Goedkope Beautytips, deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:11

ilse86 schreef:
CELLULITIS!! Wat te doen?

Gezond eten, veel waterdrinken, hardlopen tot je erbij neervalt, scrubben scrubben en masseren! :))

ilse86

Re: Goedkope Beautytips, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:15

oeeh dat hardlopen.. da's een lastig verhaal! no time. 36 uur werken, daarnaast nog 2 paarden rijden en bijbaantje bij kruidvat :S

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:29

ilse86 schreef:
phormicola schreef:
Tegen puistjes:

Voordat je gaat douchen, je gezicht schoonmaken met olijfolie (huw? Ja, vet trekt vet aan), laat het even zitten en vervolgens er zo veel mogelijk afvegen met tissues.
Vervolgens een hete douche (het mag NET een KLEIN BEETJE pijn doen), lekker op je gezicht en niet schoonmaken met allerlei scrubs en zepen.
Daarna gezicht afdrogen en insmeren met biologische citroensap (van de natuurwinkel).

Tijdje volhouden en prima resultaten. Je kunt later ook de olijfolie overslaan en gewoon na het douchen de citroensap aanbrengen. In het begin zal dit verschrikkelijk prikken. Als je puistjes hebt, is je gezichthuid meer basisch dan zuur en een gezonde gezichtshuid is dus, je raadt het al, licht zuur. Naderhand zal het niet meer prikken :)

Zelf ontdekt, ook tegen puistjes:

Afentoe je gezicht wassen met lactacyd, dat is ook licht zuur :)

Zoveel citroensap is denk ik niet goed hoor! Je onttrekt door zoveel zuur allemaal vocht uit je huid. Ik zou gewoon eens per week doen. Verder gewoon mild reinigen en af en toe scrubben. dat kan door (fijne) suiker met olijfolie te mixen.

Nou ja, doe je het eens per week, je moet doen wat je wilt :) Bij mij heeft het iig ontzettend veel geholpen. Half jaartje gedaan, heb nu nog steeds (drie jaar later) bijna nooit puistjes meer.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:38

weet iemand waar je cremespoeling kan kopen die je niet hoeft uit te spoelen? *D
ik heb wel in een aantal winkels gekeken, maar die moet je allemaal uitspoelen..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:45

__Nicole schreef:
weet iemand waar je cremespoeling kan kopen die je niet hoeft uit te spoelen? *D
ik heb wel in een aantal winkels gekeken, maar die moet je allemaal uitspoelen..

Gliss Kur heeft hier een aantal sprays van, heel fijne :j

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:47

Citaat:

oke, bedankt! *D
die kan je neem ik aan gewoon bij de kruidvat of Etos halen?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:50

Ik heb enkele dagen geleden bij de supermarkt een grote zak suiker gekocht; 60 cent.

Werkt prima als lichaamsscrub! :j

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:01

__Nicole schreef:
Citaat:

oke, bedankt! *D

Ja, ik heb het bij de Kruitvat vandaan volgens mij maar dat zal geen verschil maken

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:04

Niemand tips voor mijn ellendige puisten op mn rug? |o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:34

Bienotje schreef:
Xjosee, het werd bij mij vooral minder toen ik minderde met suiker (dronk dagelijks meerdere koppen thee met een schepje suiker bv).

En heb je sowieso al eens een facewash tegen onzuiverheden geprobeerd? Voor het gezicht zijn die meestal erg aggressief en uitdrogend. Maar voor je rug kan zoiets van clearasil of garnier misshien nog wel eens helpen. Is ook nog wel betaalbaar om eens te proberen denk ik..

Overheen gelezen? :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:48

__Nicole schreef:
Citaat:

oke, bedankt! *D

Ik ga eenzelfde spray van Kruidvat eigen merk eens proberen. Officieel is het geen conditioner, maar hij is wel op die manier te gebruiken. Heb nu nog van Gliss Kur. Had ik in eerste instantie gekocht tegen de klitten van de hond heheh, maar mij bevalt ie ook prima. vind alleen dat die gele voor lang haar stinkt als een malle.
Hoop dat die kruidvat spray lekkerder ruikt.
Laatst bijgewerkt door ilse86 op 11-01-10 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:49

Ragnaaa schreef:
Ik heb enkele dagen geleden bij de supermarkt een grote zak suiker gekocht; 60 cent.

Werkt prima als lichaamsscrub! :j

Beetje olijfolie erbij door en dan voordat je onder de douche stapt scrubben. Afspoelen en je hebt een superzacht velletje! Werkt echt! Doe het ook wel eens op mijn handen. Heb ook die handscrub van Rituals. Echt superfijn maar heel duur. Als ik minder bij kas zit, doe ik het op de suikermanier. Werkt eigenlijk precies hetzelfde!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:56

phormicola schreef:
Nou ja, doe je het eens per week, je moet doen wat je wilt :) Bij mij heeft het iig ontzettend veel geholpen. Half jaartje gedaan, heb nu nog steeds (drie jaar later) bijna nooit puistjes meer.

