verslaafd familielid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Re: verslaafd familielid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:01

Ben heel erg blij dat ik er een punt achter heb gezet... Hij kwam toch wel tot de conclusie dat we qua levensstijl niet bij elkaar pasten 'want hij lustte nogal weleens een pilsje..' Maar dit is wel beter zo, ik heb genoeg zorgen zonder hem en anders ga ik er zelf in mee en dat wil ik voorkomen...

@ Valine,
Het gevoel was hierdoor ook wel grotendeels weg en we waren nog maar kort samen.. Mijn ouders zijn er iig heel erg blij om! Ik het voelt nu wel als een bevrijding.. Ook al vond ik het eerst moeilijk...

Het is gewoon waar hij zn prioriteiten gaat stellen, bij mijn ex lagen die overduidelijk niet bij mij.. Dus dan houd het gewoon op.. Nu waren we nog maar kort samen, maar aan zoiets ga je op langere termijn gewoon kapot en dan moet je voor jezelf kiezen..Nu dronk mijn ex "alleen" redelijk vaak en als hij dronk, dronk die veel..

@ Cluni,
En jullie hebben totaal geen idee waar hij heen is vertrokken of wat dan ook? Lijkt me echt gigantisch moeilijk, je zit in zulke onzekerheid...Sterkte...:(:)

@ Didoo,
Ook voor jou erg veel sterkte.. Op sommige bepaalde momenten zul je hem wel erg missen? Voor je ouders moet dat ook wel slopend zijn...

De rest in dit topic...'Hele grote knuffel voor jullie allemaal!'

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:03

Amanda_T schreef:
@ Cluni,
En jullie hebben totaal geen idee waar hij heen is vertrokken of wat dan ook? Lijkt me echt gigantisch moeilijk, je zit in zulke onzekerheid...Sterkte...:(:)

We weten wel wat maar niet veel, ik kan ook niks heel uitgebreid op bokt zette want hij zou dit zo kunnen lezen..
Ik heb wel iemand gevonden waar ik goed mee kan praten dat is al heel wat :)

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:14

Wat een heftige verhalen allemaal. Ik heb zelf geen verslaafd familielid maar werk in een verslavingskliniek. Om die reden maak ik er genoeg mee maar post hier geen verhalen, maar ik lees graag mee. Sterkte iedereen die nog te maken heeft met verslaving in de nabije omgeving, het lijkt me vreselijk te moeten kiezen tussen je geliefden helpen of voor jezelf kiezen. Hoewel je soms met voor jezelf kiezen automatisch je geliefden helpt...

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:45

uhm, veel post gelezen! erg vervelend om te lezen wat voor moeilijke tijden mensen kunne hebben! ontzettend veel sterkte.

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:20

Update; Broer is opgenomen, uit vrije wil iemand in vertrouwen heeft hem er heen gebracht! :)

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 22:28

Wauw, wat goed! Hopen dat het hem gaat lukken! Heel veel succes en sterkte!

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:35

Dankje!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 10:03

Hallo allemaal,

ondertussen ben ik wel benieuwd geworden hoe het met iedereen gaat na een lange tijd.
hier gaat het allemaal niet zo goed, vriend heeft al weer veel terugvallen gehad en heeft gisteren ook weer gebruikt. op dit moment ben ik op zoek naar een andere woning want ik trek het niet meer op deze manier.... klotedrugs :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:04

Valine, heeft hij nog hulp? En heb jij op enige manier ondersteuning (professioneel, of vrienden/familie)? (Tijdelijk) afstand nemen is soms de enige oplossing, op korte maar hopelijk vooral lange termijn. Het kan zijn dat hij dan ook inziet dat het jou menens is, maar zorg in de eerste plaats maar even voor jezelf. :(:)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 20:23

Valine, wat jammer dat het zo gelopen is. Getsie echt vervelend.
Ik moest er laatst nog weer aan denken en was van plan om je binnenkort even een berichtje te sturen, hopend dat het beter ging. Helaas :(
Kun jij je verhalen ergens kwijt? Je weet de pb knop te vinden he ;)

Drugs is idd zwaar klote, de drugs heeft iemand echt in zijn greep en laat niet makkelijk los.

