lekker ingestopt is, is zich loswurmen. Was al gelijk na de geboorte zo, ze wil zich kunnen bewegen. Ze wordt boos als dat niet lukt.

Ik gooi de melk van dezelfde dag trouwens ook gewoon bij elkaar warm en koud, gaat ook hier prima. Vries het dan aan het eind van de dag in.

Daarstraks van de oppas opgehaald, ze heeft daarna nog 2 uur geslapen moe van de indrukken denk ik. Er zat 4,5 uur tussen de voeding dat heeft ze normaal nooit overdag.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:06

Ow das wel lekker SH, 4,5 uur ertussen.

Maar vannacht heeft onze kleine maar 10 minuten gedronken. Wel 1 x 4 uur geslapen, daarna dus al wakker om 7.30 uur. Toen om 8 uur gevoed, wakkere (speel)moment en 3 kwartier slaap gehad, en om 11 uur badje gedaan en daarna gevoed. Daarna kort (half uurtje) geslapen en weer wakkere moment. En dat zo verder. Nu om 14.30 gevoed en nu ligt ze al ff te slapen :)

Maar wij doen der dus in de ochtend in bad. 's Avonds niets bijzonders eigenlijk voor het slapen gaan.

Bedoel je een tummytub? Is dat hetzelfde als de puckababy?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:08

Ow ik lees verkeerd, duh!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:08

Ik heb het ff gegoogled :) weet nu wat het is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:02

ik badder/douche tessa altijd 's avonds. wordt ze lekker moe van, dan voeden en op bedje

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:29

Susan, hier is badderen heel fijn savonds. Ze geniet er echt van en komt helemaal tot rust.
Grappig dat dat zo verschilt he? Ook wat de puckababy betreft. :D Hier echt een uitvinding! Ondanks ze niet onrustig sliep met haar armpjes ofzo.

Miss_Blimm nee een Tummytub is een badje.
Puckababy is een inbakerzak. Ze liggen daar helemaal los in, kunnen zich alleen niet wakker slaan met de armpjes omdat die ook in de zak zitten.
Is echt een geweldig ding. De meeste mensen die ik ken zweren erbij. ;) (behalve Susan dus :D )

Idd BA hier ook. Lekker slaperig en rustig wordt ze ervan. Daarna gaat ze in de puckababy, eten en naar bed.
Ze weet het tegenwoordig al wat er gaat gebeuren. :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:48

Oh man, ik stop ze ook weer in de puckababy. Het leek hier goed te gaan, maar gisternacht was de jongste weer aan het spoken en volgens mij ben ik nog nooit zo vaak wakker geweest als vannacht, waren ze beide aan het pretletteren. Kon wel janken toen ik opstond, je kan werkelijk beter een pasgeboren baby hebben :')

Maar dat terzijde, ontopic, mijn schoonzusje ligt sinds maandag al in het ziekenhuis met een fikse borstontsteking, dat was wel erg sneu zeg. Ze knapte wel snel op met infusen enzo, maar dat is toch ook ellende, bah.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:40

Hier hebben de tijden van gisteren zich doorgezet in de nacht, ze heeft 6,5 uur tussen de ene en de andere voeding gelaten (record!!), van 20.30 tot 3.00. Hierna kwam ze om 7.00 weer, even samen getutteld in het grote bed en om 8.00 werd ze moe dus haar weer teruggelegd, zelf weer gaan liggen en toen gelijk met haar om 9.30 eruit gegaan. Heb dus een heerlijke nacht achter de rug.

Wow Amigo: dat is niet fijn. En de volgende morgen moet je dan ook weer leuk lief en aardig tegen ze zijn....sterkte vandaag! En ook beterschap voor je schoonzusje. Is echt een fikse ontsteking als je ervoor opgenomen moet worden.

Miss_Blimm: dat gaat de goede kant op!

