Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renee1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:39

Zo zie je dat het toch veel voorkomt :D ,

ik heb het ook, daarbij nog NLD (niet verbale leerstoornis).
Vroeger kon ik niet stilzitten e.d. verschillende medicijnen gehad.

tot ik in 2005 concerta kreeg, en dat helpt perfect,
nu heb ik alleen last van omgangsproblemen als ik mijn medicijn niet neem, de hyperactiviteit is zo goed als weg.

vaak zie je dat mensen zich ervoor schamen :+ , ik niet!
dit maakt me zoals ik ben :P

ingeb0rg

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 11:45

waarom komen jullie niet gezellig in ons HK topic? :D hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) wel eventjes voorstellen hè :P

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:37

ingeb0rg schreef:
waarom komen jullie niet gezellig in ons HK topic? :D hoe meer zielen hoe meer vreugd ;) wel eventjes voorstellen hè :P

welk hk topic :o

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:48

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:51

ingeb0rg schreef:
O ik weet zeker! dat als ik met maximaal 3 personen in een klas zou zitten ik het gymnasium ook nog op m'n sloffen had kunnen doen! :) alleen tsjah, dat soort scholen heb je niet hè... misschien een tof plan! scholen voor adhd-ers! haha maximaal 5 in een klas! maar echt als iedereen om me heen loopt te poedersuiker neem ik ook niks op van de les alleen de storende factoren! heel vervelend ;)

scholen speciaal voor adhd'ers, weet je het zeker? :')
wij hebben een keer op de camping gestaan op zo'n speciaal veldje voor mensen met kinderen die adhd hebben.
nou dat was echt de hele dag door een kangoeroe race over dat veldje heen :+

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 19:52

Ja jo? Nog nooit van gehoord.. Vind het ook maar raar :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:38

Je hebt wel speciaal basis onderwijs, misschien wordt dat bedoeld?

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:22

School vind ik niet raar.. Speciaal voor adhd'ers of andere 'gedragsstoornissen'. Maar een speciaal veldje op de camping wel :=

Kim, ik zie je zo weinig in het topic -O-

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:01

Ik zie allemaal berichten over medicatie, heb om eerlijk te zijn niet alle pagina's gelezen, maar misschien is het voor jullie ook eens de moeite waard om naar neurofeedback te kijken?
Dit een serie trainingen die je hersengolven beinvloed. ADD, ADHD e.d. zijn afwijkingen in de hersenen, je hebt (meestal) te veel langzame hersengolven. Bij deze trainingen conditioneren ze deze hersengolven, zodat je meer snellere hersengolven krijgt.
www.neurofeedback.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:10

heb jij daar ervaring mee ?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:31

Change_ schreef:
Kim, ik zie je zo weinig in het topic -O-

Ja jullie gaan veel te snel :o
Kan het echt niet bij houden, al die namen en dat tempo (ben ook meer ADD-er dan ADHD-er ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:56

haha echt? Van al mijn HK topics, gaat 'ons' topic het langzaamst :))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:42

ik heb ook neurofeedback gedaan bij een onbekende volgens mij tenzij hij met deze site meewerkt , maar weet ik niet zeker

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:47

ik krijg 20 juli een ADD-test. even op internet gekeken en heel veel symptomen komen me bekend voor, het hyperactieve heb ik dan niet, alleen enorm druk en chaotisch in me hoofd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:20

ga naar de huisarts en vraag om een test +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:22

Huisarts? Zou toch eerder naar een psycholoog gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:54

moet je eerst een doorverwijzing hebben toch ?

Ik kon iig niet zo huppakee naar de psych voor een test iig. Ben eerst in het ziekenhuis 3x omgekeerd om te kijken of ik geen medische afwijking had, toen waren ze maar tot de conclusie gekomen dat ik moest gaan afvallen, en via dat traject is er eindelijk iemand geweest die me een keer heeft doorverwezen... :=

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 10:57

Niet overal geloof ik :)
Maar ik bedoelde meer, laat je testen door een psycholoog en niet door een huisarts ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:04

ik snap je :D Maar een huisarts is daarin toch vaak de eerste stap. Dat bedoelde ik. Want ik hoor mensen zo vaak jaren roepen ' ja volgens internet heb ik alle symptomen '... En dan denk ik echt ' Neem de stap. en laat je gewoon testen, dat weet je of je het hebt of niet.. En dan hoef je nu niet maar wat te roepen' :)

overigens heb ik kennelijk over het vrij essentiele gedeelte van haar bericht gelezen dat ze zich al laat testen }:0 ? Dat is dan wel weer dom van mij :')
Sorry dan. :+

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:08

Ik ben onlangs zelf naar de huisarts gestapt met het vermoeden dat ik ADD heb. Zij heeft een formulier ingevuld en dat doorgestuurd naar het Centrum voor AD(H)D. Daar heb ik inmiddels een uitnodiging van ontvangen en 12 augustus 'mag' ik langskomen voor een intakegesprek. Denk dat ik zonder de huisarts niet of iig niet zo snel aan de beurt was geweest.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:37

Menino schreef:
moet je eerst een doorverwijzing hebben toch ?

Ik kon iig niet zo huppakee naar de psych voor een test iig. Ben eerst in het ziekenhuis 3x omgekeerd om te kijken of ik geen medische afwijking had, toen waren ze maar tot de conclusie gekomen dat ik moest gaan afvallen, en via dat traject is er eindelijk iemand geweest die me een keer heeft doorverwezen... :=

Heb de verwijzing al binnen ;) dokter dacht namelijk aan een depressie, intakegesprek gehad (telefonisch) met de psycholoog en die dachten aan ADD, wat veel dingen zal verklaren :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:45

Ik word trouwens helemaaal niet rustig van mijn medicijnen, eerder druk. Maar ik kan wel dingen beter op een rijtje zetten en ik kan dingen ook iets beter relativeren voor mijn gevoel.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:43

Menino schreef:
ik snap je :D Maar een huisarts is daarin toch vaak de eerste stap. Dat bedoelde ik. Want ik hoor mensen zo vaak jaren roepen ' ja volgens internet heb ik alle symptomen '... En dan denk ik echt ' Neem de stap. en laat je gewoon testen, dat weet je of je het hebt of niet.. En dan hoef je nu niet maar wat te roepen' :)

overigens heb ik kennelijk over het vrij essentiele gedeelte van haar bericht gelezen dat ze zich al laat testen }:0 ? Dat is dan wel weer dom van mij :') Sorry dan. :+

kan gebeuren toch ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:51

Daisies schreef:
Ik word trouwens helemaaal niet rustig van mijn medicijnen, eerder druk. Maar ik kan wel dingen beter op een rijtje zetten en ik kan dingen ook iets beter relativeren voor mijn gevoel.

dat heb ik dus ook, word er voornamelijk nerveus en gejaagd van... Maar ga even een dosering lager proberen :j

Mielo, maar t stond wel een een beetje banketstaaf (en dom := ) dus ja, sorry :D

DaphneLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:54

Mijn ouders hebben zo'n vermoeden,
en ikzelf eigenlijk ook wel :$ Stuiter de hele
dag, ben makkelijk beinvloedbaar en vergeet
echt alles.. Naja ik hoef dr geen medicijnen
voor.. vind het wel best zoals t nu gaat :'D