Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:36

@bitterbal, misschien is het wandelen gecombineerd met het paardrijden teveel geweest, paardrijden is al best heftig op de knieën namelijk. Dus dan kun je beter de ene keer wandelen en de andere keer paardrijden?

Ik heb gisteren trouwens patatjes gegeten, met een dieet-ijsje toe, maar wel veel minder dan normaal, zat al vrij snel propvol. Ik heb gisteren wel braaf gereden en verder 1,5 bruin pistoletje met ei en komkommer gegeten (was brunch), plus een milkbreak 's middags. heb geen honger gehad verder en heb 's avonds ook niet meer gesnoept.

Vandaag heb ik ontbeten met cruesli (om 5 uur), toen naar m'n werk gegaan, daar 2 manderijntjes gegeten (8 uur), vervolgens had ik om 11 uur pauze, toen heb ik een lekkere griekse salade gegeten. Ehhhmmm... Daarna om 14.00 een appel gegeten en om 16.00 nog 2 broodjes met wat boter (had geen beleg meer, maar wel honger).

Ik ga straks denk ik notenrijst met een of ander roerbaksausje en courgette eten, denk wel dat dat 'm wordt.

Mars

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:47

Klinkt goed allemaal hyppolyte :j
Heb zelf net ook iets lekkers op: mijn zusje had tilapia gebakken, met aardappelpuree met venkel en garnaaltjes erdoor :9
Apart, maar heel erg lekker!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:44

Hippolyte: Dat was misschien idnerdaad teveel, maar mn moeder stelde voor te gaan wandelen en mn paard moest toch ook gereden worden.. was enige kans deze week (en staat al 3 weken stil) ivm binnenrijden en dat kon niet op een andere dag dusja..

Hmm dat klinkt zeker lekker Mas.. :)
Ik heb vanavond lekker gekookte witte vis gehad met worteltjes en aardappelpuree.. of het gezond was weet ik niet maar lekker in ieder geval wel :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:49

de rijst met sausje viel een beetje tegen, was nogal saai, op zich niet vies, maar saai dus. Heb net 1 speculaasje gegeten, yummie :D!

Ik had ook vaak last van m'n knieën na het rijden, helemaal na lange ritten. Maar sinds ik een boomloos zadel heb, heb ik daar helemaal geen last meer van (zelfs niet na een paar uur), dan worden ze niet naar buiten gedrukt door de kniewrongen, dat scheelt enorm!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:57

een boomloos zadel is helaas met mijn paard niet mogelijk.. heb wel een zadel met weinig tot geen kniewrong (springzadel) en dat werkt ook super, maar gister met mn dressuurzadel gereden want ik vond dat ik die ook maar eens moest gebruiken die was immers duur zat haha...maar goed het gaat vanzelf over :)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:58

Oei oei ik heb het nu toch wel even moeilijk hoor. ik heb zin om me vol te eten haha.. :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:09

Hoi dames (en heren?)

Mag ik mij hier ook melden?
Mijn naam is Michelle, 33, mama van zoontje van bijna 3.
En ja...ook vóór dat ik zwanger van hem was, was ik al (veel) te zwaar; 85 Kg bij 1.63m. :o
Aan het einde van de zwangerschap woog ik 100 kilo en na de bevalling 87 Kg.
Op zich niet slecht qua zwangerschapskilo's natuurlijk, maar daarna kwamen er ongemerkt steeds meer bij...
Na ruim 2 jaar woog ik 96 kilo.... :o Maar nooit de kracht/de zin/de drive om er wat aan te doen...

Totdat we graag nog een kindje wilden en dat niet lukte...
We belandden bij de gyn en natuurlijk...ook je gewicht is van invloed op je cyclus en niet alleen als je ondergewicht hebt...
Dát was voor mij de klik, de knop die om ging.
Ik startte begin juni '08 met de WeightWatchers (online) en sindsdien ben ik (met wat kleine downs) ruim 15 kilo kwijt nu :j Ik zit bijna in het prettig klinkende gebied van "Ik weeg 'in de 70' " :')
Het is goed vol te houden; je mag immers alles eten wat je maar wil, áls je maar niet boven een aantal punten per dag komt en dan leer je het wel...Oké...eet die Mars maar op...'t is wel 6 punten zo'n ding en dat is ook een maaltijd....
Kiezen dus... óf dit óf dat en niet én dit én dat ;)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:10

Welkom Michelle! Natuurlijk mag je erbij :) Gezellig, hoe meer volk hoe beter he? :)
Ik vind het knap wat je tot nu toe hebt bereikt... Hopelijk kan ik dat ook ooit zeggen... want 76 is toch wel mijn streefgewicht..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:16

