Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:28

xDramaQueen schreef:
ach meid, hou toch op met die map, denk je werkelijk dat er iemand zit op 24/7 te updaten en bij te houden? en iedereen zich met een griepje aanmeld daar? geloof me, er zullen er vast wat meer zijn, en er zullen er veel meer overleefd hebben dan er zijn doodgegaan, maar nee dat zeggen ze niet! tis veel belangrijker dat er 80 dood zijn gegaan dan 30.000 overleeft bijwijze van.

Op die map staan gewoon de officieel gemelde gevallen en ja die wordt 24/7 bijgehouden. Je kunt je daarvoor niet zelf melden met een griepje. :D

Misschien moet je jezelf iets meer verdiepen in wat er precies gezegd wordt door het WHO, want ik begrijp absoluut niet waar jij het over hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:31

CaPrIoLe`79 schreef:
Hier merk ik wel dat de media loopt te paniekzaaien. Dat trekt natuurlijk kijkcijfers. Tuurlijk moet de WHO zoiets in de gaten houden, maar steeds een half journaal hierover op tv is ook weer wat overdreven.

Paniekzaaien zie ik alleen bij de mensen zelf. Mensen die geen varkensvlees meer durven eten (terwijl dat er niets mee te maken heeft), mondkapjes willen kopen, niet meer durven reizen etc.

In de media zie ik gewoon nuchtere berichtgeving, nu moet ik er wel bijzeggen dat ik voornaamelijk naar CNN kijk.
Telkens een half journaal over Afrika vind ik persoonlijk ook overdreven, maar ik zeur daar verder niet over. Zap gewoon weg.
Als je blijft kijken en het dan paniekzaaien wil noemen, ga je gang. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:32

ThePast03 schreef:
xDramaQueen schreef:
ach meid, hou toch op met die map, denk je werkelijk dat er iemand zit op 24/7 te updaten en bij te houden? en iedereen zich met een griepje aanmeld daar? geloof me, er zullen er vast wat meer zijn, en er zullen er veel meer overleefd hebben dan er zijn doodgegaan, maar nee dat zeggen ze niet! tis veel belangrijker dat er 80 dood zijn gegaan dan 30.000 overleeft bijwijze van.

Op die map staan gewoon de officieel gemelde gevallen en ja die wordt 24/7 bijgehouden. Je kunt je daarvoor niet zelf melden met een griepje. :D

Misschien moet je jezelf iets meer verdiepen in wat er precies gezegd wordt door het WHO, want ik begrijp absoluut niet waar jij het over hebt.

BIJ WIJZE VAN, ik zat al te denken of ik het dikgedrukt moest neerzetten, ik bedoel ermee te zeggen dat het lekker paniekzaait dat er mensen overleden zijn, maar waar zijn al die mensen die het al gehad hebben? nee daar hoor je niets van, lekker paniek zaaien ~~}>
en nee ik ga niet alles bijhouden, als je dat doet, heb je geen leven imo, dan maak je jezelf gek en dat is nergens voor nodig, gewoon niet naar mexico reizen en dan komt alles goed, komt het wel hier dan kunnen we dat heus wel hebben.

Shiloh

Re: Mexico gangers opgelet!!-->dodelijk griepvirus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:35

haha, ze zouden ook een dot moeten hebben van "genezen"

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:36

juist, en dat probeer ik te zeggen shiloh, maar neuh, daar hoor je niets over :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:38

xDramaQueen schreef:
en nee ik ga niet alles bijhouden, als je dat doet, heb je geen leven imo, dan maak je jezelf gek en dat is nergens voor nodig, gewoon niet naar mexico reizen en dan komt alles goed, komt het wel hier dan kunnen we dat heus wel hebben.

Je hebt natuurlijk alleen een leven als je alleen paarden interessant vindt. ;)

Het is duidelijk dat je totaal niets bijhoudt anders had je gezien dat er genoeg mensen in beeld komen die het overleefd hebben.
Als het je niet interesseert waarom dan wel opmerkingen maken die echt nergens mee te maken hebben?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:40

Shiloh schreef:

Die staan er gewoon tussen?

Moeilijk zeg om gewoon te lezen waar het over gaat. Het zijn gevallen van besmetting en gevallen van mogelijke besmetting.
Een hoop daarvan zijn gewoon genezen.

