De ziekte van lyme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 12:30

juudii5 schreef:
Oeh dat klinkt ook niet fijn :( bah

Bij mij vind ik mijn benen het ergst.. de pijn en uitval. Kan er ook niet veel meer mee doen!

ik vind het ergst dat het nog niet vast staat en dat ik straks misschien een andere enge ziekte heb of dat ik niets heb en gewoon zo ben.. ik hoop dus eigenlijk gewoon dat het lyme is..

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 15:19

Maar zolang je testen niet binnen zijn, krijg je geen antibiotica?
Ookal pakt je test negatief uit, dan hoeft het niet te betekenen dat je geen lyme hebt. Mijn bloedtesten waren ook negatief, omdat ik er al een jaar of 10 mee loop, heb ik geen antistoffen. De antistoffen worden gemeten tijdens de bloedtesten, dus geen antistoffen, uitslag negatief, maar ik heb wel lyme.

Heb je al eens een klinische diagnose test gedaan, de symptomenlijst langs gelopen en gekeken welke jij ook hebt? of weet je nog dat je door en teek bent gebeten?

Nou ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt.

Galeobdolon

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:33

test resultaten vandaag al binnen, alle 3 negatief...

ik heb 2 jaar geleden antibiotica gekregen voor de symptomen toen was het ook aardig over, maar nu heb ik er nog niets mee gedaan.

symptomen lijst ook doorgelopen en 90% aan kunnen kruisen en ik heb 3 jaar geleden(toen alles begon) elke dag meerdere teken van me af moeten plukken.

ik ben een beetje ten einde raad.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:41

Je zou naar een arts kunnen gaan van de abng lijst, deze kunnen je verder helpen. Je zal niet de eerste zijn die 2 jaar geleden te kort en een te lichte antibiotica kuur heeft gehad, en daarmee uitbehandeld was. Velen mensen komen jaren later weer met dezelfde en zelfs meer klachten erop terug. Achteraf blijken de meesten gewoon al die tijd lyme te hebben gehad. Uiteraard zijn er ook mensen die een andere ziekte onder de leden hebben/hadden.
Jij geeft aan 90% van de klachten/symptomen te herkennen, dan kun je bij een abng arts al klinisch de diagnose krijgen voor ziekte van lyme. En daar ook een behandeling voor krijgen, evt. met of zonder antibiotica. Echter word dit alleen gedeeltelijk of geheel vergoed als je daarvoor een aanvullende verzekering hebt afgesloten bij je ziektenkostenverzekering.

Je zou ook een levend bloed analyse kunnen laten uitvoeren, Zowel bij mij als bij Juud kwam er positief uit op ziekte van lyme en nog een paar dingen. Van daar uit kun je mogelijk een nieuwe behanelaar zoeken, bij jou in de buurt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:05

ciska_sando schreef:

ik heb 2 jaar geleden antibiotica gekregen voor de symptomen toen was het ook aardig over, maar nu heb ik er nog niets mee gedaan.

symptomen lijst ook doorgelopen en 90% aan kunnen kruisen en ik heb 3 jaar geleden(toen alles begon) elke dag meerdere teken van me af moeten plukken.

heb je gezegd dat je lym hebt gehad? want dat schijnen ze anders te testen? zeg maar op een herbesmeting (in nl dan dus dat kan andere resultaten opleveren)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:21

Is het testen in keulen duur..

Ik zit gewoon in een lastig pakket ik ben 10 maanden opgenomen geweest in een psych kliniek maar werd niet beter toen ben ik naar belgie gestuurd naar de kolk in brugge (kliniek voor onverklaarbare klachten) die hebben bloedonder zoek gedaan en echo's ( weet niet waar ze allemaal op geprikt hebben) maar ze konden niks vinden.

Omdat overal psychies word gezegt steunt mijn moeder me nu ook niet echt meer in het vinden naar een lichamenlijke oorzaak..

Als ik geen oorzaak vind zal ik eind dit jaar weer opgenomen zijn in utrecht op de eikenboom

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:29

relien werd bij mij ook gezegd.. Onderneem zelf actie door naar een alternatieve te gaan of wat issy zegt van die site.
Die kunnen je helpene en geloven je!
Laat je niet opnemen als je je eigen lichaam gelooft hoor.. ik merkte ook dat mijn lichaam niet goed was en toch geloofde mijn huisarts me niet! Vecht er zelf voor meid!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:28

Laat je moeder even dit topic lezen. Bij bij konden ze niets vinden. Ik heb godweetwatvoor onderzoeken gehad. Dus het zat tussen de oren.. Tot de ACA tevoorschijn kwam (hoort bij derde fase lyme) was ik gek volgens de artsen. Laat het er niet bij zitten. Ga naar Duitsland voor onderzoek!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 00:41

ben je al naar duitsland geweest? heb niet alle berichten gelezen wel heel veel. zo nee ga er achteraan en zo snel mogelijk.

ciska_sando schreef:

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:43

Relien, ik las in je profiel dat je 13 bent. Het lastige is dat je op deze leeftijd afhankelijk bent van je ouders als het gaat om dingen aan te vragen, naar een nieuwe arts te gaan etc.

Ik kan van een afstand niet beoordelen of je wel of geen lyme hebt. Maar ik snap wel je frustraties als het gaat dat jij denkt dat het iets lichamelijks is en iedereen gooit het op psychisch.

Misschien een idee om toch je moeder dit topic te laten lezen.

