Het leven na pesten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:17

XxJustinexX: Ik heb een keer een presentatie moeten houden wat over mijn eigen passie ging. Dat is misschien nog het ergste, ik doe een creatieve opleiding waarin je veel kritiek kan krijgen op je werk. Helaas is mijn werk altijd heel persoonlijk en als je, je kritiek een beetje verkeerd brengt kan ik heel erg gekwetst raken.
Mijn filmpje ging over mijn fotografie en duurde 3 minuten. Het was mijn eerste presentatie voor een gedeeltelijk nieuwe klas. We zaten in de klas met allemaal van die popies die gigantisch gaaf werk wisten te maken.

Ik heb heel snel gezegt waar het over ging en ben toen in een hoekje gaan zitten met mijn capuchon op en met mijn gezicht naar de muur. Het filmpje speelde af, en er kwamen steeds meer possitiefe reacties uit de klas, mensen begonnen "WHOOOOW" te roepen enzo. Toen de aftiteling kwam (waar ik een best hip muziekje onder had gezet :')) begon iedereen als een gek te juichen, te schreeuwen te klappen, ze sprongen zelfs op. Ik kreeg gelijk een knalrood hoofd, de grootste smile ooit op mijn hoofd tijdens een pressentatie en tranen in mijn ogen :o. Dat vergeet ik nooit meer. Zins dien durf ik ook meer als het op presenteren aan komt. Dit was geweldig, als ik er aan denk krijg ik weer tranen in mijn ogen. :o :+

Wat je verteld over de jongen die je leuk vind, dat heb ik ook gehad. Maakt presenteren inderdaad nog moeilijker. Ik heb ook een keer moeten samen werken met deze jongen, en toen moesten we samen presenteren. God, ik kon wel door de grond zakken. Ik wist niets meer, helemaal niets. Hij heeft ons gelukkig er heel mooi uitgel*lt.

Duality

Re: Het leven na pesten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:21

Darkdreamer

aah das wel helemaal geweldig dat geeft je zo veel vertrouwen !
Ik vind dit trouwens een heel fijn topic ! , je kan praten over je problemen en wat je meegemaakt heb , met mensen die ong het zelfde mee hebben gemaakt, het geeft me veel steun !

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:26

Ja ik ook :). Ik kon het nooit echt kwijt bij mensen omdat ze het toch niet voledig begrepen. En nu kan ik het hier kwijt. Als dit topic een paar maanden terug was geopend had ik er waarscheinlijk niet op durfen reageren. Ik ben op het moment zo hard aan het veranderen (op de possitiefe manier gelukkig) dat ik het nu wel aan durf. Mensen mogen tot in zekere zin best weten wat mijn verleden is, ze hoefen niet alle details te weten van wat er toen der tijd allemaal gebeurt is, dat gaat nog te ver. Maar ik ben blij dat ik er eindelijk over kan praten, want ik heb het heeeeeeeeeeel lang opgekropt :=.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:30

Jaah ik idd ook , het is alleen maar goed zo , jaah als je het opkropt oww dat heb ik toch zolang gedaan Vreselijk!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:49

Van opkroppen krijg je alleen maar lichamelijke klachten.......... En die snapt niemand.......... jij zelf ook niet tot je de link legt en met verwerken kan gaan beginnen...................

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:52

ik werd op de basisschool ook altijd gepest.
En merk tot de dag van vandaag dat het altijd een litteken blijft houden..

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:53

Ik wil me toch eventjes melden.

Ik ben altijd gepest en heb het weggestopt. Nu ik aan het praten ben met een psycholoog kom ik erachter dat een groot deel van al mijn problemen nu te maken heeft met het gepest vroeger.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:35

Ook ik ben veel gepest en werd hier erg onzeker door.
Doordat ik ongeveer een half jaar geleden iemand heb ontmoet, geweldige vrouw en hier heb ik zo super veel aan gehad!
Ik heb over mijn problemen kunnen praten, wist eindelijk waar al die pijntjes en kwaaltjes van afkwamen en mn zelfvertrouwen groeit nogsteeds elke dag.
Vroeger durfde ik nooit iets te zeggen tegen deze pesters, maar nu is dat wel anders.
Ik durf weer te genieten te leven en mensen te leren kennen, heb me nog nooit zo heerlijk gevoelt :D

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:40

Citaat:
heb geen zelfvertrouwen, maak moeilijk vrienden/vertrouw mensen niet snel en vriendschappen zijn veel oppervlakkiger.

Dit herken ik heel erg.