Voor degene die het allemaal zo grappig vinden quote ik even een post van een ander forum over de vergelijking met "gewone" griep:

Bij de mexicaanse griep is tot noch toe een tiende gestorven dat is toch andere koek. Bekijk het eens zo. Als het daadwerkelijk uitmond in een pandemie dan zullen er meerdere mensen in jouw familie sterven. Maak je je dan nogsteeds niet druk? Jouw omgeving stopt niet bij je voordeur mag ik hopen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:41

ThePast03 schreef:
xDramaQueen schreef:

Je hebt natuurlijk alleen een leven als je alleen paarden interessant vindt. ;)

Het is duidelijk dat je totaal niets bijhoudt anders had je gezien dat er genoeg mensen in beeld komen die het overleefd hebben.
Als het je niet interesseert waarom dan wel opmerkingen maken die echt nergens mee te maken hebben?

:') als je op mij doelt, dan zijn niet eens me grote intresses, maar dat terzijde, ik mag me erin mengen wanneer ik wil, of ik nieuws kijk of niet, en wat er HIER voorbij komt is alleen maar paniekzaaien, en ik geef mijn mening want het is een forum, het is schijnbaar erg frustrerend voor je omdat je die map serieus neemt maar sorry, dan kan je niet eens meer buiten lopen ik ga verder dan ook geen discussie met je aan, jij hebt je eigen mening, en ik die van mezelf, en de mijne is dat alles goed komt, net zoals met die vogelgriep :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:47

xDramaQueen schreef:
:') als je op mij doelt, dan zijn niet eens me grote intresses, maar dat terzijde, ik mag me erin mengen wanneer ik wil, of ik nieuws kijk of niet, en wat er HIER voorbij komt is alleen maar paniekzaaien, en ik geef mijn mening want het is een forum, het is schijnbaar erg frustrerend voor je omdat je die map serieus neemt maar sorry, dan kan je niet eens meer buiten lopen ik ga verder dan ook geen discussie met je aan, jij hebt je eigen mening, en ik die van mezelf, en de mijne is dat alles goed komt, net zoals met die vogelgriep :')

Nee hoor, ik vind het frustrerend dat je dingen heer neerzet die helemaal niet aan de orde zijn. Die map zou me verder een worst wezen, die gaf ik alleen even als voorbeeld. Die map vind jij volgens mij erg frustrerend. :D
Als je alles had gelezen had je allang gezien dat ik het grote onzin vind dat mensen niet meer naar buiten durven, niet meer durven reizen of zelfs mondkapjes willen gaan aanschaffen.
Zelfs al zou het een pandemie worden en zou ik ziek worden en er aan overlijden kan ik me slechtere manieren voorstellen om dood te gaan. :D

Ik heb niet eens een mening hierover, ik vind het gewoon interessant om te zien hoe zoiets zich ontwikkeld en vindt het interessant om daarover te discusseren met anderen die dat interessant vinden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:52

ThePast03 schreef:
xDramaQueen schreef:

Ik heb niet eens een mening hierover, ik vind het gewoon interessant om te zien hoe zoiets zich ontwikkeld en vindt het interessant om daarover te discusseren met anderen die dat interessant vinden.

Dan heb ik je verkeerd begrepen excuses! +:)+

ik vind de map idd frustrerend, omdat nederland altijd zo vreselijk hysterisch kan doen :r terwijl er nooit echt wat aan de hand is.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:56

Moet je eens op mondkapje googlen, dan krijg je gelijk de ad: `bestel nu je mondkapje, voor het te laat is`.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:58

Ik vind pandemieen ook zeer boeiend, alleen niet als er 1 bezig is om op gang te komen.

Zat al zwaar in de stress toen mijn vriend vorige koorts had en ook nog eens moest overgeven, gelukkig is hij al jaren niet meer over de grens geweest en ook met niemand in contact gekomen is die dat wel is geweest en ik ben ook heel blij dat hij weer beter is!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:59

xDramaQueen schreef:

ik vind de map idd frustrerend, omdat nederland altijd zo vreselijk hysterisch kan doen :r terwijl er nooit echt wat aan de hand is.

