Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Authentic schreef:Nou dat ik dat hele kletsverhaal over 't psychische gedoe achter 'hooggevoeligheid' een beetje overdreven vind. Ik vind 't niet zo apart of afwijkend. Dus ik snap niet waarom 't bij Wikipedia onder 't kopje 'psychologie' staat. Ik herken me in die dingen, maar ik ga absoluut geen stempel met "pas op ik ben hooggevoelig" ofzo op m'n voorhoofd drukken.
Cyntje schreef:Erg herkenbaar stuk Spinet
Ben ook een kind van gescheiden ouders...
Madeliefjes schreef:@spinet: Het verhaal is wel herkenbaar maar zoals het daar staat is mij niet duidelijk waar de pijn vandaan komt en het lijkt nu een beetje of je dan de pijn misbruikt voor aandacht. Ik weet niet zo goed wat ik daar mee kan?
Authentic schreef:Nou dat ik dat hele kletsverhaal over 't psychische gedoe achter 'hooggevoeligheid' een beetje overdreven vind. Ik vind 't niet zo apart of afwijkend. Dus ik snap niet waarom 't bij Wikipedia onder 't kopje 'psychologie' staat. Ik herken me in die dingen, maar ik ga absoluut geen stempel met "pas op ik ben hooggevoelig" ofzo op m'n voorhoofd drukken.
spinet schreef:ja denk ik ook wel want zegt wel hoe de wereld bij jou binnen komt. Fibro is ook een reactie hierop vind ik.
En het stuk van emotionele verwaarlozing, trauma's in jeugd enzo zitten ook in beide.
Echt heb nog geen 1 fibro-er gezien die een hele makkelijke jeugd gehad heeft zonder kop zorgen enzo