Make up laten zitten tijdens slapen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:39

Annetje schreef:
Cinnepin schreef:
Ookal heb je alergien dan kan je nog verder kijken.
Hm... Ik heb echt heeeeel erg veel geprobeerd en ben behoorlijk angstig met nieuwe artikelen op mijn gezicht proberen omdat ik dus zo'n heftige reacties krijg die ook niet zomaar wegtrekken. Het is echt niet leuk om weken lang met verschrikkelijk jeukende eczeem op je gezicht rond te moeten lopen. Beetje jammer eigenlijk dat iemand me dan zegt dat ik gewoon even verder moet kijken. Ik snap je reactie op zich wel, maar het komt niet zo vriendelijk over.
Ik zal eens zoeken naar dat product dat jij noemt. Het klinkt namelijk wel makkelijk.

Bonjoy: ik heb daar niet de reinigingsprodructen van uitgeprobeerd, maar volgens mij wel een creme. Die gaf ook niet bepaald de gewensde reactie O:)
Ik heb een hele tijd een bepaald merk gebruikt, speciaal voor mensen met super gevoelige huid. Was ook erg duur. Jammer genoeg veranderde ze het product en kon ik er toen niet meer tegen. Ik heb nog even gezocht hoe het heet, maar kan het niet vinden.

Was dat mischien Cetaphil? Dat is voor mensen met super gevoelige/allergische huid. Ik gebruik het wel met succes, omdat mijn huid ook overdreven snel reageert op producten. Garnier, Vichy etc. allemaal gebruikt ging super goed maar na een tijdje dus niet meer. Met Cetaphil gaat het super en is mijn huid ook mooi. Als het niet Cetaphil was waar je het over hebt dan raad ik je het zeker eens aan. Mischien kun je via de apotheek een proefverpakking bestellen, zo heb ik dat destijds ook gedaan. En dan testen op een plekje dat niet zo opvalt. Sta je al onder de behandeling van een dermatologe?

Cinnepin: Hele oppervlakkige reactie, niet echt genuanceerd ook. Je hebt geen idee hoe groot een huidprobleem kan worden door verkeerde producten. Het is niet zomaar even een kwestie van 'even verder kijken.'

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:07

Pebblesther schreef:
@ dwaallicht: onder de douche spoel je inderdaad het meeste van je mascara er wel af maar echt reinigen doe je niet onder de douche. Dat moet toch echt met reinigingscrème, lotion, tonic enz.

Mijn mascara is er een die er vanzelf in een soort "buisjes" af gaat met warm water.. ik heb juist slechte ervaring met reinigings spul op mijn ogen. Wimpers vallen uit, traanbuisjes verstoppen.. daarom geen lotion e.d op mijn ogen.Wat ik wel doe voor mijn gezicht is dagcreme en af en toe een watje met lotion van weleda, maar ook niet elke dag. Niet elke huid reageert goed op reinigingsspul. En ik draag ook geen foundation/concealer, dus dat scheelt

Szan

Re: Make up laten zitten tijdens slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:26

Reinigingscrème werkt ook in mijn geval echt niet, of in ieder geval niet het merk dat ik gebruikte ;) Ik hield geen wimpers meer over, terwijl ik niet eens veel spul gebruikte omdat ik ook weinig make-up draag.
Gewoon goed schoonmaken met lauw/warm water helpt bij mij nu het beste...

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:48

Het enigste wat ik op heb is mascara en ja ik ga er ook vaak gewoon mee naar bed, te lui om het eraf te halen :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:19

Ik vergeet het er soms af te halen (mascara en oogpotlood). Dan zie ik er in de ochtend wel uit als een panda :+

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:23

Ik haal het er ook altijd af.
Echt slecht voor je huid als je het laat zitten. Als je foundation op hebt en je haalt het er nooit af, dan kan je huid nooit goed doorademen.

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:28

Heb ook alleen mascara... Dat haal ik er ook nooit af, te lui.. Maar douch wel elke ochtend!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:29

Ik haal het er eigenlijk nooit af voor ik ga slapen. Ik gebruik ook alleen maar mascara en eyeliner. 's Ochtend even bijwerken en ik ben weer good2go. Ik heb er nog nooit last van gehad en ik doe het al een paar jaar.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 21:57

Szan schreef:
Reinigingscrème werkt ook in mijn geval echt niet, of in ieder geval niet het merk dat ik gebruikte ;) Ik hield geen wimpers meer over, terwijl ik niet eens veel spul gebruikte omdat ik ook weinig make-up draag.
Gewoon goed schoonmaken met lauw/warm water helpt bij mij nu het beste...

