Wat voor "TIK" heb jij...??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:23

Snoompje schreef:
Best veel eigenlijk:

- soort van 'aan mijn nagels ruiken' zou niet weten hoe ik het anders moet noemen :P;

Dat heb ik ook. Vooral als je moe ben. Of als ik lig aan mijn kussen/deken :+ En heel soms, als ik moe ben til ik mijn bovenlip op om eraan te ruiken :? :')

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:26

*Ik heb smetvrees, heb er verder geen last van, alleen was zo'n 13x per dag m'n handen.
*Ik wiebel altijd met m'n benen wanneer ik in de klas zit, vast verveling ofz. :+
Edit: *Ojaa, ik lees altijd voordat ik ga slapen, 1 bladzijde en dan slaap ik heerlijk..
als ik het niet doe dan kan ik ook écht niet slapen :roll:
Laatst bijgewerkt door Mitchall op 12-04-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Re: Wat voor "TIK" heb jij...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:28

Wiebelen met benen ja :') Vandaag zaten we op de bankin de aula. (zijn niet heel stevig :+ ) En ik zat met me been te wiebelen. '' Zit is een beetje stil joh! '' Of zonder dat ik het weet tegen iemand anders benen :')

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:35

Ik hou sommige handtassen, alle draagtassen en de hondenleibanden vast als teugels :')

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:06

Och ik heb echt veel tics/tiks/tikken(?) maar ik kom er zo gauw niet op... Mijn bed moet iig altijd hetzelfde worden opgemaakt en als ik bij een verkeerslicht sta te wachten dan moet ik op het knopje drukken, ook al heeft iemand dat al gedaan. Of het een tic is weet ik niet, maar boeken uit de bibliotheek vind ik gewoon ranzig. En bepaalde dingen met geluid of dingen dicht/open. Ik ga bijv niet slapen als mijn kastdeur open staat of als er nog een sok op de grond ligt.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:31

- dingen/eten per 2 nemen
- inbox op gsm & hotmail leegmaken (tot 5x per dag _O-), nu leeg ik ook m'n profiel op facebook met bezigheden etc _O-
- chatvensters sluiten, of die persoon nu typt of niet
- alle sites waar ik dagelijks op zit moeten op hetzelfde moment geopend zijn in tabbladen (niet in aparte vensters)
- verlichte zit aannemen op m'n fiets als ik over drempels/putten rijd
- hielen uitdrukken als ik fiets :')
- kussen/deken omdraaien om de koude kant te hebben
- koude oren, voorwerpen etc. tussen mijn vingers houden :=
- gsm moet ik bijhebben anders panikeer ik lichtjes (alleen bij het rijden in de piste leg ik hem aan de kant maar vanaf dat ik afgestapt ben check ik 'm eerst en zadel dan me paard af :') arm beest)
- horloge draag ik àltijd aan de rechterkant
- vierkante oorbellen moeten een ruit vormen als ik ze draag
- als ik me verveel pruts ik aan me gezicht of staar ik naar m'n gsm :')
- ik ga altijd met m'n tong langs me beugel als ik niet mag praten (bv. in de klas, tijden examen etc)
- met open mond rijden (verschrikkelijk gewoon! _O-)
- altijd gelijk willen lopen met diegene naast jou (zij zet haar rechtvoet, ik zet mijn rechtervoet enz)
- woorden etc opnieuw schrijven totdat ik het een mooi handschrift vind
- als ik weinig tekst heb opgeschreven en ik vind 't lelijk geschreven, gooi ik dat blad weg :')
- veel spullen kopen en na een hele korte periode weer diezelfde spullen verkopen :P
- constant met m'n benen moeten bewegen als de mogelijkheid er is :+

voor de rest weet ik er niet direct meer :')

