zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:12

in hoeverre heeft een kind alle facaliteiten nodig? ik ben door mijn werk inmiddels door de wol geverfd en heb gezien dat liefde voor een kind een stuk meer uitmaakt dan de nieuwste sportschoenen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:13

dorientjuh schreef:
Geen opleiding / werk = weinig geld en kinderen kosten nou eenmaal veel geld?

Geen opleiding staat toch niet gelijk aan geen werk? Ze heeft nú geen werk, wie weet vind ze binnekort wel een heel leuke baan die ook nog eens fijn betaalt.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:13

Tuurlijk, maar uit onderzoek is gebleken dat een kind tot zijn 18e gemiddeld in Nederland €100.000 (ja, dat is geen nulletje teveel) kost, en dat is toch een bak met geld hoor.
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 22-10-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:14

Heino schreef:
dorientjuh schreef:
Geen opleiding / werk = weinig geld en kinderen kosten nou eenmaal veel geld?

Geen opleiding staat toch niet gelijk aan geen werk? Ze heeft nú geen werk, wie weet vind ze binnekort wel een heel leuke baan die ook nog eens fijn betaalt.

Wie weet ja, maar je kunt maar beter uitgaan van het slechtste scenario en hopen dat het beter gaat dan dat.

x_Jeanine_x

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:27

TS: Super knap van je!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:30

dorientjuh, die prijs is gebaseerd op alles nieuw....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:35

En ze gaf al eerder aan, dat ze al heel veel spulletjes had!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:37

Oei.. dat is een lastige situatie..
Maar ik denk als ik heel eerlijk ben, dat als ik nog 19 jaar was, geen baan had, geen huis had en mijn vriend arbeidsongeschikt was, dat ik besloten had het kindje niet te houden.
Dat klinkt misschien heel rot maar ik persoonlijk vind het gewoon heel belangrijk dat je je kindje een goede (financieel) toekomst te bieden hebt.
Tuurlijk is liefde belangrijker dan geld, maar een baby'tje onderhouden is volgens mij echt duur hoor met al die luiers, voeding, verzorgingspullen, ledikant, kinderwagen noem maar op..
En ik neem aan dat je vriend niet superveel geld krijgt als ie arbeidsongeschikt is?!
En als jullie nog een huisje moeten huren of kopen.. Ga je dat wel financieel redden dan??
Je kunt waarschijnlijk heus wel financieel steun krijgen van je ouders of je vriend zijn ouders, maar ik persoonlijk zou me daar echt niet prettig bij voelen.

Maar nogmaals dit is mijn persoonlijke mening erover hoor.. (voordat ik half bokt over me heen krijg) :o

Als jij het kindje heel graag wilt houden, dan moet je er voor gaan! ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:52

een kind kan ook opgroeien in een sinaasappelkistje, daar word ie als mens niet minder van.
hoe de situatie nu is, zegt ook niets over hoe het over 10 jaar is...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:02

Hey meid!
Ik was 18 toen ik zwanger raakte, en zat ook aan de pil ben op mijn 19de bevallen.
Vader van mijn kindje wou het niet erkennen, maar gelukkig stonden mijn ouders wel achter me.
Vind het knap van je dat je het kindje houd!
Ik zelf zou het ook nooit weg laten halen.
Ik heb destijds veel spullen bij de kringloop gekocht! En daar zaten hele mooie dingen bij dus zeker een aanrader!
Kleding etc hoeft ook niet duur te zijn.
Ik weet ook wel dat het echt geen luxe is.
Het is echt alle eindjes aan elkaar knopen.
Maar een kind ziet het verschil echt niet tussen nieuwe en 2de hands spulletjes, wat een kind vooral nodig heeft is liefde, en dat kan bijna iedereen hem geven. De luiers en voeding is wel vrij duur, maar als je voor borst voeding gaat valt dat ook alweer mee!

Ik wil je heel veel succes en geluk wensen, en zolang je er zelf helemaal achter staat gaat het ongetwijfeld wel lukken!
Zelf heb ik ook wel iets problemen gehad met geld. Maar of je nou een goede band met je moeder hebt of niet... tot je 21 moet zei je sociale uitkering aanvullen! Mijn minimum sociale uitkering als ik geen werk heb is maar 453 euro, woon opmezelf nu dus kan daar net de huur en gas en water van betalen.

