Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:13

Nu hebben ze er nog geen last van blue_eyes maar wellicht later wel of misschien helemaal niet.

Waarom denk je dat mijn vriend opgenomen is in een psychiatrische kliniek? Even voor de goede orde dit zijn zijn eigen woorden. Omdat zijn vader (52) zonodig met een jong meisje (16) vreemd moest gaan en zij zwanger is geraakt. Meisje kon het niet aan berooft zich zelf van het leven en vader ontkent alles...
Nee dan hoef je niet zo nodig te leven hoor dan had je liever gehad dat het meisje abortus had gepleegd.
Hij is vaak blij hoor dat ie leeft maar vaak had het ook echt niet gehoeven van hem. Hij heeft er niet om gevraagt om geboren te worden.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:14

mick75 schreef:
Je kan niet stellen of iemand blij is dat ie leeft. Voor hetzelfde geld was een ander zaadcelletje van je vader de snelste geweest en dan had jij ook niet bestaan. Of werd een ander eicelletje van je moeder bevrucht, had jij ook niet bestaan. Je hele ontstaan en bestaan is een enorme reeks van opvolgende toevalligheden. Toevallig werd net DAT eitje van je moeder bevrucht door die enkele zaadcel en kwam jij er toevallig een maand of 9 later uit. Als het een andere zaadcel of eicel was geweest was jij niet jij geweest maar heel iemand anders, of mischien wel niet levensvatbaar geweest.

Als je er eenmaal bent kan je je niet voorstellen dat je er niet (meer) bent, of nooit bestaan had. Als je echter nooit geboren was had je ook al die vragen niet kunnen hebben.

het punt is, dat een ongeboren kind al wel bestaat...

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:14

Ik wordt er gewoon een beetje misselijk en naar van allemaal.

Ik kan niet tegen abortus zijn i.v.m verkrachtingen e.d. maar ik vind het gewoon verschrikkelijk.

Mijn oma is in de 90 en wil dood, ze wordt met de meest gruwelijke aparatuur 'in leven' gehouden, gereanimeerd, en kan dan weer een aantal dagen 'ademen', want leven kan je het niet eens noemen.
Een ander weerloos kindje met beentjes, armpjes en noem maar op vecht ervoor om te leven in de buik van de moeder en wordt gewoon op een ziekelijk onhumanitaire manier verwijderd of het nog minder als een stuk grof vuil is.
Gatver, in wat voor zieke wereld leven we eigenlijk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:15

juline schreef:
Nu hebben ze er nog geen last van blue_eyes maar wellicht later wel of misschien helemaal niet.

Ik begrijp dat jij dat gezin ook kent en weet hoe oud die kinderen nu zijn? :+ Even ter informatie: de oudste is bijna net zo oud als ik.

L*llig van je vriend, maar iedereen persoonlijk. Jij kunt niet bepalen van iemand die je niet kent, of hij wel of niet had willen leven.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:17

juline schreef:

Waarom denk je dat mijn vriend opgenomen is in een psychiatrische kliniek? Even voor de goede orde dit zijn zijn eigen woorden. Omdat zijn vader (52) zonodig met een jong meisje (16) vreemd moest gaan en zij zwanger is geraakt. Meisje kon het niet aan berooft zich zelf van het leven en vader ontkent alles...
Nee dan hoef je niet zo nodig te leven hoor dan had je liever gehad dat het meisje abortus had gepleegd.
Hij is vaak blij hoor dat ie leeft maar vaak had het ook echt niet gehoeven van hem. Hij heeft er niet om gevraagt om geboren te worden.

Ja er zijn ongetwijfeld gevallen waarin mensen achteraf zeggen, ik was er liever niet geweest.
Maar hoe kan je dat van te voren al bepalen voor een ongeboren kind?
We halen je maar weg, want je krijgt vast een rotleven?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:19

Voor mij bestaat een ongeboren kind dus niet. Voor mij bestaat het pas, leeft het pas, als het zelfstandig geademd heeft en gedronken heeft. Zolang het dat niet kan is en blijft het voor mij een iets, een ding.

Oke, uitleg niet erg duidelijk. Het ongeboren iets bestaat natuurlijk wel, het is voor mij alleen geen levend iets. Dat is het pas wanneer het zelfstandig geademd en gedronken heeft. Tot die tijd is het een ding.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:20

Nee dat zeg ik ook helemaal niet. zeg niet voor niets ...of misschien helemaal niet..