Excuses aaanvaard. ;)

Nederland (de regering) doet helemaal niet hysterisch. Van mij mogen ze nu wel wat meer maatregelen nemen en bijvoorbeeld een negatief reisafvies voor Mexico afgeven, maar ze zullen wel afwachten wat Europa daar morgen over beslist.

Nederlanders zelf zijn over het algemeen ook wel nuchter. Hysterische mensen hou je overal en zitten in allerlei landen.
Maar vaak is dat gewoon onwetenheid. Noem iets varkensgriep en sommige mensen durven geen varkensvlees te eten, terwijl je door varkensvlees helemaal niet besmet kan raken.
Iedereen moet gewoon doorgaan met waar hij of zij mee bezig was, iets vaker de handen wassen en verder is er niets aan de hand.

Zelfs als je nu griep krijgt hoef je niet in paniek te raken. Kans is groot dat het om een normaal griepje gaat. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:16

ThePast03 schreef:
xDramaQueen schreef:

Excuses aaanvaard. ;)

Nederland (de regering) doet helemaal niet hysterisch. Van mij mogen ze nu wel wat meer maatregelen nemen en bijvoorbeeld een negatief reisafvies voor Mexico afgeven, maar ze zullen wel afwachten wat Europa daar morgen over beslist.

Nederlanders zelf zijn over het algemeen ook wel nuchter. Hysterische mensen hou je overal en zitten in allerlei landen.
Maar vaak is dat gewoon onwetenheid. Noem iets varkensgriep en sommige mensen durven geen varkensvlees te eten, terwijl je door varkensvlees helemaal niet besmet kan raken.
Iedereen moet gewoon doorgaan met waar hij of zij mee bezig was, iets vaker de handen wassen en verder is er niets aan de hand.

Zelfs als je nu griep krijgt hoef je niet in paniek te raken. Kans is groot dat het om een normaal griepje gaat. ;)

met het reisadvies ben ik het eens, er gewoon niet heen reizen voorkomen is altijd nog beter als genezen, maar ik kom teveel nederlanders tegen die er zo mee zitten en ohh straks dit en ohhh straks dat, ook vaak onder die nieuwsberichten lees je er veel over, ik bedoel we hebben al zoveel gehad, dit overleven we ook wel weer.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:36

ThePast03 schreef:
Voor degene die het allemaal zo grappig vinden quote ik even een post van een ander forum over de vergelijking met "gewone" griep:

Bij de mexicaanse griep is tot noch toe een tiende gestorven dat is toch andere koek. Bekijk het eens zo. Als het daadwerkelijk uitmond in een pandemie dan zullen er meerdere mensen in jouw familie sterven. Maak je je dan nogsteeds niet druk? Jouw omgeving stopt niet bij je voordeur mag ik hopen.

En daarvoor heeft men tamiflu (en nog een andere soort virsusremmers) klaarliggen, we leven niet meer in 1918 :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:52

ThePast03 schreef:
Shiloh schreef:

Die staan er gewoon tussen?

Moeilijk zeg om gewoon te lezen waar het over gaat. Het zijn gevallen van besmetting en gevallen van mogelijke besmetting.
Een hoop daarvan zijn gewoon genezen.

Ik heb die map niet verkeerd gelezen hoor. Geen enkele van de kleurtjes geven aan "confirmed and cured" oid. Hoe kan ik nou raden of een bevestigd geval genezen is of niet.

Waarom wij in hemelsnaam tegen elkaar bezig zijn heb ik geen idee van. want we vinden namelijk allebei dat paniek en massahysterie geen zin heeft... maar goed...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:52

Yessy schreef:
En daarvoor heeft men tamiflu (en nog een andere soort virsusremmers) klaarliggen, we leven niet meer in 1918 :)

Neemt niet weg dat er ondanks Tamiflu nog mensen zullen overlijden. Het virus kan ook altijd nog muteren.

En nee dat is voor mij geen reden tot paniek, maar het heeft wel mijn interesse.

Denk dat je dit soort berichten beter kunt zetten bij mensen die niet meer durven reizen, niet meer naar buiten durven, mondkapjes bestellen of zelfs al Tamiflu in huis halen of gewoon bang zijn. ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:55

Shiloh schreef:
Waarom wij in hemelsnaam tegen elkaar bezig zijn heb ik geen idee van. want we vinden namelijk allebei dat paniek en massahysterie geen zin heeft... maar goed...