Ben nu 28 dat pesten was op de middelbare school dus alweer 12 jaar geleden.
Het ging om mijn uiterlijk, 1 van mijn oren staat wat naar buiten, sinds ik daarmee gepest ben zorg ik er nog steeds voor dat mijn haar eroverheen hangt, buiten nooit een staart draag of dat soort dingen..
Leer er nu eindelijk wel wat mee leven, schijt aan de wereld denk ik dan wel eens, maar diep van binnen :n

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:41

Liiesjjj schreef:
Ook ik ben veel gepest en werd hier erg onzeker door.
Doordat ik ongeveer een half jaar geleden iemand heb ontmoet, geweldige vrouw en hier heb ik zo super veel aan gehad!
Ik heb over mijn problemen kunnen praten, wist eindelijk waar al die pijntjes en kwaaltjes van afkwamen en mn zelfvertrouwen groeit nogsteeds elke dag.
Vroeger durfde ik nooit iets te zeggen tegen deze pesters, maar nu is dat wel anders.
Ik durf weer te genieten te leven en mensen te leren kennen, heb me nog nooit zo heerlijk gevoelt :D

Heerlijk is dat he! :)

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 06:00

@ Juleke :(:) Ik hoop dat het goed komt. Hoe lang geleden heeft ze je gepest?

DarkDreamer schreef:
Ik had nog even een vraagje aan alle lotgenoten hier.

Hebben jullie dat ook, dat je niet lang boos kan zijn op iemand, heel vergevingsgezind bent, het liefst iedereen te vriend houd, niet tegen ruzie kan maar tijdens een ruzie wel ongelofelijk bitchie kan zijn (tsjah, geleerd hard te zijn :+).

En, last but not least.. Hebben jullie ook heel snel medelijden met iemand? Vinden jullie mensen ook snel aandoenlijk? Ik wel namelijk, bijna irritant. Ik kan bij humor films waarin een oud mannetje oid word geplaagd echt tot tranen aan toe zitten omdat ik het zo een zielig aandoenlijk mannetje vind. Terwijl de rest er hardstikke hard om moet lachen :+. Ik denk dat ik me gewoon teveel kan inbeelden hoe het is, een te groot inlevingsvermogen heb ofzo..

Oh ja hier herken ik me heel goed in.

@ Lauratje_88 mijn vriend is ook een rare kerel :D Vraag ook altijd dat ik met hem praat. Hij luisterd goed. Maar wanneer ik een beetje ... uh hoe moet ik het uitleggen.. een beetje moelijk heb om met mensen te praten dan zegt hij "je moet het verleden vergeten en naar de toekomst kijken. Je kunt niet altijd achter je verleden, het pesten dus, schuilen." Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe ik het hem moet uitleggen dat het niet zo 1,2. 3 over is laat staan "makkelijk is. Heeft iemand een idee hoe ik het moet uitleggen?

Citaat:
en als ik nu die personen tegen kom vind ik het toch wel een beetje eng altijd ookal weet ik dat ze geen reden hebben om iets tegen mij te doen maar toch maakt het me altijd wel een beetje bang.

zou ik nu de daders zien van "vroeger" en zouden ze een verkeerde blik of woord zeggen dan zullen ze eens flink met me mij te maken hebben dat ze niet meer weten waar ze zich moeten verstoppen. Maar het rare is, zou iemand me nu pesten, zou ik niet weten hoe ik zou moeten reageren of wat ik zou doen. :?

Citaat:
Ik werd ook wel eens gepest, maar meer om het feit dat ik gwn geen zin had om achter iemand zijn kont aan te lopen en andere te pesten! Hou ik helemaal niet van dus was ik meestal maar de dupe...

Dit is denk een van de "grote" reden waarom ik gepest was. :(

@ Rainbow ik heb ook gespiekt :o je lijk me ook een leuke dame hoor :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:02

Liiesjjj:
*\o/* GEFELICIVLAFLIPT MET JE VERJAARDAG! *\o/* Hou oud/jong ben je geworden??

Funfun:
Dank je :o.

Wat ruzie's betreft............ ik blijf met modder gooien........en kan dingen van maanden/jaren geleden nog oprakelen en voor de voeten gooien. Op sommige mensen kan ik heel erg lang boos blijven en op sommige niet. Ligt er heel erg aan wat er is gebeurt.........
Snel medelijden met iemand?? Nee, wel medeleven dat is net even iets anders......... Iemand zielig vinden? Of mezelf zielig vinden? Nee!