Misschien een allergie?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:01

Ik moet zeggen dat ik na aanleiding van dit topic mn make-up er wat vaker afhaal voor het slapen gaan, heb een dagcreme gekocht die ik bijna elke dag gebruik en heb een scrub voor elke dag gekocht die ik ongeveer 2x per week gebruik.

Liep laatst door de kruidvat en zag een aanbieding van Garnier (alle producten voor de helft van de prijs), dacht toen aan dit topic en toen heb ik ze maar meegenomen. Kruidvat kan jullie dankbaar zijn ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:53

Ik had trouwens laastst de gezichts-schoonmaakdoekjes van het Kruidvat. Ik vond ze niet prettig:
a) waren ze duur
b) het prikte enorm rondom mijn ogen (en dat was dan nog wel zogenaamd de versie voor de gevoelige huid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:22

Klopt Mamamiesje, als je het uitrekent kan je daar hele goede reiniging voor kopen van een gerenommeerd merk!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:29

Neem maar van deze oude muts aan (bijna 40 en nog geen rimpels) dat je gezicht schoonhouden erg belangrijk is, nog belangrijker is dat je je gezicht niet beschadigt, schoonmaken met allerlei smeerseltjes krijg je alleen maar pukkeltjes van of je moet een huid hebben die daartegen kan.
2 keer per week reinigen met wat keukenzout, dus je huid scrubben met water en zout en iedere dag een vochtinbrengende creme zonder parfum, kan net zo goed handcreme zijn want juist die zijn vochtinbrengend.
Make up is prima maar met of zonder slapen maakt niet zoveel uit als je maar zorgt dat je huid regelmatig schoongemaakt wordt zodat het kan ademen.
Een washandje met schoon water en draaiende bewegingen maken is voldoende, je moet de huidcellen wegschrobben en daar helpt geen tonic of wat dan ook tegen, het is normaal dat je huis vervelt, doet hij iedere dag, haal dat voorzichtig weg met een washandje , heb je geen dure niet helpende tonics of wat dan ook voor nodig.

Het middeltje tegen altijd jong blijven of tegen rimpels is echt nog niet uit gevonden want echt dan zou iedereen en ik ook het gebruiken.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:33

Ik draag wel make-up. Met alles erop en eraan, foundation, coverstick, poeder, bronzin powder, wenkbrauwpotlood, oogschaduw, maskara, lipglos.
Nou de lipglos is er altijd wel al af tegen de tijd dat ik naar bed ga.. en de gezichtsmake-up zit ook niet meer al te best.
Maar ik ga er gewoon mee slapen, douche smorgens, en maak dan mijn gezicht goed schoon.
En dan kan er weer een nieuwe laag op.

Ik gebruik gewoon make-up van etos huismerk en loreal. En om af te halen gebruik ik gewoon douchegel van nivea. Niks bijzonders dus. Ik heb een normale huid, en ben tevreden.
Ik merk geen verschil als ik het er en tijdje wel netjes afhaal.

Als ik vrij ben, laat ik het nog wel eens zitten, beetje bijwerken, en dan naar mijn paardje. dit is een soort noodoplossing. Als ik thuis komt, spring ik de douche onder :)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:36

Nog even edit, je kunt je gezicht echt het beste schoonmaken met washandje en water, zo beschadig je de natuurlijke vetlag van je gezicht niet.
Met mascara is het anders, vaak zijn oogreinigingsdoejes erg agressief en krijg je er last van.

Ik gebruik voor mijn ogen altijd babydoekjes, niet van pampers die zijn te veel geparfumeerd maar eigen merk van bv kruidvat of c 1000 , heel voorzichtig van boven naar beneden wrijven en vooral geen creme in je ogen smeren (ook niet met ogen dicht)

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:37

Ik haal elke avond de make-up van mijn gezicht. Dat heb ik altijd al gedaan eigenlijk.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:38

Ik haal altijd alles eraf, anders krijg ik ontstoken ogen.
Alleen als ik een paar glaasjes teveel op heb vergeet ik het wel eens af te halen na het uitgaan omdat ik dan gelijk in slaap neerplof op m'n bed. :o