Juul schreef:Ik bedoel dat diegene waar het om ging nep was, die een orgaan zou krijgen.
Dat was dus niet zo. Die mensen waren echt. En ik vind je smiley knap ongepast, ik vind er namelijk niets knipogerigs aan. De mensen die in de show zaten, al lang wachten op een orgaan maar het niet krijgen omdat mensen geen zin hebben om donor te worden, hebben echt veel pijn, zijn echt heel ziek, en gaan echt dood uiteindelijk. Niks neps aan.
Citaat:Dus eigenlijk vind jij dat vóór het geval dat ik een orgaan nodig zou hebben ooit, ik alvast maar moet opgeven dat ze mij leeg mogen plukken na mijn dood? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.
Ja, dat vind ik ja. En weet je waarom? Omdat jij anders helemaal niks te kiezen hebt. Als andere mensen niet zo vriendelijk zijn VOORAF besluiten hun organen beschikbaar te stellen, zouden er uberhaupt geen organen zijn die jij eventueel zou kunnen krijgen.
Jij wilt wel het voordeel van orgaandonatie (namelijk zelf gebruik maken van het systeem als het nodig is), maar je bent niet bereid om er iets voor te doen.

Als iedereen dat doet zijn er geen donororganen meer, zo simpel is het.
En reken er niet op dat dit een keuze is die