Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 19:25

Tamadine schreef:
Vandaag bij tandarts geweest en mijn kies word er pas 9 dec uit gehaald in het ziekenhuis. Tot die tijd dus pijn lijden. Maar ik ga niet tot dan wachten met lopen hoor, dus vanaf maandag ga ik weer sporten en dus ook hardlopen...

Dat duurt nog wel een tijdje! Kan je niet in een ander ziekenhuis eerder geholpen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:26

Ik wandel wel tussendoor, welliswaar kleine stukjes maar toch.

Ik loop meestal alleen, vind ik net iets prettiger dan samen. Kan ik lekker mijn eigen tempo lopen, en lekker mijn hoofd leegmaken. Ik loop 1 avond in de week bij een loopgroep, dus dan loop ik wel samen.

Solis: Vanuit thuis loop ik binnen 5 minuten naar de 2e plek, voor de 1e plek zit ik 5 minuutjes in de auto, dat is een dorpje verder. Vanuit Arnhem is het zeker niet ver weg, ik denk zo'n 40 minuutjes met de auto. Wij zitten net onder Nijmegen.

x_Jeanine_x

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:30

Angela, ik ben jaloers!!!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:43

Emilia schreef:
Tamadine schreef:
Vandaag bij tandarts geweest en mijn kies word er pas 9 dec uit gehaald in het ziekenhuis. Tot die tijd dus pijn lijden. Maar ik ga niet tot dan wachten met lopen hoor, dus vanaf maandag ga ik weer sporten en dus ook hardlopen...

Dat duurt nog wel een tijdje! Kan je niet in een ander ziekenhuis eerder geholpen worden?

Nee want heb doorverwijzing gekregen vanuit TA. Maar mijn is nu nog wel te handelen, maar als het echt veeeel meer pijn gaat doen kan ik bellen en kijken of het eerder kan... Misschien doe ik dat ook wel volgende week. Wil er eigelijk gewoon vanaf...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 21:41

Maar het maakt toch niet zoveel uit in welk ziekenhuis?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:43

Ik heb een doorverwijzing gekregen naar ziekenhuis alkmaar. Dat staat specifiek in de brief.
Ik heb het vanaf zondag al en heb elke dag 2 maal 1000 mg paracetamol genomen. Vandaag alleen vanmorgen. Morgen wil ik kijken hoe het gaat als ik niets neem en als dat niet gaat ga ik er toch een spoedje van laten maken. Mn sporten en mn leren die schieten er nu allemaal bij in en baal ik wel van...

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 21:57

x_Jeanine_x schreef:
Help!!!

Ik probeer start to run te downloaden... maar niks doet het bij mij!!

daar was ik al bang voor! :j vraag hier op bokt aan hetbommeke of ze je wil helpen,via haar heb ik de lessen 0 tot 5 km

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 22:00

wat een drukte en gezelligheid hier :) en wat een sportiviteit :+

Tamadine schreef:
Ik heb een doorverwijzing gekregen naar ziekenhuis alkmaar. Dat staat specifiek in de brief.
Ik heb het vanaf zondag al en heb elke dag 2 maal 1000 mg paracetamol genomen. Vandaag alleen vanmorgen. Morgen wil ik kijken hoe het gaat als ik niets neem en als dat niet gaat ga ik er toch een spoedje van laten maken. Mn sporten en mn leren die schieten er nu allemaal bij in en baal ik wel van...

auw :(:) sterkte er mee

@angela, gewoon mee doen :j
je moet het niet doen voor een tijd of iemand anders, gewoon voor je zelf.
Als je het leuk vind moet je er aan mee doen :) die 5 km haal je wel :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:04

amazone77 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Help!!!

Ik probeer start to run te downloaden... maar niks doet het bij mij!!

daar was ik al bang voor! :j vraag hier op bokt aan hetbommeke of ze je wil helpen,via haar heb ik de lessen 0 tot 5 km

Dank je, zal dr zoeken (A)

Hoeso werkt dat allemaal niet dan..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:28

Ik vind het jammer van het winteruur qua hardlopen :\ Meestal heb ik 's ochtends college (één enkele keer de hele dag tem 17u, dus dan is het al donker), 's middags fysio en 's avonds huiswerk/studeren. Vaak erg moeilijk om daar een uurtje de tijd te vinden om even te gaan lopen. Vroeger ging ik dan voor het avondeten, rond 19u, maar dat gaat nu niet meer -O-

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 00:31

ik bekijk het gewoon per dag en probeer dan een planning te maken. Zal misschien ook wel wat makkelijker voor mij zijn omdat ik in vergelijking met iemand met een kantoorbaan wel gunstige werktijden heb.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:36

Ik probeer wel vaste dagen te hebben (dag 1, 3 en 5 en de rest is rustdag), meestal gebaseerd op collegeroosters en andere activiteiten. Vroeger was dat dinsdag/donderdag/zaterdag, maar nu zijn dat net weer de drukste dagen. En aangezien ik momenteel toch nog last heb van mijn knieën/bovenbenen/onderrug wacht ik nog even af tot het allemaal opgelost is door de fysio voor ik mezelf weer overbelast :=