Ik blijf je topic volgen en hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Ben het ook totaal niet eens met sommigen in het topic die zeggen dat alle aanschaff heel duur is. Voor een quiny 2de hands kinderwagen heb ik 15 euro betaald nieuwe maxicosi in het faisement 20 euro ledikantje 17,5 en zo zijn er nog veel meer dingen!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:06

Dat zou je inderdaad vast wel kunnen doen, je kind in een sinasappelkistje op laten groeien maar ik persoonlijk zou dat echt no way niet willen voor mijn kind.
En uit eigen ervaring weet ik dat je op 19 jarige leeftijd met alleen je vmbo diploma niet echt een leuke( EN goedverdienende) baan voor het kiezen hebt. (Nouja niet goed genoeg om en een huis, je vaste lasten, eten e.d. en een kind te onderhouden)
En aangezien dr vriend (die ontvangt een uitkering neem ik aan) dan ook niet zo heel veel geld ontvangt.
Ik neem aan dat ze niet hun hele leven bij iemand anders in huis willen blijven wonen?
Nee ik zou eerst zorgen dat ik alles op orde heb. een huisje, een goed inkomen enzo.
Maar nogmaals dit is mijn persoonlijke mening.
Ik wens de TS ieder geval succes als ze het kindje houdt.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:09

Ik ben anders net 20 heb het naar mijn zin op het werk en verdien netto 10,68 in het uur en dat is nog zonder toeslagen ;)
Heb ook alleen een vmbo diploma en meer niet. Een kind begrijpt echt het verschil niet tussen het liggen in een ledikantje van 10 euro of 250 euro ;)

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:11

misschien nu niet. Maar later op de basisschool wel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:13

maar als je die keuze niet hebt? omdat je al voor een voldongen feit staat?

nu = nu en later is later. ik ben ook met de hand op de knip opgevoed; mijn moeder moest rondkomen van een zielig uitkerinkje en het alleen rooien. het was geen vetpot, maar ben nooit iets te kort gekomen en werklijk nooit geplaagd oid omdat ik niet de nieuwst nikes droeg...
het is maar net welke normen en waarden je je kind meegeeft. ik schaamde me niet en straalde dat ook uit.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:23

Ik keek even in je profiel,
en ik ken je ergens van geloof ik.

Ik wens je heel veel succes, en het komt heust wel goed!

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:24

Ik vind het echt te makkelijk gezegd dat een kind niet veel geld hoeft te kosten... en ok misschien is die 100.000 gebasseerd op alles nieuw, maar ik neem aan dat daar ook luiers en voeding bij zitten. En dan kun je roepen borstvoeding kost niks, maar wat als dit niet wil lukken, het is geen gegeven dat dit altijd goed gaat...

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:24

Ik ben zelf opgevoed met mijn broer en zus samen door mijn oma met haar AOW uitkering.
En ik ben opzich ook niks te kort gekomen.
En ja ik ben haar echt ontzettend dankbaar.
Maar hoevaak mijn oma wel niet in de stress heeft gezeten dat ze het financieel gewoon bijna niet meer kon halen en soms zelf gewoon niet at zodat wij konden eten.
Mijn oma heeft er uiteindelijk een herseninfarct aan overgehouden door alle stress.
Vandaar dat ik alles op orde wil hebben voordat ik een kind neem.

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:29

@adecuada: Ik snap jou standpunt heel goed! als je zoiets zelf hebt meegemaakt weet je heel goed hoe het kan zijn. En kun je zeggen hoe het voor jou was, tuurlijk ben je er niet minder van geworden, maar weet je wel dat jij het toch heel anders zou doen omdat je weet hoebeel je er als kind toch van mee krijgt

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 18:47

Ik heb mijn eigen oma alle eindjes aan elkaar zien knopen vroeger, arm mens heeft zoveel stress gehad dat ze er bijna aan onderdoor is gegaan..
Ik geloof ook heus wel dat er mensen zijn waarbij het uiteindelijk allemaal goed is gekomen hoor met het kindje en de financieen.
Maar ik moet er niet aan denken om net als mijn oma alle eindjes bij elkaar te moeten knopen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:13

Ik vind gewoon dat als je sex met elkaar hebt en ook al ben je aan de pil het risico loopt om zwanger te raken. Je neemt zelf de verantwoording toch om sex te hebben. Dan moet je ook de verantwoording voor het kind nemen. Het is wel makkelijk gezegd haal het dan maar weg, maar je hebt er tog zelf voor gekozen dan om sex te hebben. Ik vind dat je in zoon situati ook de gevolgen moet dragen. Ik ben echt tegen op abortus ivm met die reden. Maarja ieder is anders :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:24

