Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:19

elke fobie kan erkend worden, zolang je voldoet aan de eisen maakt het geen fluit uit waar je nou bang voor bent: van vlinders tot knopen: alles kan erkend worden.

Janine1990: dat bedoel ik dus ook, meelachen is prima en er zelf omlachen kan zo heerlijk zijn.
Elke fobie is immers vreemd: want de angst is eigenlijk enorm overdreven. Want vlinders zijn hooguit irritant, clowns zijn gewoon stom :+ en de tandarts is niet leuk. Eigenlijk heel absurd dat je daar dan doodsbang voor kunt zijn, want het is nergens voor nodig. Dus ja, ik kan daar best om mijzelf lachen en meelachen met anderen :P
(natuurlijk niet op het moment dat het angstig is, maar dat is logisch)

(en ik moet soms wel eens stiekem lachen als iemand bang is voor een wesp en dan van de vreemde huppeldansjes maakt om van de wesp af te komen := )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-06-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Espoir_

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:23

Ik heb een fobie voor spuug (overgeefsel) bah bah! Als ik het hoor, ruik zie of iets waarvan ik denk dat daar mee te maken heeft raak in in paniek en dat is echt niet fijn! Als ik op vakantie ga in het vliegtuig sluit ik me helemaal af van de mensen omdat ik bang ben dat ik spuug hoor of ruik of zie. Echt super irritant en ik kom er maar niet overheen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:25

Welshcobfan schreef:
elke fobie kan erkend worden, zolang je voldoet aan de eisen maakt het geen fluit uit waar je nou bang voor bent: van vlinders tot knopen: alles kan erkend worden.

Janine1990: dat bedoel ik dus ook, meelachen is prima en er zelf omlachen kan zo heerlijk zijn.
Elke fobie is immers vreemd: want de angst is eigenlijk enorm overdreven. Want vlinders zijn hooguit irritant, clowns zijn gewoon stom :+ en de tandarts is niet leuk. Eigenlijk heel absurd dat je daar dan doodsbang voor kunt zijn, want het is nergens voor nodig. Dus ja, ik kan daar best om mijzelf lachen en meelachen met anderen :P
(natuurlijk niet op het moment dat het angstig is, maar dat is logisch)

(en ik moet soms wel eens stiekem lachen als iemand bang is voor een wesp en dan van de vreemde huppeldansjes maakt om van de wesp af te komen := )

U begrijpt mij! _/-\o_

Ik las dat je ook wat schreef over nuchterheid, is er toch nog IETS goed aan die nuchterheid uit Groningen.. :Y)

Trouwens, ik liep laatst naar de bus, beetje met m'n hoofd in de wolken.
Usual stuff...
Ik kijk naar iets oranje-achtigs op de grond, besef op 30 cm afstand dat het een vlinder is.
Er komt net een auto de straat ingereden. En ik maak een gigantische huppel van de schrik.
Vlinder schrok natuurlijk en ik lag in een deuk om wat die bestuurder moet hebben gezien. _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:30

hahahaha ik had die mooie huppel wel willen zien van je :D
Ik had daar ook smakelijk om kunnen lachen :P

Het is soms net of sommige beesten het door hebben dat je bang bent: onze kat gaat áltijd op schoot zitten bij de oom die echt doodsbang is voor katten echt zijn gezicht is goud waard als de kat ineens op schoot zit :D) en wespen volgen altijd de huppelde mensen :D
Net of ie het saai vind bij de mensen die wel gewoon blijven zitten :+

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:30

Inderdaad, op een slak stappen... BAH BAH BAH!!! Rillingen gaan dan over mijn rug.

En als Bijv. iemand een bultje op zijn arm heeft, dan vragen ze vaak voel eens, dan praat ik mezelf eruit, zit liever niet aan vreemde dingen van mensen.. zeg maar. Ik geloof dak een hygienische typje ben... :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:33

soms vind ik stof erg eng aan voelen haha, dan voelt het vreselijk droog aan op mijn handen... eng gevoel :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:34

(ik heb wel het advies gekregen om maar geen klinisch psycholoog te worden, ik ben daar te nuchter voor :+ Ik moest het bedrijfsleven maar in, daar is de nuchterheid wel ideaal! Dus ik doe nu ook arbeids-organisatie en personeelspsychologie :P En dat bevalt mij prima! Daar mag ik heerlijk de humor gebruiken! :D )

Lifaya: ik heb daarom altijd handcreme mee :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:34

Welshcobfan schreef:
hahahaha ik had die mooie huppel wel willen zien van je :D
Ik had daar ook smakelijk om kunnen lachen :P

