Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:17

Ik heb wel een bel op m'n fiets. Ik schrik zelf altijd zo als er weer een wielrenner voorbij komt zonder even te waarschuwen.

Ik snap nooit waarom wielrenners dat niet hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:26

Ik heb dat ook niet, daarom roep ik zelf altijd tring tring! En dat vinden veel mensen ook grappig :) ik heb dat niet omdat ik veel elementen van mijn stuur van carbon zijn, en dat kun je beschadigen door er een bel op te bevestigen :o

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:58

Ik heb niet zo'n luxe fiets. Ik heb de bel aan die verticale buis waar je stuur aan vast zit. Om het stuur zelf paste hij niet.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:16

Ik heb op mijn MTB geen bel zitten. Hij is idd grotendeels van carbon en dan is dat niet handig!
Op mijn oude wegfiets zit wel een bel, die zat op de stang van het frame. Was soms wel handig, maar even waarschuwen door 'tring tring' te roepen werkt snel en effectief!

Ik kon me vroeger wel ergeren aan MTB-ers in het bos die over de ruiterpaden reden. Reed je in een rustig drafje kwam er in een keer een groepje MTB-ers om de bocht. Daarom zorg ik ervoor dat ik of op de bredere paden rijd of goed uitkijk bij een bocht. Paarden en wandelaars krijgen wel voorrang. Maar als ik niet hoef te remmen is het natuurlijk helemaal fijn :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:45

Ik heb ook geen bel. Ik vind het niet zo mooi :o En even roepen werkt prima.

Veel wielrenners zijn inderdaad asociaal, maar zelf probeer ik wel rekening te houden met de rest van het verkeer.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:18

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:22

*Meld zich*

Wielrenner :) Alhoewel moet nodig weer gaan beginnen...
Eerst voor mn vriendje kijken voor een andere fiets, ik heb nog een oudje maar voorlopig nog wel even goed.

Splash asociaal wil ik het ook weer niet noemen, tis hoogst irritant als wielrenner dat je overal voor moet afremmen als je net lekker op dreef bent :) Met paard/auto/fiets ik probeer altijd rekening te houden en ze voor te laten gaan of netjes aan de kant. Dan zijn ze altijd dankbaar (ben ik ook als ze dat voor mij doen :D )

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:23

zilverster schreef:
Ik kon me vroeger wel ergeren aan MTB-ers in het bos die over de ruiterpaden reden. Reed je in een rustig drafje kwam er in een keer een groepje MTB-ers om de bocht. Daarom zorg ik ervoor dat ik of op de bredere paden rijd of goed uitkijk bij een bocht. Paarden en wandelaars krijgen wel voorrang. Maar als ik niet hoef te remmen is het natuurlijk helemaal fijn :D

Haha zo is de pony van mn vriendin er vandoor gegaan met mij omdat ie schrok van een mountainbiker op het ruiterpad :Y)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:26

Liever een groep mountainbikers dan een groep zwijnenbiggen om in te komen, zoals van de week :=

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:28

Haha Lenneke :=

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:57

De bossen zijn hier zo groot, ik kom praktisch nooit iemand tegen. Heel af en toe een wandelaar.

Fietsen doe ik niet in het bos. Ik ga liever gewoon langs de doorgaande wegen over het fietspad. De fietspaden in het bos zijn een ramp voor een racefiets.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:05

Oei.. Je zult ze maar onderste boven lopen := Ik kom praktisch nooit een wild dier tegen, af en toe een hertje.. Maar dan heb je geluk..

Ik heb een MTB he, dus dan is het bos wel een uitdaging.. Er loopt ook een MTB route door het bos heen bij ons.. Maar daar houden ze zich niet altijd aan..

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:11

Korfbalchick, ik fiets zondag ook de grenslandklassieker!
Hopelijk wat beter weer dan dit...

Ik rem wel altijd netjes af, en roep van te voren altijd wat als ik langs kom, nog nooit problemen mee gehad.
Ik ben het er wel mee eens, dat je indd flinke asso's heb bij het wielrennen... Maar in welke sport heb je die niet?
Op een wielrenwedstrijd is het toch echt wel leuk en gezelliger, en veel eerlijker, dan als ik met mijn paar dop concour ga... Die haat onderling, en die jurysport als het om punten gaat, verschrikkelijk! Heerlijk als je dan weer op de fiets zit...

wielrensters die hier ook nog eens paardrijden hebben dus ook best een flink sportief leven!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

Marrie schreef:
Splash asociaal wil ik het ook weer niet noemen, tis hoogst irritant als wielrenner dat je overal voor moet afremmen als je net lekker op dreef bent :) Met paard/auto/fiets ik probeer altijd rekening te houden en ze voor te laten gaan of netjes aan de kant. Dan zijn ze altijd dankbaar (ben ik ook als ze dat voor mij doen :D )