Dat klinkt heel makkelijk op die manier maar als je aan de pil bent en je wordt zwanger op je 16de omdat de pil blijkbaar niet zo goed werkt omdat je antibiotica hebt gekregen.
Niemand die me verteld heeft dat het niet veilig was en op mijn 16de kon ik dat zelf echt nog niet bedenken.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:28

Ik ben het wel deels met je eens, nu ben ik 21 jaar, heb een lieve vriend van 26 jaar oud met een goede baan (ingenieur), koophuis, en zouden we het financieel makkelijk redden om een kindje te kunnen onderhouden.
Dus als ik NU zwanger zou worden zou ik het inderdaad ook bullshit vinden om het weg te laten halen.. en dan zou ik inderdaad mijn verantwoording nemen..
Maar voor mij persoonlijk zijn dingen zoals het hebben van een huis en financieen enzo heel belangrijk.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:34

dorientjuh schreef:
Tuurlijk, maar uit onderzoek is gebleken dat een kind tot zijn 18e gemiddeld in Nederland €100.000 (ja, dat is geen nulletje teveel) kost, en dat is toch een bak met geld hoor.

Uit onderzoek is ook gebleken dat een kind het beste kan opgroeien bij zijn of haar eigen ouders wanneer de basis aan zorg en liefde er is. Die basis aan zorg is niet geheel inkomens afhankelijk. Ts komt zeer ondernemend over en gaat niet achterover hangen, als ik het zo allemaal lees. Ze zal op termijn vast een baan vinden. Je eigen instelling is hier toch grotendeels van afhankelijk.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:13

Ti_Amo schreef:
weer eventjes een update.

Verder moet ik als ik in aanmerking wil komen voor een uitkering mijzelf bij mijn vader uit laten schrijven en me inschrijven bij mijn vader als postadres. zo heeft hij ook geen financiele verantwoordelijkheid voor mij.
Maar waar woon je dan? Op het adres waar je regelmatig je nachtrust geniet (slaapt) moet je je namelijk gewoon inschrijven als woonadres, ander pleeg je fraude.....
EDIT ik lees in de 1e post : woon bij mijn vriend zijn zus in huis.
Daar moet je je dus gewoon inschrijven.
Laatst bijgewerkt door DraakjeII op 22-10-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:15

bedankt voor jullie reactie's

nog eventjes een update:
ik ben momenteel ingeschreven voor een tienermoederscholingsproject, om naar school te kunnen en "ertussenuit" te kunnen als je gaat bevallen en het weer rustig op kan bouwen.
Dit alles wordt financieel verzorgd door de gemeente dus ik ben blij dat ik daar aan mee kan doen, zodat ik toch een opleiding kan volgen om hogerop te komen.

Verder heb ik morgen een afspraak bij het UWV werkbedrijf, vroegere CWI.
Maandag heb ik een afspraak bij mijn advocaat. (even een korte uitleg daarover: mijn moeder heeft zorgplicht over mij en mijn vader over mijn broertje, dat is tijdens de scheiding door een advocaat zwart op wit gezet, zij heeft besloten mij uit te schrijven uit haar huis omdat ik een telefoonschuld had en ze zei dat het zo kwijtgescholden werd omdat ze het nergens konden halen. In de tussentijd is ze verhuist naar Wassenaar naar haar nieuwe vriendje een apotheker met een villa in wassenaar en een villa in zuid-frankrijk. Ze heeft mij dus niet meer ingeschreven en omdat ik toch uit haar huis was uitgeschreven kan ze nu het huis verhuren wat ze ook doet. Het is nog niet verhuurd want ze vraagt er echt te veel voor en het staat nu dus leeg, maar ik mag er niet in verblijven, ook niet tegen een maandelijks bedrag totdat er huurders zijn. Ze wilt niks meer met mij te maken hebben en omdat ik eerder met een advocaat gedreigd heb, betaald ze sinds kort €10,- per dag aan mij. Verder heeft mijn vader mij toen in zijn huis in laten schrijven maar alleen voor briefadres, dus ik ben eigenlijk zwervende.

dus maandag heb ik een afspraak bij mijn advocaat
dinsdag bij het JIP>