en dan moet je kind met een luier naar school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: en dan moet je kind met een luier naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:02

oke, heb alleen de eerste en de laatste bladzeide gelezen.
wat vervelend allemaal zeg. vind de school hiermee een beetje jammer.

weet dus niet hoe de vrijdag is afgelopen. kun je niet tegen je kind zeggen dat hij nu even niet naar school kan. dat als je ziek bent je beter even thuis kan blijven (vertel hem over griep etc)

sterkte er me

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:00

Wat mij opvalt is dat de onderwijsmensen aangeven dat het toch best begrijpelijk is, en dat de moeders vinden dat ze dan maar een andere baan moeten gaan zoeken Even generaliserend. Misschien moeten de moeders het dan maar gaan overnemen :)*

[edit] Mijn mamma, 30 jaar onderwijs waarvan 20 jaar kleuters, zegt ook luierbroekje om. Misschien moet zij ook denken aan een carrière switch[/edit]

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:03

Ik kan me in beide leefwerelden inleven, het lijkt me niet aangenaam om tijdens een drukke dag tot twee keer te verschonen. Hygienisch is het verre van natuurlijk.

Verder kan hij thuis wel langer zonder hulp, wat ik zoals andere die het al eengegeven hebben eens zou zoeken naar factoren bij hem. En niet de omgeving misschien krijg je daar wat meer kennis van.

En verder heel veel succes volgende week ik ben echt benieuwd :j

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:20

Als een kindje zichzel kan verschonen, vind ik het echt flauwekul om een luier om te doen.
Niet alle leerkrachten denken hier hetzelfde over gelukkig, althans hier op school zeggen ze lekker laten lopen zonder luier en ze letten erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:29

Het is een kindje van 4 en s*hit happens....ik snap het moeilijke gedoe er om heen niet zo....Juf is gewoon even kindervriend voor een dag of 4 en dan is hopelijk duidelijkheid wat het manneke mankeert en dan worden de koppen weer even bij elkaar gestoken om voor de definitieve oplossing te zorgen.

Maar nogmaals Mams, hou je kind even een tijdje thuis, want jullie worden er allebei niet beter van dit gedoe er bij te hebben. Juf niet gepikeerd omdat ze iets moet doen wat ze niet wil en jij niet bezorgd dat je kind er mee belast wordt.

Bij mij gaan de problemen in een notendop.....dan zijn ze ook vaak weer snel opgelost.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:30

@nickyu, ik snap wat jij bedoeld maar dat sticker systeem is niet het enige belonen hoor :D
Natuulijk word het kind de hele dag door de hemel in geprezen bij alles wat hij goed doet!
Alleen zo'n stickertje kan ooit net het extra maken....
Snap je wat ik bedoel?
Het is dus niet zo dat mijn zoontje gestraft word als het niet gelukt is om schoon te blijven

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:15

sonjim schreef:
Als een kindje zichzel kan verschonen, vind ik het echt flauwekul om een luier om te doen.
Niet alle leerkrachten denken hier hetzelfde over gelukkig, althans hier op school zeggen ze lekker laten lopen zonder luier en ze letten erop.

Ja, maar zelf verschonen; ik heb hier thuis ook een kleuter (gaat straks naar groep 3 zelfs, is dus al 2 jaar ouder) die een enkele keer ook nog wel eens te laat bij de WC is. Die 'kan' zichzelf ook verschonen, maar vergeet wel te handen wassen als ze haar plasbroek uit heeft getrokken en in de was heeft gedaan en ze dweilt de boel ook niet op als de vloer/stoel nat is geworden. Vervolgens (als ik er niks van zeg) gaat ze rustig met haar 'plasvingertjes' weer deuren open doen, aan speelgoed zitten etc etc.
Kijk; geen probleem als het een keer gebeurd dat ze de WC niet halen natuurlijk, maar helemaal zelf verschonen op die leeftijd zodat het allemaal hygiënisch is, daar geloof ik niet in. Je zult er zelf als ouder thuis of als het op school gebeurd als juf toch even een oogje op moeten houden en dan kan het zijn dat het sneller gaat als juf het zelf even doet (toch?).
Ik vind het als ouder niet echt een fijn idee dat er geen toezicht wordt gehouden als een medeleerling zichzelf verschoond, dat kind vervolgens weer aan de deurkrukken zit en het speelgoed en mijn dochter vervolgens er weer mee speelt en met de vinger in de mond zit e.d.
Ik vind hygiëne wel heel belangrijk wat dat betreft.
Ik neem aan dat wanneer jullie kind thuis een ongelukje heeft, je ook wel toezicht houdt als je kind zelf de vieze broek uit trekt, zich wast e.d. toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:23

