aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 13:53

Jow het vochtige koude weer is er weer en bij mij de blaasontstekingen! Vorige maand een vuurtje gehad en hun begint het weer.ben flink aan de cranberries en d manose hoop dat het zo weg gaat. Hadden we eindelijk iets leuks bedacht om vanmiddag te gaan doen breekt het door..

Mars

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:00

Waardeloos hoor...
Ik weet exact wat je voelt, ik heb al 2 jaar lang non-stop blaasontsteking en zit al ruim anderhalf jaar aan de AB. Dinsdag ga ik langs een nieuwe uroloog voor een second opinion en hoop er dan eindelijk eens van verlost te zijn. Sterkte :(:)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:46

ik heb het ook heel lang gehad, d-mannose was mijn wondermiddeltje :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:33

Dbmanose werkt bij mij ook super! Ik heb een cranberry pil en een d manose genomen en een half uur later werd het al minder.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:30

D mannose werkt helaas niet bij mij :n

Karnat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:18

Cranberry is zeker heel fijn spul. Heb zelf ook heel vaak een blaasontsteking gehad. Op het moment dat ik het voel aankomen neem ik een Cranberry pil in en dan is het zo weer weg. AB hielp bij mij allemaal niet.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 19:48

Vandaag weer gauw naar de tuinen geweest de pillen waren weer op nu een voorraad voor de hele winter

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 21:09

hoe gaat het met jullie ontstekingen?? Met mij gaat het afkloppen best goed. Het weer word wat slechter en dus weer flink aan de canberrys haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:42

Ik heb nummer 435 te pakken in mn vakantie, kon dus van de week naar Spaans zkh rennen, geen fijne ervaring. Als ik terug kom maar weer eens bij mn urologe langs, mn AB slaat namelijk niet meer aan en bacterie is dus resistent geworden...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 06:18

Oeh ja dat herken ik wel. Ik heb toen ook 6 kuren gehad achterelkaar en toen werkte get niet meer. Toen ben ik begonnen met cranberry pillen d manose en een kuur toen was ik er van af. Nu al 2 jaar geen kuur meer gehad. Ik kan het nu af met de cranberry pillen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:52

Een bepaalde kuur heb ik non stop geslikt voor 2 jaar. Dat die niet meer werkt is dus niet zo gek. Ik ben nu 3 jaar bezig met blaasontstekingen, zie nu mn 3e urologe en er wordt gewoon niks bij me gevonden. Echo's, bloedprikken, stuk of 6 kweken, cystoscopie, etc etc, het is allemaal goed en schoon. Toch elke keer weer blaasontsteking en ik wordt er nu ook wanhopig van, het is zo uitzichtloos.
Cranberry heb ik geprobeerd als tablet, capsule, sap, D Mannose, het werkt allemaal voor geen meter. Ook niet preventief, ben dus best wel moedeloos op het moment :/

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 12:09

zo dat kan ik mij voorstellen!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:12

@Mars: heeft ooit een arts in een ontlastingsonderzoek jouw score voor sIgA laten meten?
Die factor wordt geproduceerd door je darmmicrobiota. De functie van sIgA is krek de weerstand van de slijmvliezen verhogen.
(En dat is de makke van AB: daardoor gaat je darmmicrobiota minder sIgA produceren. ..)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:47

Nee dat is nooit door een arts gedaan. Wel een natuurarts die mijn energiebanen heeft doorgemeten en adh daarvan kon zien dat mijn weerstand vanuit mn darmen idd laag is. Gestart met probiotica, echter wederom zonder resultaat...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:08

Balen dat er weeeer eens iets niet werkte.
Maar darmmicrobiota is zo langzamerhand een vak op zich geworden (dus "laten we maar iets met de darmflora doen" geeft lang niet altijd wat je wilt aan resultaat).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 12:30

Hoi hoi, het is weer lang geleden dat ik heb gereageerd zeg. Het ging ook lang goed. Maar helaas ben alweer 2 dagen flink aan de cranberries! Hoe is het met jullie?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:10

Ik ben intussen bezig met uroloog nummer 4 :') :\ (weet niet meer of ik moet lachen of huilen) Sinds mn laatste reactie hier zeker nog 4 blaasontstekingen gehad. De laatste is nu wel een paar maandjes terug *rent naar houten voorwerp en klopt af* Zou ik er nu dan ein-de-lijk van af gaan raken?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:57

Dat zou geweldig zijn mars! Het ging echt lang goed bij mij. Af en toe nam ik een pil en dan voelde alles weer goed. Maar de laatste 2 dagen moet ik het echt weer godd in de gaten houden dat ik ze slik omdat het weer zeer begint te doen. Dat blijf ik maar even een paar dagen doen denk ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:42

Wel erg fijn dat cranberry helpt bij jou! Bij mij echt 0,0 :\ Zou zo blij zijn als het eindelijk weg zou gaan... Loop al 4 jaar te klooien met die ellende.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:30

Hoop het ook voor je! Zo ellendig!
Ik kan nu gaan testen of de theorie klopt dat het nadat je kinderen hebt gehad over is met dat gezeur. Ik heb iets van 5 jaar onderhoudsantibiotica gebruikt(dat het nog steeds zo goed werkt is een wonder).
Na de geboorte van mijn dochter nog geen last gehad. Fingers crossed dus...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:41

Zo dat is super! Hoop voor je dat het weg blijft!