Ok. Denk dat het voor sommige huidtypes ook wel kan hoor. Maar je moet wel oppassen met zuur spul. Het is niet voor elk huidtype geschikt. Voor een vette huid met puisten kan het misschien wel. Maar check wel eerst of je niet te gevoelig bent hiervoor. Dit is mij geadviseerd bij the body shop toen ik een vitamine c (dus zure) gezichtsverzorging wilde aanschaffen. Teveel zuur kan couperose veroorzaken namelijk.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:08

Ilse86, Hema heeft ook van hun jip en janneke lijn een antiklit spray :) Maar dat is vooral antiklit en minder leave-in conditioner ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:11

Ja, Gliss Kur en kruidvat is ook meer antiklit, maar kan wel als leave in als je iets meer in de puntjes spuit denk ik.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:12

dressagelady schreef:
ilse86 schreef:
CELLULITIS!! Wat te doen?

Gezond eten, veel waterdrinken, hardlopen tot je erbij neervalt, scrubben scrubben en masseren! :))

Daarnaast probeer ik nu goodbye cellulite van Nivea, op fora staan daar positieve bevindingen over, ik ben het nu een paar dagen aan het proberen dus heb nog geen resultaat bekeken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:18

Ik denk dat sowieso dagelijks even masseren van de huid een betere doorbloeding en aan en afvoer van stoffen verbeterd. Persoonlijk denk ik dat het niet eens zo zeer de creme zelf is wat echt verschil maakt. Maar meer het dagelijks goed inmasseren met je handen, maar kan ik mis hebben ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:23

naja heb iig peperdure creme van collistar gekocht. kijk wel wat het doet...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:56

Voor cellulites word vaak koffiedik gebruikt. Moet je volgens mij erop smeren, inmasseren, even laten intrekken en afspoelen.

Wat ik nu doe is mijn oogmakeupremover (scrabblewoord??) in een spray gieten. Resultaat goede hoeveelheid, geen prikkende ogen meer en je doet er veel langer mee!

Een goede moisturizer is eigeel! Zitten heel veel goede vitamines in!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:57

eigeel... ja. Geen aanrader voor de zomer denk ik ;) Loop je met een gebakken ei voor je plaat _O- sorry

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:59

Quir schreef:
Heeft iemand een tip tegen ontzettend statisch haar?! Haha,'s morgens borstel ik mijn haren altijd uit en daarna staat alles omhoog/opzij. Ik heb lang haar en het ziet er dus niet uit!

Plus dat het ook nog eens iritant voelt. :o
Heb al van alles uitgeprobeert, zoals haarlak en ik doe na het douche altijd mouse in mijn haren. Zelfs haarlak werkt niet. :))

Goede conditioner (bijv die van Garnier met 3 verschillende olien, tegen droog haar), serum en als het echt accuut is kan je handcreme of bodylotion insmeren. Gewoon beetje in je hand doen en goed uitsmeren. Statisch haar hoort bij droog haar, dus een goed voedend masker doet vaak al wonderen en eventueel olijfolie er inlaten trekken (bijv voor het slapen gaan, en volgende ochtend ggoed uitwassen)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:01

ik zou het ook niet te vaak wassen als het snel statisch wordt. doordat het van nature een beetje vetter (klinkt vies) wordt, blijft het beter op je bolletje liggen :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:01

ilse86 schreef:
eigeel... ja. Geen aanrader voor de zomer denk ik ;) Loop je met een gebakken ei voor je plaat _O- sorry

Je moet het er natuurlijk wle van afwassen hé :D

Oja, voor een zachte reiniger (of toner) kan je rijstwater gebruiken. Laat rijst in water weken, en giet het dan af. In het water zit heel veel vitamines, je huid word gehydrateerd en zachter! Dit kan je gewoon op een watje doen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:03

hahaha ok! ;) Sorry, ben nogal visueel ingesteld ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:05

Elan schreef:
Bienotje schreef:
Dus wat voor zeep en wat voor creme?

Gewoon handzeep en onder de douche douchegel. Geen cremes, drink 2-3 liter water :+

Zeep is heel slecht voor je huid! Heb ik ook een tijd gebruikt. Want zeep maakt je huid heel droog (vooral handzeep, deze heeft een heel andere phwaarde dan die van je huid en is dus te hevig.) Je huid is dus vet, met die zeep word het droog, vette gaat weg. Maar omdat het zo droog geworden is maakt je huid overtollig talg aan om je weer te beschermen. Wat de zeep dus eigenlijk doet is er voor zorgen dat je huidmeer talg aanmaakt.

Ik raad je aan om een x naar een drogisterij (ik raad The Bodyshop aan, fijne producten die echt iets voor je huid doen!) te gaan en je te laten informeren. Want zeep is echt slécht. Succes he!