Dat bedoel ik :j , in hoeverre kan de juf verwachten dat hij het zelf kan ;)

Maar hij heeft na de dag met zo'n boxerbroekje dus al niet meer zo'n afkeer ervan ? Lijkt me een goed begin :j

Van hieruit is dus het ergste probleem even opgelost , en kun je nu met wat meer rust voor iedereen verder kijken naar een structurele oplossing voor het probleem , hopelijk is het ventje er snel vanaf :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:23

booster schreef:
justdiesel schreef:
Ook of een kind gepest gaat worden ligt geheel aan de juf, het is maar net hoe zij er mee omgaat....

Mijn zoon van 8 jaar heeft ook een probleem met zijn plas(druppeltjes geen hele plas gelukkig), maar nog erger ook zijn poep ophouden.
De juf is er tegenover de andere kindjes heel open over en owee als er iemand vervelend gaat doen!

(Alle kindjes kunnen wel eens een ongelukje hebben als ze nog in groep 1/2 zitten, destijds ging mijn zoon ook met een luier aan naar school en als hij dan in zijn broek gepoept had dan belde de juf mij.
Ik kwam dan meteen zijn luier verschonen, geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat de juf dat maar moest doen....(geen verwijt naar niemand hier hoor! puur mijn ding)
Bij ons was het prima geregeld gelukkig.)

Wij zijn pas op de plas en poep poli van het ziekenhuis geweest, de eerste keer dat dit speelde was mijn zoontje 'verstopt' en kreeg toen movicolon mee om naar de wc te kunnen.
Toen is het een hele tijd goed gegaan maar de laatste paar weken was het weer mis, weer terug naar de p/p poli en nu kwam er iets heel anders uit.....
Die mevrouw was aan mijn zoon zijn buikje aan het voelen en hij begint me toch te huilen...
Er kwam uit dat hij snachts heel vaak heel eng droomt en super bang is, daar wisten wij dus niks van want meneertje heeft dat nooit verteld!!
Die mevrouw vertelde dat stress bij een kindje heel vaak zich uit in de buik, nooit geweten...
Nu hebben we een nachtlampje aan snachts en we hebben een dromenvanger opgehangen, ook hebben we zijn playmobil politie's bij het raam gezet om hem te bewaken.
Klinkt misschien stom maar het werkt wel!
Nu begint het lanzaamaan beter te gaan gelukkig!

Ik hoop voor jou TS dat het met jouw zoontje ook snel beter gaat!

het is vaak inderdaad ietswaar je niet aan denkt.
ik zelf heb een vermoede dat er iets met zijn sluitspier is omdat hij ook niet kan ophouden of inderdaad een blaasontsteking ( misschien chronisch)
ik hoop dat het iets onbenulligs is dat makkelijk op te lossen is voor me zoontje zelf dat ie weer lekker rustig ken spelen zonder steeds te moeten plassen

Maar blaasontsteking is toch heel gemakkelijk te controleren? Een plasje inleveren, zo'n teststripje erin en voila, je hebt de uitslag. Hebben ze zijn plasje niet getest toen er wat bloed bij de urine zat? En inderdaad, blaasontsteking bij een jongetje komt zelden voor, daarom sturen ze je dan ook gelijk door naar de kinderarts.

