Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:17

Marije__ schreef:
*Ik heb al gekeken of er een vergelijkbaar topic bestaat, maar niets gevonden!*

Zijn hier bokkers die intensief sporten/fitnessen met een ander doel dan afvallen?
Zoals spieren opbouwen? En welke spieren train je dan voor welk doel?

Misschien kunnen we hier elkaar wat tips uitwisselen over het trainen van je spieren
voor thuis en in de sportschool.

Zelf train ik mijn buikspieren, omdat ik voor de zomer nog een strakke buik wil.
Mijn boven benen, door met gewichten te trainen en cardio'en. Ik heb hele stevige boven benen en wil ze graag slanker hebben!
Mijn armen en schouders, om de bungelende kipfiletjes onder mn bovenarmen weg te werken
en schouders om ze wat mooier uit te laten komen.

Meestal ben ik te lui om in de sportschool mijn buikspieren te trainen, wat vinden jullie echt een goede oefening om thuis te doen?

Weet niet of het al vaak opgenoemd is maar heb niet het hele topic doorgelezen, maar als jij je bovenbenen met kracht blijft trainen zullen die spieren niet minder worden. Ik zou je juist aanraden om alleen maar cardio voor de benen te doen.

Ik ging ook vaak naar de sportschool, het is echt verslavend, deed vooral cardio en me arm spieren en schouders die zijn nogal hoekig en me armen zijn zo dun.

Corelli

Re: Meer bokkers die kracht trainen met een bepaald doel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:37

Ligt er aan hoe Marije het bedoelt natuurlijk :) Als ze bedoelt stevige benen in de zin van dikkere benen (vet dus) dan kan kracht wel heel goed zijn omdat je dan spieren ontwikkelt en strakke benen krijgt :j Dat doe ik persoonlijk ook, omdat ik weet dat slanke/dunne benen me nooit gaat lukken :+ Dat is mijn bouw gewoon niet :n Strak is het maximaalst haalbare en dat merk ik ook wel in mijn broeken!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:53

MuSLi schreef:
Het is dus veel zwaarder omdat je bezig bent met uitputting/verzuring.
De kortdurende setjes zijn daar niet op gericht en daardoor heb je ook minder dat gevoel.
Het is dus net een beetje waar je voor traint ;)
Lange sets voor uithoudingsvermogen van je spieren, korte sets voor "showspieren" :+

Ik heb eens gekeken op bodybuilding forums en het klopt inderdaad wat je zegt al gaat het ook nog wel eventjes verder.
Lange sets zijn nog meer gericht op de verbranding van vetten en korte sets om het verbranden van je koolhydraten. Dan heb je nog je snelheid, je rust tussen de herhalingen en of je bij elke herhaling meer gewicht pakt of juist niet. Oftewel het hangt ook nog eens helemaal ervan af hoe je sets zijn :D
Het is iig heel erg interresant allemaal :j

Zelf doe ik dus veel herhaling, 15-12-15-12 ik begin met iets lager gewicht en ga per herhaling in gewicht omhoog. Rust ertussen is nog geen minuut, ik probeer zo snel mogelijk weer door te gaan. Na en voor KT doe ik 20 minuten cardio. Mijn doel is in eerste instantie vet verbranden strakker worden en spieren sterker te maken.

Misschien wel leuk om te zien hoe iedereen traint en wat het doel is?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:56

Ik train dus korte sets, die redelijk zwaar zijn.. :D En met soms aardig wat pauze om beetje op kracht te komen!
Doel is om alles een beetje strakker te maken en mijn spieren zichtbaar te maken... Tot nu gaat het perfect ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:37

Ik moet even de moed verzamelen maar ik wil zo wel gaan fitnessen!

Eciara ik doe ook cardio erbij :) en niet vaak kracht voor mn benen.

Ik hoor trouwens ook vaak dat je per setje een halve minuut rust moet nemen.. nou ik doe dat nooit :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:44

Dat is inderdaad belangrijk (ik weet alleen niet meer waarom :') )
Onze fitnesstoestellen zijn zo handig dat ze alles bijhouden, dus ook pauze tijd :))

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:46

om de avond 20 min hardlopen en de andere avond 30 min wandelen. Elke dag 2 keer buikspieroefeningen.

Doe het al ruim 2 jaar, gewoon om een strak lichaam te houden :) Mijn buik is inmiddels keihard, ik vind het echt mooi :)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:57

wow sportief Nessah! ik ben eigk wel benieuwd naar foto's haha.

hebben jullie dan zo'n buik?
Afbeelding

Zo een wil ik O:)
Afbeelding
maar dan nog ietsje gespierder.
Dan moeten eerst mn love handles weg en nog wat cm van mn buik af!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:59

Die laatste is leuk :D

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:59

Nessah ben eigelijk ook wel benieuwd haha

Laaste foto zo buikje zou ik wel willen :9

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:08

Ik heb er wel eentje van mij, alweer een maand geleden.
Afbeelding

Jullie zien wat ik bedoel met love handles.. :') moet wel zeggen dat ze nu al ietsje minder zijn!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:08

Maar zo'n buik als de laatste foto zou ik trouwens ook nooit krijgen! aangezien mn benen best gespierd en dik zijn.. is dat ook niet mooi in verhouding :')