Ik bepaal ook nergens of hij of zij wel of niet had willen leven.
Wil enkel zeggen dat het soms ook verkeerd zou kunnen aflopen.

Krijg het idee dat mensen in dit topic alleen maar willen horen dat abortus slecht is en adopteren een geweldige uitvinding is en dat alle kinderen dankbaar zijn dat ze leven.

pff ga maar iets anders doen want dit gaat me echt te ver

_Ella_ nee maar in bepaalde situaties kan je als zwangere vrouw toch wel indenken of iets haalbaar is ja of nee. Zodra er uberhaubt al tweifels zijn lijkt het mij niet verstandig om een kind geboren te laten worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:21

mick75 schreef:
Tot die tijd is het een ding.

M.i. is het tot die tijd een 'belofte', of een 'to be'. Maar zeker wel met een toekomst en liefde en geluk (en verdriet en boosheid en allerlei andere zaken die bij het leven horen, ongeacht hoe je start was en ongeacht hoeveel geluk je hebt gehad)..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:21

Adil18 schreef:
Ik niet.... :

Citaat:
een hartje klopt al op 20-21 dagen maar is enkel met een inwendige echo waarneembaar.

wat TS van plan is is pure moord en waanzin, ze zit al in de helft, ze kan het kindje evengoed uitdragen en laten adopteren maar dat gunt ze het kindje niet, ze vermoordt het liever.

En sorry, ze komt op mij eerder over als iemand die juist heel sterk in haar schoenen staat en zeker niet als iemand die psychisch 'lijdt'

Bah...

En weet je, 21 dagen en inwendige echo nodig om het hartje te vinden.. Ik zat op 21 tot 28 dagen en er was echt geen hartslag hoor! Hartslag heb je pas vanaf 5 weken als ik diverse websites mag geloven ;)

Over moord spreek je technisch niet, gevoelsmatig kan het voor mensen wel als moord aanvoelen. Een foetus word niet eens als mens aangemerkt tot een leeftijd van 24 weken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:28

mick75 schreef:
Voor mij bestaat een ongeboren kind dus niet. Voor mij bestaat het pas, leeft het pas, als het zelfstandig geademd heeft en gedronken heeft. Zolang het dat niet kan is en blijft het voor mij een iets, een ding.

Oke, uitleg niet erg duidelijk. Het ongeboren iets bestaat natuurlijk wel, het is voor mij alleen geen levend iets. Dat is het pas wanneer het zelfstandig geademd en gedronken heeft. Tot die tijd is het een ding.

Naa een ding, nee. Voor mij niet. Het is ook nog geen levend en ademend wezen, maar het is "under construction" imo ;) . Wel vind ik dat de beslissing van wel of geen abortus bij degene ligt die zwanger is, hoeveel kids hebben niet een lamlendig leven omdát diegene niet een beslissing durfde te nemen "en het komt wel groot...." Nou nee dus, een kind dat niet gewenst is voelt dat echt wel, en sleept dat zijn/haar hele leven mee.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:36

ik ben absoluut tegen het aborteren van een gezond kindje!
tenzij dit kindje is verwekt bij een verkrachting en dan dus ook absoluut niet gewenst is.

wanneer ik zwanger zou zijn van een kindje wat niet gezond is, een zwaar leven te gemoed zou gaan of zwaar gehandicapt is zou ik hierbij toch over na denken om het weg te halen(en hier ben ik absoluut niet trots op !!!!)
dit heeft puur te maken met de absolute eerlijkheid naar mij zelf toe, om te constateren dat ik daar gewoonweg niet geschikt voor ben.
Ik geloof dat ik echt wel een goede moeder zou zijn, maar;
- ik kan absoluut niet omgaan met gehandicapte mensen
- ik kan me erg irriteren aan de 'wat minder slimme' mensen
- ik heb niet het geduld om elke dag weer de confrontatie aan te gaan.

en dan denk ik, is het het allemaal waard om dan toch door te gaan met de zwangerschap? maak ik zo'n kindje dan echt wel gelukkig om geboren te worden?

let wel, dit is alleen in de situatie waarin het kindje niet gezond blijkt te zijn en dit is heel persoonlijk.
Verder wanneer iemand met argumenten komt met, kan het niet betalen, woon nog thuis, heb geen baan... blablabla
dan ben ik er heeeeel erg op tegen. wanneer je zelf de verantwoordelijkheid kunt nemen om sex te hebben met iemand, moet je ook je verantwoording nemen om voor het kindje te zorgen. hoe je dat dan ook gaat doen!

