Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 12:17

luffwinny schreef:
Dat ik het hou is zeker, en daar zal ik ook alles voor doen.
Maar of ik en me vriend samen blijven weet ik niet.. Ik vind het belangrijk dat een kind een vader heeft, maar geen vader die er eigenlijk niet op zit te wachten..

Lees al een tijd mee en vind dit een dappere beslissing. Eigenlijk is dit ook iets wat ik altijd heb geroepen en nog steeds achter sta.

Ik wil je heel veel sterkte wensen en als er maar iets is wat ik voor je kan doen dan laat het maar weten. Ondanks dat we elkaar niet kennen wil ik je toch steunen als dat kan.

Je was er zelf bij, je draagt ook zelf de gevolgen. En daar heb ik respect voor.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:04

Kaja schreef:
doom schreef:

Maar als je zoiets heb, trek je toch meteen aan de bel?
Lijkt me dat ik meteen zoiets heb van kan misschien nu ook wel niet meer veilig zijn.. 1+1=....

Ja precies... maar dat geldt blijkbaar niet voor iedereen...

In de bijsluiter van mijn pil staat dat als je doorbraakbloedingen hebt, de pil nog gewoon veilig kan zijn..
Dus ik denk dat ik ook niet zoveel zou paniekeren!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:41

Hoi,

gefeliciteerd met je zwangerschap. Je zult dan nu zo'n 4 weken zwanger zijn denk ik (2 weken krijg je altijd cadeau). Maak wel snel een afspraak met een verloskundige! Die zien je graag rond de 6-8 weken. En met 9 á 10 weken krijg je dan vaak je eerste echo. Neem je vriend mee zodat het voor hem iets tastbaarder wordt. Als je het echt wilt houden, kies dan niet voor abortus voor hem. Je zult het hem toch altijd blijven verwijten en dan kan nog je relatie fout lopen daarop.

Ik heb in ongeveer eenzelfde situatie gezeten alleen was ik iets ouder (23) en woonden wij net een jaartje samen. Mijn vriend had al een eigen bedrijf en ik werkte fulltime en had een vast contract.
Hier mijn verhaal:

Ik had het gevoel dat ik zwanger was, maar de test testte negatief ook met ochtendurine. Ik bleef wel 'ongesteld' worden maar minder en wat korter dan normaal. Pas met 13 weken testte ik positief. Daarvoor zelfs geen lichte lijn, heel raar eigenlijk.

Toen ik een positieve test had wilde mijn vriend ook liever abortus. Hij zag het echt nog niet zitten. Ik was ook erg geschrokken, maar zag een kindje toch wel zitten. Uiteindelijk zijn we zelfs naar de HA geweest voor een gesprek zodat in ieder geval de 5 dagen bedenktijd ingingen. Dezelfde week mocht ik voor een spoedecho naar het ziekenhuis om vast te stellen hoever ik was. Toen we thuis kwamen van de HA hebben we een stevig gesprek gehad. Ik heb hem verteld dat als ik het weg zou laten halen ik het puur deed voor hem. En dat ik dat hem altijd kwalijk zou blijven nemen, dus dat ik bang was dat het dan toch verkeerd zou lopen tussen ons.

We hebben toen een echo gehad bij een hele lieve vrouw die natuurlijk op de papieren zag waar we voor kwamen (zwangerschapsduur bepalen voor eventuele abortus). Ze vroeg hoe ver ik was en ik antwoordde dat ik dacht zo'n 8 weken te zijn. Ze keek of ze een uitwendige echo kon maken en haalde gelijk het ''ding'' weer van mijn buik en vroeg verbaasd nogmaals hoe ver ik dacht te zijn. Ze vertelde dat ik veel verder was en vroeg of ze uit mocht leggen wat alles wat. Hier hebben we ''ja'' op geantwoord en ze heeft een hele uitgebreide echo gedaan. Je zag echt al een minimensje met armpjes, beentjes, hoofdje en een kloppend hartje. Het hartje heeft ze ook nog laten horen. Ter plekke besloot mijn vriend met tranen in zijn ogen dat hij
toch graag papa wilde worden. Volgens mij had de vrouw die de echo maakte een hele leuke dag ;). Ze glunderde helemaal toen ze zag dat we ontroerd waren door de echo en er helemaal voor gingen.

Uiteindelijk zijn we 2 maanden te vroeg ouders geworden van een mooi dochtertje van nu 2 jaar. We zijn dolgelukkig en eigenlijk is onze relatie verbeterd sinds onze zwangerschap en geboorte van onze dochter! We hopen zelfs volgende week een positieve test in handen te hebben ;)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:07

Pff wat lastig zeg! Ik hoop dat je vriend een beetje bijdraait, hij klinkt in ieder geval erg overstuur op het moment dus misschien dat hij er over een aantal dagen wel anders over gaat denken..