Thnx Bitterbal (je hebt je nickname niet mee, voor dit topic :') )
Mijn uiteindelijk doel is 65 kilo.
Volgens de BMI voor mijn lengte mag ik tussen de 58 en 65 kilo wegen. Vind het nogal een ruim gebied en dan heb ik zoiets van:
"Ja, halloooo! Ben geen 21 meer hoor!" :roll: Dus 65 vind ik een mooi streven ;)
Maar dan heb ik dus nóg een keer 15 kilo te gaan; we gaan dapper door en ik stel mezelf steeds kleine/haalbare doelen.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:15

Hiii girls! Welkom MamaMiesje! Netjes hoor! Al 15 kilo afgevallen, mag je trots op zijn! 65 kilo is een prima streven! :D

Mijn dieet loopt niet echt lekker.. slechtste week sinds de 5 maanden dat ik bezig ben ongeveer maargoed komt omdat het zo langzaam gaat dat stomme dieet. Kon het gewoon echt niet meer opbrengen, nu maar gewoon weer proberen. Maargoed examens komen er weer aan en ben ongesteld, reden om te eten :') schreeuwt mijn lichaam althans heel de dag door... :+ Ik eet altijd als ik moet leren en het allemaal poedersuiker vind, echt een emotie eter. Morgen iig hockeywedstrijd en mn paard rijden en gewoon weer goed mn dieet oppakken!

Jullie allemaal succes he, dat je maar van al die lekkere dingen af mag blijven. Ik duik mn bedje in, welterusten allemaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:45

Goedemorgen allemaal!
Welkom in het topic Michelle, super zeg dat er al 15 kilo af is bij jou! Echt heel knap :j

Balen dat het even niet zo lekker gaat loveable, super dat je toch gewoon weer oppakt. Ik heb het zelf ook heel moeilijk als ik ongesteld ben, mijn hele lijf schreeuwt dan om chocolade :P

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:29

Ik sluit me ook maar bij jullie aan...
Ik ben nu 4 maand aan het lijnen en het gaat ontzettend traag maar wel heel goed... Ben nu 6kg kwijt en eet gewoon wat ik lekker vind en dat vind ik het belangrijkste. Ik eet gewoon mijn patatjes met een frikandel. Heerlijk en eet ook gewoon een koekje bij de thee ... Ik heb gemerkt dat als ik alles liet staan ik wel heel snel de kg kwijt raakte maar ik me niet gelukkiger voelde.
Nu heb ik ontdekt door mijn calorieën bij te houden dan als ik `s avonds een patatje wil ik gewoon overdag veel magerder moet eten. En dat lukt, en ik vind het zo veel makkelijker vol te houden ik wil voor september op 80 kg zitten nu nog 12 te gaan dus in dit tempo moet dat zeker wel te doen zijn.
En ik merk dat als ik gewoon een wat ik lekker vind maar met mate dat ik steeds minder zin heb in iets lekkers....

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:26

Jolanda_ Dat is naar mijn idee ook een veel gezondere manier van afvallen! Als je jezelf van alles gaat ontzeggen dan word je daar niet gelukkiger van. Als je jezelf diep ongelukkig voelt en je bent een emotie eter.. nja ik hoef de rest niet te typen :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:29

Meldt zich ook :D
Zal later even mijn verhaal vertellen, maar ik ben in elk geval aan de WeightCare. Leuk dit topic :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:26

ik meld me ook! Op dit moment heb ik de 74 bereikt.. Het meeste ooit. Ik wil graag 10 kilo kwijt.. Ik ga morgen wat meer over mezelf vertellen,ik ga eerst een nachtdienst werken!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:06

Welkom jolanda, opishop en denice!
Dat is inderdaad de beste manier Jolanda! Gewoon rustig aan, zo is het veel makkelijker vol te houden en voorkom je het jojo effect!
Ik ben dus echt officieel een kilo aangekomen ;( Maargoed het gaat me lukken, nog 5 kilo dan zit ik op mijn streefgewicht. Maar ik kan jullie wel vertellen dat deze 5 kilo's me veeel zwaarder vallen dan de vorige 10 kilo. De laatste loodjes wegen het zwaarst! Maar we gaan ervoor, dit topic helpt ook wel, dan weet ik dat ik niet de enige ben! :D

Succes vandaag allemaal ik moet straks hockeyen dus dat is iig goed voor de calorieën en veel leren, dat is weer minder goed voor de calorieën.. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:22

Welkom allemaal in het topic :)

Super manier lijkt me dat Jolanda, en heel knap dat jij dat op die manier kan :j Voor mezelf, ik moet als het ware afkicken van de suiker en vet eten. Het werkt bij mij bijna hetzelfde als met een alcoholverslaving: één keer de fout in en ik ben weer terug bij af, dan kan ik me niet meer beheersen en ga me weer te buiten aan suiker en vette happen.

Zomaar tussendoor een patatje doen is heel moeilijk voor me, ik denk dan dat al mijn moeite om te lijnen met dat ene patatje teniet is gedaan en ik net zo goed kan stoppen.

