Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:20

Splinter schreef:
amazone77 schreef:
en ik al meer dan een jaar. :D

ik hoop dat volgend jaar te zeggen :j goed van je!

En ik hoop dat ook,
Ben over tien dagen 3 maanden gestopt.
En inderdaad wat @ Nathalie zei lijkt het nu ineens weer wat moeilijker of het komt door de feestdagen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:30

knap werk meiden! hou vol en dan zal ook bij jullie het jubileum jaar aankomen :D
in de huiskamer loopt ook een topic over stoppen met roken,ben daar veel te vinden,mochten jullie steun of hulp willen,er zijn daar meerdere ''ervaren'' stoppers.

ik had zelf met 5 maanden nog een ''moeilijk'' monment,niet gerookt natuurlijk,maar wel dat gevoel hebben van willen.
en zelfs met 2e kerstdag had ik een momentje,heel eventjes maar.....maar toch.
over het algemeen nergen last meer van,maar soms komt het ''nicotine monstertje'' even om het hoekje kijken. ~~}>
hou vol dames,ook jullie kunnen het he!!!

gohya

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:40

Jullie zijn geweldig!
Mij lukt het niet,ben er te zwak voor,heb geen goede wil.
Ben trots op jullie hoor,ik weet hoe moeilijk het is,heb zelf vele pogingen gedaan.
Houd vol hoor!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:42

Van jou ook super amazone77, dus dat nicotine monstertje blijft komen, akelig ding :D
Ga eens kijken of ik dat topic kan vinden.

Wat jammer @gohya dat het je niet lukt :(:) .
Rook je veel?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:44

Ik heb gewoon een zwakke wil,ik rook nu 1½ pakje per dag [pakje van 19 sigaretten].Rookte eerst 2 pakjes per dag,maar ben gestopt met binnen te roken.En dat scheelt al weer een half pakje.Ik kan het wel hoor stoppen [lichamelijk],maar geestelijk niet.
Jullie stoppers zijn sterke mensen met een sterke wil.
Toppie.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:45

Ik ben na oud en nieuw ook gestopt. :) Ik rookte niet heel veel maar voor ik verslaafd ging raken moest ik er gewoon echt mee ophouden van mezelf.

Ik heb trouwens de nacht oud & nieuw wel gerookt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:00

gohya,mocht je de kans krijgen om het boek ''stoppen met roken'' van allen carr te lezen....grijp die dan met bijde handen aan,of je nu wil stoppen of niet,je word er zoveel wijzer van,je snapt dan ook pressies hoe het roken en de verslaving er van in elkaar steekt.

ik heb 18 jaar lang gerookt als een ketter,de laatste 6 jaar 2 pakjes camel per dag,geloof mij ik was verslaafd en niet zo'n beetje ook.
roken was mijn levens behoefte nr 1.

door het boek ben ik gaan inzien dat stoppen met roken geen straf is,maar een bevrijding van je verslaving,een geweldige ervaring om je lichaam weer voelen en zien gezond te worden.
ik stond smorgens over te geven door het hoesten,mijn moeder heeft haar eigen 6 jaar geleden letterlijk dood gerookt,ik heb zelf 2 kinderen en had een bord voor mijn kop,en niet zo'n kleintje ook.

pas na het lezen van dat boek,zijn bij mij mn ogen pas open gegaan,maar helaas heeft dat boek mij niet van mijn verslaving afgeholpen,slechts 3 weken heb ik kunnen er varen om niet meer te ''moeten'' roken,maar ook ik was zwak,mijn lichaam schreeuwde om nicotine,en ik gaf er aan toe.

pas een paar jaar later en geen gezellige roker meer (rookte puur voor mijn verslaving) kwam ik op een site http://www.prostop.nl en dacht baat het niet dan schaad het niet,en heb een afspraak gemaakt.
en dat was op 18 december 2009,en heb vanaf die dag niet meer gerookt.

tuurlijk was het niet altijd even makkelijk,maar door mijn wil,en de laser behandeling en het positief bekijken van alles is het mij gelukt om weer baas over mijn eigen lichaam te worden.

als jij er klaar voor bent dan gaat het ook jou lukken,stoppen doe je alleen voor jezelf,onderschat je verslaving niet.
maar vaak lukt het niet alleen,ben niet bang om hulp te zoeken,en er zijn verschillende ''hulp'' middelen om het je wat makkelijker te maken.

sorry voor het lange verhaal,maar ben erg fanatiek geworden om te vertellen dat alle rokers kunnen stoppen. :D .........ook jij.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:04

Ik weet van mezelf ook dat ik kan stoppen,maar de wil is er nog niet.Vele pogingen gedaan en het viel reuze mee,alleen geestelijk niet.Ik zag mensen op straat veranderen in sigaretten,ik voelde me eenzaam en dood ongelukkig zonder zo'n peuk.Ik weet alle nadelen van roken en weet alle voordelen.
Was ik maar wat sterker,net als jullie.
Maar ik blijf zeggen,er komt een dag dat ik opeens ga stoppen.[die komt er altijd wel,dat weet ik].

