hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:11

Jij hebt er heel veel last van, of niet? :(:)
Ik ben nu ook een beetje duizelig en zo'n soort paniek gevoel in m'n borst, maar goed gewoon rustig blijven en dan gaat dat ook wel weer over gelukkig.. Begin al wel steeds meer op te kijken tegen m'n wedstrijd de 15e, gewoon omdat ik me zo druk maak denk ik dat het dan sowieso weer 'feest' wordt, joehoe.. :\

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:12

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:33

K heb het ff kort bekeken en ik vind het allemaal heel overdreven overkomen idd, bijna TellSell/Homeshopping achtig. Ik kan het echt niet serieus nemen en had ook geen zin om verder te lezen door die overdreven manier van schrijven...

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:34

Dat had ik ook inderdaad :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 17:50

wat een site zeg jemig de pemig. Beetje overdreven allemaal. Vanmiddag had ik weer heel erg last vna hyperventilatie en heb de huisarts maar eens gebeld. De assistent vond het niet drigend genoeg moest nog maar een weekje wachten heb toch op aan gedrongen en kan vrijdag la terecht. Gelukkig. Misschien hebben ze nog een ideetje of kunnen ze mij echt overtuigen. Want dat is mij en mn vriend nog niet gelukt. Of misschein dat jullie het kunnnen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:24

Tja , overtuigen zul je zelf moeten doen , dat hebben we allemaal :)

Als je het al een paar keer hebt gehad , op allerlei verschillende momenten , en steeds merkt dat het weer overgaat als je je weer ontspant....dan krijg je wel door dat het echt die ademhaling is waar het fout gaat.

Als je na een keer of 10 / 20 denken dat je doodgaat , nog steeds leeft , tja dan hoef je de keer daarna ook niet ineens te verwachten dat je het loodje legt :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:39

ik ga idd mee met pmarena, je moet jezelf overtuigen! De huisarts zal je waarschijnlijk doorsturen naar een psycholoog, dat hebben ze bij mij toen ook gedaan en die heeft me wat handvaten gegeven om de boel wat beter onder controle te krijgen. Want ik wist wel dat het niet ernstig was, die hyperventilatie, maar het bleef niet bij hyperventilatie, het sloeg om in angst/paniekaanvallen en daar was ik wat minder blij mee ;) maar na een stuk of 4 a 5 bezoekjes hoefde ik al niet meer terug te komen.

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:40

Hahah pmarena, dat probeer ik mij tegenwoordig ook altijd voor te houden. Ik denk telkens dat ik dood ga, maar ben er nog steeds. klopt ook wel dat je jezelf er op den duur ook bij neer gaat leggen en daardoor ook weer wat relaxer in wordt. Als ik iedere keer was doodgegaan, wanneer ik dacht dat het zou gebeuren, had ik nu toch echt in het Guinness book of records gestaan haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:43

Hihi ja ik denk altijd maar zo : op het moment dat je de kans krijgt om jezelf zo druk te maken en te denken dat je doodgaat , valt het allemaal wel mee :P

Zo plotseling het loodje leggen gebeurt volgens mij altijd onverwachts :P

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:50

Iemand hier al ervaring met RET, of cognitieve therapie? Werkt erg goed met de klachten die ik hier zo links en rechts lees.

En klinkt heel stom maar is wel zo: Er over blijven praten en er mee bezig blijven houdt je vicueuze cirkeltje in stand..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:54

Ik praat er nu over, maar moet zeggen dat ik er vrij weinig last van heb de laatste tijd ;) Maar ik snap wat je bedoelt, al is het heel moeilijk om er niet mee bezig te zijn, als je pas net aan het hyperen bent!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:02

je hebt gelijk dan was ik nu ook al wel een aantal keren er niet mer geweest. Maar die duizeligheid die zorgt er steeds weer voor dat ik in paniek raak. Terwijl als ik paardrij lekker met de hond wandel alles weg is. En dat is cht zo raar. Ik probeer rustig te blijven. Misschien gaat het morgen of donderdag al veel beter en bel ik de huisarts af Maar vanmiddag leek het wel of ik niet meer st il kon zitten. Trillen, hoofdpijn en duizelig. En toen ik de telefoon op had gehangen begon het weer opnieuw. ?Ik vond het zo n stomme assistente. Ik vroeg of het allemaal met hyperventilatie had te maken of zij misschien ng methodes wist om mij te onstpannen. Nou dat kon ze echt niet vertellen dan moest ik eerst een afspraak maken met de arts. Pffff