Dat is inderdaad hoogst irritant, maar sommige wielrenners zie ik voor elke auto duiken, mensen afsnijden, geen rekening houden met kinderen andere fietsers etc. Dat noem ik asociaal.
Als je ruim op tijd even waarschuwt dat je er aan komt is er niks aan de hand.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:38

om een voorbeeld te noemen, een tijdje terug rijd ik in een buitengebied (met de auto) en kom op een overzichtelijke gelijkwaardige kruising waar van links een grote groep wielrenners komt, die zich dus ijskoud voor mijn auto gooien, en nog boos zijn als ik toeter. Idem laatst met buitenrijden, wielrenners komen me in volle vaart tegemoet op een gewone weg en dwingen ons de berm in. Dan ben ik nog blij dat de paarden ijskoud reageren. Ik vind wielrenners over het geheel genomen zeer egoistische weggebruikers en hoewel ik best snap dat het irritant is om af te remmen is er nou eenmaal meer verkeer op de weg en heb je daar maar rekening mee te houden.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:44

Ik denk dat er van alle kanten begrip moet zijn. Zowel vanuit de wielrenners die minder de weg op mogen eisen, maar ook van sommige andere weggebruikers.. Maar rekening houden met elkaar en aardig zijn (zie SIRE reclame) is nooit verkeerd!
Enne, een beter milieu, ehh verkeer, begint bij jezelf! :D

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:04

@ Lielle, dat is zeker een egoistische actie. Kwamen ze met hoge snelheid aanrijden?

Weet iemand toevallig hoe het werkt als je als beginner mee zou willen doen aan wedstrijden voor mountainbiken? Heeft iemand er ervaring mee? :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:08

ja, behoorlijk (in beide gevallen). Maar dan rijd je dus te hard voor de omstandigheden. En begrip is er wel, maar als ze op die manier (bv) onder mijn paard of - erger - auto komen, hebben ze daar toch weinig aan.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:44

klopt, dit gebeurt idd erg vaak..helaas. Gelukkig zijn er ook nog sociale wielrenners, haha.
Hier in t bos kom ik zowiezo echt niemand tegen.
Kan helaas niets zegegn over wedstrijden, heb er nog nooit eentje gedaan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:18

Lenneke, een groep zwijnenbiggen :oo daar zul je van geschrokken zijn!

Ach, ik heb een bel op mijn mtb, hoe fraai is dat _O- maar ik fiets er ook héél regelmatig mee over de weg, en aangezien ik dan toch wat sneller ga dan de gemiddelde oma op de fiets.. tja dan is een bel wel handig :P

Ik vind wielrenners alleen erg irritant als je in de bergen (Oostenrijk of Italië ofzo) op zo'n anderhalfbaans weggetje rijdt en er zit er eentje voor je. Niet vanwege de snelheid, want die is over het algemeen loeihard, maar meer als ze midden op de weg rijden, en ik altijd doodsbenauwd ben dat ze onderuit gaan omdat ik er dan namelijk vol overheen zou rijden :=

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:44

Yeah, Ja ik mountainbike. (Al is het sinds kort :D ) Aan enthosiasme ontbreekt het niet ;)

Samen met mijn vriend door de bossen scheuren.
We gaan in de Zomer naar Frankrijk daar gaan we ook mountainbiken.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:22

NaNi schreef:
Ik vind wielrenners alleen erg irritant als je in de bergen (Oostenrijk of Italië ofzo) op zo'n anderhalfbaans weggetje rijdt en er zit er eentje voor je. Niet vanwege de snelheid, want die is over het algemeen loeihard, maar meer als ze midden op de weg rijden, en ik altijd doodsbenauwd ben dat ze onderuit gaan omdat ik er dan namelijk vol overheen zou rijden :=

Dat lijkt me ook echt doodeng! Maar hard gaan ze zeker ja! Dat ze dat in de koers doen oke, dan hebben ze ook geen te gemoedkomend verkeer, maar normaal gesproken kan er toch ook een auto bergop komen.. Als je die dan raakt vlieg je er overheen en wil je liever niet weten waar je beland.... :=

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:00

Ik heb een Trek sl. Volgens mij onderhand een 4e hands karretje maar voor mij nog steeds prima! ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden

Gisteren Limburg was een grote desillusie! Koud, nat, slechte benen, 7 lekke banden en een gebroken ketting.. 9 uur 's morgens in Nijmegen weggegaan en 12 uur later was ik pas weer terug!

Hopen zondag dat het beter weer wordt! Bruintje_87, welke afstand rij jij en hoe laat vertrek jij? Wij fietsen hem 'illegaal', kunnen die dag niet meer inschrijven.

En wedstrijdhardheid komt inderdaad vanzelf. Ik heb 3 kleine voorjaarswedstrijdjes meegedaan, in de groep fietsen ging redelijk goed! Nu weet ik wel dat het daar een stuk gemoedelijker aan toe gaat dan in een damespeloton maar ik heb er zin in! ik leer ooit wel associaal te worden :Y) Gisteren de keuring gehad (105,- :$ ) en ik ben gezond! :D Alleen een foto opzoeken & up-loaden en dan moet ik eraan geloven!

Mensen die gisteren wel droog gefietst hebben?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:01

ik was vandaag in de bossen bij goes/schoorl:D:D
was echt heel mooi! en dood eng :o
en toen knalde ik keihard tegen een boom want het was erg los zand dus kon ik niet suen :(:)
naja het was erg mooie route van 15 km!!
normaal veel wielrennen nu maareen keer voor de verandering dit met mijn vader,broertje

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:20

Dat is niet best bonbon.

Ik heb net ook een eindje gefietst. Heerlijk.
Ik kwam nog midden in een hele groep wielrenners.

Waar kan ik vinden waar wedstrijden zijn? Ik wil een keer gaan kijken.