Eerst liet ik me ook prikken door de ass. Nu doet een kennis van me het. Zelf prikken zie ik echt niet zitten. Vind het al heel wat van me dat ik die spuiten laat zetten. Heb namelijk een naaldenfobie
.Mirjam
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Tinky12 schreef:Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om zo te staan dat ik eigenlijk niet kan aanspannen,je moet ook een knop om kunnen zetten. Kan mij best voorstellen dat mensen het niet kunnen...ik ben gewoon een eigenwijs kreng en wil alles "selluf" doendit dus ook.Vanaf de 1e injectie die ik kreeg vond ik het al een enorme tijdsverspilling om naar de HA te gaan voor een injectie.Ben dus ook erg blij dat ik het nu zelf mag doen

er is bij mij zoveel bloed afgetapt de laatste jaren dat het mij niet meer kan boeien maar heb dan ook geen naalden fobie...wel 1 spelregel,er wordt niet in mijn bovenarm geprikt.Dan kan ik hem standaard 3 dagen niet meer gebruiken.

ze doet het al vanaf spuit 1 in m'n bovenarm en het werkt, dus dat zal wel goed zijn
van de prik in mijn bil (dus bij de andere dokter toen mijn eigen HA in verlof was) heb ik 3 dagen last gehad, dus doe mij maar in m'n arm. Ik heb ook totaal geen schrik van naalden of bloed trekken, heb het al zoooooo vaak moeten doen, ben de tel al lang geleden kwijt geraakt. Zelfs infusen doen me niks, tenzij ze zitten te koteren, dan vraag ik ook of er even iemand bekwaam kan komen, aangezien ik echt héél makkelijke aders heb.
.
*naaldenfobie ook hier aanwezig*
De wcpot is erna ook geel en als ik de boel schoonpoets, is het wcpapier ook al gigantisch geel! En ja, de pillen zijn geel. Ik vind het eng
fluogeel
Ben benieuwd of het wat helpt
ik hoop dat het voor je werkt. Heb gister enorm interessant art. gelezen over ME/CVS-ers,het kan zijn dat er teveel stikstofoxide in ons bloed komt bij activiteit...vitamine B12 neutraliseert dit. (even kort door de bocht)
.Hij moet zich aan de voorgeschreven dosis houden...het is namelijk geen advies dosis.
__Marije__ schreef:Oke! Dat zou dan verklaren waarom juist CVS patienten er zoveel baad bij hebben!
Die opstartdosis kende hij eigenlijk niet en hij wil het nu eerst proberen om 4 weken lang een ampul per week te doen, dan 2 weken stoppen en dan een bloedtest om te kijken hoe hoog hij dan is, en dan daar de dosering op aanpassen. En dan na 3 maanden weer controle kijken of ik hem op peil kan houden.. Maar hij wil hem dan dus naar de 1000 hebben
. Later door de internist wel getest en toen bleek ik een waarde te hebben van 26 terwijl hij 100 moet wezen. mirtje27 schreef:__Marije__ schreef:Oke! Dat zou dan verklaren waarom juist CVS patienten er zoveel baad bij hebben!
Die opstartdosis kende hij eigenlijk niet en hij wil het nu eerst proberen om 4 weken lang een ampul per week te doen, dan 2 weken stoppen en dan een bloedtest om te kijken hoe hoog hij dan is, en dan daar de dosering op aanpassen. En dan na 3 maanden weer controle kijken of ik hem op peil kan houden.. Maar hij wil hem dan dus naar de 1000 hebben
Lijkt wel op mijn begin dosis, dit is echt niet goed, ik kreeg eerst ook 4 weken lang 1 keer in de week en daarna 1 keer in de 3 weken.
Als je dan weer gaat bloed prikken zal de waarde hoog zijn omdat je injectie's krijgt, maar die waarde is dan niet betrouwbaar.
Toen ik naar de internist ging zei hij ook dat het veels te weinig was en dat ik 10 weken lang 1 keer in de week of 5 weken 2 keer in de week moest doen. Toen heb ik dus 5 weken lang 2 keer in de week gedaan en nu zit ik al een tijdje op 1 keer per week. Zou als ik jou was vragen of je dan 10 weken 1 keer in de week mag. Nog beter is 5 weken lang 2 keer in de week. Hoe laag was jou waarde?.
Mirjam
Kijken of het helpt!
Ik denk zelf wel dat ze werken, want voel me gewoon nog wel goed enzo, maar ik heb gister bloedgeprikt, dus ik zal het binnekort weten haha!