Lang Leve de zonnebank!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:17

__Nathalie__ schreef:
15 min in de buitenzon krijg je geen tintje van hoor :P

Dan prijs ik mezelf gelukkig, want ik word al bruin van 10 minuten in de schaduw zitten.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:58

Ik heb nu afgelopen week 2x ' gezonnebankt' (is dat een woord? :)) ) en lijk nu iig al iets minder bleek (ik ben altijd heel wit, en verbrand supersnel). Probeer nu een beetje op te bouwen voor m'n vakantie in augustus.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:00

Ik ben gisteren voor het eerst van mijn leven naar de zonnenbank geweest echt heeeerlijk! :D
Ga volgende week weer 2x, ga toch eens proberen om ook mijn benen bruin te krijgen!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:00

mijn zonnebankje staan op me slaapkamer, maar ik lig er eigenlijk niet vaker dan 5x in het jaar onder, (als ik uberhoud al aan die 5x kom).
Maar ik vind eigenlijk wel dat ik maar weer moet gaan zonnebanken voor een kleurtje!

Stephanie_M

Re: Lang Leve de zonnebank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:07

Hij komt hier niet meer in huis sinds mn vader er huidkanker van heeft gekregen. Nee als je wilt zonnen vlieg je maar naar de caravan in italie zegt mn moeder dan XD.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:50

Hoe duur is zonnebanken dan? :o
Lijkt mij ook wel wat, krijg mijn buik nooit bruin, en mijn benen ook niet :+
Opzich lijkt me zelfbruiner ook wel wat, is ook beter voor je huid :P

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:02

iemand ervaring met een zonnestudio waar ze niet streng op leeftijd controleren??
(hoef geen preek dat het slecht voor je is en dat die regel er niet zomaar is, heeft andere reden ;) )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 15:59

als het goed is kom je er nergens meer onder aangezien je als zonnestudio strafbaar bent als je dat wel doet.

wat is je reden dan?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:02

Een leeftijdsgrens voor de zonnebank? Okee, dat had ik niet verwacht :P. Hoe oud moet je dan zijn? 18?

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:03

Eerlijk gezegd vind ik erg bruin zijn helemaal niet mooi. Ik doe er juist alles aan om mijn gezicht mooi "blank" te houden.
Bruin worden is gewoon huidveroudering. Hoe vaker je bruin wordt of hoe bruiner, hoe sneller je huid oud zal zijn. Ik ben liever nog een beetje fris en fruitig op oudere leeftijd!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:03

ja eerst was het vanaf 16 maar kleine 2 jaar geleden is dat verhoogd naar 18.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 16:06

Bruin worden op zich is geen huidveroudering toch... Gewoon je melanine wat meer wordt in je huid. Ik lees hier op wikipedia dat melanine juist je celkernen beschermt tegen de UV-straling, tegen kanker en mutaties in je DNA. Een beetje bruin zijn, lijkt mij dus juist beter dan helemaal wit.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:16

Ben gisteren onder een zonnebank geweest bij de thermen. Dat ding ging hard :\. Wow.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:22

Ik ben van mening dat de zonnebanken nu, van veel betere kwaliteit zijn en de kans op huidziektes veroorzaakt door deze banken (mits goed gebruikt) niet hoger ligt dan die van het in de zon zitten zelf. Met gebruik van goede uv-bescherming en vochtinbrengende lotions natuurlijk.