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 00:42

ja ik doe ook 3x per week met 1 dag rust er tussen maar bedoelde eigenlijk te zeggen dat als je een goede planning maakt er vast wel een moment te vinden is op een dag.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 00:50

Mag ik me ook melden? Ik ben vorige week begonnen met hardlopen, vandaag voor de 4e keer een poging gedaan. Ik doe heel weinig (minuutje rennen, minuutje lopen en dat een keer of 6) omdat ik hoop dat ik het langer 'leuk' blijf vinden als ik het mezelf een beetje gemakkelijk maak :+ Ik merk wel dat het steeds soepeler gaat, dus dat is een goed teken! Vandaag zelfs spontaan 2 minuten achter elkaar gerend :')
Wat betreft lopen in het donker, ik vind dat juist fijn, weiger eigenlijk te lopen als het licht is :D Dat is een van de redenen dat ik het in de zomer niet zo lang (twee keer) heb volgehouden. Maargoed, ik loop door de stad dus overdag is het sowieso niet handig, en 's avonds zijn er genoeg mensen op straat om me veilig te voelen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:35

Ja ik heb ook geen problemen met het lopen in het donker, alleen de bossen zou ik niet in gaan of een park in of het strand op... en in de weekenden kan je vaak al wel overdag...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 08:42

hallo allemaal.
ik ben heel drukgeweest en heb even geen tijd om alles bij te gaan lezen sorry.
ik moet morgen ochtend flink gaan presteren voor defeensie dus ben benieuwd haha. maar het scheelt me conditie is goed haha.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 09:40

Succes voor iedereen die vandaag gaat beginnen.

Hoe makkelijk zou je kunnen omschakelen van het schema dat ik gebruik naar het schema van start to run? Het lijkt me namelijk zoooooooooo makkelijk als iemand is die de tijd bijhoudt en dan ook nog een leuk muziekje op de achtergrond :+

Ik heb vandaag een rustdag en morgen helaas ook. Kan echt geen moment vinden morgen om te gaan. Baal ik best van.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:49

x_Jeanine_x schreef:
amazone77 schreef:

Dank je, zal dr zoeken (A)

kan je misschien de link hier zetten als je eruit bent?(kan ik m pikken)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 09:53

@ angela: gewoon voor gaan he!..als je het kan waarom niet!

Gisteren naar de sportschool geweest!..ze hebben dingen uitgelegd waar ik wel wat aan heb zoals hartslag ect...even gekeken bij Zumba, ziet er heel leuk uit maar zo kan je ook dansen op een party, dus heeft voor mij niet echt nut..daarintegen Bodyattack!..heel gaaf en vet veel zweten...en bodycombat is ook echt heel leuk, dus daar ga ik volgende week mee beginnen, nu wachten tot zaterdag voor de juiste schoenen en zondag beginnen met lopen....dus wordt tijd om Ipodje vol te knallen met 'hardloopmuziekjes"

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 10:51

Emilia schreef:

Hoe makkelijk zou je kunnen omschakelen van het schema dat ik gebruik naar het schema van start to run? Het lijkt me namelijk zoooooooooo makkelijk als iemand is die de tijd bijhoudt en dan ook nog een leuk muziekje op de achtergrond :+

Ik heb vandaag een rustdag en morgen helaas ook. Kan echt geen moment vinden morgen om te gaan. Baal ik best van.

Dat gaat vrij gemakkelijk denk ik! Er staat ergens op internet een schemaatje met de looptijden van Start to Run. Als je dat opzoekt kun je kijken welke les ongeveer overeenkomt met jouw schema.

Loopmuziekjes inderdaad, waar lopen jullie lekker op? Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat ik eigenlijk te weinig loopmuziek heb dus als er iemand tips heeft...

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:00

Hallo, ik ga ook meelezen, hebben jullie speciale loopschoenen?
Ik ren op tennisschoenen maar weet niet of dat heel handig is.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:03

tomcat701 schreef:

Tennis schoenen lijken mij niet echt geschikt eerlijk gezegd. Volgens mij zijn die altijd heel erg plat van binnen... Je hebt wel goede steun nodig natuurlijk...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:03

rommie schreef:
Emilia schreef:

Dat gaat vrij gemakkelijk denk ik! Er staat ergens op internet een schemaatje met de looptijden van Start to Run. Als je dat opzoekt kun je kijken welke les ongeveer overeenkomt met jouw schema.

Loopmuziekjes inderdaad, waar lopen jullie lekker op? Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat ik eigenlijk te weinig loopmuziek heb dus als er iemand tips heeft...

Muzien die je zelf lekker vind. Goede harde muziek kan je misschien voor een korte periode motiveren, maar als je bijv meer van michael jackson houd, dan zou ik die doen. Of Anouk is misschien ook wel goed!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:12

tomcat701 schreef:

ik tennis zelf ook maar ik kan daar echt niet op hardlopen...bij mij zit daar echt te weinig vering in!

kreeg gisteren een tip om crosstrainers te kopen, daar kan je buiten goed mee lopen en binnen goed mee fitnissen etc.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:20

Ik heb 3,5 km in 19 minuut 40 gerend gisteren