Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:52

PW : KNufff
Misschien ff lekker in het bos gaan wandelen? Dat geeft vaak wat ruimte in je hoofd :)

CIV , voor jou is er vast wel iets anders waar je veel plezier aan beleefd. Heb je hobby's of misschien ben je creatief ?

Flappie, kijk eens op : www.staldanae.nl en wellicht is een van de paardenmelkproducten iets voor je ?

Verder zou je met een wattenstaafje wat balneum hermal jeukstillende olie in je oren kunnen doen?

Dat personeelsfeest was vrijdag en ik ben dus (met groot schuldgevoel) niet gegaan, ik kon echt niet, het was een eindje rijden , en ik rijd liever geen langere stukken met de auto.
En het was van 13 uur tot 00 uur, dus voor mij echt te lang.
Maar voel me te slecht om drukke plekken te bezoeken , als ik paard heb gereden moet ik daarna 2 uur bijkomen ... boodschappen doen vreet idem dito ontzettend veel energie.

Grrr ik baal er zo van, vooral omdat mensen het niet kunnen begrijpen .

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:55

Mensen die het niet zelf meegemaakt hebben of van dichtbij meegemaakt hebben snappen er idd niks van. Dit is erg lastig en geeft je alleen nog maar meer het gevoel dat je een aansteller bent. Maar dat is echt niet zo hoor!

:(:) terug

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:59

Je bent een lieverd.

Gelukkig weet ik (helaas) ook wel beter, maar het is zo vervelend als de omgeving het niet snapt :(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:03

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.

Ik zit er nu erg mee dat ik ook naar bekende toe (die het wel begrijpen) me erg bezwaard voel om te vertellen hoe het nu gaat en over de dagbehandeling enzo. Ik maak verder gewoon ook niks mee en heb niks anders te vertellen. Maar op een of andere manier schaam ik me er toch een beetje voor.

Ik merkte dat gisteren toen in twee telefoongesprekken met vriendinnen. Het voelde erg ongemakkelijk. Volgende keer misschien maar aangeven tijdens het gesprek dat ik dit lastig vind.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:07

PW een digi knuffel voor jou :(:) Je wilt de bekende niet lastig vallen met jou problemen maar ze vragen niet voor niks hoe het met je gaat. Snap je wel maar ik weet uit ervaring dat ze liever hebben dat je eerlijk bent dan dat ze via via horen dat het toch niet goed gaat. Wij zijn er hier in ieder geval voor je meid, wij begrijpen je.

Snap overgens ook wel dat niet iedereen ons begrijpt, ik begreep ons ook niet voorheen. Het is misschien maargoed want anders zou het betekenen dat ze het ook meegemaakt hebben. Merk wel dat de meeste mensen wel iemand kennen die het ook heeft meegemaakt en daardoor is er wel meer begrip.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:27

Het is een combinatie bij mij. Én ze er niet mee willen belasten en ergens toch ook een gevoel van schaamte. Al weet ik dat dat laatste onzin is en dat de meesten het juist goed vinden dat ik momenteel zo aan mezelf aan het werk ben. Toch blijft dat gevoel van schaamte wel heel sterk momenteel.

Nog over anderen er niet mee willen belasten: Het is bij mij meer dat het al zo lang duurt. Ik ben dan bang dat ze denken: Heb je haar weer. Dat mensen onderhand eens een keer gaan verwachten dat het wél eens een keertje beter gaat.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:21

Pw, ik begrijp het wel maar het gaat er niet om wat voor beeld/verwachtingen andere van je hebben en of jij die waar kan maken. Het gaat erom hoe jij je voelt en je werkt er hard aan dus niets om je voor te schamen. Andere hebben ook problemen, ieder huisje heeft zijn kruisje maar het staat er niet op. Mensen om je heen zouden trots op je moeten zijn, ik ben dat wel! Vind het knap dat je hulp hebt gezocht en nu dagbehandelingen hebt, dit geeft niemand graag toe maar jij deed het en daar is lef voor nodig. Je bent een topwijf die zich niet voor zichzelf moet schamen, nergens voor nodig. Het is een harde en wijze les, je leert ervan!

Het is me niet gelukt om stil te blijven zitten, heb de diepvries schoongemaakt, bij mn schoonzusje langsgeweest en ga nu bij pa eten. Ben niet bij mn paardje geweest en dat vind ik dan weer wel erg maargoed dat staat even op een laag pitje (heb ik met mezelf afgesproken) maar het blijft moeilijk. Blijf me schuldig voelen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:26

Ik heb vandaag niet veel gedaan gekregen :o

Zijn mensen wezen kijken voor hun kitten.
Pfff zal extra zwaar worden nu om ze weg te brengen.

Stiekum vind ik het helemaal niet erg dat Saartje nog geen nieuw huisje heeft :o

Zal zo eens de nieuwe foto's uploaden, ze zijn zo onwijs leuk !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 17:51

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:26

OW!!!! Wat een ongelofelijke gave kittens! Moet je die nou hier laten zien, nou wil ik er een! Zo schattig!

Volgens mij worden die echt 2 keer zo groot als mijn 2 monsters thuis. Hoeveel katten heb je? (ja, sorry, ik ben een enorme kattenfreak)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:31

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:37

CIV: Bedankt voor je lieve woorden. Zit met tranen in mijn ogen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:38

@ crossmonster: Wat zijn ze leuk zeg!!
Ik vind Swiffer de leukste denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:48

Crossmonster: daar had ik allang gespiekt! Ik heb een oosters korthaar kater, en een vuilnisbak poesje. Een uit het asiel, en een bij een slangenhouder vandaan.

