Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:26

1 op mijn arm, van toen ik wou voelen hoe warm de oven was :+
1 op mijn pink, ik viel een keer van mijn fiets, tegelijk met een vriendin, alleen die had een gekneusde voet ofzoiets....
1 bij mijn teen, van gym, ik leunde op de trapeze (ehm, zwevend leunen, duidelijk..) en toen sleepte ik met mijn voet over de matjes daaronder..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:33

uhm paar op mijn handen van het werk gewoon onschuldige kleine tekentjes
mijn hele armen zijn wolkerig en mijn rug is ook a lá luipaardprint door mijn eczeem wat ik al vanaf mijn 2de heb
en dan heb ik net achter mijn linkerslaap een streep omdat het paard daar met zijn hoef op gestaan heeft
en dan daar beetje schuin boven net in mijn haargrens een litteken van 6 cm waar dus geen haar meer groeit omdat ik ooit al 5 jarige een spijker van een plank die omviel in mijn hoofd kreeg

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:51

Ik heb er alleen een paar kleintjes op de binnenkant van mijn bovenbenen, door waterwratjes van vroeger die met dat ijskoude spul verwijderd zijn, en eentje op mijn voorhoofd, en eentje op mijn neus, van de waterpokken. Maar gelukkig maar kleintjes *D

Edit: Ik zie dat ik in vergelijking wel heel voorzichtig ben, heb nergens littekens van ongelukjes ofzo :+

_Kruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:52

Heb een kleine kuiltje tussen mijn wenktbrauwen, had een waterpok opengekrabt.

Anoniem

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 21:53

Litteken van een keizersnede
Litteken van een blinde darm ontsteking
Litteken van een liesbreuk

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:18

1 op mn boven arm, beetje onrustig pony op ponykamp die zo de bosjes in dook.. :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:21

dat ik tevaak te enthousiast van de trap af ren :D schaaf dan regelmatig met mijn handen langs de structuurverf op de muur. mijn beide handen zitten dus onder de littekens :o

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:26

1 litteken op me linker pols - dit doordat mijn arm na een breuk niet recht gegroeid was en geopereerd moest worden.
1 litteken in me navel - door blindedarm operatie
1 litteken op me schaamheuvel - zelfde als hierboven
1 litteken op me heup/lies - zelfde als hierboven
1 litteken op me linkerduim - uitschieten kaasmes'
1 litteken boven me rechter wenkbrauw - als klein meisje met me hoofd op de rand van de schuur gevallen
vele kleine littekentjes op benen en armen - ik moet altijd alles openkrabben
langwerpige littekens op me handen - resultaat kat die in me klauwen hangt

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:27

Ik heb 1 litteken midden op m'n voorhoofd, omdat ik met m'n hoofd tegen de punt van de tafel knalde. Dat was net nadat ik uit het loopgips was omdat ik met mijn voet tussen de spaken had gezeten, maar daar heb ik dan weer geen litteken van.

Ik heb 1 litteken in m'n handpalm tussen m'n middelvinger en ringvinger omdat ik daar gebeten ben door een hond.

En verder misschien wat kleintjes, maar geen opvallende ofzo.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:15

Uhm...

1 op de binnenkant van m'n hand, gebeten door een Duitse Herder.
Heb wat kleine littekentjes op m'n voorhoofd omdat ik als klein meisje niet van de waterpokken af kon blijven.
Heb wat kleine littekentjes op mijn schouders en armen omdat ik als iets groter meisje niet van de huiduitslag die daar zat af kon blijven. :D
Heb meerdere littekens op mijn scheenbenen, geen idee waar die van zijn eigenlijk...
En ik ga er eentje bij krijgen op m'n rug van een operatie vorige week, als de wond genezen is.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:28

even denken,

meerdere op mijn rechter voet na verbrijzelde voet
1 bij schaamstreek na klap van een pony
meerdere grote op mijn rechterpols/arm na operaties
1 op mijn scheenbeen van de trapper van mijn fiets
1 op mijn pink van een mes

