russel schreef:Inderdaad... de bekende 'dat komt nog wel'. Of eenHoe wordt daar dan op gereageerd?

Nou ja, mijn leven is compleet zo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Inderdaad... de bekende 'dat komt nog wel'. Of eenHoe wordt daar dan op gereageerd?
BlackEyed schreef:Ayasha schreef:dat je nooit zal weten wat vrouw zijn is als je nooit bevalt.!
Dan zal ik maar nooit weten wat het is om een vrouw te zijn.
russel schreef:Hoe wordt daar dan op gereageerd?
russel schreef:Nou in sommige delen van Nederland nog wel hoor....daar is de rolverdeling uiterst stereotyp.....bedroevend...
Hinke schreef:Zusje.@puera: idd! Maar je zus bevestigt dus wel weer dat het nemen van kinderen net zo egoistisch is als wanneer je ervoor kiest om ze niet te nemen, aangezien ze ze wil omdat het een verrijking van háar leven is.
Zammie schreef:russel schreef:Nou in sommige delen van Nederland nog wel hoor....daar is de rolverdeling uiterst stereotyp.....bedroevend...
Nou je het zegt... had daar zelf nog niet bij stilgestaan, maar inderdaad is die rolverdeling hier nog steeds zo... Wij vallen zo buiten de boort hiero... Ik werk, geen kids....Leven ons eigen leventje en hang de was gerust op zondag buiten op hahaha...
Maar... het zijn niet allemaal kerkgangers... Wel af en toe heengaan, maar niet elke zondag...
russel schreef:Beiden, maakt niet uit.....maar toch meestal wel de jonge ouders.....met jonge kinderen..
Wendy schreef:Ik ben niet altijd zo rechtstreeks (zal ook wel te maken hebben met de streek waar ik woon en werk, daar zijn ze ook nooit zo rechtstreeks) maar als mensen me er naar vragen is mijn antwoord wel eerlijk. Geen kinderen.
En om iedereen voor te blijven zeg ik dan ook dat we er nu zo over denken, maar dat dat geen garantie is voor de toekomst. Want anders komen al die verhalen weer over mensen van 35 die ineens last kregen van klapperende eierstokken.
Een half jaar geleden heeft het tot een heftige discussie geleid op de verjaardag van mijn schoonmoeder (daar waren we zelf niet eens bij). Dat ging in het algemeen over mensen die geen kinderen wilden. Een van de aanwezigen vond dat onnatuurlijk en egoistisch. Mijn schoonmoeder antwoordde dus dat wij ook geen kinderen wilden. Die andere vrouw hevig geschockeerd
Nu moet ik zeggen dat ik die andere vrouw toch al ontloop vaak. Zeer conservatief en een heel klein wereldje. Strak in het oude rollenpatroon en denkt bijvoorbeeld ook serieus dat vrouwen gewoon geen carriere kunnen maken...
russel schreef:Hoe wordt daar dan op gereageerd?
laetitia schreef:Jeetje dat is best bizar. Een discussie over het feit om geen kinderen te willen egoistisch is!
Ik dacht er toen ik jonger was ook zo over hoor, toen ik 24 was. De vrouw van mijn stiefbroer is bijvoorbeeld behoorlijk decadent en leeft echt voor de buitenwereld met luxe reizen, een designappartement, de duurste van de duurste merken kleding en kappers, vliegreisjes elke week naar Dubai, NY of where ever. En heb haar altijd in gedachte bekritiseerd als een oppervlakkige vrouw die geen liefde heeft om te geven aan een kindje en geen uitgelubberde buik/tieten wil omdat ze zo voor haar uiterlijk leeft....
Nu denk ik er anders over. Zij hebben voor dit leven gekozen, zij willen carriere maken, luxe reizen kunnen maken en een strak appartement vol met design. Daar worden zij gelukkig van en dat betekent niet dat ze geen liefde hebben of geen warm hart.
MamboBeach schreef:Lante schreef:In die omgeving die ik net noemde ook echt door jonge ouders (en die zijn ook ECHT jong; op je 25e twee/drie kinderen hebben is daar echt niet raar).
Ik had op mijn 25e ook 2 kinderen.![]()
Zijn dit ook mensen zoals ik begrijp die gelovig zijn of heeft het daar niets mee te maken?