Saartje is echt super leuk! Mag ik heel brutaal vragen wat een noorse boskat gemiddeld kost? Vroeger op school hadden we een main coon, ook al zo'n gave katten. Altijd een droom van mij geweest om een echte raskat te hebben, maar ik vond dat ik minstens 1 kat uit het asiel moest halen. De ander werd verkocht als slangenvoer, en dat kon ik ook niet over mijn hart verkrijgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:53

Heb je ze mooi allebei een tweede kans gegeven ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:56

Bij mij kosten ze 500 euro :)

Maar ik wil voorlopig geen nestjes meer, pfff ik heb veel te veel moeite met de kittens verkopen. En maak me ook steeds veel te veel zorgen om de moeders en kittens ..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 18:58

Kan het me wel voorstellen. Het is ook niet zomaar wat een nestje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:00

Hoe dubbel eigenlijk he... Dat zei de psych overigens ook al, ik geef mensen altijd 2e kansen, en hou ervan om voor dier en mens te zorgen. Ik vergeet alleen mezelf een 2e kans te geven, en voor mezelf te zorgen. Ik ben te streng voor mezelf volgens hem.

Ik kan het me wel voorstellen, ik zou ook geen afscheid kunnen nemen vrees ik. Al lijkt het me wel ontzettend leuk om kittens te krijgen. Daarom is Uzi nog niet gesteriliseerd.. :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:03

Angela_ schreef:
Hoe dubbel eigenlijk he... Dat zei de psych overigens ook al, ik geef mensen altijd 2e kansen, en hou ervan om voor dier en mens te zorgen. Ik vergeet alleen mezelf een 2e kans te geven, en voor mezelf te zorgen. Ik ben te streng voor mezelf volgens hem.

Ik kan het me wel voorstellen, ik zou ook geen afscheid kunnen nemen vrees ik. Al lijkt het me wel ontzettend leuk om kittens te krijgen. Daarom is Uzi nog niet gesteriliseerd.. :o

Hier nog een.
Bij de dagbehandeling zeiden ze ook tegen mij dat ik wat milder voor mezelf moest worden. Maar ja, dat valt nog niet mee als je altijd hard voor jezelf geweest bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:19

Vriendlief is even naar zijn ouders toe. Ik had geen zin om mee te gaan..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:21

Mijn vriend is vanmiddag alleen met de hond weg geweest. Had ook geen zin om mee te gaan. Kan me dus goed voorstellen wat je bedoeld. Het is misschien ook niet zo verkeerd dat hij even alleen er heen is. Kan hij daar ook even zijn verhaal kwijt. Mijn vriend gaat ook wel eens alleen naar zijn ouders. Heb ook niet altijd zin om mee te gaan, ook omdat ik me dan toch schaam ofzo en soms heb ik gewoon zin in vragen over hoe het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:25

Je legt precies de vinger op de zere plek. Zeker nu het eigenlijk best slecht gaat durf ik dat niet goed te vertellen. We zouden 25 juli een weekend met hun naar Truckstar gaan, maar ik twijfel of ik dat wel moet doen.. En dus ben ik bang ze onder ogen te komen. Te triest voor woorden nu ik het opschrijf en terug lees.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:30

Nee hoor. Ik heb ook veel moeite om mensen onder ogen te komen. Het is niet te triest voor woorden, het hoort erbij. Als naar de Truckstar gaan je te veel is, moet je het gewoon niet doen.

Ik herken het maar al te goed. Ik weet me bij mijn schoonouders, maar ook mijn eigen familie geen houding te geven momenteel en vermijd het liefst elk contact want dat is makkelijker. Moeilijke situatie gewoon...

Ik ga nog even een beetje tv kijken met mijn vriend.
Vanmiddag een discussie gehad over dat het niet gezellig meer thuis. Misschien kan ik het zo wat goed maken. Weet het anders ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 19:44

Succes en hopelijk geniet je er zelf ook nog een beetje van!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:14

CM, wow wat een leuke kittens. Vandaar al die katten, vond al dat je er erg veel had maar een cattery verklaard veel. Ik hou ook ontzettend van beesten. We hebben 3 katten, 2 britten en 1 uit het asiel. We hadden een siamees maar die is verhuisd naar opa en oma, die had teveel stress bij ons, met die andere katten kon ze niet zo opschieten, helaas. Mocht je nou met een kitten blijven zitten dan houden wij ons aanbevolen :j Wij wilde eerst ook een netjes met de brit nemen maar verkopen lijkt me ook erg lastig dus dat wordt niks.

PW, geen dank, jij bent er voor mij dus ik ben er voor jou. Hoop dat het zo wat gezelliger bij jullie wordt en anders kom je hier maar gezellig doen :P

Angela, ik wil ook altijd alles helpen en opvangen. Nu bieden ze me op mn werk een baardagaam en een konijn aan, beide incl. woonruimte etc. Vind het moeilijk om nee te zeggen maar ik kan niet heel de wereld redden. Ik zorg ook voor de iedereen maar andersom merk ik toch weleens verschil. Maar van je dieren krijg je onvoorwaardelijk liefde terug, zo mooi. Ben echt blij met ze. Zou gewoon eerlijk zijn tegen je schoonouders, die van mij begrijpen zijn gemeen, halen altijd dingen uit mn verleden op, dat is ook niet prettig.

Vanavond bij pa gaan eten en daarna nog met de hond gewandeld. Moest ook nog gaan tanken, geen zin in dus ik heb de hond gezellig meegenomen, vind ze leuk autorijden. Gelijk mn bandenspanning gecontroleerd, nu nog oliepijlen we kunnen er weer tegen. Moest thuis eigenlijk ook nog wat doen maar morgen weer een dag, zit nu met mn mannetje op msn :D