Ik heb afgelopen week een beetje in hetzelfde schuitje gezeten, ik werd namelijk ook niet ongesteld en ondanks dat ik aan de pil ben en dit altijd goed gaat was ik echt bang dat ik zwanger was. (ik ben namelijk nog nooit overtijd geweest) Dus mijn vriend een test gehaald en wij die test gedaan.. Woo 5 minuten hebben nog nooit zolang geduurt.. En voordat we de test deden hadden we het er samen over gehad, en gelukkig denken we hetzelfde over kinderen.. Namelijk we willen ze wel over een aantal jaren, maar mocht ik zwanger zijn dan zouden we het nooit weg laten halen en zou het allemaal wel goed komen.

Nou ik bleek niet zwanger te zijn en ben inmiddels ook ongesteld geworden dus is het allemaal niet van toepassing.. Maar ik ben zo blij dat mijn vriend zo lief reageerde, ik was best wel overstuur en hij was echt zo: het komt wel goed als het zo is, jij wordt een lieve mama en qua geld zou het ons ook wel lukken. En nadat de test negatief bleek te zijn zei hij ook: Als het wel zo was geweest had ik het nog niet eens zo erg gevonden..

Maarja aan dit verhaal heb jij ook niks maar kan me wel goed inleven in jou op het moment en vind het heel erg jammer voor je dat je vriend zo reageert.
Sterkte in ieder geval en ik hoop dat jullie er samen uitkomen~!
Ow en gefeliciteerd natuurlijk!

kimberley12

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:54

Ik had het gevoel dat ik zwanger was, maar de test testte negatief ook met ochtendurine. Ik bleef wel 'ongesteld' worden maar minder en wat korter dan normaal. Pas met 13 weken testte ik positief. Daarvoor zelfs geen lichte lijn, heel raar eigenlijk.

Dit stukje hierboven is geschreven door Delphi...

Ik schrok hier eerlijk gezegd best van! Bij mij is het condoom gescheurd....En zat niet aan de pil...Om medische redenen kon dit nog niet...

Ben een week later ongesteld geworden, maar wel 2 weken te vroeg dan dat ik het normaal zou zijn, en was het maar 3 dagen geweest, maar bloedde wel heel erg! Maar zwangerschapstesten zijn dus ook niet altijd betrouwbaar zie ik wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 23:00

luffwinny,

je hebt al 3 dagen niet gereageerd... Gaat alles wel goed?

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 03:04

Hoop het wel

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:42

Ze is 27 min geleden nog online geweest...vreemd...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:53

Heb haar even een pb gestuurd, hoop dat ze er op reageerd..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:25

Hallo iedereen, Sorry voor het late reageren. De afgelopen dagen ging het niet zo goed.. Ik was het allemaal een beetje zat en had het gehad met mijn relatie.Gister weer met me vriend gepraat. Hij wil mij en het kind zegt die, maar ik heb het gevoel dat die er niet achter staat, en het alleen doet om mij niet kwijt te raken..

Gister waren we tv kijken en er kwam iets over zwanger en kinderen, hij zette het gelijk af..Maar ik wil niet dat die bij me blijft ook mij, ook om het kind..Hij heeft donderdag een afspraak bij de psygoloog , en ik hoop dat die na dat gesprek wat meer duidelijkheid komt en dat die er verder over wilt praten..

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:27

Gelukkig is hij al een beetje aan het bijdraaien.
Ik denk dat hij wel heel erg geschrokken is..
Hoop dat hij je kan overtuigen dat hij het echt wil

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:31

Wat zeggen jou/zijn ouders van deze situatie dan?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:42

Mijn vader weet het nog niet, ik ga ook nog niks vertellen , eerst naar de verloskundige en kijken of alles goed is, en ik wil afwachten tot ik meer duidelijkheid heb met me vriend, als we wel samen verder gaan zullen we het samen gaan vertellen met de tijd en anders alleen.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:55

Luffwinny, fijn dat je reageerd!

Begrijpelijk dat het nu even minder met je gaat. Je zit ook in een lastige situatie. Ik heb wel het idee dat je vriend langzaam erover aan het nadenken is. Alleen dat het nog wel erg schokkend voor hem is. Hopelijk kan die aan het idee wennen en wil die 100 procent voor jullie beidden gaan!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:14

ik zou het toch zo snel mogelijk vertellen de beslissing of je door wilt in je relatie kan je altijd nog maken hij heeft natuurlijk ook tijd nodig dit te verwerken dat gaat niet in 1 dag dat zou je moeten accepteren.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:36

Meisje, gefeliciteerd allereerst!