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:09

hahaha poeeeh, waar moet ik beginnen

De opvallenste is toch wel een hele lange dunne op mijn rug, van mijn nek tot onderrug ( rugoperatie )
verder nog wat op mijn knieeen van scooterongeluk lang geleden :=
en ook nog een rondje op mijn vinger, toen dacht ik dat ik met een dunschiller ook vast wel een plak huid eraf kon snijden :+ oeps..
euh, ga zo maar door haha,

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:15

Een aantal op mijn voeten, van blaren waar ik te lang op heb doorgelopen en vervolgens weer blaren kreeg etc.
Een behoorlijk grote, maar gelukkig niet meer zo goed zichtbare, van een rozenstruik waarachter ik mij verstopt had met verstoppertje spelen vroeger.
Twee littekens op mijn armen, omdat ik een laag van mijn armen af geschaafd heb met mijn eigen nagels...
Erg veel op mijn vingers, maar die zijn gelukkig maar klein, van hete borden/ovens/pannen.
En ook nog een aantal op mijn buik van infusen.
Oh ja, en één onder mijn wenkbrauw, omdat ik vroeger niet in de buggy wou zitten, maar zo nodig moest staan (tot het een keer mis ging).

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:16

Ook hier mensen die niet kunnen slape ?

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:18

Valliej15 schreef:
Ook hier mensen die niet kunnen slape ?

Nee, ik vertel altijd midden in de nacht over mijn littekens :D

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:22

Nou toevallig ik ook hahahaha echt hatelijk dat niet kunnen slapen

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:24

Valliej15 schreef:
Nou toevallig ik ook hahahaha echt hatelijk dat niet kunnen slapen

Waar zitten die van jou dan?

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:28

Ik heb 2 enorme bulten op me hoofd van hockey ballen ... Nouja moet je maar even terug kijken bij de pagina 's daar staat me hele verhaal haha

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 03:49

Ik barst van de littekens.

De meest opvallende zijn in mijn gezicht, naast m'n oog. Eentje van een hondenbeet (die ik wel zelf had uitgelokt, hond is zelf zo geschrokken dat ie nooit meer gebeten heeft of zelfs maar gedreigd heeft) en meteen daarnaast eentje van een val tegen de hoek van een kast (was thuis aan het klauteren geslagen, geen goed plan achteraf). Bij m'n andere oog eentje van een val tegen een bouwafvalcontainer (werd afgeleid tijdens het fietsen). Het is een wonder dat ik m'n beide ogen nog heb, in elk van die gevallen scheelde het millimeters.

Mijn scheenbenen zitten onder de littekens. De meesten van fietsen, met te gladde schoenen op de pedalen, voeten gleden er wel eens af. Ook een paar van gewoon niet uitkijken en bochten iets te krap willen nemen. Dat is op een bouwplaats nooit een goed idee.

Op mijn handen veel werkongelukjes. Op m'n ene wijsvinger een flink litteken van een schroefbitje dat uitschoot en talloze schrammen en krassen van kabels die een maatje te groot bleken tijdens het hanteren. Op m'n ene duim een flink litteken van toen ik een krat met metalen zooi over stelcomplaten wilde schuiven. Had er niet bij stilgestaan dat de randjes daarvan hoger zijn dan het beton en het krat kwam vrij plotseling tot stilstand, in elk geval sneller dan mijn hand. Die landde op de scherpe rand van een metalen plaat.

Op m'n bovenarm een flink litteken van een ernstige zonverbranding die ik verwaarloosd had. Verder nog de nodige littekens van het leren fietsen, stunts uithalen op de fiets op grindpaden (geen aanrader, ze zijn 2 uur bezig geweest al die kiezeltjes uit m'n knie te peuteren).