Het is soms net of sommige beesten het door hebben dat je bang bent: onze kat gaat áltijd op schoot zitten bij de oom die echt doodsbang is voor katten echt zijn gezicht is goud waard als de kat ineens op schoot zit :D) en wespen volgen altijd de huppelde mensen :D
Net of ie het saai vind bij de mensen die wel gewoon blijven zitten :+

_O-
Onze kat is heel lief en niet pesterig. :D
En onze hond ook :j
Maar hilaaaarisch moet dat gezicht van je oom zijn _O-

Onze hond is wel altijd erg enthousiast, mijn ex was altijd bang voor honden, maar heel dapper hier gekomen en vriendjes geworden met de hond. "Casper is mien vriend en dat hettie wel verdiend!"
Maar ook alleen onze hond, verder is hij nog steeds bang voor andere honden :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:35

maar ik heb handen die redelijk snel zweten :') egt erg haha, en mijn voeten ook, dus handcreme helpt niet (ik heb meestal alleen zweethandjes in stressperiodes wanneer het ook heet is, niet dat de drubbels eraf druipen hoor :') )

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:37

Ik heb ondertussen al 2 keer gereageerd met een keer een fobie, andere keer gewoon iets waar ik echt niet tegen kan, en nu denk ik er aan nog 1, dus even melden :D

1. Wespen, echt fobisch, zoals ik ergens vooal postte, alles en iedereen moet wijken als ik zo'n ding zie. Kan ik niet weg, dan begin ik te huilen en breekt het angstzweet me uit, helemaal panisch.

2. Ik kan niet goed tegen mensen die snot uitspuwen, dat geluid van het opzuigen, daar moet ik van kokhalzen, maar is geen fobie...

3. Nauwe doorgangen en kleine ruimtes. Niet verschrikkelijk, een lift daar kan ik bijvoorbeeld best tegen (al weet ik niet wat ik doe als de lift plots vastzit en we met meerderen in zo'n klein liftje staan), maar als we bijvoorbeeld een grot ofzo bezoeken, en de doorgang in nauw en klein, dan moet ik OF vooraan, OF helemaal achteraan, zodat ik ten allen tijde weg kan. Ik moet dus ook weten dat de doorgang ergens uitkomt, iets klein dat doodloopt op een kleine ruimte, ga ik niet in met mensen achter me! In Egypte piramides bezoeken? Geen probleem, maar ik wacht wel tot iedereen uit dat kleine gangetje is :o Als kind heb ik ooit 'vast' gezeten in zo'n box waar het donker is, en waar je over dingen moet klauteren en zelf de uitgang moet vinden. Plots riep het kindje voor me 'Ik zit vast, ik vind geen doorgang meer!' Ik wilde er langs achter terug uit, maar er waren al kinderen achter me! Liters zweet heb ik toen verloren, ademhaling versnelde als een gek, ik ben toen in paniek over dat kind voor me geklauterd (kan best dat ik haar daarbij nogal hardhandig uit de weg heb geduwd, niet de bedoeling, maar ik moest weg :o ) en heb zelf de uitgang gezocht. Ik weet niet of dat een echte fobie is, het beheerst mijn leven niet, maar wel de situatie als ik in zo'n situatie terecht kom...

(Verder heb ik het ook ABSOLUUT niet voor die gore wattenstaafjes die de tandarts soms in je mond propt...)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:38

hahaha de laatste keer ben ik op de motorkap van de auto gevlogen omdat een hond enthousiast op mij af kan rennen :=
Echt die blikken van voorbijgangers gingen van :oo naar :D met als laatste _O-
Ik heb er (eenmaal weer veilig in de auto ipv erop :P) ook heeeeel hard om moeten lachen hahahahah :D
De eigenaar van de hond was helemaal in shock en zei: maar hij was alleen maar blij.... :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:39

Ik heb toen ik heeeel klein was (6 jaar ofzo) eens gedroomd over iemand die letterlijk het geld op z'n rug had groeien, en dat vond ik zooo vies om te zien(kan het beeld me nog steeds voor de ogen halen) dat ik nu nog steeds de rillingen krijg als iemand zegt; het geld groeit me niet op de rug :')

Verder ben ik bang voor insecten. Oja, melkbuschieten hou ik ook niet van, balonnen ook niet :))

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:40

Ik kan er níet tegen om op ijsstokjes te bijten, dan word ik echt helemaal gek :P Ik kan er ook niet tegen om watjes uit te pluizen..
én ik kan er niet tegen als iemand z'n bril met zn middelvinger omhoog duwt. Echt heel raar, maar als ik het zie dan krijg ik kippenvel!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:42

Emmaar schreef:
Ik kan er níet tegen om op ijsstokjes te bijten, dan word ik echt helemaal gek :P Ik kan er ook niet tegen om watjes uit te pluizen..
én ik kan er niet tegen als iemand z'n bril met zn middelvinger omhoog duwt. Echt heel raar, maar als ik het zie dan krijg ik kippenvel!