Donna89

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:36

maar dit is mijn mening :D

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:41

mick75 schreef:

Daar verschillen wij denk ik van mening. Maar ben wel benieuwd naar je gedachtegang. Waarom dan pas?

hoe ik het zelf ongeveer zie: Een foetus heeft hersenactiviteit vanaf 6 weken.
Ook zijn sommige dingen voor een baby vertrouwd vanuit de baarmoeder. Wel eens een baby in een tummytub gezien? Ook muziek en de stem van de moeder kunnen na de geboorte rustgevend werken.
Ook in de baarmoeder reageerd een baby op prikkels, kan je ze wakker maken als ze slapen.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:45

juline schreef:
Krijg het idee dat mensen in dit topic alleen maar willen horen dat abortus slecht is en adopteren een geweldige uitvinding is en dat alle kinderen dankbaar zijn dat ze leven.
.

Nee zo is het niet... de beste uitvinding is gewoon moederschap. Maar helaas is dat in de praktijk niet altijd mogelijk. Abortus, ja dat is altijd erg imo. "Slecht" vind ik toch anders, erg is het wel. En adopteren... ik vind het een acceptabel alternatief zal ik maar zeggen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:49

Ik vind dat leven pas leven mag heten als het in staat is min of meer zelfstandig te ademen en te drinken. Daarvoor is het voor mij gewoon een ding, een lastig iets dat in de weg zit en parasiteert.

Het moge duidelijk zijn dat ik geen goede moeder zou zijn en ik heb dan ook alles behalve een kinderwens. En mocht ik zwanger zijn zou ik er letterlijk ALLES aan doen om het NIET geboren te laten worden.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:52

mick75 schreef:
Ik vind dat leven pas leven mag heten als het in staat is min of meer zelfstandig te ademen en te drinken. Daarvoor is het voor mij gewoon een ding, een lastig iets dat in de weg zit en parasiteert.

Eigenlijk bedoelde ik, waar je het op baseert. Waarom je denkt dat het zó zit.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:56

Deels sta ik achter abortus en waarom..Tja omdat er in sommige situatie´s geen andere keuze is.
Zelf heb ik in zo´n situatie gezeten.
Was 16 jaar,eerste echte vriendje;voor de eerste paar keer sex gehad,en condoom scheurt,helaas niet aan de pil.
Zat binnen 24 uur bij de huisarts maar helaas sloeg de morningafterpil niet aan.
Daar zit je dan.Midden in mijn examens,altijd ruzie thuis en een vriendje waar mee ik net een maandje had.
Ik heb op dat moment de keuze moeten maken en kan jullie vertelen dat die zwaar was.Ondanks dat ik dat kindje te weinig te bieden had.

Met 6 weken is het weg gehaald in een kliniek in scheveningen.Weet nog goed dat we naa buiten liepen(ik,nu ex en mijn ouders) en dat mijn ma zei het hartje klopte al.Tja dat was slikken ook al wist ik dat ik een goede keuze maakte.
Later heb ik nog een discussie gehad met een meid uit onze vrienden groep die aan mij vroeg waarom ik het had gedaan,want zij had er wel voor gezorgd en voor gegaan alleen zat zij niet bijna dagelijks in de ruzie met haar ouders,had zij inkomsten en was ze al van school(19jaar was ze).
In haar ogen was ik een zwak persoon die makkelijk had kunnen kiezen voor het behouden van het kindje terwijl ik op dat moment weghalen de beste keuze vond omdat ik het kindje niks en dan ook werkelijk niks te bieden had.