Goed dat je voor jezelf kiest! Ik hoop dat je snel een eigen stekkie kan vinden, waar je lekker tot rust kan komen.. En ik hoop dat hij dan gaat inzien dat hij je op deze manier kan kwijtraken.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:33

Hallo allemaal,
Hij heeft hulp gehad maar het wil niet echt werken bij hem. Hij heeft zondag expres coke genomen om mij te kwetsen.... zijn woorden waren daarover: waarom moet ik moeite doen om te stoppen als jij geen moeite doet voor onze relatie.
Dit was voor mij echt een klap in mijn gezicht en heeft mij ogen goed geopend.
Volgend maand gaan mijn ouders voor langere tijd naar het buitenland en dan zal ik een tijdje bij hun in huis gaan zitten, tot die tijd probeer ik hem maar zoveel mogenlijk te ontlopen....
pffff, wat een gedoe allemaal dit, ik had er zulke goede hoop voor dat het allemaal goed zou komen met zijn gebruik, helaas

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:38

Ooh wat fijn dat hier een topic over is. Ik dacht eerst dat er bedoeld werd met verslaafd aan een familielid.
Maar mijn moeder is verslaafd aan alcohol! Ze drinkt al 8/9 jaar zoveel, mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb leven en dood van dichtbij gezien. Door mijn moeder haar verslaving werd ze gevaarlijk en uit veiligheid zijn mijn ouders 6,5 jaar geleden gescheiden en ben ik met mijn vader en broertje verhuisd.
Ik heb heel weinig contact gehad met mijn moeder, omdat ik het niet kon accepteren dat ze verslaafd was en ik was ook bang voor haar.
Nu bel ik bijna elke dag met haar. En zie haar één keer in de maand ofzo. Het gaat heel slecht met haar. Haar lever sterft af, ze kan amper meer lopen, ze lijdt aan korsakof. Haar levensduur wordt nog op maximaal 1 jaar geschat.

Mijn broertje is vermoedelijk verslaafd aan gamen. Het doet mij zeer. vooral omdat mijn moeder ook al verslaafd is. Maar gelukkig lijkt het van mijn broertje niet schadelijk en anders kan ik hem helpen.

Ik studeer namelijk nu voor: maatschappelijk werk en dienstverlening:VERSLAVING & PSYCHIATRIE

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 08:40

valine schreef:
Hallo allemaal,
Hij heeft hulp gehad maar het wil niet echt werken bij hem. Hij heeft zondag expres coke genomen om mij te kwetsen.... zijn woorden waren daarover: waarom moet ik moeite doen om te stoppen als jij geen moeite doet voor onze relatie.
Dit was voor mij echt een klap in mijn gezicht en heeft mij ogen goed geopend.
Volgend maand gaan mijn ouders voor langere tijd naar het buitenland en dan zal ik een tijdje bij hun in huis gaan zitten, tot die tijd probeer ik hem maar zoveel mogenlijk te ontlopen....
pffff, wat een gedoe allemaal dit, ik had er zulke goede hoop voor dat het allemaal goed zou komen met zijn gebruik, helaas

Ben je bang voor hem!?
Wil je bij hem blijven of wil je het liefst weg?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:01

Hoi,
Nee ik ben niet bang voor hem ofzo, hij is gelukkig niet geweldadig tegen mij of tegen anderen als hij gebruikt heeft.
Ik wil niet bij hem weg maar wel bij de drugs en de drugs zijn weer bij hem, snap je?
Op dit moment weet ik het zelf ook allemaal even niet meer, mijn hoofd is momenteel een grote warboel ;(

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:39

Hmm.. Wat is de reden dat jij niet bij hem weg wil?
Hoeveel drug gebruikt hij op een dag dan?
Het is begrijpelijk dat je hoofd een warboel is. En hij wilt niet naar een kliniek of iets dergelijks?
Hoe ga jij er op dit moment zelf mee om dan?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 11:08

Hij gebruikt niet elke dag gelukkig, zo gaat het weken goed en is er niks aan de hand en zo kom ik thuis van stal en zit ie strak op de bank.
Het komt bij hem uit het niks opzetten, er gaat ook niks aan vooraf. Na een dag komt ie met veel spijtbetuigingen en zegt ie dat het zo ook niet langer kan en dan gaat het weer weken goed.
De rede dat ik niet bij hem weg wil is omdat het tussentijds wel goed gaat tussen ons, allees voor mij blijven de drugs op de achtegrond sluimeren endat maakt mij gewoon niet een van de leukste personen op sommige momenten.
Ik probeer hem op mijn manier te steunen maar blijkbaar is dat niet de goed manier geweest.
En gisteren kreeg ik ineens een grote bak ellende over mij heen gegooid, ik ben een loser en teer op zijn zak enz enz....
ik kan er op dit moment niet meer mee omgaan en daarom zit mijn hoofd ook zo vol met vragen, verdriet en kwaadheid.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 13:40

Hmm wat naar valine..
Hij moet allang blij zijn dat je nog niet bij hem weg bent. Niet om het feit dat hij af en toe gebruikt, maar ook om het feit dat hij dan ook nog is boos op jou gaat worden. Terwijl jij alleen maar goede bedoelingen voor hem hebt en hem probeert te helpen. Met alle respect voor jou hoor! ;)
Fijn dat je even in je ouders huis kan, hopelijk kun je daar wat rust vinden.