Oja, op m'n elleboog zit ook een mooie. Ik zat tijdens een pauze even op een kabelhaspel, eentje waar 500 meter installatiekabel op zat. Had die haspel op rollers gezet zodat die makkelijk af te rollen was en ging er overdwars op zitten met een sigaretje. Schroevendraaier had ik als altijd in mijn zak, was onmisbaar in mijn werk. Verlies natuurlijk mijn evenwicht (welke muts gaat er dan op een haspel zitten die op rollen staat, ik dus) en mijn elleboog landde precies op de punt van mijn schroevendraaier die tijdens de val uit m'n zak was gevallen.

En dan nog talloze littekens waarvan ik geen idee heb hoe ik eraan kom. Wonderlijk genoeg heb ik geen littekens van de omgang met paarden en katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 06:17

O ik heb er nog 1 die ik vergeten was..
Ik heb mn ene wenkbrauw is zegmaar ''onderbroken'', net of er een stukje mist. Is het gevolg van dat ik als klein meisje erg van vissen hield (met een hengel), en ik nieuw aas aan mn haakje wou doen, maar mn haakje niet te pakken kreeg.. Uiteindelijk kreeg het haakje mij te pakken, in mn wenkbrauw. Wonder boven wonder raakte ik niet in paniek, in tegenstelling tot mamma :+ Pappa heeft me toen bevrijd, gelukkig kan ik mn wenkbrauw wel zo in model krijgen dat je het nagenoeg niet meer ziet ;)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 07:01

Onder mijn oog - kat die kwaad was :')
Op mijn knokkels - zelfde kat _O-
Op mijn scheenbeen - weggetrapt door een pony nadat ik er afgevallen was. O:)
Op mijn knie - met een aangeschoten hoofd denken dat je van een dijk af kunt surfen en vervolgens omknallen en met je knie op een steen rollen. HAHAHAHA :')
Op mijn rug - moedervlek verwijdert. :Y)
Onder mijn kin - de trap voor een glijbaan bij een binnenbad oprennen en er op je kin weer vanaf kletteren. :')

Denk dat dat de grootsten zijn. :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:35

2 kleintjes op mijn linker hand(vingers) 1 van een val van de fiets toen ik heel kein was, de ander is gebeurd met een figuurzaag.

En sinds een paar maanden een hele mooie grote op mijn rechterkuit. Dit is in november gebeurd toen ik in Thailand van een brommerafstapte en een 2e graads verbranding opliep toen ik met mijn been tegen de uitlaat aankwam.
Ben er ook niet echt blij mee, hij wordt helemaal paars als ik onder de douche sta.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:49

Mijn littekens wijzen op een doodnormaal leven :D

In mijn wenkbrauw een hap (waar nu op een 'streep' geen wenkbrauwhaar meer zit), daar is een traptrede 'in' gekomen toen ik van de trap een salto maakte...

Mijn knie, een leuk fietsritje tot ik viel, steentjes in mijn knie

Achter mijn oren, operatie (plastisch, oren laten opereren i.v.m. uitsteken)

Mijn rechterduim heeft ook een kaasschaaf van dichtbij gezien..

Mijn wang, dat zie je als ik rode wangen heb/krijg, een 'rondje' wat iets anders kleurt.. Daar is huid vanaf 'geschraapt' bij een ongelukje.

En verder zie ik er gelukkig nog vrij heel uit.., op nog kleinere dingetjes na.. :)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:54

ik heb er ook wel meerdere, maar de 2 meest zichtbare zitten in mijn gezicht, een op mijn wang, die is opengespleten toen ik door een paard tegen een paal aan werd gemikt en een in/boven mijn wenkbrauw door een auto-ongelukje waarbij ik van achter werd aangereden en met mijn hoofd op mijn stuur knalde.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:59

zo ben dus niet de enige met veel littekens :P

* op mijn kin- ongeluk op stal, onbekend wat er gebeurt is
* bij mijn schouder- was eraf gevallen en paard ging op mij staan
* 2 op mijn linkerarm- zelfde als hierboven
* mijn linkerpols - slagaderlijke bloeding
* rechterknie - knie opengehaald aan het zwembad trapje

nou dat was het wel ongeveer denk ik