Ik denk wel dat jullie eens goed moeten gaan praten op school want een kind naar huis sturen met een korte broek in de vrieskou dat vind ik gewoon misdadig. En dan niet op een verwijtende toon maar gewoon rustig en dan samen kijken wat het beste is. Een jenaplan school is een prachtig systeem, ik heb zelf op zo'n lagere school gezeten maar hoe mooi ook het systeem, als ze niet anders willen en kunnen omgaan met jouw kind dan zou je je toch eens af moeten vragen of hij daar wel op zijn plaats is. Zeker wanneer er meerdere scholen in de omgeving zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:28

Misdadig....denk dat je dat pas kan zeggen als je weet of ze een andere keuze hadden ;)

TS zegt dat ze IN HET BEGIN nog zelf pakketjes schone kleren meegaf , ik lees dan dat het waarschijnlijk NU niet meer zo is en misschien was er op de school alleen nog een korte broek aanwezig.

Als je dan de keus hebt tussen een korte broek en een natte broek , dan lijkt me dat vrij simpel ;)

Natuurlijk had juf in dat geval wellicht even kunnen bellen of moeders even langs wilde komen met een setje kleding , maar als het ventje geen half uur door de vrieskou op de fiets naar huis hoeft maar bvb. met de auto wordt gehaald en juf weet dat , dan kan ik me voorstellen dat ze voor die paar meter tussen school en auto die lange broek niet zo belangrijk vindt om WEER die klas alleen te laten zodat zij kan gaan bellen.

Of wie weet heeft ze wel gebeld maar was moeders even boodschappen doen ofzo ?

Ik vind dat er wel erg snel conclusies worden getrokken richting de school , net zoals met juf die maar moet verwachten dat een ventje van 4 alles zelf keurig schoonmaakt na een ongelukje , dat is toch niet realistisch :P

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:20

Idd zoek eerst eens uit wat de reden is van zijn broekplassen en ga dan gericht te werk om het probleem voor hem, jou en de school aan te pakken want dit probleem is voor iedereen een last...maar met name frustrerend voor je kid als iedereen steeds maar boos of teleur gesteld is.
Mijn zoon kreeg idd een up en go aan, beter dat dan tich keer natte kleding ( met een hoop stank en ergernis van anderen ) en een frustie kind dat zich een looser vond, ik kon m alleen nog maar positief blijven stimuleren, andere dingen waren er niet, we hadden alles geprobeerd plaswekker, stickerbeloning noem maar op, dan maar de up en go, scheelde een hoop stress aan alle kanten ( school en thuis )

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:31

Ik snap wel het probleem dat bij frequente ongelukjes de school een luier omwil; een ongelukje zorgt niet alleen voor natte kleren maar ook urine op de stoel/grond.

wat ik niet begrijp, is dat als hij echt om het kwartier moet plassen, de school een wekker om het half uur zet en hem niet eerder laat aan, ookal moet hij eerder en is er klaarblijkelijk een medische oorzaak hiervoor. Dat vind ik echt te gek voor woorden.
Daarmee maak je het onmogelijk voor hem!

Ik begrijp dat het thuis wel gewoon lukt om steeds op tijd te plassen?
Als het thuis goed gaat, is het dan niet een optie dat hij op school zelf een wekkertje zet om het kwartier ipv om het half uur? Waarom zo star aan dat halve uur vasthouden?
Dit roept associaties bij mij op van de slechtere verpleeghuizen, waar ze vaste toilettijden hebben en de bejaarden die dat niet hebben, ook incomateriaal omgeknoopt krijgen.
Natuurlijk is het niet normaal dat een kind om het kwartier plast, maar als hij daadwerkelijk plast, is het blijkbaar nodig. het is aan het medische circuit om de tijd langer te krijgen, niet aan de juf op school.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:24

Ben alles nog een keer aan het doorlezen, heb het gevoel dat de informatie ook wat vaag en hier en daar wat tegenstrijdig is eigenlijk...