En ik wil je nog wat schrijven om over na te denken..
Een kindje heeft 9 maanden in een buik nodig. En dan alsnog hardstikke hulpbehoevend ter wereld komen. Dan kan sneller, maar is het niet.
Die 9 maanden zijn er denk ik vooral om eraan te wennen.

Kijk, bij vrouwen gaat het accepteren en zin erin krijgen meestal 'vanzelf'. We zijn vrouwen en het gebeurt in onze lichamen. Hormonen helpen daar ook bij.

Maar: een man staat volledig machteloos. Zeker een jonge man, met weinig levenservaring en weinig voorbeelden van vrienden kan het echt zo zijn dat hij denkt dat er iets enorm onwelkoms door z'n strot wordt gewuwd. Hij dacht nog dat het leven een kwestie van plannen maken was.
En dan ineens dit. Daar kan een man echt heel erg mee worstelen. En dat mag denk ik ook. Het is nogal een verantwoordelijkheid. En de meeste mannen zijn erg probleemoplossend ingericht. Ze willen iets doen, wat dan 'helpt' of iets oplost.

Over 8 maanden kan het heel anders zijn. Maar schrijf hem nog niet af omdathij deze gedachten heeft en ze ook tegen je uit. Er is in zijn beleving een enorme kink in de kabel gekomen waar hij niets mee kan.
Dat moet z'n weg vinden en dat doet het ook heus voordat jullie 8 maanden verder zijn.

Natuurlijk geef ik geen garanties dat hij er wel blij mee raakt, maar het kan gewoon een poos duren voordat hij uit de schrik is en weer mogelijkheden ziet.

Wees dus vooral rustig, trek wel je eigen plan, maar laat hem vooral ook zijn emoties. En probeer die te accepteren, net zoals je je eigen zwangerschap accepteert.

Veel geluk en wijsheid!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:42

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik hoop dat je vriend je zwangerschap ook gaat accepteren en dat jullie echt erover kunnen praten zonder ruzie's.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:10

Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is, maar ik vooral met zijn opmerkingen die niet bepaald leuk zijn bv: dat die het er wel uittrekt en k*t kind dit en kk kind dat.. ja sorry maar dan kan je in de war zijn maar die opmerkingen gaan mij wel te ver..

Hij zegt nu ook wel dat die dingen heeft gezegt die die beter niet had kunnen zeggen,maar dan alsnog..

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:11

luffwinny schreef:
Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is, maar ik vooral met zijn opmerkingen die niet bepaald leuk zijn bv: dat die het er wel uittrekt en k*t kind dit en kk kind dat.. ja sorry maar dan kan je in de war zijn maar die opmerkingen gaan mij wel te ver..

Hij zegt nu ook wel dat die dingen heeft gezegt die die beter niet had kunnen zeggen,maar dan alsnog..

Roept hij dit soort dingen nog steeds? Of alleen toen je het net verteld had?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:15

Dat zijn inderdaad heftige uitspraken. Kan natuurlijk komen door de 'paniek' op dat moment..
Maar ik zou inderdaad ook flink gaan twijfelen als ik zulke opmerkingen naar me toe kreeg geworpen.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 17:33

gister zei die nog wel ik trek het er wel uit, maar volgens mij als grapje(al vind ik het geen grapje).
ik negeerde het ook en deed net of ik het niet hoorde..

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:33

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
En succes met je vriend.
jammer, dat hij zo doet.
Maar goed, dat je er voor gaat, en het zeker niet weg laat halen !! :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:56

Die rotopmerkingen die echt kwetsend zijn, vind ik ook niet kunnen. Maar dat hij er niet op zat te wachten en worstelt en het gewoon niet wil, daar kan ik me echt wat bij voorstellen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:08

ik zou dat soort opmerkingen niet negeren, maar gewoon melden dat je er absoluut de humor niet van inziet en het kwetsend over vindt komen. en ook dat het je doet twijfelen aan de relatie. is het meteen duidelijk.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:38

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik zou een afspraak bij de huisarts maken en daar eerst eens alleen heen gaan en met hem/haar bespreken over wat er nu allemaal komen gaat.

En een afspraak bij de verloskundige zou ik toch echt je vriend meenemen.
Wellicht dat de HA daar iets voor kan regelen, zodat je iig bij iemand terecht komt die jullie meer informatie kan geven en ook zijn positie begrijpt.

Probeer er eerst samen uit te komen, want dit is niet niks.

Heel veel succes!