Paardrijden is ook een heeeeeeeellllleeeee mooie therapie. Je gebruikt, meestal onbewust, veel meer spieren wat vaker toch ten goede komt aan ontspanning en spier op bouw.
Morge, zit ik ook aan te denken, maar durf het niet. Vind het wel radicaal. Sterkte ermee. Ik hoop dat het bij je helpt, is de angst voor niets geweest. Hoe gaat het nu? Nu het weer warmer word?
uhmms ja zelfde eigenlijk nog steeds blauw/paars grauw.. soms dik en soms ook helemaal niet.. wel nog steeds pijnlijk..
ik durfde het eerst ook niet en nu nog niet.. maar t lijkt me opzich wel DE oplossing omdat mn bloeddruk ook al zo laag is en ik daar geen medicatie voor kan krijgen dusja....
Gaat wel, ik neem geen pijnstillers meer. Maar blauw/paars is ie wel vaak. Er is nu wel mee te leven. 'S avonds heb ik een beenwarmer om de hand en arm dat helpt wel wat tegen het vocht en houd de hand warmer.
oh meiden toch. Als ik julle reactie hier lees, dat heb ik zo met jullie te doen, en dan begrijp ik des te meer dat ik m'n handen dicht moet knijpen dat het met mij al zoveel beter gaat. Als het weer beter gaat, dan vergeet je ook weer snel, maar bij het lezen van de reacties weet ik het weer precies.....
allemaal heel veel sterkte en ik duim dat het voor jullie niet zo gaat verbeteren als het voor mij gedaan heeft.
aikon
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-10 12:53
Citaat:
Ik duim voor jullie dat het niet zo gaat verbeteren als bij mij.
Euh, niet? of net? Niet klinkt niet positief, net wel.
Oepsssss moet natuurlijk net zijn en geen niet...... sorry
aikon
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-10 16:07
Dacht ik al.
chocobroodje
Geplaatst: 23-03-10 16:13
Ik was natuurlijk liever gezond geweest, maar er is niet echt iets wat ik hierdoor moet missen in mijn leven. Sommige dingen doe ik anders, maar er gebeuren nu ook dingen die ik weer niet zou meemaken zou ik gezond zijn. Ik ervaar het niet als iets wat alleen maar negatief is, maar dat is mijn mening
Nou...........Ik moet veel hobby's laten liggen en had dromen die het nooit meer kunnen worden, ik baal ervan dat ik het heb. Ik moet voor het omspitten van mijn moestuin nu een slachtoffer zoeken, hoe ik het probeer.... het lukt niet. En levert weer overbelasting op. Ben ik weer verder van huis. Bah. Ben blij als alles de grond in is, kan het groeien. Binnen kort weer eens stoeien met behangen en verven. Huisje is daar wel aan toe, ik ook.
Ik heb geen moestuin maar moespotjes Dat maakt het een stuk overzichtelijker. Daarbij had ik weinig zin om mijn hele tuin om te gooien. Ik heb de 1ste sla soort en wortels al gezaaid
Dat is waar Ik zag vandaag al de eerste groene sprietjes bij de wortels Zal binnekort voor de grap eens een foto maken
judith_irene
Geplaatst: 24-03-10 14:48
Hallo,
Hier ben ik ook weer eens. Maandag naar de fysio geweest omdat ik nog last van mijn rug heb na de blokkade, is inmiddels 4 weken geleden. Om tot een diagnose te komen moest hij even niet lief zijn voor de dystrofie . Nu dus weer meer pijn. Wordt gelukkig al wel iets minder. Diagnose is ook wat minder, Hij denkt dat het botvlies beschadigd is geraakt bij het prikken. Maar is wel goed te behandelen volgens hem. En als therapie moet ik oa gaan paardrijden. Wat een straf is dat
Gisteren even naar mijn werk geweest, moest naar de arbo. Even zeggen dat ik nog niet kom werken maar wel weer mag paardrijden
Aj jaj, lijkt me niet lekker. een knuffel voor je en beterschap. Wat een straf, weer paardrijden En? Is je werkgever/arbo het daar mee eens? Die van mij staat nog steeds te steigeren.
Die van mij mag ik via de email op de hoogte houden maar vertel er niet bij dat ik weer paardrijd haha sommige collega's weten het wel en leg dan ook uit hoe ik rijd dusja.. en anders jammer voor hun ga neit uit mn neus eten en mijn paarden hebben gewoon beweging en al nodig en wat ik kan dat doe ik ook gewoon alleen als t werk ook passend is werk ik weer op afdeling nu doe ik saai kantoor K*T klusjes voor de thuiszorg..
judith_irene
Geplaatst: 24-03-10 15:14
Ja, werkgever en arbo staan vierkant achter me. Dokters voorschrift is dokters voorschrift. 1 van mijn leidinggevenden stelde wel voor om mijn werk te paard te gaan doen. Toen ik daarmee instemde krabbelde hij wel heel snel terug.