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 06:14

amyve schreef:
- dingen/eten per 2 nemen
- inbox op gsm & hotmail leegmaken (tot 5x per dag _O-), nu leeg ik ook m'n profiel op facebook met bezigheden etc _O-
- chatvensters sluiten, of die persoon nu typt of niet
- alle sites waar ik dagelijks op zit moeten op hetzelfde moment geopend zijn in tabbladen (niet in aparte vensters)
- verlichte zit aannemen op m'n fiets als ik over drempels/putten rijd
- hielen uitdrukken als ik fiets :')
- koude oren, voorwerpen etc. tussen mijn vingers houden :=
- gsm moet ik bijhebben anders panikeer ik lichtjes (alleen bij het rijden in de piste leg ik hem aan de kant maar vanaf dat ik afgestapt ben check ik 'm eerst en zadel dan me paard af :') arm beest)
- horloge draag ik àltijd aan de rechterkant
- vierkante oorbellen moeten een ruit vormen als ik ze draag
- als ik me verveel pruts ik aan me gezicht of staar ik naar m'n gsm :')
- ik ga altijd met m'n tong langs me beugel als ik niet mag praten (bv. in de klas, tijden examen etc)
- met open mond rijden (verschrikkelijk gewoon! _O-)
- altijd gelijk willen lopen met diegene naast jou (zij zet haar rechtvoet, ik zet mijn rechtervoet enz)
- woorden etc opnieuw schrijven totdat ik het een mooi handschrift vind
- als ik weinig tekst heb opgeschreven en ik vind 't lelijk geschreven, gooi ik dat blad weg :')
- veel spullen kopen en na een hele korte periode weer diezelfde spullen verkopen :P
- constant met m'n benen moeten bewegen als de mogelijkheid er is :+

voor de rest weet ik er niet direct meer :')

Hihihi heeeel veel herkenbare tics :P met open mond rijden heb ik ook! Vooral met springen :') dat ziet mn hoofd er echt niet uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:33

Caressaaa schreef:
Als ik in de auto zit knik ik ALTIJD met mijn hoofd tussen bomen of paaltjes in.
En als dat niet lukt zeg ik in mn hoofd dat ik 'af' ben. XD

Dat doe ik dus ook, maar dan met mijn tenen :P

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:37

Ik moet altijd lippenbalsem op voor ik iets ga eten, anders kan ik niet eten.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:33

amyve schreef:

dat doe ik ook altijd :') anders kan ik écht niet slapen.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:14

Jeroennn schreef:
Als er een auto met een trailer voorbij rijdt, gelijk kijken of er een paard in de trailer zit!
(maar dat zullen er hier wel meer doen denk ik :P)

*denkt nu na dat het toch een tic is hahah*

dat doe ik ook :=

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:16

Jeroennn schreef:
Altijd als ik de computer aan zet, MOET ik perse naar de volgende dingen kijken;
- Naar mijn rooster voor school
- Op Hyves
- Mijn mail checken
- Op Bokt
Doe ik dit niet, dan word ik heel onrustig!

jaa ik ook , als ik dat neit heb gedaan, kan ik geen
huiswerk maken haha :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:17

Heel snel met je tong heen en weer gaan in je onderkaak.
Als ik een boek lees op de kaft tikken met me nagels en dan ondertussen een liedje in me hoofd drummen.... :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:27

als er keuze is uit 2 bedden in 1 kamer, moet ik per se het bed hebben wat het dichtst bij de deur staat. Als het een 2 persoonsbed is wil ik aan de kant die het dichtst bij de deur is.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:31

Snoompje schreef:
Caressaaa schreef:
Als ik in de auto zit knik ik ALTIJD met mijn hoofd tussen bomen of paaltjes in.

hier hetzelfde :Y)

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:44

- Heel het tuig schoon maken met een vochtige doek zodat het schoon is na het rijden, 1 a 2 keer in de week met zadelzeep en behandelen met iets waardoor het soepel blijft. Ik word gewoon chagerijnig als ik dat niet doe, moet gewoon schoon zijn. (met resultaat dat mijn spullen er nog steeds als nieuw uitzien na 5 jaar)

- altijd moeten plassen als ik thuis kom, ookal ben ik voor post op gaan halen bij de buren (we wonen in een doodlopende straat ergens in de middle-of-nowhere en we hebben een ontzettende luie oude postbode die alles bij het eerste huis dropt)

- ik moet met mijn rug ergens tegen aan liggen als ik slaap en ik moet ramen en deur(en) kunnen zien. Anders kan ik echt niet slapen!

- ik word ALTIJD 5 min voordat mijn wekker gaat wakker.

-voordat ik huiswerk ga maken, hotmail checken, hyves checken, facebook checken en dan Bokt ... en dan mezelf bannen voor de rest van de dag :P

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:45

Snoompje schreef:
Caressaaa schreef:

Ik doe dat ook met m'n tenen! Dacht echt dat ik de enige gek was die dat deed.
Het wordt wel steeds minder gelukkig, een tijd geleden was het gewoon verschrikkelijk irritant.
En met je benen wiebelen, dat doe ik ook non-stop.
Vriendlief kan er écht niet tegen en ik mag dan ook niet meer in de buurt zitten of ik moet stilzitten.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:36