Heb vanaf dat ik een vaste baan had altijd geroepen van nu sta ik op eigen benen en zal het daarom niet weg halen,omdat ik nu weet dat ik het kindje eten kan bieden.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:18

hmzz ik vind dit moeilijk...
na verkrachting....idd de morning after pil halen,kan tenslotte bij het kruidvat als je niet naar de apotheek durft,mocht je bij de 3% horen dat het niet heeft heeft gewerkt....dan ben ik ervoor, mits het binnen 7weken gebeurd.
voor de rest vind ik dat het alleen mag,als je zelf niet 100% bent en een gevaar voor het kind bent..
ik vind dat er regels aan verbonden moet zitten...toon maar eens aan waarom je niet voor je kind zou kunnen zorgen.
de gemeente en instanties in je gemeente helpen heus wel!!

Heel eigenlijk vind ik het moord!! dat kindje heeft vannaf het begin al een ziel!!

ik heb gister mijn 20weken echo gehad,zoooooo mooooooi!!
al helemaal af.
kan me niet voorstellen dat iemand dat KAN weghalen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:41

Ik ben pro abortus. Iemand kan het kind niet willen hebben om verschrikkelijk veel redenen, van een verkrachting tot gewoonweg geen tijd of absoluut geen kinderwens. Anti-conceptie kan vanalles mee mis gaan. Er is meer kans dat je zwanger wordt door je pil heen dan dat je een grote prijs in een loterij wint.

Ik snap ook nooit zo goed wat het ermee te maken heeft dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Dat is heel banketstaaf voor hen, maar ik zou niet inzien waarom ik dan voor hen voor broedmachine zou moeten spelen. Het zou mij de lichamelijke en geestelijke ongemakken absoluut niet waard zijn, maar dat houdt niet in dat ik daarom geen seks mag hebben.

@Diana: ik zou het een walgelijke inbreuk op de privacy vinden als mensen aan moeten gaan tonen waarom ze niet voor het kind kunnen zorgen. Wat nou als je het geestelijk niet aankan? Toon dat maar eens aan. En gemeentes en instanties helpen vrij weinig als je geestelijk niet voor je kind kunt zorgen.

Daarbij is het bestaan van zoiets als een ziel nooit aangetoont, dus kun je ook niet van een ongeboren feutus zeggen dat het een ziel heeft.

En jij vind je 20 weken echo schitterend. Ik zie sneeuw op de tv. Niet iedereen is hetzelfde.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:50

Prachtig verwoord Vjesta! Niets aan toe te voegen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 17:58

Zeker en vast prachtig Vjesta!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:00

stefan3 schreef:
Ik wordt er gewoon een beetje misselijk en naar van allemaal.

Ik kan niet tegen abortus zijn i.v.m verkrachtingen e.d. maar ik vind het gewoon verschrikkelijk.

Mijn oma is in de 90 en wil dood, ze wordt met de meest gruwelijke aparatuur 'in leven' gehouden, gereanimeerd, en kan dan weer een aantal dagen 'ademen', want leven kan je het niet eens noemen.
Een ander weerloos kindje met beentjes, armpjes en noem maar op vecht ervoor om te leven in de buik van de moeder en wordt gewoon op een ziekelijk onhumanitaire manier verwijderd of het nog minder als een stuk grof vuil is.
Gatver, in wat voor zieke wereld leven we eigenlijk.

noemen ze mensenrechten :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:01

Ben het ook helemaal met Vjestagirl eens :j.
Vooral het stukje over mensen die geen kinderen kunnen krijgen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:02

Ik ben ook voor abortus, maar niettemin kan ik echt niet snappen waarom mensen zo laks omgaan met de pil. Als je geen kind wilt dan zorg je ook voor dat je alles doet om dat te voorkomen. Komt het er nog door kan gebeuren.

Maar gewoon die mentaliteit kan ik echt niet begrijpen, wil ik niet begrijpen en hoop ik dat ik nooit zo word. Ik zie het zo vaak en krijg nog altijd kwade gevoelens. Vind zo spijtig

Sommige verhalen dan in dit topic kan ik dan zeker respecteren, spijtig dat abortus zo een slechte naam krijgt door lakse mensen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-03-10 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 18:02

sneeuw op de tv!! dan ben je blind.
(struisvogel politiek heet dat dan)

als je het geestelijk niet aankan,dan weten de instanties vast wel van je geestenziekte af,of je dokter,die moet dan maar een verklaring schrijven ofzo.
is vast wel iets op te verzinnen...

en je word niet zomaar zwanger hoor,je hebt niet de hele maand lang een eisprong.
en dubbele bescherming ben ik voor