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:45

Ik meld me ook even..

Had het goede voornemen om te stoppen met oud en nieuw. Voordat ik naar bed ging, heeft iemand mijn pakje wat nog over was gestopt en heb sindsdien ook geen sigaretten meer gekocht of wat dan ook. Heb in de tussentijd 1 sigaretje gerookt, dat was op zaterdagavond in de kroeg. Dus heel netjes vind ik zelf. Heb er ook veeeeel minder behoefte aan dan ik had gedacht.
Een paar jaar geleden was ik een aantal maanden gestopt, met behulp van pleisters, maar die heb ik nu ook niet gebruikt. Heb er goede moed in dat het me gewoon gaat lukken :j!

Ooit heb ik een poging gedaan met dat boek van Allen Carr, maar wat een rotboek is dat. Helpt echt voor geen ene meter. Snap ook neit dat mensen daarmee kunnen stoppen. Heb het boek 2x achter elkaar gelezen, maar tevergeefs. Vind het een beetje slap gezever wat hij constant aanhaalt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:17

@ gohya ik vond de woorden van @ amazone77 zo mooi dat ik niet meer reageerde.
Erg jammer als je zo graag wilt stoppen en het lukt gewoon niet, maar wat je zelf al zegt eens gaat het je lukken.
Misschien moet je iets verzinnen zodat je nog minder gaat roken.
Vind het persoonlijk al knap dat je alleen buiten rookt.
Zoiets lukte mij nooit toen ik nog rookte.

@ Yv_ knap hoor dat je zomaar gestopt bent zonder iets.
Volhouden!!
Ben het trouwens niet met je eens dat het boek niet zou helpen, maar goed dat verscheeld dus blijkbaar ook van mens tot mens.

Ben benieuwd of de Tser ook nog steeds niet rookt :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:31

Yv_ schreef:
Ik meld me ook even..

Had het goede voornemen om te stoppen met oud en nieuw. Voordat ik naar bed ging, heeft iemand mijn pakje wat nog over was gestopt en heb sindsdien ook geen sigaretten meer gekocht of wat dan ook. Heb in de tussentijd 1 sigaretje gerookt, dat was op zaterdagavond in de kroeg. Dus heel netjes vind ik zelf. Heb er ook veeeeel minder behoefte aan dan ik had gedacht.
Een paar jaar geleden was ik een aantal maanden gestopt, met behulp van pleisters, maar die heb ik nu ook niet gebruikt. Heb er goede moed in dat het me gewoon gaat lukken :j!

Ooit heb ik een poging gedaan met dat boek van Allen Carr, maar wat een rotboek is dat. Helpt echt voor geen ene meter. Snap ook neit dat mensen daarmee kunnen stoppen. Heb het boek 2x achter elkaar gelezen, maar tevergeefs. Vind het een beetje slap gezever wat hij constant aanhaalt.

niet iedereen is geholpen bij het zelfde ''hulp middel'' yv_!
ik heb een laser behandeling gehad,maar ken mensen die rokend naar buiten kwamen.
het zijn geen wonder middelen,maar voor sommige werkt het lezen van een boek wel.
bij sommige werken plijsters of medichijnen goed.
bij jou heeft het boek dus niet geholpen,misschien lukt het jou wel op wils kracht,zou mooi zijn.
heel veel succes.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:37

Dat is zeker waar inderdaad! Ik stond eigenlijk heel positief tegenover dat boek, omdat om me heen een aantal mensen daar zeker baat bij hebben gehad. Enige stuk van het boek wat me écht aan het denken heeft gezet is de pagina van de voordelen van het roken. Helaas was de rest van het boek imo een stuk minder sterk en ging het me zelfs irriteren.

Denk dat de wilskracht wel goed zit bij me :j. Zat eens te denken en blijkt dat ik al 9 jaar een schoorsteen ben, het jaartje daarvoor rookte ik nog stiekum. Was het de laatste paar maanden echt gewoon zat, buiten staan in de kou, regeltje zus, regeltje zo. Alleen de zaterdag is nog moeilijk voor me... Heb altijd gezegd: bij een wijntje hoort een sigaretje.
Maar ik ben al blij als ik gewoon niet rook en op zaterdagavond 1 peukje opsteek. Al wil ik die natuurlijk liever ook kwijt, maar om het mezelf nu nog niet te moeilijk te maken, is eentje op de zaterdag in de kroeg gedoogd :).