Edit, post veranderd na het posten van de post hieronder, voor de duidelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Lante op 06-02-10 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 17:30

booster schreef:
op school zetten ze een wekkertje voor hem om de 30 minuten en dan komt hij meestal al van te voren ik moet plassen (staat hij ook te springen omdat hij nodig moet)
en als het wekkertje dan gaat dan gaat ie ook weer plassen maar vraagt de juf moet je plassen ( als de bel van wekker gaat) en hij zegt nee dan laten ze hem ook niet gaan terwijl het dan zo belangrijk is om hem * te verplichten* toch te gaan omdat anders hij toch in zijn broekplast omdat hij het 5 minuten later weer niet op ken houden omdat hij zo moet plassen

Ik maak hieruit niet op dat hij niet eerder mag eigenlijk, zoals ik het lees mag hij wel degelijk eerder en geeft hij het zelfs zelf aan. Volgens mij mag hij zo vaak hij wil en vraagt de juf ook nog bij het wekkertje of hij moet plassen, maar wil hij niet altijd. Juf moet hem dan verplichten, hoe reageert je zoontje dan TS? Wordt naar de wc gaan dan niet juist een straf? Is dat de reden dat ze hem niet verplicht, omdat hij wel uit zichzelf gaat, en vaak mag maar desondanks toch ook nog twee keer daags een oneglukje heeft op school?

Ik vind het een vaag bericht.

booster schreef:
ik snap dat erveel kinderen in de klas zitten (groep 1 en 2 zitten in 1 klas) en dat als je een kind moet verschonen het een werkje is maar dit gaat al een aantal maanden zo en ik denk zo wacht dan die paar dagen nog ermee tot we meer weten en dan kunnen we altijd kijken wat we kunnen doen

Ik vind dat het ook wel een beetje jammer van TS is om het 'al een aantal maanden' zo aan te zien eigenlijk. Het is ook nog een combinatiegroep, nog drukker dan een gewone kleutergroep dus en veel tegenstrijdige berichten van TS waardoor je het idee krijgt dat het van beide kanten (thuis en school) niet echt handig wordt aangepast en er te weinig wordt gecommuniceerd.

Ik heb namelijk alles nog een keer doorgelezen en hoop echt dat er snel een effectieve oplossing komt dat je zoon zindelijk wordt of er een andere oplossing komt of wat dan ook TS, sterkte ermee, heb geen andere adviezen verder dan een beloningsysteem en een goed gesprek op school met een soort van 'contract' zodat jullie de aanpak van dit probleem op elkaar kunnen afstemmen.

Succes!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:03

Weet je wat ik niet snap van de juf?
Jouw kind kan zich zelf verschonen en omkleden. Maar toch wil ze het zelf doen. Maar vervolgens zeurt ze dat ze het niet wil doen.
Ja wat wil ze nou?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:06

Al eens een gesprek aangegaan met de directeur van de school? Is toch een logische stap als je er met de juf zelf niet uitokmt..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:49

Lante schreef:
w x

-
Nogmaals; ik heb het niet over jouw kind als ik het over rugzakjes heb, ik heb het in geen enkele post over jouw kind, alleen algemeen. Dit topic gaat over het kind van TS en de rugzakleerlingen werden opeens door iemand aangehaald die wist te vertellen dat ik een groot probleem zou hebben met rugzakleerlingen, dan kunnen sommige mensen uit een paar berichtjes op Bokt afleiden dat ik beter ander werk kan gaan zoeken (hoezo lomp..?). Acceptatie bij leerlingen die een rugzak nodig hebben heb ik het over; niet over zindelijkheidsproblemen, want zoals ik eerder ook al zei; daar krijg je geen rugzak voor.
Voor kinderen met ziekten die zorg nodig hebben onder schooltijd kun je hulp aanvragen in de klas daarvoor uit bepaalde potjes als dat nodig is, voor kinderen met bepaalde ziektes zijn er scholen waar die kinderen terecht kunnen met professionele zorg op dat gebied. (Heb ik verder geen ervaring mee zelf trouwens, maar weet dat er een meisje met suikerziekte een tijd op een dergelijke school heeft gezeten toen ze zichzelf moest leren spuiten e.d.) Ik heb het dus nu wéér niet over jouw situatie voor alle duidelijkheid M; ik bedoel dit wederom in het algemeen.