Ik denk dat er geen andere manier is om je vriend te steunen. Dus ik vind dat je goed bezig bent ;) Hij moet allang blij zijn dat je hem blijft steunen.

En expres gaan gebruiken omdat jij er een hekel aan hebt, pff dat vind ik toch echt wel te ver gaan.

Nou ik hoop voor je dat er toch wat verandering gaat komen, als je niet bij elkaar leeft.

Succes ;)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:51

Jou inzet is inderdaad goed.
Zijn boosheid naar jou toe lijkt te komen omdat hij jou hulp niet wil, omdat hij zelf de erkenning van de verlaving niet wil hebben.
Misschien kan je voor jouzelf in ieder geval hulp zoeken. Vooral omdat je er op dit moment helemaal doorheen zit.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:36

valine schreef:
Hij heeft zondag expres coke genomen om mij te kwetsen.... zijn woorden waren daarover: waarom moet ik moeite doen om te stoppen als jij geen moeite doet voor onze relatie.

Heel herkenbaar gedrag. Vaak geven ze de omgeving de schuld om maar te kunnen gebruiken. Jij doet dat en daarom doe ik dit en alle variaties erop. Je moet dit niet op jezelf betrekken want dit gaat niet over jou. Het heeft niets met jou te maken. Het doet wel zeer, dat begrijp ik. Persoonlijk zou ik wat meer afstand gaan nemen want je wordt zo snel in de rol van hulpverlener gezogen en medeverantwoordelijk gemaakt door de verslaafde. Afstand zorgt er voor dat je het wat helderder kan blijven zien.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 07:10

Mijn moeder gaat nu erg achteruit..:( stomme verslaving. Wordt er niet goed van. Waarom wilt zij haarzelf dood drinken? Wat is er zo leuk om je kinderen achter te laten..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 10:31

Hmm wat naar Danielle!
Ja de verslaving is dan vaak veel belangrijker dan de rest van de wereld... helaas! En vooral alcohol beschadigd je lichaam ernstig.

Sterkte ;)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 13:30

Ja mijn moeder lijdt nu aan extreme lever vergroting en heeft al korsakoff.
Daar komt nog eens geelzucht bij. Ook heeft ze anorexia..
Verder slikt ze medicijnen voor haar borderline en spierreuma.. Duidelijk op bijsluiter GEEN alcohol.. Nou ja volgens mijn moeder wel dus..
Ik heb al het gevoel dat ik 10 jaar dat geen moeder meer heb!!
Maar toch ben ik bang dat ik mijn MOEDER verlies

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:44

Ik heb het geluk dat mijn vader ooit wel "het licht" heeft gezien, en door wekelijkse bijeenkomsten en ondersteuning van de AA, ondertussen al bijna 12jaar volledig nuchter is.
Meepraten kan ik dus niet echt (meer) doen, gelukkig, maar ik wil wel eventjes meegeven dat er ook voor vrienden/familie/kinderen van alcoholiekers plaatsen zijn die echt wel kunnen helpen. Al-anon en Alateen zijn zo'n groepen waar je echt terecht kan, als je die nood hebt om eventjes je frustraties/vragen/emoties wil delen met mensen die in net hetzelfde schuitje zitten.... Just in case!

Sterkte & succes verder, aan iedereen hier die't nodig heeft!

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 00:29

ben blij dat zij clean zijn. of genezend zijn.
Mijn moeder zal dat niet meer worden. Zij had dan nu moeten stoppen.
Als zij nu al zoveel aandoeningen heeft leeft ze al niet langer dan een jaar meer.
Het is onbegrijpelijk dat mensen hun leven kapot willen maken..
Maar ook vooral die van een ander ook..
Ik ben blij dat ik nog op mijn benen sta. Maar mijn verleden is neit te beschrijven. Al wel 1000 keer geprobeerd. Ook op bokt al geprobeerd maar nooit verhaal geplaatst omdat het te groot was of niet duidelijk..

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:57

Ik zie dit topic voor de eerste keer.
Ook ik heb een familielid die verslaafd is aan alcohol.
De verhalen die ik hier lees zijn dan ook heel herkenbaar.

@Danielleee, ik snap jouw helemaal. Wil je sterkte wensen.