De pesters van vroeger wonen in mijn oude dorp. Ben verhuisd en kom nooit meer iemand tegen. Wel merk ik dat er op de voetbal vereniging bij mijn zoon jongens zijn die het heel erg leuk vinden om te pesten en een grote bek op te zetten. Als je dan meld dat je niet bij ze op school hebt gezeten en dat ze wat meer respect mogen tonen en hebben word je uitgelachen. En er wordt dan gezegd dat als je bij hen op school zou zitten dat je dan wel heel erg dom zou zijn......... Het liefst zou ik ze een draai om hun oren geven, maar dan krijg je weer een aanklacht van kindermishandeling aan je broek.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:35

@ Funfun: het begon ongeveer 10 jaar geleden en duurde zo'n 4 jaar lang. Het hele verhaal staat ook al ergens in dit topic.

Vanavond is er een vergadering onder het bestuur waar ik dan het hele verhaal moet gaan doen om zo iedereen op de hoogte te stellen. Ze zal niet geweigerd worden, maar ze willen haar wel in de gaten gaan houden. Vandaar dat ze mijn verhaal moeten kennen.

Ik kan inderdaad ook heel slecht tegen ruzie, maar ik zal mij eerder gewoon terugtrekken dan te vergevingsgezind te zijn.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:54

DarkDreamer schreef:
Ik had nog even een vraagje aan alle lotgenoten hier.

Hebben jullie dat ook, dat je niet lang boos kan zijn op iemand, heel vergevingsgezind bent, het liefst iedereen te vriend houd, niet tegen ruzie kan maar tijdens een ruzie wel ongelofelijk bitchie kan zijn (tsjah, geleerd hard te zijn :+).

En, last but not least.. Hebben jullie ook heel snel medelijden met iemand? Vinden jullie mensen ook snel aandoenlijk? Ik wel namelijk, bijna irritant. Ik kan bij humor films waarin een oud mannetje oid word geplaagd echt tot tranen aan toe zitten omdat ik het zo een zielig aandoenlijk mannetje vind. Terwijl de rest er hardstikke hard om moet lachen :+. Ik denk dat ik me gewoon teveel kan inbeelden hoe het is, een te groot inlevingsvermogen heb ofzo..

zo herkenbaar.
Funfun schreef:
@ Juleke :(:) Ik hoop dat het goed komt. Hoe lang geleden heeft ze je gepest?

@ Lauratje_88 mijn vriend is ook een rare kerel :D Vraag ook altijd dat ik met hem praat. Hij luisterd goed. Maar wanneer ik een beetje ... uh hoe moet ik het uitleggen.. een beetje moelijk heb om met mensen te praten dan zegt hij "je moet het verleden vergeten en naar de toekomst kijken. Je kunt niet altijd achter je verleden, het pesten dus, schuilen." Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet hoe ik het hem moet uitleggen dat het niet zo 1,2. 3 over is laat staan "makkelijk is. Heeft iemand een idee hoe ik het moet uitleggen?

ik weet niet hoe je het uitlegd aan hem, maar mischien heeft hij een idee dat je het pesten de schuld geeft terwijl je alleen maar je verhaal wilt doen.
daar zat mijn vriendin het begin mee, hij wilde zo graag een oplossing aandragen terwijl ik alleen eventjes iets aan het toelichten was :P
het kan als vriend ook heel frustrerend zijn als je om iemand geeft en je kunt even niet helpen voor je gevoel, dat machteloze.

edit@ rainbow, ik vind je een warme vriendelijke uitstraling hebben :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 17:03

Mijn vriend snapt het ook niet, hij is echt zo'n jongen die je meteen aardig vind.
Is enkel gepest met zijn Limburgse accent toen hij verhuisde maar dat heeft ook niet lang geduurd.

Ik leg het niet meer uit hij probeert me wel te snappen maar dat zal nooit lukken en dat hoeft ook niet.
Ik ben blij voor hem dat hij niet tegen de dingen aan loopt waar ik wel tegen aan loop.

Het is alleen wel moeilijk om te zien hoe makkelijk hem alles af gaat qua werk, vrienden maken en ik moet er echt moeite voor doen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:55

minikatje:
Dank je :o. Niet iedereen is dat met je eens }>. Ik kan ook heel erg streng zijn ;).

zonnebloem18:
*\o/* GEFELICIVLAFLIPT MET JE VERJAARDAG! *\o/* Hou oud/jong ben je geworden??

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:56

Zoveel verhalen zijn zo herkenbaar hier.