Ik vind het heel vervelend dat je mijn posts steeds op jezelf betrekt, terwijl ik al een aantal keren gezegd heb dat het in het algemeen is. Ik vind dat je erg fel op mij reageert, wat ik ook zeg, ook al zeggen vele anderen hier eigenlijk hetzelfde. Erg moeilijk communiceren zo.

Alles wat ik hier zeg gaat niet over jou, niet over jouw kind, niet over jouw opvoeding, niet over de school waar jouw kinderen heen gaan en ook niet meer over rugzakleerlingen en ook niet over mijn eigen functioneren, want dat is allemaal off topic.

Ik hoop wel dat je mij dan ook met rust laat, zowel hier als in dat HK topic van je, zoveel fouten maak ik nu ook weer niet in de spelling (vandaar dat ik onderwijsassistent ben; ben dyslectisch, al heb ik inmiddels de PABO spelling wel gehaald door heel hard te werken, dus wie weet toch nog eens doorleren.. Dyslectie is op zich handig voor mij, omdat ik dus precies weet hoe je leerlingen met dyslectie optimaal kunt helpen) ;) .

Ik betrek helemaal niets op mezelf.
Ik geef als voorbeeld mijn eigen kind als het soort kind waarvan jij blijkbaar vindt dat dit soort kinderen (algemeen) beter thuis horen op speciaal onderwijs, in ieder geval niet in een klas waar jij werkzaam bent omdat je daar niet voor aangenomen bent.

Ik reageer dus op het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag waar kinderen als oa die van mij (aangehaald als voorbeeld) dan naartoe moeten. En dat antwoord wat jij dan toevallig schreef vond ik ondoordacht en ongenuanceerd want kinderen met dit soort problemen horen helemaal niet thuis op speciaal onderwijs.

En- met jouw antwoord doel je wel op dit soort kinderen waaronder ook die van mij. Misschien is het dus handig om met dit soort dingen je woordkeuze wat te nuanceren.

Wat dat dyslectisch betreft: ik heb geen idee waarover je het hebt en heb daar bij mijn weten ook niets over geschreven.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:07

Er wordt hier nogal eens gezegd dat dit kind een zindelijkheidsprobleem heeft.
Volgens mij slaan jullie daarmee de plank mis.

Dit kind is wel zindelijk, maar moet gewoon héél vaak plassen, vaker dan ééns per half uur, door een oorzaak die nu nog niet bekend is.

Ik vind dit dan ook wezenlijk anders liggen dan een zindelijkheidsprobleem.
Wel sluit ik me bij de rest aan dat ik niet begrijp hoe zo'n situatie al maanden kan duren en er nu pas naar een oorzaak gezocht gaat worden.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:05

heb niet alles gelezen, waren me iets teveel pagina's.

voor degene die zei dat ze niet aangenomen is om te verschonen (die klassen assistente ofzo) ; ga A.U.B. een andere baan zoeken...kinderen past dus echt niet bij je. als je met kids wil werken horen deze dingen er ook bij.

ik kan beide kanten goed begrijpen;

-een kind hoort niet met luier naar school, kind wordt gezien als BABY!!!
-een kind hoort ook niet in de broek te plassen, i.v.m. hygiene.
(moet er zelf bijv. niet eens aan denken dat mijn kind onder de plas van een ander kind zit)
-kan me best voorstellen dat een leerkracht het ook niet zo lekker vindt om te verschonen (dus in aanraking komt met lichaamsvocht).
etc...