Ik duw mijn bril altijd met mijn wijsvinger omhoog... krijg je daar ook kippenvel van? :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:43

Volgens mij is er toch iets niet goed gegaan tijdens de evolutie van de mens als ik zie wat voor rare wezens wij zijn :D

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:44

Cyntje schreef:
Emmaar schreef:

Ik duw mijn bril altijd met mijn wijsvinger omhoog... krijg je daar ook kippenvel van? :P

Nee, alleen als iemand het met een (gebogen) middelvinger doet! Gewoon een rechte wijsvinger maakt niet uit!

missblonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:46

de mijne is voor spinne. groot klein dik dun maakt niet uit. als ik er 1 zie ga ik gauw naar een andere kamer of moet die weg gehaald worden

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:56

SpinnenWEBBEN.
En naalden :+ als ze in mij geprikt worden, dan.
*gaat opleiding hbo-v doen*

JACKY_LOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:05

Wespen !

Als ik ze zie loop ik weg , begin ik te zweten , bibber ik helemaal & als het dan nog dichter komt begin ik te wenen !

Tja , ooit eens gestoken en sindsdien een panische angst .
( en dan als er mensen bij me staan ofz schaam ik me echt rot )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:38

Ik ben als de dood voor eenden en duiven. En ik krijg van top tot teen rillingen als ik een suikerklontje uit de pot moet halen,vies vies vies gevoel vind ik het. Drink daarom ook thee en koffie zonder suiker. Als ik koffieschenk voor visite doe ik ook altijd schepjes suiker in de koffie/thee, zo hoef ik geen suikerklontjes te pakken.

Verder ben ik als de dood dat ik per ongeluk een pinda eet maar dat komt door de superzware allergie die ik ervoor heb :+ Maar ik weet heel goed wat ik wel en niet kan eten, maar stel dat iemand anders laks/dom is als "oh je mag geen pinda's maar wel pindakaas?" "Hier zitten alleen sporen van pinda's in" etc. Je weet het niet. Daarom blijft het ook behoorlijk eng...

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:56

Mijn fobie zijn paddestoelen, ik welke vorm dan ook (champignons, shi-take) brrrrrr, krijg de kriebels wanneer ik zo'n ding al zie. Durf ze niet aan te raken, niet te eten. Vroeger moest is het eten en zat dan kokhalsend aan tafel. Zelfs als in de herfst paddestoelen in het bos groeien kan ik er niet naar kijken zonder er beroerd van te worden, ga dan ook liever niet het bos in in die periode. Rare fobie he? Vraag me echt af hoe ik daar aan kom, als kind ben je toch niet opeens panisch van een paddestoel?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:59

dicenbalt schreef:
Mijn fobie zijn paddestoelen, ik welke vorm dan ook (champignons, shi-take) brrrrrr, krijg de kriebels wanneer ik zo'n ding al zie. Durf ze niet aan te raken, niet te eten. Vroeger moest is het eten en zat dan kokhalsend aan tafel. Zelfs als in de herfst paddestoelen in het bos groeien kan ik er niet naar kijken zonder er beroerd van te worden, ga dan ook liever niet het bos in in die periode. Rare fobie he? Vraag me echt af hoe ik daar aan kom, als kind ben je toch niet opeens panisch van een paddestoel?

Volgens mij niet raar hoor. :P

Ik was vroeger absoluut niet bang voor vlinders, maar nu wel. Waar dat ook weg is gekomen?
Dus ook dit is niet raar, lijkt mij.. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:00

Dicenbalt: misschien hadden je ouders een gemene versie van het liedje: op een grote paddestoel :P

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:04

_O- Ja, vast! haha, maar ik kan zo goed vertellen wat ik vies eraan vind dat mijn vriend ze nu ook haast niet meer lust. Bovendien zoen ik hem pas weer als ie zijn tanden gepoetst heeft na het eten van champignons :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:05

Ik ben dan wel heel benieuwd waarom je ze niet lust! :D
Ik vind champignons heeeerlijk :o
Vooral champignonnensoep. Iedereen verklaart me er ook mee voor gek hoor... :P