Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sonjim schreef:Als een kindje zichzel kan verschonen, vind ik het echt flauwekul om een luier om te doen.
Niet alle leerkrachten denken hier hetzelfde over gelukkig, althans hier op school zeggen ze lekker laten lopen zonder luier en ze letten erop.
booster schreef:justdiesel schreef:Ook of een kind gepest gaat worden ligt geheel aan de juf, het is maar net hoe zij er mee omgaat....
Mijn zoon van 8 jaar heeft ook een probleem met zijn plas(druppeltjes geen hele plas gelukkig), maar nog erger ook zijn poep ophouden.
De juf is er tegenover de andere kindjes heel open over en owee als er iemand vervelend gaat doen!
(Alle kindjes kunnen wel eens een ongelukje hebben als ze nog in groep 1/2 zitten, destijds ging mijn zoon ook met een luier aan naar school en als hij dan in zijn broek gepoept had dan belde de juf mij.
Ik kwam dan meteen zijn luier verschonen, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat de juf dat maar moest doen....(geen verwijt naar niemand hier hoor! puur mijn ding)
Bij ons was het prima geregeld gelukkig.)
Wij zijn pas op de plas en poep poli van het ziekenhuis geweest, de eerste keer dat dit speelde was mijn zoontje 'verstopt' en kreeg toen movicolon mee om naar de wc te kunnen.
Toen is het een hele tijd goed gegaan maar de laatste paar weken was het weer mis, weer terug naar de p/p poli en nu kwam er iets heel anders uit.....
Die mevrouw was aan mijn zoon zijn buikje aan het voelen en hij begint me toch te huilen...
Er kwam uit dat hij snachts heel vaak heel eng droomt en super bang is, daar wisten wij dus niks van want meneertje heeft dat nooit verteld!!
Die mevrouw vertelde dat stress bij een kindje heel vaak zich uit in de buik, nooit geweten...
Nu hebben we een nachtlampje aan snachts en we hebben een dromenvanger opgehangen, ook hebben we zijn playmobil politie's bij het raam gezet om hem te bewaken.
Klinkt misschien stom maar het werkt wel!
Nu begint het lanzaamaan beter te gaan gelukkig!
Ik hoop voor jou TS dat het met jouw zoontje ook snel beter gaat!
het is vaak inderdaad ietswaar je niet aan denkt.
ik zelf heb een vermoede dat er iets met zijn sluitspier is omdat hij ook niet kan ophouden of inderdaad een blaasontsteking ( misschien chronisch)
ik hoop dat het iets onbenulligs is dat makkelijk op te lossen is voor me zoontje zelf dat ie weer lekker rustig ken spelen zonder steeds te moeten plassen
booster schreef:op school zetten ze een wekkertje voor hem om de 30 minuten en dan komt hij meestal al van te voren ik moet plassen (staat hij ook te springen omdat hij nodig moet)
en als het wekkertje dan gaat dan gaat ie ook weer plassen maar vraagt de juf moet je plassen ( als de bel van wekker gaat) en hij zegt nee dan laten ze hem ook niet gaan terwijl het dan zo belangrijk is om hem * te verplichten* toch te gaan omdat anders hij toch in zijn broekplast omdat hij het 5 minuten later weer niet op ken houden omdat hij zo moet plassen
booster schreef:ik snap dat erveel kinderen in de klas zitten (groep 1 en 2 zitten in 1 klas) en dat als je een kind moet verschonen het een werkje is maar dit gaat al een aantal maanden zo en ik denk zo wacht dan die paar dagen nog ermee tot we meer weten en dan kunnen we altijd kijken wat we kunnen doen
Lante schreef:w x
-
Nogmaals; ik heb het niet over jouw kind als ik het over rugzakjes heb, ik heb het in geen enkele post over jouw kind, alleen algemeen. Dit topic gaat over het kind van TS en de rugzakleerlingen werden opeens door iemand aangehaald die wist te vertellen dat ik een groot probleem zou hebben met rugzakleerlingen, dan kunnen sommige mensen uit een paar berichtjes op Bokt afleiden dat ik beter ander werk kan gaan zoeken (hoezo lomp..?). Acceptatie bij leerlingen die een rugzak nodig hebben heb ik het over; niet over zindelijkheidsproblemen, want zoals ik eerder ook al zei; daar krijg je geen rugzak voor.
Voor kinderen met ziekten die zorg nodig hebben onder schooltijd kun je hulp aanvragen in de klas daarvoor uit bepaalde potjes als dat nodig is, voor kinderen met bepaalde ziektes zijn er scholen waar die kinderen terecht kunnen met professionele zorg op dat gebied. (Heb ik verder geen ervaring mee zelf trouwens, maar weet dat er een meisje met suikerziekte een tijd op een dergelijke school heeft gezeten toen ze zichzelf moest leren spuiten e.d.) Ik heb het dus nu wéér niet over jouw situatie voor alle duidelijkheid M; ik bedoel dit wederom in het algemeen.
Ik vind het heel vervelend dat je mijn posts steeds op jezelf betrekt, terwijl ik al een aantal keren gezegd heb dat het in het algemeen is. Ik vind dat je erg fel op mij reageert, wat ik ook zeg, ook al zeggen vele anderen hier eigenlijk hetzelfde. Erg moeilijk communiceren zo.
Alles wat ik hier zeg gaat niet over jou, niet over jouw kind, niet over jouw opvoeding, niet over de school waar jouw kinderen heen gaan en ook niet meer over rugzakleerlingen en ook niet over mijn eigen functioneren, want dat is allemaal off topic.
Ik hoop wel dat je mij dan ook met rust laat, zowel hier als in dat HK topic van je, zoveel fouten maak ik nu ook weer niet in de spelling (vandaar dat ik onderwijsassistent ben; ben dyslectisch, al heb ik inmiddels de PABO spelling wel gehaald door heel hard te werken, dus wie weet toch nog eens doorleren.. Dyslectie is op zich handig voor mij, omdat ik dus precies weet hoe je leerlingen met dyslectie optimaal kunt helpen).
AngelsDitch schreef:Weet je wat ik niet snap van de juf?
Jouw kind kan zich zelf verschonen en omkleden. Maar toch wil ze het zelf doen. Maar vervolgens zeurt ze dat ze het niet wil doen.
Ja wat wil ze nou?
booster schreef:funnyhorses schreef:Ik denk dat je zoon een kleine blaas heeft en daarom steeds plasdrang heeft.
Meestal gaat dat ook weer over,hij is nog zo jong joh.
Het kan ook vallen onder stress incontinentie(google maar eens)
Maak je maar geen zorgen hoor,dat gaat echt wel goed komen.
Wat heel goed kan helpen is fisio voor de bekken en sluitspieren te trainen.Dan kan ie leren de plas langer op te houden zodat de blaas ook groter kan worden.(mits onderzoek natuurlijk anders uitwijst)
En als de school moeilijk doet dan hou je je ventje lekker thuis tot er een goede oplossing is gevonden.
als het inderdaad is dat bv de luitspier niet goed werkt dan wil ik inderdaad dat het getraint gaat worden om de stuatie voor iedereen beter te maken en zeker voor me zoontje zelf