Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:15

ik denk ook inderdaad dat je af moet bellen, als je denkt dat je baas het wel begrijpt zou je het kunnen vertellen, morgen misshien?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:16

ik ken je baas niet, maar als hij/zij een beetje redelijk is dan zou ik het in grote lijnen uitleggen. Als je straks een abortus hebt laten plegen dan zit je daarna ook een tijdje thuis.. zeker als het kindje al groter is en je gewoon zou moeten bevallen dan staat daar 6 weken voor...

Anoniem

jannie86 schreef:
volgens mij wordt hier allerminst licht gedacht over abortus.

Ik zeg ook neit dat dat hier zo is, maar ik zie het wel gebeuren op andere plekken. Ik heb daar soms moeite mee.

Metellica

LifeSucks schreef:
Ik werk fulltime, maar geen hoge functie, niet iets waar je een opleiding voor moet hebben percee.
Maar wil in deze tijd niet riskeren mijn baan kwijt te raken..
Wat is wijsheid? toch gaan werken?

Lees je alle reactie's wel?? OA: die van mij :S

Gewoon bellen/langs gaan en het verhaal uitleggen. Je bent idd straks echt niet in staat je nog op op wat voor werk dan ook te concentreren.

Sterkte!

:(:)

lesilla

Dat snap ik echt niet, als je geen kind wilt dan zorg je toch voor de juiste middelen om het tegen te gaan.

Ik zal die laksheid nooit snappen of begrijpen krijg er zelfs een vreselijk gevoel van , maar veel sterkte in de komende tijd
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-03-10 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:17

echt niet gaan werken straks
gewoon ziek melden

na je bezoek zal er zoveel te bespreken zijn met je vriend, waar je ook voor kiest
neem daar de tijd voor

Fidele

PureSylk schreef:
Daarbij, ik weet niet wat voor baan je hebt.
Als het iets simpels is (Supermarkt, kledingwinkel, weet ik veel :P) zou ik me gewoon ziek melden.
Als je een 'serieuze, echte' baan hebt, zou ik iets eerlijker zijn. In ieder geval vertellen dat je naar de dokter gaat, en eventueel meer.. ;)

Nou ja zeg, alsof iemand die in een supermarkt werkt geen serieuze baan heeft, Tssssssssssss

paarden652

Ik zou ook afbellen. Dit is een crusiaal punt zowel voor jou als jouw vriend. Want wat als je al te lang zwanger bent? Ga je dan wel in staat zijn om te werken? Volgens mij moet je nu gewoon alle mogelijkheden bekijken en ook nadenken over wat als. Ik zou persoonlijk afbellen want als je uiteindelijk abortus gaat doen komt er ook een hele hoop papierwerk erbij. Verder wens ik jou nog veel sterkte.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:17

Ja lees alle reacties, maar kan niet overal opreageren tegelijk.
Ben bang dat het verhaal uitlekt naar mijn collega's als ik de waarheid zeg..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:18

afbellen. Ik deel mijn mening met de vorige posts

Tallie1979

Hou er rekening mee dat als je je nu ziek meld, je wellicht volgende week weer ziekgemeld moet worden.

Je zal namelijk echt even nodig hebben om je lijf te laten herstellen na de eventuele ingreep.

Ik zou het op een huisartsbezoek houden. Ik had toen de mazzel dat mijn manager echt een super begripvol iemand is en ervoor heeft gezorgd dat ik vrij kreeg voor mijn bezoek aan de kliniek. Hij is ook de enige binnen het bedrijf die werkelijk weet wat er toen speelde en heeft mij door dik en dun gesteund :)

Anoniem

spatter schreef:
echt niet gaan werken straks
gewoon ziek melden

na je bezoek zal er zoveel te bespreken zijn met je vriend, waar je ook voor kiest
neem daar de tijd voor

Absoluut, absoluut, dat zijn geen dingen die je tussen neus en lippen door bespreekt.

Bramasole

Ts, ik zou gaan werken. Het biedt wat afleiding en straks heb je die dagen waarschijnlijk nodig om weer wat te herstellen.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:19

Persoonlijk zou ik het nooit tegen mijn baas zo zeggen. Ik zou zeggen dat ivm medische en privacyredenen vanavond niet kan komen werken. Geef eventueel aan dat je het hem op een later tijdstip wat meer toelichting hierover zou geven. Ik zou dit namelijk niet allemaal telefonisch melden. Wanneer is je werk geopend. Wellicht kun je dan wellicht vanmiddag hem persoonlijk even op de hoogte stellen.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:19

LifeSucks schreef:

Kan je niet aan je baas vragen om dat niet te doen? Aangezien je niet echt ziek bent ga je ook geen ziekenbriefje van je dokter kunnen krijgen buiten voor het feit dat je abortus hebt gepleegt. Heb je soms nog eventueel verlof dagen staan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:20

paarden652 schreef:
Ik zou ook afbellen. Dit is een crusiaal punt zowel voor jou als jouw vriend. Want wat als je al te lang zwanger bent? Ga je dan wel in staat zijn om te werken? Volgens mij moet je nu gewoon alle mogelijkheden bekijken en ook nadenken over wat als. Ik zou persoonlijk afbellen want als je uiteindelijk abortus gaat doen komt er ook een hele hoop papierwerk erbij. Verder wens ik jou nog veel sterkte.