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:19

je ziet wel aardig je blokjes :P
Heb tijdje geleden ook gehad ben nu weer aan proberen.
Dus veel sporten.. :P
heb deze al 3 keer gesporten vandaag of morge mountainbiken en skaten.
ben donderdag 16 km heen en weergefiets en vandaag naar me haflinger gefiets 6 km heen en weer

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:20

wow echt goed bezig zo te lezen ! :)

Haha! ik liet net mn arm (aangespannen) voelen aan mn broer (23, voetbalt 2x perweek) hij schrok zich rot! ik heb bijna dikkere armen dan hem :') maar ik wil er nu meer vorm in.. dus niet alleen mooi als ik ze aanspan maar ook gewoon gevormd

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:22

haha broer jaloars :P

Mijn broer zit helemaal te overdrijven over zijn armen :P terwijl het maar mee valt met zijn gespierde armen :P

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:13

Zo'n buik als jij wilt wil ik ook Marije :)), maar dan moet ik maar eens stoppen met snoepen...... Je bent trouwens al aardig op weg!

Mannen hebben van zichzelf al meer spiermassa....Mijn neefje van veertien heeft gewoon staalkabels en echt veel doet hij er niet aan >;)

Ik mag ivm de operatie afgelopen donderdag nog niet sporten de komende 12 dagen en daarna ga ik eerst weer beginnen met alleen cardio. De armen en borstspieren ga ik na 6 weken dan weer langzaam opbouwen, dus roeien zit er voorlopig ook niet in.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:29

Ik ben trots op mijn buik :D
Afbeelding (foto komt uit bikini topic, wilde mijn nieuwe bikini showen :)) )

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:06

Mmmm geloof dat ik nog maar ff geen foto's ga plaatsen :P

Maar ja ik ben dan ook 37 en heb 2 kinderen gekregen. Maarrrrr ik heb nog wel een strakke buik, daar ben ik best wel trots op :j

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:24

MuSLi schreef:
Tot nu gaat het perfect ;)

En dat is het belangerijkste natuurlijk :D +:)+

Hier ook geen platte buik helaas, maar als ik zo doorga als deze week dan komt die er vast ooit wel weer :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:15

Pff. Motivatiedipje. Had gister moeten lopen, maar daar had ik geen tijd voor. Misschien kan ik vanavond nog even als ik terug kom van het werk. En ik heb de laatste dagen last van vreetbuien, asociaal. Help?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 16:26

Corelli ik ben jaloers hihi. (is die van VS? hij is gaaf!)

Dieuwke.. iedereen heeft wel ns last van vreetbuien. misschien kan je je vreetbui vullen met: worteltjes, komkommer en paprika?

Ik wilde vandaag dus trainen bij de sportschool.. was er open dag dus heb ik mee gedaan met zumba. 45 minuten lang.
pfoe wat is dat vermoeiend haha! wel leuk om gedaan te hebben, ook al was ik helemaal stijf en ben ik sinds 3jaar van dansen af.. maar wel voor herhaling vatbaar :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:33

Zumba is leuk hè. Ik baal wel dat ik nu werk op vrijdagavond, want wij hadden een ontzettend leuke Zumba-groep. Maar misschien dat ik de Zumba nu op maandag mee ga nemen, maar eerst Pilates.

Ik denk trouwens dat ik me ga inschrijven voor de tocht van 5km en dan gaan hardlopen:
http://www.defriesland.nl/consumenten/l ... ndeltocht/

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:15

Ik volg dit topic al een tijdje en vind het leuk om te lezen hoe iedereen bezig is met krachttrainen. Ervaringen uitwisselen is belangrijk en interessant.

Krachttraining werkt voor iedereen weer anders en iedereen heeft weer een eigen doel. De één bereikt zijn doel sneller dan de ander, maar de manier van trainen komt meestal op hetzelfde neer. De meeste mensen in dit topic willen wat slanker of strakker worden volgens mij. Hier is een combinatie van cardio en krachttraining nodig, maar de belangrijkste is cardio die zorgt voor de afname van vetten. Dit is een vrij lange materie en wil je echt iets bereiken dan moet je toch een aantal maanden flink aan de slag. Heb je je doel bereikt dan moet je dit onderhouden. Motivatie is soms een probleem maar hier zijn ook weer leuke oplossingen voor.

Er zijn hier volgens mij niet zoveel meiden die echt zichtbare spieren hebben of zouden willen. Hier is overigens heel wat training voor nodig, maar met een goed trainingsschema is dit zeker wel mogelijk! Belangrijk is dat je voldoende rust neemt voor de spiergroepen. Spieren herstellen en groeien namelijk tijdens de rust. Ook is het belangrijk om je hele lichaam te trainen anders krijg je verkeerde verhoudingen.

Er valt veel over te vertellen, maar meiden, jullie zijn allemaal goed bezig en ga door met trainen! Zijn er vragen of problemen, this is the place to be!!
Succes!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:16

Welkom Missfitness :) Volgens mij kunnen we een hoop van je leren :D Met welk doel train jij zelf?

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:28

ik had hier even een vraagje waar jullie me vast wel mee kunnen helpen!

Ik wil graag een strakkere buik krijgen en nu wou ik graag thuis gewoon een paar keer per dag gaan opdrukken (weet die andere naam hiervoor ff niet meer haha) maar hoevaak per dag en hoeveel keer per 'sessie' is goed om een strakkere buik te krijgen?