Ik ken wel een stel dat uit elkaar gegaan is omdat hij kinderen wilde (en ze in z'n volgende relatie ook kreeg) en zij niet. Terwijl zij wel heel leuk met kinderen omging, in mijn bevooroordeelde ogen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rapido schreef:Het is trouwens bewezen na een onderzoek dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn
Ibbel schreef:kimmie261 schreef:maar ja,misschien wel rare gedachtegang van mij
Heel simpel, eugenetica is sinds Hitler nogal een beladen begrip.
Maar ik ben het zeker met je eens. De mens is, sinds hij de evolutie/natuur kan omzeilen en allerlei 'misfits' in leven kan houden hard bezig z'n eigen 'ras' om zeep te helpen. De manier waarop wij ons voortplanten gaat dwars tegen Darwin in.
_sparta_ schreef:Dat lijkt een algehele trend, pappen en zoethouden. En dat geeft gewoon vervelend gedrag. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En niet dat daarmee mishandeling goed is, maar een keer wat strenger is niet erg.
Stybba schreef:
Rhodos schreef:Jeetje, wat een schokkende posts worden hier en daar geplaatst.
Tot nu toe ben ik bewust kinderloos maar dat maakt niet dat ik een hekel heb aan kinderen. Mensen die wel voor kinderen kiezen is ook prima, die ga ik niet om die keuze veroordelen, net zo min als dat ik niet wil dat zijn mijn keuze veroordelen.
pirouetje schreef:Ik kan er ook niets aan doen, maar ik stop mijn tijd en geld liever in mijn paardjes.....
Mindim schreef:Nu wordt me contstant gevraagd wanneer de 2e komt en als ik zeg dat ie niet komt, wordt me gevraagd of ik mijn eerste dan niet leuk vind
kimmie261 schreef:kijk denk je dat je gezond bent nooit ziek enz,en krijg je kinderen,maar je wordt later wel ziek,dan heb je het niet kunnen voorkomen,maar waarom zetten mensen lukraak kinderen op de wereld,zonder enige voorkennis van ziektes in de voorgaande generaties?
is dat kop in het zand steken?
bij dieren wordt er zo op gehamerd,altijd maar onderzoeken,alle mogelijke erfelijke aandoeningen uitsluiten,
maar bij mensen nee hoor,wordt nergens naar gekeken,het neemt maar kinderen....
maar ja,misschien wel rare gedachtegang van mij
Karin schreef:Mindim schreef:Nu wordt me contstant gevraagd wanneer de 2e komt en als ik zeg dat ie niet komt, wordt me gevraagd of ik mijn eerste dan niet leuk vind
Ongelofelijk hè? Waar bemoeien mensen zich mee. Heb je geen relatie, dan zal er wel iets aan je mankeren. Als je dan 'eindelijk' een relatie hebt, dan moet je blijkbaar zo snel mogelijk gaan samenwonen, trouwen en een kind op de wereld zetten. Maar eentje is dan ook weer niet goed.![]()
Ik zou me nog best kunnen voorstellen dat ik (stel dát het gevoel toch ooit nog komt) er bewust voor zou kiezen om het bij één kind te houden. Ik ken redelijk wat mensen die dat zo hebben gedaan, ik snap hun beweegredenen en al zou ik die niet begrijpen, dan nog is het hún keuze waar ík IMO geen oordeel over hoef te geven.
@Darwin: hopelijk snap je dat het niet mijn mening is, maar iets wat ook regelmatig tegen mij is gezegd.
RedPassion schreef:Zo te lezen heb ik wel geluk met mijn omgeving, tenminste met de mensen die dichter bij me staan. Van buitenstaanders (maar dat zijn mensen die er niet toe doen) krijg ik wel eens rare reacties over het feit dat ik geen huisje-boompje-beestje wil (want samenwonen en trouwen hebben ook niet mijn voorkeur), maar mensen die me beter kennen vinden het echt niet raar. Ook niet de mensen die zelf wèl volgens 'het plaatje' leven.
Maar dat is misschien een wisselwerking, ik heb er namelijk ook geen probleem mee wanneer zij over trouwen/kinderen praten. Het is toch logisch dat mensen over iets dat zo ingrijpend is (kan ik me tenminste voorstellen) als een zwangerschap en kinderen hebben (willen) praten? Details hoef ik niet (maar die krijg ik ook nooit) en als er ook nog andere gespreksonderwerpen zijn en er interesse in mijn leven is vind ik het prima om te luisteren naar babyverhalen.![]()
Eerlijk gezegd vind ik het bij een vriendschap normaal dat je interesse toont in de ander, dus geen babyverhalen aan willen horen vind ik vrij egoistisch. (tenzij de ander alleen maar over baby's/zichzelf praat, uiteraard)
Ayasha schreef:De manier waarop wij ons voortplanten gaat dwars tegen Darwin in.