[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:08

miss_kippie schreef:
ik was ziek toen ik hem moest halen dokter gebelt toen zei hij nou dan krijg je hem niet.ik heb wel de gewonen griepprik gehad en nu dus niet deze terwijl ik reuma en hart problemen heb.

Nee, maar heb je gevraagd waar je hem dan kunt halen als je opgeknapt bent?
Je mag namelijk niet gevaccineerd worden als je ziek bent.

miss_kippie

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:11

nee hoefde niet meer dat ik niet mag geprikt worden dat weet ik daarom belde ik ook naar hem dat ik hoge koorts had.maar hij zei nou laat dan maar dan hoef je hem niet meer

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:13

MB, prima dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd :) . Ook ik heb naar mijn gevoel geluisterd en verder heb ik ook met intelligente mensen gesproken hierover en zelf het e.e.a. uitgezocht.
Het heeft wat mij betreft eigenlijk helemaal niets te maken met geen vertrouwen hebben in de overheid. Wel met vertrouwen hebben in de werking van het lichaam van de mens bij een virusziekte. Mijn kind is ruim 4,5 jaar oud. Ik heb geen idee wat ik bij een jonger kind gedaan zou hebben. Vermoedelijk hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker......

Verder zeg je dus dat je wel bedoelde wat ik eerder als reactie gaf op jouw woorden? Ik val mensen niet lastig. Ik heb ook het recht om aan te geven waarom ik niet gegaan ben naar de vaccinatie. Net zo goed als dat jij aangeeft waarom je wel bent gegaan.

Miss_kippie, in jouw geval vind ik het heel raar dat je je dus niet meer kan laten vaccineren. :\
Het klopt inderdaad dat je met koorts geen vaccinatie mag hebben, maar dan kun je het daarna toch nog wel laten doen? Sterkte ermee!!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:16

janderegelaa schreef:
Nickeltje schreef:
Dat klopt inderdaad, maar wat ik er zo gauw over kan vinden is dat wij een vaccin van die fabrikant gebruiken waar ook de zo opgehekelde kwik verbinding in zit en is dat een vaccin dat 2 keer toegediend moet worden en gebruiken de Canadezen een andere variant van deze fabrikant.
Maar de exacte ingredienten van beide vaccins kan ik zo gauw niet vinden om dat te kunnen vergelijken. Ik weet ook eigenlijk niet of die op het net te vinden zijn...

Leg mij eens uit waarom we voor hetzelfde virus van dezelfde fabrikant een ander vaccin zouden krijgen...

Dat kan ik niet uit leggen...
Die uitleg zou moeten komen van onze minister van gezondheid, die heeft zodra dit mogelijk was een enorme lading vaccins besteld voor ons land.
Na die bestelling zijn er nog verschillende andere varianten van het vaccin gemaakt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:21

Twiggy2008 schreef:
MB, prima dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd :) . Ook ik heb naar mijn gevoel geluisterd en verder heb ik ook met intelligente mensen gesproken hierover en zelf het e.e.a. uitgezocht.
Het heeft wat mij betreft eigenlijk helemaal niets te maken met geen vertrouwen hebben in de overheid. Wel met vertrouwen hebben in de werking van het lichaam van de mens bij een virusziekte. Mijn kind is ruim 4,5 jaar oud. Ik heb geen idee wat ik bij een jonger kind gedaan zou hebben. Vermoedelijk hetzelfde, maar dat weet ik niet zeker......

Verder zeg je dus dat je wel bedoelde wat ik eerder als reactie gaf op jouw woorden? Ik val mensen niet lastig. Ik heb ook het recht om aan te geven waarom ik niet gegaan ben naar de vaccinatie. Net zo goed als dat jij aangeeft waarom je wel bent gegaan.

Miss_kippie, in jouw geval vind ik het heel raar dat je je dus niet meer kan laten vaccineren. :\
Het klopt inderdaad dat je met koorts geen vaccinatie mag hebben, maar dan kun je het daarna toch nog wel laten doen? Sterkte ermee!!!

