Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Je kan niet stellen of iemand blij is dat ie leeft. Voor hetzelfde geld was een ander zaadcelletje van je vader de snelste geweest en dan had jij ook niet bestaan. Of werd een ander eicelletje van je moeder bevrucht, had jij ook niet bestaan. Je hele ontstaan en bestaan is een enorme reeks van opvolgende toevalligheden. Toevallig werd net DAT eitje van je moeder bevrucht door die enkele zaadcel en kwam jij er toevallig een maand of 9 later uit. Als het een andere zaadcel of eicel was geweest was jij niet jij geweest maar heel iemand anders, of mischien wel niet levensvatbaar geweest.
Als je er eenmaal bent kan je je niet voorstellen dat je er niet (meer) bent, of nooit bestaan had. Als je echter nooit geboren was had je ook al die vragen niet kunnen hebben.
juline schreef:Nu hebben ze er nog geen last van blue_eyes maar wellicht later wel of misschien helemaal niet.
juline schreef:Nu hebben ze er nog geen last van blue_eyes maar wellicht later wel of misschien helemaal niet.
Waarom denk je dat mijn vriend opgenomen is in een psychiatrische kliniek? Even voor de goede orde dit zijn zijn eigen woorden. Omdat zijn vader (52) zonodig met een jong meisje (16) vreemd moest gaan en zij zwanger is geraakt. Meisje kon het niet aan berooft zich zelf van het leven en vader ontkent alles...
Nee dan hoef je niet zo nodig te leven hoor dan had je liever gehad dat het meisje abortus had gepleegd.
Hij is vaak blij hoor dat ie leeft maar vaak had het ook echt niet gehoeven van hem. Hij heeft er niet om gevraagt om geboren te worden.
Adil18 schreef:Ik niet.... :Citaat:een hartje klopt al op 20-21 dagen maar is enkel met een inwendige echo waarneembaar.
wat TS van plan is is pure moord en waanzin, ze zit al in de helft, ze kan het kindje evengoed uitdragen en laten adopteren maar dat gunt ze het kindje niet, ze vermoordt het liever.
En sorry, ze komt op mij eerder over als iemand die juist heel sterk in haar schoenen staat en zeker niet als iemand die psychisch 'lijdt'
Bah...
mick75 schreef:Voor mij bestaat een ongeboren kind dus niet. Voor mij bestaat het pas, leeft het pas, als het zelfstandig geademd heeft en gedronken heeft. Zolang het dat niet kan is en blijft het voor mij een iets, een ding.
Oke, uitleg niet erg duidelijk. Het ongeboren iets bestaat natuurlijk wel, het is voor mij alleen geen levend iets. Dat is het pas wanneer het zelfstandig geademd en gedronken heeft. Tot die tijd is het een ding.
mick75 schreef:Voor mij bestaat een ongeboren kind dus niet. Voor mij bestaat het pas, leeft het pas, als het zelfstandig geademd heeft en gedronken heeft. Zolang het dat niet kan is en blijft het voor mij een iets, een ding.
Oke, uitleg niet erg duidelijk. Het ongeboren iets bestaat natuurlijk wel, het is voor mij alleen geen levend iets. Dat is het pas wanneer het zelfstandig geademd en gedronken heeft. Tot die tijd is het een ding.
juline schreef:Krijg het idee dat mensen in dit topic alleen maar willen horen dat abortus slecht is en adopteren een geweldige uitvinding is en dat alle kinderen dankbaar zijn dat ze leven.
.
stefan3 schreef:Ik wordt er gewoon een beetje misselijk en naar van allemaal.
Ik kan niet tegen abortus zijn i.v.m verkrachtingen e.d. maar ik vind het gewoon verschrikkelijk.
Mijn oma is in de 90 en wil dood, ze wordt met de meest gruwelijke aparatuur 'in leven' gehouden, gereanimeerd, en kan dan weer een aantal dagen 'ademen', want leven kan je het niet eens noemen.
Een ander weerloos kindje met beentjes, armpjes en noem maar op vecht ervoor om te leven in de buik van de moeder en wordt gewoon op een ziekelijk onhumanitaire manier verwijderd of het nog minder als een stuk grof vuil is.
Gatver, in wat voor zieke wereld leven we eigenlijk.