Kirsten_S schreef:
Jeroennn schreef:
Altijd als ik de computer aan zet, MOET ik perse naar de volgende dingen kijken;
- Naar mijn rooster voor school
- Op Hyves
- Mijn mail checken
- Op Bokt
Doe ik dit niet, dan word ik heel onrustig!

jaa ik ook , als ik dat neit heb gedaan, kan ik geen
huiswerk maken haha :+

Haha jaa inderdaad, kan ik dan ook niet :P

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:39

Als ik een rondje linksom draai dan MOET ik ook een keer naar rechts draaien heel vreemd maar als ik het niet doe voelt het zo raar :') (zelfde geldt voor andersom :P)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:41

Snoompje schreef:
Caressaaa schreef:

hahah ik doe dat ook!! en dan meestal alleen met mn grote teen... en om t moeilijker te maken kijk k naar 2 kanten aan de weg.. bij een viaduct moet k 'eronderdoor' hahaha..

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:22

geniaal sommige dingen, ik heb er natuurlijk ook een paar en vooral nu..
ik ben verkouden en heb door het vele langs m'n neus vegen allemaal korstjes en krassen,
*deze krab ik continu kapot waardoor het weer lekt en ik weer met mijn handen er langs heen ga, zo hard mogelijk dat het allemaal weg is, ook als er niks zit.
* ook doe ik voor het stoplicht of als ik weg rijd of wat dan ook tig x opnieuw de pook in de 1, haal hem er weer uit, stop hem er weer in. ( in de auto van mijn zus wou ik een keer in zijn 3 weg rijden, ging niet zo goed ).
* ook heb ik in de auto dat als ik voor een stoplicht sta dat ik steeds 5 cm na voren rij, stop 5 cm na voren net zolang totdat ik de achterkant van de auto voor mij kusjes kan geven.
* en weer met de auto, als ik parkeer rijd ik altijd als ik al op de plek sta 2 keer vooruit en 2 keer achteruit.
* Als ik een sigaret heb gerookt dan loop ik 2 keer terug naar buiten ( moeten bij mijn vriend zijn ouders buiten roken ) om te kijken of ik mijn peuk wel goed heb uitgedrukt.
* dit heb ik ook bij andere mensen, als hun hem niet goed uitdrukken en het blijft roken, druk ik ze nogmaals uit, met veel geweld.
* als ik met mijn moeder of vader ofzo bel, dan bel ik ze terug nadat ik heb opgehangen om te vragen of ik wel doei heb gezegd ( blond he ).
* Met eten maken doe ik alles in de omgekeerde volgorde.
* ik loop gerust 2 keer terug de trap op om te kijken of ik de deur waar mijn hammie staat echt wel dicht zit.
* mijn kleren gaan als volgt aan, ondergoed, hemd, broek, trui, sokken, vest ( van onderen, van boven, van onderen, van boven )
* als ik op de passagiersstoel in de auto zit en we rijden op een weg met aan de rechterkant bomen, ga ik tikken met me voet en bij de boom ga ik tellen hoeveel auto's er dan tussen geparkeerd kunnen worden ( dat tikken telt dus voor auto's )

en nog wel wat, de meeste onbewust.. maar als ik ze nu zo na lees verklaar ik mezelf best voor gek!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:34

Ik heb altijd 2 paar sokken aan :=

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:41

ik heb een tijd bij de kraker gelopen en naarmate ik vaker behandelt werd hoe meer dingen er bij mij gingen knakken. dus nu knak ik automatisch zo beetje alles vingers nek tenen rug schouder enkel etc:P erg irritant maar lucht op als ik het doe anders is het net alsof er een een hele grote druk opboud in me gewrichten wat ook werkelijk zeer vervelend aan voelt.

ohja als ik op de bank ga zitten zet ik altijd standaart de tv aan, is er niks gaat ie weer uit.\

als ik begin met schoonmaken van iets raak ik soort van verslaafd en moet alles er aan geloven helemaal als ik zie dat het schoon wordt, dit vind ik toch werkelijk de vervelenste van allemaal.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:47

ik vind die eerste veel vervelender haha.. mn zusje doet dta ook altijd!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:55

Lydia_ schreef:
Voordat ik ga slapen moet ik naar de wc zijn gegaan. :')
Dus ik ga bijvoorbeeld naar de wc, dan naar boven, make-up afhalen, weer naar de wc, tv kijken voor bijvoorbeeld maar 5 minuutjes en dan moet ik wéér naar de wc _O-

Haha dat heb ik ook.. :+
Ook kan ik mijn voeten nooit stil houden.
En als ik op de computer ga moet ik eerst altijd hyves en bokt checken.