Mijn dochter is net 5 jaar en heeft nu MG. Zij valt dus net buiten de boot met vaccinatie maar dat vind ik ook niet zo heel erg.
Mijn zoontje van 10 maanden vind ik anders, die kunnen namelijk nog geen slijm ophoesten zoals wij dat bijvoorbeeld doen. Mijn dochter heeft met 5 weken het RS-virus in het ZH gelegen en heeft daar toch een beetje bronchitis aan over gehouden. Met 1 jaar kreeg zij een pseudo-kroep aanval en daar schrokken wij ook erg van! Er is ook niet bekend wat MG doet met een kind tot en met 2,5 jaar maar ze kunnen er ook blijvende schade aan overhouden.

Ik vind helemaal niet dat jij aan deze heisa meedoet en dat jij mensen lastig valt, tenminste niet dat ik weet. Jij hebt je redenen om niet te vaccineren, dat is toch helemaal goed. Ik heb mijn redenen om het wel te laten doen bij mijn baby. :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:23

aisie schreef:
Ik heb nu behoorlijke griep, alle sypthomen van de MG griep. Voel me behoorlijk ziek. Vanmorgen ging het eerst wel maar heb het sinds vanmiddag best benauwd. Hoe lang duurt deze griep ongeveer? Moet vrijdag afrijden en hoop dat ik dan weer een beetje fitter ben.

Hier had volgens mij nog niemand op gereageerd. Je bent gemiddeld een dag of 5 ziek. Zolang je koorts hebt en nog hoest etc ben je besmettelijk. Ik weet niet welke symptomen je hebt maar het begint met plotselinge hoge koorts en luchtweg/keel problemen. Met hoge koorts bedoel ik boven de 39 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:43

Ik ben toen een goede tien dagen echt ziek geweest door de Mexicaanse Griep. Maar niet zodanig dat ik niet makkelijk de deur uit kon. Zeker na de eerste vijf dagen ging ik ook gewoon weer de straat op, frisse lucht doet ook wonderen :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:51

Mijn vrouw en ik denken dat ik de Mexicaanse griep ook al heb gehad. Ik was een paar dagen koortsig en was zo duizelig dat ik iedere keer omviel, echt heel apart.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:52

Ik heb vanmorgen de eerste enting gehad, en toen ze de vloeistof inspoot voelde ik het gewoon tintelen in me vingers, denk dat ze net op een zenuw zat want ik heb ook behoorlijke spierpijn.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:12

ik heb vandaag ook de enting gehad
de prik zelf voelde ik niks van, maar ook ik heb een beetje spierpijn in mn arm

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:12

maikeltje schreef:
aisie schreef:
Ik heb nu behoorlijke griep, alle sypthomen van de MG griep. Voel me behoorlijk ziek. Vanmorgen ging het eerst wel maar heb het sinds vanmiddag best benauwd. Hoe lang duurt deze griep ongeveer? Moet vrijdag afrijden en hoop dat ik dan weer een beetje fitter ben.

Hier had volgens mij nog niemand op gereageerd. Je bent gemiddeld een dag of 5 ziek. Zolang je koorts hebt en nog hoest etc ben je besmettelijk. Ik weet niet welke symptomen je hebt maar het begint met plotselinge hoge koorts en luchtweg/keel problemen. Met hoge koorts bedoel ik boven de 39 graden.

Owh 5 dagen, de vorige had het over 2 dagen. Nou ja, ik zie het ook wel. Heb behoorlijke koorts met pieken en hoest en heb een zere keel en benauwd. Verder ben ik heel moe (zit met de laptop in bed). Doe maar even lekker rustig deze dagen, hopelijk ben ik dan vrijdag wat fit voor het afrijden, wil niet afzeggen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:31

janderegelaa schreef:
Wat ik er mee wil zeggen is dat je, mits je gezond bent, jezelf goed moet afvragen of de risico's van enten wel opwegen tegen die van niet enten. Er gaan al jaren mensen dood aan griep maar dat zijn altijd mensen die al iets hebben. Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant.

Er gaan zelfs gezonde mensen dood aan een verkoudheid, laat dat even duidelijk zijn.
Dus zo zwart-wit als jij het stelt is het niet, misschien wil je je eerst even verdiepen in het geheel alvorens je dingen gaat roepen zonder de feiten te hebben gecheckt.

Citaat:
Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant

Ik zou willen dat dit waar was, dat had me een hoop kopzorgen bespaard.

janderegelaa schreef:
De mensen die de "gewone" prik halen doen dat met een reden. En zoals je zelf al zegt; dat zijn geen gezonde mensen.