Ik ben volwassen, word dit jaar 40 :o En bij mij zei mijn huisarts ook dat ik naar een psycholoog toe moest, of dat ik overspannen was. Ik wist zeker dat ik niet overspannen was. ik heb de leukste baan van de hele wereld, ik heb geen problemen in mijn priveleven, geen traumatische ervaringen vroeger opgelopen, hoezo psychisch? Bij alle bloedonderzoeken zij de arts iedere keer alles is goed, ik zie geen afwijkingen. Ik kon het me niet voorstellen aangezien een ME/CVS arts tegen me zei je bent een doodzieke vrouw, er moet iets zitten wat jou nog dagelijks ziek maakt. En toen dacht ik hehe eindelijk iemand die me gelooft. Toen ben ik zelf bloedonderzoeken laten doen, kost een hoop geld, maar ik wist zeker dat ze bij de normale bloedonderzoeken iets niet hadden nagekeken of over het hoofd hadden gezien. En jahoor opeens kwam er van alles naar voren. Mijn B12 was veel te laag, ik had een zware metalen vergiftiging, ik had leaking gut(lekkende darmen) ik had een vitamine D tekort, ik had misvormde rode bloedcellen, waardoor mijn spieren zuurstof gebrek hadden, ik had ziekte van lyme, ik had een nierbekken ontsteking, een blaasontsteking, een ontsteking in mijn baarmoeder, allerlei parsieten, een schimmelinfectie in mijn darmen.....opeens een hele waslijst, die nooit van te voren ontdekt was.

Daarna ben ik op zoek gegaan naar een arts en acupuncturist die me met al deze problemen konden helpen, en nu word ik geholpen, serieus genomen, en opeens erkend iedereen dat ik een lichamelijk ziekte heb, en dat ik absoluut geen psycholoog nodig heb.

Nou wil niet zeggen dat mijn verhaal voor iedereen geldt. Maar ik vind dat je naar je intuitie moet luisteren. Als jouw lichaam jou aangeeft dat je ziek bent door iets, dan klopt dat meestal wel.
Als je psychisch niet goed in je vel zit, klopt het wel dat je daardoor lichamelijke klachten kunt krijgen. de zogenoemde psycho-symatische klachten. Maar er zit een verschil in pijntjes voelen, en in bloedwaarden die aangeven dat het niet goed is.

Heb je uitslagen van bloedonderzoeken weleens opgevraagd bij je huisarts, doen! hier op bokt hebben we met een paar meiden de bloeduitslagen opgevraagd en naast elkaar neergelegd. Wat bleek het merendeel had een drastisch B12 tekort waarvan de huisarts zei dat het goed was. En daar krijg je ook nare lichamelijke klachten van. Je kan gewoon de uitslag uit laten printen en opvragen van de afgelopen 3 jaar. op het internet kun je de waarden vinden zoals ze moeten zijn, en als je er niet uitkomt, dan wil ik je daarmee best helpen. Ik ben echter geen arts, maar wel een ervaringsdeskundige op het gebied van bloeduitslagen ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:15

volgens mij is relien niet 13 maar begin 20 geloof ik?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:22

Dan heeft ze meer te zeggen dan een 13 jarige :D sorry Relien :+

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:33

Kan me ook vergissen :P

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:36

franka75 schreef:
ben je al naar duitsland geweest? heb niet alle berichten gelezen wel heel veel. zo nee ga er achteraan en zo snel mogelijk.

ciska_sando schreef:

die testresultaten komen uit keulen...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 00:07

ja precies

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:49

kan de pijn in gewrichten ook ergens anders van komen? ik heb al de hele dag ongelovelijk veel pijn in mijn rechter pols...

die zojuist is doorgetrokken naar elleboog en vingerkootjes.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:32

ciska daar heb ik de laatste dagen ook last van.
Denk de lyme?

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:48

juudii5 schreef:
ciska daar heb ik de laatste dagen ook last van.
Denk de lyme?

na allerlei testen blijkt dus dat ik geen lyme heb, terwijl ik wel alle symptomen heb.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:50

um Issy kan dit heel goed uitleggen :D maar het kan maar zo dat je wel lyme hebt en dat je geen antistoffen maakt (zeg ik het goed issy?)
Dat kwam er bij mij ook uit.. Je bloed wel eens laten opsturen naar Weert?? Dat heb ik nu ook gedaan en wacht ook op de uitslag. Via levend bloedonderzoek kwam eruit dat ik wel lyme heb!

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:51

is dat niet hetzelfde als die in duitsland?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:54

dat weet ik niet.. in weert is een heel groot labaratorium. Prohealth als ik het goed typ. Staat ook een stuk in over lyme.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 17:57

ach. ik geloof nu wel dat ik geen lyme heb. vraag me nu alleen af wat ik dan wel heb wat op lyme lijkt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:16

Pro health en Keulen doen dezelfde testen. Je zou een levend bloed analyse kunnen laten doen, daarmee kunnen ze nagaan of je parasieten, virussen bij je hebt, ook ziekte van lyme kunnen zien, maar ook of je andere afwijkingen in je bloed hebt.
Zowel ik als Juud zijn door die manier erachter gekomen dat we ziekte van Lyme hebben en de nodige parasieten in ons lijf hebben, darmen die niet goed functoneren en etc.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:18

ciska_sando schreef:
ach. ik geloof nu wel dat ik geen lyme heb. vraag me nu alleen af wat ik dan wel heb wat op lyme lijkt.

reuma?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:24

Issy schreef:
Pro health en Keulen doen dezelfde testen. Je zou een levend bloed analyse kunnen laten doen, daarmee kunnen ze nagaan of je parasieten, virussen bij je hebt, ook ziekte van lyme kunnen zien, maar ook of je andere afwijkingen in je bloed hebt.
Zowel ik als Juud zijn door die manier erachter gekomen dat we ziekte van Lyme hebben en de nodige parasieten in ons lijf hebben, darmen die niet goed functoneren en etc.

Jups klopt helemaal :D!