maar vindt het zeker de taak van een leerkracht om te stimuleren om naar de w.c. te gaan.
het moet beloont worden!!
maar ook van jou maris ; jij moet ook belonen!!
komt hij uit school met droge, eigen broek=beloning waard.
desnoods, nu hij met luier gaat, ga je die droge luier belonen.
jij weet zelf wel wat hij leuk vindt/graag wil...beloon hem ermee op de dagen dat het goed gaat...en herinner hem regelmatig aan die beloning.

denk ff aan wat ik je laatst vertelde....over hoe kevin dat meisje van 12 met die luier noemt.

probeer zo snel mogelijk een passelijke oplossing te zoeken die voor alle partijen goed is.

anders...bedenk ik me nu....vraag is aan school of je hulpouder (of hoe da ook heet) kan worden...je bent als extra persoon aanwezig in de klas (voor alle kids natuurlijk)...maar kan ondertussen wel donny naar de wc sturen.

ook zal je hem moeten leren om het plassen uit te stellen...net zoals als hij bij mij in de auto zit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:06

Nouja , zindelijk zijn is dat je niet in je broek plast :)

Als je wel in je broek plast , ben je niet zindelijk. wat de reden daar verder van is maakt in de praktijk ook niet zo heel veel uit denk ik , want er zit wel een broek en een stoel o.i.d. onder de plas.

Het zou wel raar zijn als er 2 kinderen op school lopen , de ene piest regelmatig in zijn broek omdat 'ie er nog niks van snapt en de ander snapt het wel maar gaat niet vaak / snel genoeg naar de WC.

Voor de juf maakt de reden weinig uit , die moet aan beide kids net zo veel extra tijd besteden en de boel weer degelijk opfrissen zodat alles weer proper wordt.

Lijkt me trouwens nog best lastig met kleuters !

Je bent toch bezig met dat rondstuiterende spul , er piest er eentje in zijn broek en je moet als juf alles laten vallen om die pieserd te helpen. Broek is nat , stoel is nat , broek is lekker aan het druppelen :P

Verwachten dat zo'n pies-kind meteen roerloos stil staat zal ook wel naïef zijn denk ik dus wie weet waar die pies allemaal gespetterd heeft voordat de juf erbij is :P

En dan ? Met zo'n nat kind eerst maar naar een plekje om het te verschonen , en de rest van de klas alleen laten...die dan ook door de druppels heen lopen en het allemaal verspreiden ? :=

Of eerst schoonmaken , en zo'n nat kind intussen proberen stil te laten staan...al druppelend als het een grote plas was :P

Heeft ook weinig nut denk ik omdat je moeilijk achter dat kind aan kunt gaan met een dweiltje zolang hij nog met die natte broek loopt :P

En dan zul je net zien dat er intussen wat andere kinderen aan het ruzie zoeken zijn of lijm aan het opeten zijn....ik geloof ook dat ik gek zou worden :P

Veel ouders hebben aan 1 kind hun handen al vol , balen als een stekker als die in zijn broek piest , en dan heb je nog niet eens de verantwoordelijkheid voor een stuk of 25 andere kids die achterblijven met een natte plek :P

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:41

heeft iemand van de reactie gevers ooit zo'n chroniche blaas onsteking gehad dat je niet meer voelt of je wel of niet moet ?

dat je echt wel zindelijk bent en wilt zijn
maar dat domweg niet bent omdat de boel zover onstoken is dat je het past voelt als het reeds loopt ..

nee ? ik wel 27 jaar lang ...
die ene week dat het goed ging niks aan het handje
maar 3 vd 4 weken was de gehele boel onstoken
ene keer voel je het ruim op tijd
de andere keer net op tijd of net niet , volgende keer geheel niet op tijd
en dat allemaal de zelfde dag

kan je belonen en straffen tot je een ons weegt
maar dat maakt niet dat je het daardoor wel optijd voelt
wel dat je je als kind nog slechter voelt over iets wat je niet veranderen kan

geloof me , heeft dan echt niks meer met zindelijkheid te maken
maar met een lijf wat niet doet wat je zegt
hoe hard je ook roept..

hier is duidelijk iets aan de hand en bloed in je urine krijg je niet bij
1 of 2 dagen onsteking , wel als het langer duurt

hoop voor de harde gillers dat jullie het nooit mee hoeven te maken
want leuk is echt iets anders ...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:48

AngelsDitch schreef:
Weet je wat ik niet snap van de juf?
Jouw kind kan zich zelf verschonen en omkleden. Maar toch wil ze het zelf doen. Maar vervolgens zeurt ze dat ze het niet wil doen.
Ja wat wil ze nou?

Dat is het nou waar Lante het over had. In hoeverre kun je er van uitgaan dat een kind zichzelf kan verschonen. Geen kind zal dweilen, de vloer, de stoel het pad waar het langs loopt, vingers wassen, de broek opbergen.. e.d.

En inderdaad, die lijst van wat kinderen moet kunnen.. bij ons en ik denk bij veel anderen is het gewoon zindelijk zijn. Uitzonderingen daargelaten en een ongelukje kan gebeuren.

Ik vind het trouwens niet kunnen dat ze het kind in de sneeuw naar huis sturen in een korte broek, vooral zou ik geen kleuter zo naar huis sturen.... Ik bedoel, je haalt het kind toch uit school lijkt mij. Als mijn kind of het kind waar ik op zou passen naar buiten kwam in een korte broek, zou ik meteen de juf even vragen. Onze kleuterjuf brengt de kinderen naar buiten en zorgt dat elk kind bij een volwassene komt. Komt namelijk nog wel eens voor dat er een kleutertje niet word opgehaald door een communicatie fout tussen ouders en oppas. Dan zet de juf ze natuurlijk niet op de stoep te wachten.

pmarena; Idd..

En de ouders bellen om te laten verschonen.. en ondertussen.. lekker met de plasbroek overal langs laten lopen en laat maar druppen??

edit: En zoals jou, iemand of een kind dus met een chronisch blaas-probleem, die uitzondering had ik het dus over..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:03

Nicky : er is een misverstand gaande over het woord zindelijkheid. Veel mensen gebruiken het gewoon om aan te geven dat het ventje in zijn broek plast , dus niet "zindelijk" is.

Dat alles dat niet op de juiste plek zijn plasje of poepje deponeert , valt onder "niet zindelijk".

Bij anderen is het woord zindelijk weer alleen van toepassing op het proces op zich :)

Veel mensen zien het woord zindelijk gewoon als een betekenis voor de broek droog kunnen houden , reden waarom dat niet lukt maakt dan niet uit voor die betekenis , is verder niet rot bedoelt , alleen een andere betekenis hangen aan hetzelfde woord :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:33

Maikeltje:
Ik heb besloten niet meer op jouw te reageren en dus gewoon on topic te blijven om de lieve vrede te bewaren, ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:38

booster schreef:
funnyhorses schreef:
Ik denk dat je zoon een kleine blaas heeft en daarom steeds plasdrang heeft.
Meestal gaat dat ook weer over,hij is nog zo jong joh.
Het kan ook vallen onder stress incontinentie(google maar eens)
Maak je maar geen zorgen hoor,dat gaat echt wel goed komen.
Wat heel goed kan helpen is fisio voor de bekken en sluitspieren te trainen.Dan kan ie leren de plas langer op te houden zodat de blaas ook groter kan worden.(mits onderzoek natuurlijk anders uitwijst)
En als de school moeilijk doet dan hou je je ventje lekker thuis tot er een goede oplossing is gevonden.

als het inderdaad is dat bv de luitspier niet goed werkt dan wil ik inderdaad dat het getraint gaat worden om de stuatie voor iedereen beter te maken en zeker voor me zoontje zelf

maar waarom gaat het snachts wel goed, het lijkt me dat hij gewoon teveel afgeleidt is.