Nu eet ik goed en gezond, ik heb geen honger en voel me lekker in mijn vel zitten :j

Die laatste kilo's zijn idd het moeilijkst loveable, super dat je er toch gewoon voor gaat!
Veel plezier met hockeyen straks, is het binnen of buiten? Hier regent het namelijk als een gek |(

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:47

Gelukkig binnen :D zaalcompetitie nu
Hier regent het namelijk ook al heel de ochtend! Dus kon net lekker de hond uitlaten in de regen ;( miiw

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:57

Pff ik ken het, hondlief houdt hier ook geen rekening met het weer, die moet toch plassen regen of niet :P
Gelukkig kun je binnen hockeyen :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:03

Beetje gezondigd deze week, maar toch nog 300 gram kwijt :D

De laatste loodjes...
Ja...Nou ben ik al enorm veel afgevallen, maar in feite zit ik "nog maar" op de helft en ik moet zeggen dat dat ook wel even een moeilijk punt is. Moet echt ff weer streng zijn tegen mezelf en het succesgevoel weer te pakken krijgen.
Komt ook wel bij dat dat hele zwanger en gynaecologengedoe me behoorlijk de neus uithangt momenteel en voel me een beetje opstandig. Maar goed...dapper door, zullen we maar zeggen ;)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:26

MamaMiesje schreef:
Beetje gezondigd deze week, maar toch nog 300 gram kwijt :D

De laatste loodjes...
Ja...Nou ben ik al enorm veel afgevallen, maar in feite zit ik "nog maar" op de helft en ik moet zeggen dat dat ook wel even een moeilijk punt is. Moet echt ff weer streng zijn tegen mezelf en het succesgevoel weer te pakken krijgen.
Komt ook wel bij dat dat hele zwanger en gynaecologengedoe me behoorlijk de neus uithangt momenteel en voel me een beetje opstandig. Maar goed...dapper door, zullen we maar zeggen ;)

:(:)
Een ander doel was toch in om 65 kg te wegen op mijn bruiloft? Daar heb je nog 7 maanden de tijd voor ;)

:wave:
Ben jonger zusje van mamamiesje. Woog zo'n 3 jaar geleden ook teveel voor mijn lengte (72 kg bij 1.57 m. :o) en ben toen eerst gaan opletten op wat ik eet met het gevolg 5 kilo kwijt. Toen een jaar lang blijven hangen op 67 kilo en daarna SB opgepakt met het resultaat dat ik binnen 6 maanden nog eens 5-6 kilo kwijt was. En gelukkig ook dat gewicht kunnen vasthouden.
Nu weeg ik weer 70.5 kilo maar dat mag.... zijn namelijk zwangerschapskilootjes :D
Na de bevalling en na de eerste weken daarna maar weer eens op mijn gewicht gaan letten want ik moet die trouwjurk wel weer in (die was gepast toen ik nog 62 kg woog :+ ).

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:48

flettie schreef:
Een ander doel was toch in om 65 kg te wegen op mijn bruiloft? Daar heb je nog 7 maanden de tijd voor ;)

Dát OF met een legitieme dikke pens :D

Citaat:
Na de bevalling en na de eerste weken daarna maar weer eens op mijn gewicht gaan letten want ik moet die trouwjurk wel weer in (die was gepast toen ik nog 62 kg woog :+ ).

Als je BV gaat geven, mag je niet lijnen. Maar het kan ook zo zijn dat je van BV geven afvalt, hoewel dat niet voor iedereen geldt ;) Bij mij destijds trouwens wel, maar na die 3 (pijnlijke..auwauwauw) weken ging dat niet meer op natuurlijk :=

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:16

MamaMiesje schreef:
Citaat:

Als je BV gaat geven, mag je niet lijnen. Maar het kan ook zo zijn dat je van BV geven afvalt, hoewel dat niet voor iedereen geldt ;) Bij mij destijds trouwens wel, maar na die 3 (pijnlijke..auwauwauw) weken ging dat niet meer op natuurlijk :=

Eerst maar eens zien of ik dat BV geven idd ga/wil volhouden.
Maar ik duidde meer op geen/minder chips, chocolade, koekjes, e.d. dat helpt toch vaak ook al een groot deel :)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:08

Welkom alle nieuwe mensen :D

Ik heb dit weekend wat gezondigt. En mijn vriend beloofd dat ik deze week minimaal 3 keer iets zou doen wat ik kan doen met mn knieeen (moet dus per dag even bekijken) aan "sport". Ik moet sowieso woensdagavond gaan springen met mijn paard. Dus nog 2 dingen bedenken...
Zo zit er toch wat meer iets achter.. de spreekwoordelijke stok whaha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:11

Oei ik heb ook gezondigt, mijn zusje heeft koekjes gebakken en die moest ik natuurlijk proeven :o
Morgen ga ik er weer netjes voor :j