Ze vonden het wel fijn dat ik het melde. Door de jaren heen heb ik altijd open kaart gespeeld, ook over mijn paard en de verzorging ervan. Hiermee heb ik een behoorlijk wederzijds vertrouwen opgebouwd. En dat vertrouwen kwam nu goed van pas. Achter hun rug om zou ik persoonlijk nooit doen, veel te bang om betrapt te worden en stel dat je eraf valt, hoe moet je dat dan weer uit gaan leggen.
Ik kan het niet stiekem doen, word erg in de gaten gehouden. Doktersvoorschrift of niet. Als ik kan paardrijden kan ik ook werken. Hoe een domme en kromme redenatie dit wel niet is, kan er niets aan veranderen. Maar ja, zo zijn ze nou eenmaal. Zag vandaag weer een lange tijd een auto met persoon er in naast de trainingsbaan staan kijken. Word er spuug ziek van.
judith_irene
Geplaatst: 24-03-10 15:43
Bah, als je zo in de gaten gehouden wordt . Persoonlijk zou ik als ik zo iemand in een auto zie zitten kijken er op af stappen en vragen wat het probleem is. En zeker als je depri bent stimuleert leuke dingen doen juist, een extra reden om het juist goed te vinden.
En als je je dokter/fysio het uit laat leggen? Zoals nu in mijn geval kan ik mijn bekken niet goed achterover kantelen. Dit is noodzakelijk om te kunnen zitten. Zitten kan ik dus ook nog nauwelijks. En aangezien ik zittend werk heb lukt dat nu niet. En staand werk is door de dystrofie geen optie. Als therapie moet ik nu oa veel oefeningen doen waarbij ik mijn bekken moet kantelen. En met paardrijden doe je ook het bekken kantelen, alleen dan ben je er minder op gefocust waardoor het in de praktijk makkelijker zal gaan. Het rijden moet ik dan ook heel langzaam opbouwen, beginnen met 1 minuutje en dat steeds ietsje uitbreiden. Feitelijk zal het paardrijden waarschijnlijk ervoor zorgen dat ik sneller hersteld ben. 1 leidinggevende (ik heb er 3) keek eerst wel een beetje vreemd maar nadat ik dit uitlegde snapte hij het helemaal en vond het ook nog wel logisch.
En als ze wel moeilijk hadden gedaan dan hadden ze mijn fysio kunnen bellen.
De bedrijfsarts heeft het geprobeerd, helaas mislukt. Kreeg de vraag wat voor een werkgever ik had. Ik krijg meer last van mijn rug door verkeerd zitten (naja hangen) Dus rijden zou veel beter zijn, kom ik weer in model zeg maar. Therapie ze.
judith_irene
Geplaatst: 24-03-10 20:45
Dan kom je stiekem bij mij rijden , hier posten ze niet.
Wat een ......werkgever heb jij. Zo iemand wens je eens een flinke ziekte toe, al is het maar tijdelijk, maar lang genoeg om te weten wat ziek zijn is. En dan bedoel ik geen griepje of een gebroken been. Bah, wat een hufter. Met zulke verhalen realiseer ik me weer heel goed hoe goed ik het getroffen heb met mijn werkgever.
Dat van je rug herken ik helemaal. Als ik een week niet rij krijg ik ook last van mijn rug. En mijn instructrice is de beste "ergotherapeut" voor mij. Zij ziet altijd precies waar is vast zit in mijn lijf of als ik scheef zit.
Vandaag heb ik denk ik 5 minuten gereden.. uh getherapied . Mijn tijdelijk-verzorg-meisje heeft lekker gesprongen met mijn paard en ik heb langs de weg uit gestapt. Ook nog een klein stukje gedraafd. Ging best lekker. Draven(lichtrijden) was zelfs prettiger dan stappen. Gisteren al een rondje gegaloppeerd door de bak, zonder zadel. Ging ook goed. Had geen zin om voor die 3 minuten op te zadelen en smorgens had mijn instructrice mijn paard al gereden.
roxiie
Geplaatst: 28-03-10 10:57
, ik heb al een tijdje niet meer gepost/bijgelezen. Maar ik zie al een tijdje zo'n reclameop tv van die "perfect step" schoenen en nu waren ze vandaag ook op tommy teleshopping Heeft iemand ervaring met die dingen?