Zonnebloem18; gefeliciteerd!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 18:59

Dank jullie wel.
Ik ben 24 geworden!!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:14

rainbow8: Ik herken je wat betreft ruzie's, alhoewel ik dat nu wel aan het afleren ben. Ik haal niet snel meer oude koeien uit de sloot.

Ik heb wel snel medelijden met anderen, ik vind mezelf niet zielig. Nooit gevonden ook en ben ook als de doods dat mensen mij zielig gaan vinden en mij zo gaan behandelen. Ja, het was fijn toen ik een gebroken hart had, al die steun.. Maar toen had ik het echt nodig om zielig te zijn :+. En het was ook fijn toen een vriend van me verongelukte, maar dat zijn gewoon hele heftige dingen. Gepest worden is ook heel heftig, maar daar wil ik niet zielig om gevonden worden. Hmmm. Nu heb ik moeite om het zelf nog te volgen, maar ik hoop dat jullie me snappen :').

Trouwens, ik zat vandaag in de bus voor een groepje jongens van 13/14 er zaten volgens mij ook 2 meisjes bij. Die hadden het over dat 'kanker rare kind' uit hun klas. Haar vader was lijkschouwer, zij had vast vaak geholpen met zijn werk. En na een tijdje riep dr eentje: "Die vader is toch dood gegaan laatst?" Waarop de ander riep: "Ohjaaa. Ja man weet je hoe krap hun het nu hebben joh, ik lach me dood man. HAHA kankerkind." (sorry voor de taal.. :=)
Ik werd zoooo gigantisch woest. Het liefst was ik ze stuk voor stuk aangevallen, stond ook op het randje om er wat van te zeggen. En dat terwijl ik dat hele kind net ken, maar gewoon de manier waarop hun erover prate. "Ohja, dr pa is dood. Grappig he." :(

Trouwens.. Gefeliciteerd zonnebloem18! :D Beetje laat, maar maak er een leuke dag van! :Y)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:09

Nouu ik heb helaas, wel heel erg last van woede aanvallen :o
Als ik dat heb dan kan je er geen woord tegen in brengen ik begin te skreeuwen als een gek , te schelde
tot rooie kop antoe,
Vaak ook allemaal dingen gooien of kapot maken...
echt , dat is meestal thuis maar ben als de dood dat het een keertje gebeurt in openbaar :=
Maar het lucht zoo op als ik even zo kwaad kan worden...

maar het is niet fijn nee, en vooral dat alles je blijft achtervolgen , vooral als je zelf die kinderen nog nooit wat gedaan hebt,
nu is er ook eentje die ik ken die word gewoon zo erg gepest , ik ben toch uit me plaat gegaan tegen een van die jongens oeeei
kon dat echt niet hebben.. nee wat dat aangaat ben ik blij dat ik nu al 2 jaar in een hele hechte klas zit , waar iedereen elkaar steund enz , en een hele liefe bff aan over gehouden... maar god o god ik kan er toch zo slecht tegen als ik het in me omgeving zie gebeuren,..

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 02:45

zonnebloem18 schreef:
Mijn vriend snapt het ook niet, hij is echt zo'n jongen die je meteen aardig vind.
Is enkel gepest met zijn Limburgse accent toen hij verhuisde maar dat heeft ook niet lang geduurd.

Ik leg het niet meer uit hij probeert me wel te snappen maar dat zal nooit lukken en dat hoeft ook niet.
Ik ben blij voor hem dat hij niet tegen de dingen aan loopt waar ik wel tegen aan loop.

Het is alleen wel moeilijk om te zien hoe makkelijk hem alles af gaat qua werk, vrienden maken en ik moet er echt moeite voor doen.

@ Mijn vriend is ook een jonge die iedereen aardig vindt en dat gewoon met iedereen kan kletsen. Ik moet er ook altijd moeite voor doen.

@ Minikatje ik moet eerlijk zeggen dat ik de schuld aan het pesten geeft. ;( Ik heb hem al uitlegd en hij snapt mijn verhaal maar kan niet accepteren dat ik so "asociaal" ben door het pesten. En hij denkt dat ik de moeite moet doen maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan.

@Juleke mijn "alpha" pester heeft eigelijk met mij contact genomen. Ze is nou heel erg veranderd. Ik kan niet zeggen dat ze mijn "vriendin" is maar ik kan wel zeggen dat mensen veranderen dus misschien is er een beetje hoop voor jou. Succes!