Er zijn heel veel GEZONDE mensen die zich laten prikken met de gewone seizoensgriepvaccin.
Nogmaals je raakt kant noch wal met deze uitspraken.
Er zouden ook genoeg mensen zijn, die buiten de risico- en leeftijdsgroepen vallen die zich ook willen laten vaccineren voor de MG.

ThePast03 schreef:
janderegelaa schreef:
De testen voor de vaccins die op kinderen gebruikt worden komen pas volgende maand beschikbaar bij de WHO. In de folder staat ook dat de RESULTATEN DIE BEKEND ZIJN geruststellend zijn. Dat betekent dus dat ze ook nog wachten op andere resultaten.

Zeg nu eens gewoon wat je wil zeggen. Jij vindt dat mensen gewaarschuwd moeten worden omdat het volgens jou gevaarlijk is om je te laten inenten tegen de Mexicaanse griep?

Ben je bang dat mensen de folders niet lezen en niet goed in staat zijn om zelf te beslissen of ze wel of niet willen enten aan de hand van de nu bekende testresultaten?

Precies ThePast03, de onderliggende gedachte neigt zwaar naar bangmakerij....

ThePast03 schreef:
Even wat anders tussendoor. In Mexico hadden ze pas een enorme explosie van MG gevallen omdat het daar kouder werd.
Het is op het moment heel zacht in Nederland, vraag me af of we hier ook zo'n explosie krijgen als het straks koud wordt.

Daar zijn ze bang voor, en kleine kindjes zitten in de hoek waar de meeste klappen vallen, vandaar de vaccinaties...
En ze schijnen HEEL ziek te zijn als ze de MG krijgen....

Twiggy2008 schreef:

Met intelligente mensen... :+ Sorry hoor! Grappig... :D

Weet je, zoals ik al eerder zei... je doet het wel of je doet het niet...
Je krijgt echt geen vaccin van onze overheid zonder dat ze 'over het algemeen' weten wat het doet.
Maar niets is zeker in het leven... Niemand krijgt 100 % garantie.
Voor hetzelfde geldt krijg je leukemie van spruitjes... Of zwaar longfalen van airco...
Who knowes... niemand... het is kiezen tussen twee kwaden...
Wat doet het vaccin als je besluit te vaccineren?
Wat gebeurd er met mijn kind als hij doodziek word na besmetting met MG?

Het is ja of nee... je doet het wel of je doet het niet, maar stop met ongefundeerde meningen te plaatsen. Je bent niet zomaar ziek van de MG, je kunt het niet vergelijken met een gewone seizoensgriep en je bent er echt niet zomaar een paar dagen koortsig van...

Je bent echt DOODZIEK als je het hebt, ik heb volwassenen gesproken die door hun bed hebben gekropen, er worden om de haverklap kindjes opgenomen in het ZH, die cijfers zijn veel hoger dan wanneer er sprake is van een gewone seizoensgriep...
Dat is dan de keerzijde van de medaille... dus ja voor mij is het kiezen tussen twee kwaden... en ik zou willen dat ik er niet voor hoef te staan, maar ik heb in elk geval nog de keuze.... en ook dat verhaal kent een keerzijde!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:23

Zolang de huisartsen hier zichzelf niet enten, mijn vrouw - die een medisch beroep heeft- niet echt aanraden om te enten en tegen ons zeggen dat we verstandig zijn dat we niet met ons kind in een tv studio gaan zitten tussen ik weet niet hoeveel andere kleine kinderen denk ik dat ik niet de verkeerde beslissing genomen heb. Iedereen is verder vrij om zn kind of zichzelf vol te laten spuiten met Thimerosal.
Normaal gesproken werkt een griepvaccin na 10 tot 14 dagen, behalve dit vaccin, dat moet nog een keer. Dus de eerste 3 tot 4 weken kan je nog gewoon ziek worden. Het enige voordeel dat je dan misschien hebt is dat het iets milder kan verlopen.