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:05

Nog een aanradertje trouwens: ontspanningstherapie - ademtherapie - haptonomie .. Apart van elkaar, of samen (dat heb ik gehad :+ )

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:09

okay
goed idee.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:09

is er ook ene overtuigingstherapie hahah

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:11

Appiesjappie :j die therapie is er! En dan ben je zelf de overtuigingstherapeut, dat kan nl niemand anders voor je doen. Je moet weer vertrouwen in jezelf en in je lichaam gaan krijgen (zeg ik nu wel makkelijk hoor, maar kost mij ook nog altijd moeite ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:12

Ik heb het ook helaas. Ik heb ook op mijn 15/16e jaar ook ademhalingstherapie gehad ervoor, maar de laatste tijd steekt 't toch weer de kop op. Erg vervelend..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:14

Ik geloofde er eerst ook niet echt in, maar wanneer je je ademhaling onder controle hebt, weet hoe je moet ontspannen en jezelf goed 'voelt' (niet verwarren met goed voelen ;) ) is het een stuk beter te doen ;)

Ik weet niet of je ooit bij een psycholoog hiervoor bent geweest? Maar die zal ook zeggen: accepteer je klachten. Wat veroorzaken je klachten? Hoe komt dat? Hoe voel je je dan? Wat kan er fout gaan als je gaat hyperen? Wat is daar erg aan? Enz. enz enz ;) uiteindelijk ben ik me af gaan vragen waar ik zo 'bang' voor was (had ook pittige paniekaanvallen) en dat bleek gewoon ongegrond te zijn, gewoon een soort van verkeerde denkwijze.

Frozenstar: Probeer eens te kijken wat je je nog herrinerd? En op youtube (stupid, i know) staan hele goed geleide ontspanningsoefeningen. In het begin denk je wat doe ik, maar uiteindelijk merk je dat je je weer op jezelf en je lichaam kunt richten :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:19

inderdaad maar die vragen stel ik mij ook altijd. Stress veroorzaakt de klachten, ik voel me draaierig en ben bang dat ik zo neerval en niet mer op kan staan, je kunt fauw vallen, geen idee maaar ben er wel vang voor. Eigenlijk hoef je ook nergens bang voor te zijn. Maar ik ben bang dat er iets anders aa nde hand is en daar komt de stress van en de angstaanvallen. pffff en dan is het cirkeltje weer rond

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:20

Ik weet ook wel hoe ik mezelf terug moet krijgen, om rustig te worden, maar dat is meestal te laat, ik voel het niet aankomen. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:20

@Petulan: echt grappig, alsof ik weer opnieuw bij de psych zit, haha. Die zei echt exact hetzelfde tegen mij, maar ze hebben wel gelijk!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:46

ja ze hebben wel gelijk. pfff vonden jullie het niet raar om daar voor het eerst naar toe te gaan

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:10

joyce2 schreef:
@Petulan: echt grappig, alsof ik weer opnieuw bij de psych zit, haha. Die zei echt exact hetzelfde tegen mij, maar ze hebben wel gelijk!

Ja, haha ik ook hoor ;) Maar daarom is het soms ook nuttig dat ik in zulke topics even lees en mijn 'moeder Theresa' gevoel laat spreken :) Want k weet hoe vervelend is, heb zelf 5 mnd thiusgezeten met zulke ellende..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:20

Tuurlijk is het een raar idee om daar naar toe te gaan, want je bent toch niet gek?! ;) Ik durfde het eerst ook niet echt te zeggen, ik zat in het laatste of ena laatste jaar van mn opleiding en soms was ik later bij mn Orun cursus en ik moest natuurlijk wel vertellen waarom ik later kwam. Dus toen heb ik het wel aan wat mensen verteld en eigenlijk heeft nooit iemand er raar op gereageerd! Dus dat was erg fijn! En zelf vond ik het na het eerste bezoekje aan de psych ook alleen maar prettig dat ik geholpen werd, dus vandaar dat ik het andere mensen ook aanraad! Je bent echt niet gek of ontspoord als je daar heen gaat, juist verstandig om te gaan, had ik het maar eerder gedaan (en dat rijmt ;) )

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:21

Ik kan me heel goed voorstellen dat je, je echt rot voelt als je dat hebt, 'k heb er gelukkig geen last van, sterkte iedereen! :)