Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:54

ik vind het een groot voordeel van dit "dieet"dat mijn drang naar zoet is weggegaan. Er staat hier nog een grote schaal met paaseitjes op tafel en het kost me geen moeite daar vanaf te blijven. Dat was voorheen wel anders. Dan had de schaal leeg 'gemoeten'". En dan had ik nog wel een reep chocolade gelust. :o

Anoniem

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:07

Het is wel zonde om ''voor 1 keertje' iets te nemen wat niet mag. Ben je zo hard bezig om in ketose te raken en dan zou je daardoor net weer eruit raken!

Ik heb net lekker een omelet met bacon op. Had gisteravond erg veel last van mijn buik, vanochtend ook dus dit is het eerste wat ik eet. Mijn zus had er ook al last van dus ik denk dat het een licht buikgriepje is. Hoop dat het goed gaat :(

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:21

Ook ik heb weinig drang naar zoet, gisteren werd er rondgegaan met gebak en dat doet me helemaal niets. Ook de middagdip is weg.....moet mezelf nu bijna dwingen zes keer iets te eten want ik vind het best veel. De browniereep is voor mij echt een uitkomst, die kan ik altijd eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:23

Ik heb ook minder drang naar zoet, bijna weg, alleen na het avondeten nog wel eens. Toch die schommeling in je bloedsuiker denk ik? Wat mij wel opvalt is dat ik niet meer zo moe ben in de middag, ik ging regelmatig een uurtje slapen maar ik ben nu wel energieker dan voorheen.

Wat is een browniereep? Is dat die dure van Atkins?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:37

De atkinsrepen zijn erg lekker maar ik ga er van uit ketose. Er zitten wel degelijk KH in! De atkinsrepen zijn regelmatig in de aanbieding bij het kruidvat en de tuinen. Ik heb de indruk dat de atkinsrepen echt iets commercieels zijn. In de eerste versie van het atkinsboek schrijft hij dat bepaalde stoffen die nu in de atkinsrepen zitten, niet mogen. In zijn 2e boek mogen die stoffen wel opeens. rara hoe kan dat.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:43

Ja dat zijn die dure! Ik weet niets van ketose af, er zitten wel koolhydraten in maar zoals ik het begrepen heb zijn dat geen gewone maar er staat op de verpakking polyols. Weet ook niet wat dat is, maar goed ik val af dus zo'n drama zal het niet zijn.

In het atkins knackebrod zitten ze ook.....

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:55

ketose= vetverbranding.

of je in ketose bent kun je controleren met je urine met ketostix. Als het staafje roze verkleurd ben je in ketose. ketostix kun je kopen bij de aptheek. 50 voor ruim 11 euro.

veel mensen reageren op die polyois alsof het "gewone" kh zijn.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:07

Bij mij gaat het wel goed :j ik heb geen ketostix, mis wel de afwisseling een beetje. Kom gewoon neer op eitjes, kaas en vlees & een paar groentes.. heb echt zin in een boterham.
verder ben ik veel minder snel moe en vooral op school val ik nie tmeer in slaap! _O- dat is echt vooruitgang

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:33

die sausjes zoals Soja,Terriyaki, Sukayaki en wokmarinade mag gewoon hoor.
Daar zit niks verkeerds in.
Het is in iedergeval beter dan boter

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 14:38

He gelukkig!

Ik vind dat met die sticks en urine testen maar niks hoor, ik plas rustig 30 keer op een dag en denk dat zo'n testmoment dus echt een momentopname is.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:56

Ik heb ook geen stick hoor, vind het wel goed.
Net als tussendoortje een stuk komkommer gehad, jammie!

Overigens voel ik me ook veel fitter door deze manier van eten & geen / veel minder zin naar zoetigheid! Eerder kon ik echt dropjes achter elkaar eten etc... nu kan ik er zelfs vanaf blijven!

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:57

ja dat is het ook.
als je gewoon gezond eet en min. 6 keer per dag. verbrand je zowiezo heel de dag.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:58

Zes keer kom ik niet aan denk ik... vandaag kom ik aan 5 als ik zo tel.

Heb voor straks een lekkere salade!

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:05

Annash schreef:
Ik heb ook geen stick hoor, vind het wel goed.
Net als tussendoortje een stuk komkommer gehad, jammie!

Overigens voel ik me ook veel fitter door deze manier van eten & geen / veel minder zin naar zoetigheid! Eerder kon ik echt dropjes achter elkaar eten etc... nu kan ik er zelfs vanaf blijven!

weetje wat het voordeel is dat jij bepaald wat je eet.
en niet je lichaam.
want die wil alleen maar snelle suikers.
Het is gewoon tof dat je dingen kan laten staan.
Weetje ik zeg altijd maar zo...
5 min. rot voelen omdat je iets lekkers laat staan.
Maar als je het toch genomen had, zou je je zeker 2 uur rot voelen.
Nou met die gedachte gaat het allemaal een stuk makkelijjker

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 16:14

Gelijk heb je! Zo is het precies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:37

In teriyaki zit echt veeeeeel suiker, dat moet je echt niet nemen als je Atkins doet :n Zou ze allemaal even controlern..

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:10

Meld zich ook, maar nu even geen tijd om te gaan lezen of schrijven (typen)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:06

Monnie_ schreef:
Bij mij gaat het wel goed :j ik heb geen ketostix, mis wel de afwisseling een beetje. Kom gewoon neer op eitjes, kaas en vlees & een paar groentes.. heb echt zin in een boterham.
verder ben ik veel minder snel moe en vooral op school val ik nie tmeer in slaap! _O- dat is echt vooruitgang

'
ik heb het nog nooit gegeten maar er schijnt KH-arm brood te zijn van 't stoepje of 'fijn lijntje". Moet je maar even googlen.

Hier vanavond shoarma gegeten. Zonder broodje en saus. Wel met flink wat andijvie en magere kwark toe. Een uur na het eten nog 14 km gefietst. Zit nu tevreden op de bank ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:09

Welke fase zit jij Nanda?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:12

ik zit nog in fase 1.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:20

En magere kwark mag dan dus wel? Ik dacht pas vanaf fase 2...

Hmmm... dat wordt naar de winkel. :')

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:28

volgens mij mag dat officieel niet maar ik doe dat wel. ik tel de KH in de kwark wel mee voor het totaal. Zo eet ikook wel eens een paar noten (walnoten, paranoten of amandelen) Dat mag officieel ook niet. dat is gewoon mijn eigen twist in het dieet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:31

Ik hou me ook niet precies aan die 20gram koolhydraten per dag hoor... :o hahaha.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 07:18

Annash schreef:
Ik hou me ook niet precies aan die 20gram koolhydraten per dag hoor... :o hahaha.

Zal ik eens iets ergs zeggen??? Ik heb toch heel de tijd in mijn hoofd zitten dat het er maar tien mogen zijn!!!! Geen wonder dat ik zo snoeihard afval.....humor! Maar dit geeft me iets meer speling gelukkig.

Gisteravond bij de wok heerlijk gegeten, heb me voorgenomen om als mijn man uit eten wil, gewoon te gaan wokken! Die bakken kant en klare nasi en andere troep zijn echt geen verleiding voor mij en ik heb zalig gegeten. Lekkere ossenhaas en vis met groenten, hmmmm!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:10

Annash schreef:

Ik houd me wel aan het aantal gram KH maar ik heb een paar elementen van het South-beach-dieet toegevoegd.

Bij het SB moet je vaker eten om de verbranding op peil te houden (6x op een dag). daar gebruik ik vaak 15 gram noten op een dag voor.