Je bent van de "gewone" griep net zo ziek als van de Mexicaanse griep. Het probleem is dat mensen met een kuchje en een loopneus meteen roepen dat ze griep hebben terwijl je van de echte "gewone" griep ook echt doodziek kunt worden. Daarom gaan er ook mensen aan dood.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:24

janderegelaa wat walg ik toch van joun post steeds, je doet zo denigerend naar mensen die zich wel enten laten, net als of het een stel dombos zijn,

mooi dat jij je niet laat enten, maar laat anderen ook in hun waarde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:30

janderegelaa schreef:
Je bent van de "gewone" griep net zo ziek als van de Mexicaanse griep. Het probleem is dat mensen met een kuchje en een loopneus meteen roepen dat ze griep hebben terwijl je van de echte "gewone" griep ook echt doodziek kunt worden. Daarom gaan er ook mensen aan dood.

Je eerdere post waarin je dacht MG gehad te hebben omdat je een paar dagen wat koortsig was was sarcastisch bedoeld neem ik aan?
Je eet blijkbaar ook geen vis omdat je zo bang bent voor Thimerosal?

Vol laat spuiten met Thimerosal is trouwens wel een vorm van overdrijven die ik persoonlijk niet fijn vind in dit soort discussies, de dosis is lager dan die je in de gemiddelde vis kan aantreffen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-11-09 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:33

ik heb ook besloten om mijzelf en mijn dochtertje van 12 maanden niet te laten enten,
ik doe het gewoon zoals de natuur het wil.
ik ga me geen rotzooi in mijn lichaam laten spuiten wat al 12 jaar verboden is.
als mijn kind dadelijk een zenuwafwijking heeft van die spuit of weet ik wat dat vergeef ik mezelf nooit meer.
kind zit niet op een crech komt veel buiten na de paarden,
is pas 1 keer verkouden geweest,ik weet zelf niet wat ik geloven moet over de spuit daarom heb ik dit besluit genomen,
ik vind het knap van de mensen die het wel doen,
ik ben benieuwd wat de bijwerkingen zijn over een jaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:35

sammy1 schreef:
ik heb ook besloten om mijzelf en mijn dochtertje van 12 maanden niet te laten enten,
ik doe het gewoon zoals de natuur het wil.
ik ga me geen rotzooi in mijn lichaam laten spuiten wat al 12 jaar verboden is.
als mijn kind dadelijk een zenuwafwijking heeft van die spuit of weet ik wat dat vergeef ik mezelf nooit meer.
kind zit niet op een crech komt veel buiten na de paarden,
is pas 1 keer verkouden geweest,ik weet zelf niet wat ik geloven moet over de spuit daarom heb ik dit besluit genomen,
ik vind het knap van de mensen die het wel doen,
ik ben benieuwd wat de bijwerkingen zijn over een jaar.

Hoe kom je erbij dat er rotzooi inzit die verboden is?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:38

op hyves heb ik 3 verschillende berichten gehad,
en ik weet niet zeker wat de bijwerkingen zijn over een jaar of langer en daardoor doen wij het niet,
asl de natuur wil dat we dood gaan gaan we dat toch.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:38

dus sammy voor joun kinderen ook geen andere entingen, die de kinderen normaal krijgen, zoja dan heeft ze de stoffen al lang eens gehad,

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:40

sammy1 schreef:
op hyves heb ik 3 verschillende berichten gehad,
en ik weet niet zeker wat de bijwerkingen zijn over een jaar of langer en daardoor doen wij het niet,
asl de natuur wil dat we dood gaan gaan we dat toch.

En die berichten op hyves zijn natuurlijk super betrouwbaar.

Hoop dat je nooit een tetanusspuit hebt gehad want in de tetanusspuit voor volwassenen zit ook gewoon Thimerosal.
Vreemd toch dat daar niemand ooit ophef over gemaakt heeft. :+

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:42

en niet alleen in de tetanusspuit pluck, in veel meer spuiten die bijna iedereen heeft gehad, of nog gaat krijgen, (kinderen)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:42

Kaja schreef:
Twiggy2008 schreef:

Met intelligente mensen... :+ Sorry hoor! Grappig... :D

Weet je, zoals ik al eerder zei... je doet het wel of je doet het niet...
Je krijgt echt geen vaccin van onze overheid zonder dat ze 'over het algemeen' weten wat het doet.
Maar niets is zeker in het leven... Niemand krijgt 100 % garantie.
Voor hetzelfde geldt krijg je leukemie van spruitjes... Of zwaar longfalen van airco...
Who knowes... niemand... het is kiezen tussen twee kwaden...
Wat doet het vaccin als je besluit te vaccineren?
Wat gebeurd er met mijn kind als hij doodziek word na besmetting met MG?