We zijn hopenlijk ook niet tegen elkaar bezig want we zijn het gewoon eens.

Ik vond het alleen wel even interessant om te zien waar meldingen kwamen van verdachte gevallen en hoe snel de bevestige gevallen zich hadden uitgebreid. En liet het (als ik het me goed herinner, geen zin om terug te zoeken) zien aan iemand die beweerde dat het zich niet snel verspreide.
Ik vind het fenomeen pandemie nu eenmaal interessant, kan het ook niet helpen.

Als een paardenvirus zich zo snel over de wereld zou verspreiden zou er grote paniek zijn op Bokt. :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:59

dat was naar mij toe inderdaad. Overigens is dat gemisinterpreteerd. Ik heb namelijk negens beweert dat het niet snel verspreid. Ik heb alleen gezegd dat de grootste risico factor zat in de mate van verspreiding (hoe makkelijk en hoe snel) Voor zover ik wist was er tot dat punt nog geen sprake van mens op mens verspreiding buiten Mexico en waren alle gevallen buiten Mexico nog terug te herleiden tot het land. Zolang daar nog geen meldingen over zijn, maak ik me nog niet zo druk. That's all

en ik vind het ook reuze interessant hoor :D ... Dit is basically het vak gebied waar ik me nu mee bezig houdt op school. Ik volg een minor in basics of infectious diseases in humans and animals en heb een jaar terug nog een compleet project gedaan over de Spaanse griep.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:06

Shiloh schreef:
Voor zover ik wist was er tot dat punt nog geen sprake van mens op mens verspreiding buiten Mexico en waren alle gevallen buiten Mexico nog terug te herleiden tot het land. Zolang daar nog geen meldingen over zijn, maak ik me nog niet zo druk. That's all

en ik vind het ook reuze interessant hoor :D ... Dit is basically het vak gebied waar ik me nu mee bezig houdt op school. Ik volg een minor in basics of infectious diseases in humans and animals en heb een jaar terug nog een compleet project gedaan over de Spaanse griep.

Volgens CNN is er in ieder geval in Amerika al een geval waar iemand besmet is geraakt terwijl die zelf niet in Mexico is geweest.

Lijkt me een hele interessante studie, kan me voorstellen dat je het nu ook heel interessant vindt!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 01:51

Ik vind het toch wel eng. Zal me er verder niet druk om maken maar als ik dit lees. Ons mam is net naar Berlijn vertrokken toch een hele grote stad.

En ik hoorde net bij iemand dat er kan worden gezegd voor een bepaalde tijd binnen blijven als het hier is. Wat ik dan denk en mijn paardjes dan. Die staan niet meer aan huis. Die kunnen geen week zonder eten en zet ze ook echt niet in de wei voor die tijd.

Blijf dit toch een beetje volgen denk ik het gaat wel heel snel.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:03

Munnie schreef:
Ik vind het toch wel eng. Zal me er verder niet druk om maken maar als ik dit lees. Ons mam is net naar Berlijn vertrokken toch een hele grote stad.

En ik hoorde net bij iemand dat er kan worden gezegd voor een bepaalde tijd binnen blijven als het hier is. Wat ik dan denk en mijn paardjes dan. Die staan niet meer aan huis. Die kunnen geen week zonder eten en zet ze ook echt niet in de wei voor die tijd.

Blijf dit toch een beetje volgen denk ik het gaat wel heel snel.

Maak je niet druk! Pas als alarmfase 6 word ingeschakeld moet je je druk gaan maken :P

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:08

Mocht het zover zijn dat het het in nederland uitbreekt. Dan zullen er wel bepaalde regelingen zijn. Want je kunt niet zomaar mensen binnen gaan houden. Want de bedrijven en het leven gaat gewoon door. Anders krijg je buiten de mex. griep ook nog eens een groot economisch probleem erbij.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:12

Ja het is eng, en ik denk dat het ook in Nederland komt, want iedereen reist maar raak overal heen, en dan krijg je heel snel de verspreiding rond de wereld.

Ik hoop dat het meevalt, door er goed op te letten en meteen tijdig maatregelen te treffen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:25

Ik vraag me ook af is het niet overdraag braag door bijv muggen of ander bloedzuigende insecten. Aangezien het daar tijd voor is.
*slaat weer een mugje dood*