Trouwens nog een reden hier waarom de puckababy niet kan, mevrouw heeft haar handjes helemaal ontdekt, en ze is er zo happy mee dat ze de speen niet meer wil (wordt zelfs boos als ik de speen wil geven). Wel makkelijk want ik weet nu zodra ze op haar handjes gaat sabbelen dat ze moe is.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:46

Susan hier zijn de handjes ook erg geliefd op het moment.
Maar niet om in slaap te vallen, dat doet ze nog altijd zonder speen/hand. De rest van de dag heeft ze wel erg veel zuigbehoefte.

Maar heeee wat een goede nacht, top! :j
Hier weinig nieuws te vertellen, we zitten echt in het ritme.. 22.30-06.00-09.15.

Wow, wat rot voor je schoonzus zeg jeetje! En voor jou ook, trouwens!! :(:)

Weet je waar ik een beetje mee zit.
Voor ik bevallen was wilde ik graag BV geven, koste wat kost. Dit is gelukt.
Maar ik merk dat ik nu zooo pro-BV ben, niet normaal!
Hebben jullie dit ook?
Ik probeer er niets mee te doen, maar merk dat ik er gewoon niet goed tegen kan als mensen FV geven/overgaan op FV, behalve als ze er een goede reden voor hebben natuurlijk.
Zo zijn vrienden van ons met 2 maanden overgestapt op volledige kunstvoeding omdat ze hadden gehoort dat ze dan meer tijd tussen de voedingen zou laten en dat leek haar wel prettig. Zulke dingen irriteer ik me dus mateloos aan. :o En ik begin het een beetje vervelend te vinden, want het zou me toch niet uit moeten maken wat iemand anders met zijn kindje doet?! Ik voel me bijna een 'BV-maffia-lid' :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:52

*springt op en neer*

Ikke! Ikke! Ikke!

Ik heb dat ook heeeel erg, ik ben nu zover dat ik echt kan denken "ieder zijn eigen keus" maar ik ben wel heel gevoelig voor dat soort dingen ja... Dan wil ik het liefst heel betweterig gaan doen, maar ik begrijp het gevoel van die moeders dan ook niet zo goed "ze had gehoord dat en dat leek haar wel makkelijk"

Mijn gevoel: Aaaaarghhhhhh!! Rationeel bekeken: allemaal lekker zelf weten. (maar dat is wel heuuuul moeilijk, haha)

Of het schoonzusje van mijn zus. Borstvoeding? Begin ik niet aan. veel te lastig. Ik snap gewoon niet hoe je nou zo kan denken, echt niet.

Maar verder, nogmaals, iedereen lekker zelf weten. Echt :')

Of dat ze zeggen: ja, na zes weken was het op, ze had zo'n honger, flesje erin en het was over!
DAT ZIJN RE-GEL-DA-GEN!!!

Mensen laten zich ook helemaal niet voorlichten heb ik soms het idee. Halloooo iedereen heeft toch internet?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:58

Nathalie: herken ik heel erg hoor! Ik ben ook heel erg pro bv. Je hebt daar trouwens ook een naam voor hoorde ik pas, als je echt heel erg pro ben kun je je aansluiten bij een lactivisten forum. Dat vind ik dan ook wel weer eng klinken.

Maar het argument dat bv lastig is, of dat mensen het niet doen omdat ze hun lijf terug willen e.d., dat snap ik allemaal niet. Ook als je fv geeft duurt het lang voor je lijf weer normaal voelt na een bevalling en bv is veel makkelijker zeker als je onderweg bent, of nachtvoedingen geeft.

O, en om te stoppen met bv omdat je dan meer tijd tussen de voedingen kan laten...die is echt heul erg!! Waarom begin je dan aan kinderen? Je weet tocch dat je er een hoop tijd en liefde in moet investeren zeker de eerste tijd. Die voedingsmomenten kun je ook zien als een mooi rustpunt in de dag en een moment om lekker samen te zijn. Begrijp niet dat mensen alleen de nadelen zien, vind het erg egocentrisch overkomen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:01

Weet je wat het is, ik kan dat soort argumenten heel vaak niet zo goed rijmen met "moeder zijn", ik denk dat dat het is ofzo. En als mensen overduidelijk geen info hebben opgevraagd ofzo, kan ik ook niet zo goed tegen.