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 03:06

nou ik ben naar mijn idee niet echt vreselijk gepest ofzo maar ze noemden me altijd lelijkert, heks, satan ed
terwijl ik er naar mijn idee normaal uitzag heb van mezelf een beetje een donkere uitkijk maar dat was alles droeg gewone kleren niks vreemds
maar toen ben ik daar een beetje tegenaan gaan trappen op de een of andere manier en toen ging ik gothic kleren dragen
toen werden ze een beetje bang van me en keken ze alleen nog maar raar
mijn mond was groot genoeg dus als ze wat zeiden had ik mijn woordje wel klaar maar toch voelde het niet fijn als ik door iemand lelijkerd genoemd werd die er zelf toch echt niet uitzag
toen ontmoette ik een heeeele knappe jongen en die vond mij mooi :+: hij keek dwars door mijn lelijke kleren heen naar wie ik was
dat heeft mij heel goed gedaan natuurlijk dat zo'n mooie jongen mij(!) leuk vond was wel heel wat met hem ben ik na 6 jaar getrouwd en we zijn heel gelukkig samen maar ik ben toch wel een beetje onzeker
vind mezelf niet mooi ofzo voel me altijd dik terwijl dat helemaal niet zo is en als ik in het dorp kom waar ik toen woonde voel ik me altijd ongemakkelijk en aangestaard dat zal ik er dan wel van overgehouden hebben
ik heb ook niet veel echte vrienden 2 welgeteld waarvan er een mijn moeder is :P
en ik zie heel snel het negatieve van mensen ik noem het mensenkennis want ik heb meestal nog gelijk ook

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:24

Hier nog iemand die vroeger erg gepest is.
Ik was een heel gevoelig meisje, kinderen (en ook volwassenen) voelen dat erg aan. De kinderen in mijn klassen pakten me daarop. Plus dat ik erg impulsief was, veel te veel over mezelf vertelde, en vergeleken met anderen was ik heel uitgelaten (blijhoofd).
Nu heb ik de diagnose ADHD gekregen bij de psychiater. Ik kan het pestprobleem beter plaatsen nu. Zelf sta ik ook voor de klas, en zie ik dat kinderen die gepest worden toch vaak iets aparts hebben. (dat mag nooooooit een reden zijn om gepest te worden!!!) maar toen kon ik wel verklaren waarom juist IK gepest werd.
Ik heb nu op 27 jarige leeftijd pas psychische hulp voor mijn lage zelfbeeld.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:35

Nog een ex-gepest persoon :Y)

Ik merk dagdagelijks dat ik het gepest van vroeger nog niet verwerkt heb vooral aan het feit dat wanneer mensen die ik ken (ik gebruik het woord vrienden niet snel meer) me niet meteen begroeten, of me voorbij lopen met gewoon een klein glimlachje oid. Ook als ik ergens naar buiten ga en in het algemeen 'daaaaag' zeg en niet veel respons krijg gaat mijn hart stukken sneller slaan! Laatst stuurde ik een sms naar een vriendin en toen ze me de dag erna nog steeds geen 'antwoord' had gestuurd (hoewel in mijn sms geen vraag stond :+ ), was ik ervan overtuigd dat ze boos zou zijn. Dan kwam ik aan waar ik haar meestal zie en waar nog andere kennissen rondlopen, en voelde ik me echt geviseerd! Erg vervelend, en er bleek dus écht werkelijk niets aan de hand te zijn :roll:

In tegendeel tot wat ik hier eerder las; dat ex-gepeste mensen het zeer moeilijk hebben met neen te zeggen, heb ik daar juist helemaal geen last van. Ik ben de andere -iet wat extreme- kant op gegaan. Ik zal niet snel iets doen uit mezelf om iemand anders echt blij proberen te maken, al helemaal niet als ze het me zelf vragen. Dan volgt er ONBEWUST deze reactie -> >;) :roll: _-:( %)
Waarom weet ik niet, ik probeer er echt aan te werken, maar ik denk dat het mij zwaar valt om te beseffen dat ik sommige dingen liever niet doe gewoon omdat ik bang ben anderen teleur te stellen ofzoiets, het lijkt dan haast alsof er teveel druk op mijn schouders ligt om het GOED te doen, want anders .....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:49

Hallo.
Ik kom bij toeval dit topic tegen. Ik ben vroeger erg veel gepest omdat ik anders was dan anderen. Dit ging erg ver, ben een keer in elkaar geslagen en leraren deden er niks aan, heb zelfs een stagiaire gehad die heeft gezegd dat het mijn schuld was...

Ik heb hier erg lang last van gehad, nog steeds. Ik zoek altijd naar bevestiging, wil met iedereen bevriend zijn en ben erg onzeker als het gaat om vriendschappen.
Ik vertrouw niet snel iemand.