Janine1990: dat bedoel ik dus ook, meelachen is prima en er zelf omlachen kan zo heerlijk zijn.
Elke fobie is immers vreemd: want de angst is eigenlijk enorm overdreven. Want vlinders zijn hooguit irritant, clowns zijn gewoon stom
en de tandarts is niet leuk. Eigenlijk heel absurd dat je daar dan doodsbang voor kunt zijn, want het is nergens voor nodig. Dus ja, ik kan daar best om mijzelf lachen en meelachen met anderen 
(natuurlijk niet op het moment dat het angstig is, maar dat is logisch)
(en ik moet soms wel eens stiekem lachen als iemand bang is voor een wesp en dan van de vreemde huppeldansjes maakt om van de wesp af te komen
)

egt erg haha, en mijn voeten ook, dus handcreme helpt niet (ik heb meestal alleen zweethandjes in stressperiodes wanneer het ook heet is, niet dat de drubbels eraf druipen hoor
Als kind heb ik ooit 'vast' gezeten in zo'n box waar het donker is, en waar je over dingen moet klauteren en zelf de uitgang moet vinden. Plots riep het kindje voor me 'Ik zit vast, ik vind geen doorgang meer!' Ik wilde er langs achter terug uit, maar er waren al kinderen achter me! Liters zweet heb ik toen verloren, ademhaling versnelde als een gek, ik ben toen in paniek over dat kind voor me geklauterd (kan best dat ik haar daarbij nogal hardhandig uit de weg heb geduwd, niet de bedoeling, maar ik moest weg
naar