Verder moet je je goed laten adviseren door je zonnestudio, zij kunnen je precies vertellen wat goed is voor jouw huidtype :)

Ik heb 2 broers en 1 zus die een andere (donkere) vader hebben. We hebben wel allemaal dezelfde moeder :P Ik wil wel "een beetje bruin" zijn, anders steek ik zo af bij mn broers en zus :))
is een grapje, dat begrijpen jullie wel! Ik voel me gewoon mooier met een tintje ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:20

Was zondag met de trein naar mn ouders, zat er naast ons een stel met hun dochter en die man was zooo lelijk te bruin! En hij had van dat te blonde (waarschijnlijk gezien zn leeftijd nog geverfd ook) haar :P Nee ze gingen shoppen op de PC :P Maar dan wel met de trein uiteraard haha best grappig was t.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:34

Ik ben ook errug blond :=. Dan maar hopen dat ik niet zo lelijk bruin ben :P. Hoorde trouwens van iemand dat de zelfbruincreme van Estée Lauder echt super goed is! En ook niet zo'n raar vies luchtje heeft..

Overigens ben ik over de Tannymaxx tot nu toe erg tevreden :j. Al weet ik nog niet of ik er nou echt sneller bruin van wordt of niet. Ongetwijfeld :P.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:38

de bronzer zorgt niet alleen voor een bruinversnellende werking maar ook dat je kleur langer vast houd, dus dan hoef je minder vaak onder de zonnebank :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:40

Kijkkk dat is helemaal mooi. Er zitten trouwens wel een soort van glittertjes in dus daar moet je wel maar net van houden. Het spul trekt snel in en ruikt best lekker. Na het zonnebanken ruik je natuurlijk wel weer echt naar zonnebank, daar kan zo'n creme weinig aan doen denk ik. Ik heb het trouwens zonder problemen op mijn gezicht gebruikt :j.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:16

Tip van de dag! Ik zag gister een reclame op tv van Nivea zonnemelk met bronzer :D Dus telkens als de zon maar een beetje schijnt, smeren en hopelijk lekker bruinen haha.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:27

Ik lig ook onder de zonnebank. Ik ben nu 3 keer een kwartier geweest in een zonnestudio. Ik doe het alleen om voor mijn bruiloft een kleurtje te krijgen en ga er ook maar 10 keer onder. Ik heb het niet zo op de zonnebanken,..erg gezond is het niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:46

WillemYntJee schreef:
Tip van de dag! Ik zag gister een reclame op tv van Nivea zonnemelk met bronzer :D Dus telkens als de zon maar een beetje schijnt, smeren en hopelijk lekker bruinen haha.

merken uit de zonnestudio hebben al jaren spf met bronzers :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:47

Ik ga maar 2 of 3x per jaar naar de zonnebank toe... Alleen als ik bijv. in een Thermaalbad ben en m'n vriendinnen gaan ook.

We hadden er thuis zelf eentje staan, die heb ik eigenlijk nooit gebruikt. En ik kon er een meenemen toen m'n ouders gingen emigreren, maar daar heb ik ook voor bedankt.

Het is zo vreselijk ongezond om "regelmatig" te gaan.
Dat zoek je toch niet op?

Gewoon lekker naar buiten toe als je een kleurtje wil krijgen.
Dat is gratis, beter voor het milieu, kost geen extra tijd en je hoeft niet op zo'n harde plastic plaat te liggen.
En het geeft nog meer ontspanning en frisse lucht ook!

Wel altijd goed met een hoge factor insmeren!
Ook als het een zwak zonnetje is.

Mensen onderschatten de kans op huidkanker zo gigantisch..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:47

ManonR_ schreef:
Kijkkk dat is helemaal mooi. Er zitten trouwens wel een soort van glittertjes in dus daar moet je wel maar net van houden. Het spul trekt snel in en ruikt best lekker. Na het zonnebanken ruik je natuurlijk wel weer echt naar zonnebank, daar kan zo'n creme weinig aan doen denk ik. Ik heb het trouwens zonder problemen op mijn gezicht gebruikt :j.

Glitters? Welke heb je dan die paarse? Ik ben geen glitters tegen gekomen dacht ik :P

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:48

Dat klopt, maar 1 kuurtje en daarna niet meer is toch niet zo erg? Ik smeer me goed in.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:48

Ik ben gister even onder de zonnebank geweest, heb vrijdag gala namelijk.
Had beter wat eerder kunnen beginnen :+