Papierwerk bij een abortus? :? Ik weet niet hoor, maar ik heb 1 formulier aldaar in moeten vullen en ondertekenen, dat was het..

Het is echt niet zso dat je bergen en bergen formulieren in moet vullen ofzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:21

LifeSucks schreef:

Het topic gaat ook wel redelijk hard, dan is het volgens mij ook niet te doen om overal op te reageren.

W.b. jouw thuissituatie vroeger: ik snap je wel hoor, echt...... het is gewoon niet zo makkelijk, en ik begrijp heel goed dat je bang bent dezelfde fouten te maken. Maar weet ook dat er goede begeleiding mogelijk is.

Nogmaals: het is jouw keuze, en het is niet aan mij om goed te vinden wat jij doet, het is niet aan mij om te oordelen over je. Ik wou je alleen even wat denkduwtjes geven.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:22

een leidinggevende hort het niet door te vertellen, maar je kan het er gewoon bij zeggen dan houdt hij wel zn mond ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Niet gaan werken. Je kunt er toch je hoofd niet bij houden en je zult straks erg veel met je vriend moeten bespreken.
Wel zou ik het in grove lijnen uitleggen aan je baas. Als ze geen inlevingsvermogen tonen zou ik sowieso niet voor dat soort mensen willen werken, en dan hou je gelijk de roddels buiten.
Gelijk laten weten dat je het niet verder openbaar wilt maken, daar moeten ze rekening mee houden.

PureSylk

Fidele schreef:
PureSylk schreef:
Daarbij, ik weet niet wat voor baan je hebt.
Als het iets simpels is (Supermarkt, kledingwinkel, weet ik veel :P) zou ik me gewoon ziek melden.
Als je een 'serieuze, echte' baan hebt, zou ik iets eerlijker zijn. In ieder geval vertellen dat je naar de dokter gaat, en eventueel meer.. ;)

Nou ja zeg, alsof iemand die in een supermarkt werkt geen serieuze baan heeft, Tssssssssssss

Dat zeg ik niet.
Ik zou alleen persoonlijk dan minder moeilijk doen.
Volgens mij wordt daar veel makkelijker gedaan over ziek melden etc dan als je Balkenende bent, om het maar even overdreven te zegggen.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:23

ik ben zelf ook tegen abortus,maaar vindt in jouw geval dat je er goed over nagedacht hebt.
je zegt zelf al dat je de verantwoordelijkheid nu niet aankan,persoonlijk/financieel gezien.
ok je had beter een nieuwe strip moeten gaan halen dan was dit ook niet nodig geweest.
maar dat vindt ik achteraf gepraat bovendien heb je daar nu niks meer aan...
mocht ik in jouw schoenen staan zou ik in dit geval het ook weg laten halen.
praat eens goed met de huisarts wat voor keuzen je op dit gebied hebt,en ga naar huis en slaap er een nacht over met welke je de meest "fijn" bij voelt.
iig heel veel sterkte bij je keus welke je ook zal kiezen het zal een moeilijke beslissing blijven!

:(:)

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:23

Ik zou het nu op een huisarts bezoek houden en wanneer het moment daar is je ziekmelden met bijvoorbeeld een flinke buikgriep. Daar kan je best wel even mee onder de pannen zijn. En indirect heb je ook buikklachten.

Kan me heeeel goed voorstellen dat je de situatie niet aan je baas gaat uitleggen. En onhoudt dat je NIET verplicht bent de reden van ziekmelding door te geven. Maar door een beetje creatief te zijn hoef je niet allemaal vervelende vragen te beantwoorden als alles achter de rug is.
Laatst bijgewerkt door Salsa op 02-03-10 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:25

Snap ik Yamcha.
Vind jou reacties ook niet zo heel heftig hoor, in vergelijking met sommige anderen.
Maar ben wel 100% zeker van mijn keuze.
Als de omstandigheden idealer waren geweest had ik er misschien niet voor gekozen, maar nee.
Ik wil dit kind niet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:26

marise83 schreef:
een leidinggevende hort het niet door te vertellen, maar je kan het er gewoon bij zeggen dan houdt hij wel zn mond ;)

mee eens!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:28

Wat voor band heb je met je baas?
Als de band vrij goed is zou ik hem/haar bellen of je nu even met die persoon kan spreken en gewoon vertellen dat je "ongewenst" zwanger bent en dat je het misschien (misschien: omdat je je baas niet metteen moet vertellen dat je een week later weer niet aanwezig kan zijn) laat weg halen en dat je hem/haar dat zo snel mogelijk laat weten vanwege invallers.
Wanneer de band met je baas niet zo goed is dan zou ik het ook op een doktersbezoek/ziekenhuis bezoek gooien en dat je vanavond niet in staat bent om te werken.
Zoals al zovele hebben verteld, je hebt nu de eerste stap gezet om te praten met je vriend, vanmiddag na het bezoek aan de kliniek zullen er veel meer dingen besproken moeten worden, en aangezien je vandaag al bent begonnen, zou ik het vandaag ook doorzetten.

Edit: even een klein stukje bijgevoegd.
Laatst bijgewerkt door xXGRIETJEXx op 02-03-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt