En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:19

gelukkig neemt jullie HA de boel serieus, super dat jullie donderdag al bij de neuroloog kunnen. Groot gelijk dat je hem verder laat nakijken hoor !

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:28

Fijn dat jullie donderdag al in het ziekenhuis terecht kunnen.
Alvast veel sterkte en beterschap toegewenst!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:28

Zoals al vele geplaatste berichten:
Fijn dat de HA jullie serieus neemt en dat jullie donderdag terecht kunnen!
Zet`m op donderdag!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:48

Jeetje zeg :(:)
Veel succes en sterkte!

Hopelijk kunnen jullie eruit komen over hoe en wat!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:32

Wat fijn dat jullie donderdag terecht kunnen :) Sterkte donderdag!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:22

heel fijn meid, dat je donderdag kan , toch een eng idee dt je kind iets mankeert aan hart of hersens, toch belangrijke dingen!
Hopelijk weten jullie snel waar jullie aan toe zijn!
hou ons op de hoogte en erg veel sterkte de komende dagen!
groetjes van bren!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:23

ps : maak ik me nog druk om een brilletje voor mijn dochter! :o belachelijk he? :o

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:27

Heb even terug gelezen, het is idd wijs van de HA om je door te verwijzen, ben van mening dat hij geen andere optie heeft!!!

Succes en sterkte

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:51

He he! Had je topic al gezien toen het net gebeurd was, wat enorm laks van het ziekenhuis zeg..

Een jongen van die leeftijd met zo'n klachten, dat is niet normaal.. Hopelijk komt er donderdag iets uit..

Hoe is hij er zelf onder? Praat hij veel of sluit hij zich meer af?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:22

wat raar van het ziekenhuis zeg om dat zomaar even te kijken en vervolgens niks te doen.. Pijn op de borst moet je goed behandelen anders komt er iets niet geod geloof ik..

Sterkte en succes in elk geval!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:03

"NoaSky"
Hoe hij er zelf onder is?
Hij is nog steeds bang,slaapt enorm slecht,word elke nacht een paar keer wakker.Ook vraagt hij steeds:wat nou als er nix uitkomt donderdag bij de neuroloog?als ze nix kunnen vinden?
Ik zeg:als ze niet grondig onderzoeken gaan we naar Utrecht naar het ziekenhuis.De H.A. vermoed dus een bloedpropje of verstopt bloevat in de hersenen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:06

Oei, ik zal aan jullie denken donderdag!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:08

Pff jeetje en dat voor iemand van mijn leeftijd...

Kan het me voorstellen, die onzekerheid.. Moet verschrikkelijk zijn zeg..
Heeft hij verder wel vrienden / kennissen waarbij hij zijn evt. onzekerheid kwijt kan?

Nogmaals heel veel succes donderdag..!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:11

gohya schreef:
"NoaSky"
Hij is nog steeds bang,slaapt enorm slecht,word elke nacht een paar keer wakker.Ook vraagt hij steeds:wat nou als er nix uitkomt donderdag bij de neuroloog?als ze nix kunnen vinden?
Ik zeg:als ze niet grondig onderzoeken gaan we naar Utrecht naar het ziekenhuis.De H.A. vermoed dus een bloedpropje of verstopt bloevat in de hersenen.

Niet banketstaaf bedoeld, maar he he! Ben blij dat de HA je serieus neemt, en dat je donderdag al terecht kan. Ik duim mee dat er van de ene kant niks ernstig aan de hand is. En dat het lakse reageren van de artsen hij er niks van over houd. Maar ik kan begrijpen dat hij het wel eng vind dat er niks uit kan komen. Al denk ik niet dat hij daar (helaas) bang voor hoeft te zijn.

Sterkte voor donderdag!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:12

gohya schreef:
"NoaSky"

Vreemd dat je dan tot donderdag moet wachten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:17

Hij heeft een hele goede "vriendin",ze is zijn maatje en daar praat hij goed mee.Ze is ook bezorgt om hem en let ook goed op hem.Ik denk dat hij pas gerust gesteld is als er iets uit gekomen is,waarom hij nou in coma lag.
Maar ikzelf ben ook nog steeds bang dat ik hem weer in een coma vind in bed hoor.Elke morgen denk ik,zou hij al wakker zijn?

"yvonnedv"
Ik vind het ook allemaal maar vreemd hoe ze allemaal handelen.

"pubelia"
Ik denk ook wel dat ze iets vinden,in de hersens óf zijn hart.
Want je hersens schakelen je uit als er een beschadiging in het lichaam kan optreden.
Als hij iets met het hart had die nacht,schakelen de hersens je uit zodat er nix verder beschadigd kan worden.Er worden vaak mensen in "coma" gehouden in het ziekenhuis om zo 'beschadigingen' te voorkomen.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:19

Ik denk niet dat je donderdag al een antwoord hebt. De neuroloog zal wel dingen laten onderzoek en extra bloedafname doen.Daarvan duurt de uitslag ook weer even. En als die een mri onderzoek wil kun je daar misschien nog wel een tijdje op wachten helaas. Het is maar net hoe hij de situatie inschat.
Maar in ieder gaval wordt het onderzocht. Succes donderdag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:21

Nou ik ga echt niet weken wachten op een scan hoor.En de uitslag hebben ze meteen van een scan,dus die wil ik ook meteen horen.[Bloedonderzoek duurt idd. langer].
Anders neem ik contact op met de H.A. dat hij er maar spoed achter moet zetten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:23

Wat een verhaal! Ik zou helemaal in paniek zijn geweest! Ik vind het ook goed dat jullie voort op zoek gaan want dit is niet normaal.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:25

En neurologische testen doen. En waarschijnlijk zsm een t scan laten maken.

@ Goyha: Ik hou mijn hart vast en dat hij er in ieder geval niks aan over houd.

Bij ons kon een scan diezelfde dag nog geregeld worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:31

Nou weet je wat ik ook zo frapant vind?
Toen hij in coma lag in bed gaf hij zo'n pijn stuiptrekking,in het ziekenhuis [nog in coma] nog een keer en in zijn eigen bed [2of 3 dagen later] toen hij ervan wakker werd nog een keer.
Hij zei dat het net leek of ze een scherp mes in zijn hart drukken,zo pijnlijk.Nu heeft hij er een paar nachten geen last van gehad van zijn borst.
Ik heb trouwens de brief gelezen die het ziekenhuis naar de H.A. had gestuurd.Tjonge,jonge echt met fouten erin.
Ik begin nu te begrijpen waarom ze hem zo snel naar huis hebben gestuurd.Ze waren er haast zeker van dat hij drugs gebruikt zou hebben.Kwam overduidelijk over in de brief.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:36

Jeetje zeg, als er nu wel iets gevonden wordt wat erg afwijkt van het oordeel van het 1e ziekenhuis kan je overwegen een klacht in te dienen.

Hopelijk krijgen jij en je zoon wat meer duidelijkheid en rust na donderdag.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:44

gohya schreef:
Nou ik ga echt niet weken wachten op een scan hoor.En de uitslag hebben ze meteen van een scan,dus die wil ik ook meteen horen.[Bloedonderzoek duurt idd. langer].
Anders neem ik contact op met de H.A. dat hij er maar spoed achter moet zetten.

Reken daar niet al te hard op. Als er een CT-scan gemaakt wordt, moet die nog door de radioloog beoordeeld worden, en dat gebeurt gewoonlijk in geval van acute spoed direct, niet acute spoed op korte termijn en zonder spoed op volgorde van binnenkomst. Gezien je zoon, voor zover ik nu lees, op dit moment geen acute levensbedreigende klachten (zoals een hersentrauma na ongeluk) heeft, wordt het waarschijnlijk niet gezien als acute spoed.
Reken er gewoon op dat je voor de uitslagen een vervolgafspraak krijgt waarop de uitslagen met je besproken worden. Overigens wel zo verstandig: dan kan er rustig naar gekeken worden. Je weet dan iig ook dat als er wél iets afwijkends is, er direct actie ondernomen kan worden :)
Laatst bijgewerkt door WhiteRose op 02-02-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:48

pubelia schreef:
En neurologische testen doen. En waarschijnlijk zsm een t scan laten maken.

@ Goyha: Ik hou mijn hart vast en dat hij er in ieder geval niks aan over houd.

Bij ons kon een scan diezelfde dag nog geregeld worden.

Mijn moeder is een aantal jaren geleden op een maandagavond gevallen. Dinsdagochtend had ze een scheve mond en kon ze niet uit dr woorden komen. de HA is gekomen en die heeft naar neurologie gebeld omdat hij een ct scan wilde. Vrijdag kon ze wel een keer terecht om een scan te laten maken. |(

Omdat ze 's avonds slechter werd heeft mijn zus 112 gebeld. Ze is toen eerst naar het streekziekenhuis gegaan en van daaruit met gillende sirenes naar Leiden gebracht waar ze dezelfde nacht nog geopereerd is aan een hersenbloeding.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 22:02

Jeetje zeg,zo zie je maar weer dat veel artsen niet alles serieus nemen.Oke ik weet ook wel dat ze altijd druk zijn in een ziekenhuis en dat de scan ook niet altijd vrij is.Maar de hersenen zijn toch wel het belangrijkste deel van je lichaam,het is wel HET centrum dat alles regelt.