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:31

Pff, ik zou willen dat ik zo makkelijk kon stoppen..
Heb het weleens geprobeert, maar het is ongelooflijk moeilijk.
heb het 2 weken volgehouden, daarna begon ik van mijn vader te roken, en zo ben ik weer begonnen. ;(

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:35

Ik was eergisteren 5 jaar gestopt!!!!!

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:02

Ik heb vanmorgen m'n laatste sigaretje gerookt. Nu hopen dat ik het vol kan houden!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:13

_Armstrong_ schreef:
Ik heb vanmorgen m'n laatste sigaretje gerookt. Nu hopen dat ik het vol kan houden!

Succes!

Ik ben in Augustus 2007 gestopt met roken, rookte toen 3/4 jaar.
In 2 dagen was mijn pakkie shag op, vooral de laatste tijd rookte ik belachelijk veel.
Kreeg toen die tijd met mijn vriend en zou een opleiding gaan volgen met 8 uur sport per week.
Ben toen gaan afbouwen in een hitte golf (shag was ook bijna op) en heb toen een aantal dagen geprobeerd elke dag 2/3 shaggies minder te roken.
De laatste dag dat ik rookte heb ik nog 4 sigaretten gebedeld :+
De dagen erna bleef ik thuis en heb ik mijn pinpas even afgegeven.
Kon toen gewoon niks meer kopen, heb alleen wel rollen met mentos opgegeten :o
Mistte het vooral met het krantenlopen toen, draaide altijd een shaggie op een bepaald punt.

ben echt blij dat ik ermee gestopt ben.
Het scheeld veel geld en voel me ook frisser enz.
Ben wel bijna 10 kilo aangekomen, maarja niks aan te doen..

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:16

Ja ik heb echt een doorzettingsvermogen van 0,0, dus ben benieuwd of ik dit aankan.

Het enige waar ik bang voor ben is dat ik aan ga komen, want daar zit ik echt niet op te wachten!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:18

Ooh wat erg mij is het niet gelukt, ik wil heel graag stoppen maar op een een of andere manier heb steeds weer een sigaret, ooh ik ben gewoon te zwak,

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:20

Nou wat ik wel ga doen, is m'n geld en pinpas thuislaten als ik moet werken of naar school ga. Heb al met een klasgenootje afgesproken dat ze mij aan m'n haren naar binnen mag trekken als ik wil roken ;)

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:23

Oh ja, even een vraagje over dat boek van Allen Carr.
Er staat bij de beschrijving dat je geen gewichtstoename zult hebben. Is dit echt zo, en is het een goed boek? Dan ga ik hem namelijk bestellen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:23

_Armstrong_ schreef:
Nou wat ik wel ga doen, is m'n geld en pinpas thuislaten als ik moet werken of naar school ga. Heb al met een klasgenootje afgesproken dat ze mij aan m'n haren naar binnen mag trekken als ik wil roken ;)

haha pijnlijk :P

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:24

Ik ben sinds 9 december gestopt en ben alleen een ontzettende zwakkeling geweest als er alcohol in het spel was dus op mijn verjaardag en met oud en nieuw. Kon er de volgende dag overigens wel weer goed vanaf blijven :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:26

Ik heb ook eerdere pogingen gedaan om ermee te stoppen.
Laatste keer was ene halfjaar ervoor.
Was zo'n 2 weken gestopt en zou die avond uitgaan.
Toen ging ik dus ook weer roken (iedereen was me aan het treiteren :x).
Jammer genoeg ging ik wel weer de dag erna roken.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:28

Kun je dit boek ook gaan lezen als je al gestopt bent? Mijn moeder is namelijk vanaf 2 december gestopt (wegens hersenbloeding). Ze heeft geen sigaret meer gerookt maar ze heeft het er wel heel moeilijk mee, is erg prikkelbaar en het is nu gewoon niet leuk thuis. Ik heb zelf nooit gerookt gelukkig en weet dus ook niet hoe het is om te stoppen. Weet ook niet of ze het op prijs zou stellen als ik met een boek aan zou komen maar dan heb ik voor mijn gevoel toch iets gedaan.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:34

joyce83 schreef:
Kun je dit boek ook gaan lezen als je al gestopt bent? Mijn moeder is namelijk vanaf 2 december gestopt (wegens hersenbloeding). Ze heeft geen sigaret meer gerookt maar ze heeft het er wel heel moeilijk mee, is erg prikkelbaar en het is nu gewoon niet leuk thuis. Ik heb zelf nooit gerookt gelukkig en weet dus ook niet hoe het is om te stoppen. Weet ook niet of ze het op prijs zou stellen als ik met een boek aan zou komen maar dan heb ik voor mijn gevoel toch iets gedaan.

Ik heb het boek net besteld via bol.com, alleen een beetje jammer dat er 2-8 leverdagen zijn.
Ik denk dat je het boek ook wel kan lezen als je al gestopt bent. Ze is nog niet heel lang gestopt, dus misschien helpt het haar nog wel.