Het is ja of nee... je doet het wel of je doet het niet, maar stop met ongefundeerde meningen te plaatsen. Je bent niet zomaar ziek van de MG, je kunt het niet vergelijken met een gewone seizoensgriep en je bent er echt niet zomaar een paar dagen koortsig van...

Je bent echt DOODZIEK als je het hebt, ik heb volwassenen gesproken die door hun bed hebben gekropen, er worden om de haverklap kindjes opgenomen in het ZH, die cijfers zijn veel hoger dan wanneer er sprake is van een gewone seizoensgriep...
Dat is dan de keerzijde van de medaille... dus ja voor mij is het kiezen tussen twee kwaden... en ik zou willen dat ik er niet voor hoef te staan, maar ik heb in elk geval nog de keuze.... en ook dat verhaal kent een keerzijde!

Ik denk dat jij eens moet gaan beseffen dat er intelligente mensen zijn in beide kampen. ;)
En zo reageerde ik op een post van iemand anders. Als jij dat 'grappig' vind, zegt dat iets meer over jou dan over mij. ;)

Verder vraag ik nog even aan je of je nou op mij reageert met bewoordingen als 'ongefundeerde meningen'???? Of het je het tegen iedereen in het algemeen? Of vind je dat mensen die bewust kiezen voor niet-enten geen gefundeerde mening kunnen hebben? :+

Verder denk ik dat jij nooit een goede griep gehad hebt. Daar kun je doodziek van zijn. Net als van de MG. Beide vormen zijn er in milde en minder milde vorm. Niet iedereen die MG heeft is doodziek, hoor. Dat is echt onzin. En dat weet ik van mensen die 'm gehad hebben. ;)
Maar je kunt je wel erg ziek voelen en dat is heel vervelend natuurlijk. Zeker als er complicaties bij komen (die je helaas ook bij de gewone griep kunt krijgen). ;)

Het is kiezen tussen twee kwaden. Denk je dat ik het fijn vind als mijn kind heel erg ziek wordt? Ze is mijn alles, net als jouw kind dat voor jou is. Ik geloof in het zelfgenezingsproces van ons lichaam bij deze ziektes, aangezien we heel gezond zijn verder. De praktijk om ons heen heeft uitgewezen dat dat prima werkt bij de meeste mensen met gewone griep en met MG. Daar vertrouw ik op. De tijd zal het leren.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:43

Eigenlijk wordt er van 2 kanten aan bangmakerij gedaan. En het is denk ik net waar je zelf het meeste waarde aan hecht welke kant je keuze op gaat.

Maar wat mij echt te ver gaat is dat bij mijn kinderen op school heel paniekerig wordt gedaan. Mijn dochtertjes mochten niet eens in de pauze een stukje brood van elkaar op eten (de ene had kaas erop en de ander jam, en ze wilde ruilen). Dat ze de kinderen aanmoedigen om vaker handen te wassen vind ik best, maar dit ging mij echt te ver.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:44

Ik ben heel blij dat sommige doelgroepen deze keuze wordt geboden. En het is een keuze, take it or leave it.

In mijn omgeving heeft iedereen gebruik gemaakt van de uitnodiging en ik heb nog geen tegenargument gehoord wat mij deed twijfelen.
Ik hoor zoveel onrustmakerij en als je door vraagt, heeft de helft geen idee waar ze het over hebben, maar ze hebben het "gehoord". Bij sommige zit er al het kwik vanuit een thermometer in de enting :? . Tegenstanders roepen gewoon het hardst in de media en op internet, dat geeft een vertekend beeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:45

Hyves geloven is niet slecht in de eerste fase, maar als je een standpunt aanneemt vind ik ook dat je er verder onderzoek op mag doen. En daarvoor ook betrouwbaar onderzoek mag raadplegen. Waarom willen mensen wel een slecht geschreven bericht als waar aannemen maar een betrouwbaar wetenschappelijk artikkel volgens scheidsrechtersysteem niet.

Verder vind ik het ook geen goed idee om die kinderen bij elkaar te brengen, waar ik gevaccineerd werd deden ze honderden per dag maar ik heb amper contact gehad met anderen