betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:49

Ik had zo'n apparaat, ik vergeet steeds de naam, voor benen en heupen. Zelfs als ik hem voor de TV zette, stond ik er 5 minuten op en was dan klaar. Die ging door naar een collega.

Ik heb nu de discipline om 2 keer in de week hard te lopen. Ik mag meer, maar dat hoeft niet. En ik wandel veel met mijn hond, dat telt ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:52

Wendy schreef:
Liek_ schreef:
haha, ja dat zou ik ook roepen :D :D :D Wat zei je?? Hahaha!!!

Van elke maaltijd krijg je sowieso een piek in je bloedsuikerspiegel. Dus wat lijkt je beter: 6 keer per dag of 3 keer per dag? Verder kun je die piek behoorlijk beinvloeden door wat je eet...
Ik zou zeggen, sla de literatuur er maar op na. En dan vooral de gedeelten over de glycemische index, de werking van de alvleesklier en het ontstaan van diabetes type 2.

In plaats van dat ontzettend botte gedrag van jou en roepen hoe vreselijk goed je het wel niet weet zou het wel leuk zijn als je eens respect opbracht voor een ander. En je ook eens daadwerkelijk te verdiepen in de werking van het lichaam. En dan bedoel ik dus niet hoe je zo snel mogelijk een bodybuilder kunt worden.

hey, ik roep nergens hoe goed ik het wel niet weet...quote me anders even....ik zie het namelijk nergens staan. Glycemische index en de werking van de alvleesklier zijn mij goed bekend, maar je laat vervolgens imo een aantal zaken buiten beschouwing. Ik roep bijvoorbeeld niet voor niets dat de hoeveelheden eiwit/vet/koolhydraten belangrijk zijn. Dat roep je vervolgens zelf ook, zoek je iets bij me om te zieken ofzo? Als je zelf de wijsheid in pacht heb, vind ik het erg jammer dat je er niet een extra stukje hormoonhuishouding bij pakt en het dan goed uitlegt. Volledig. En compleet. Jammer jammer.

Respect voor een ander heb ik altijd, waarom ik reageer zoals ik doe heb ik allang uiteengezet. Stukje respect terug is imo niet meer dan normaal!!

Over bodybuilden heb ik het al helemaal niet gehad, jammer van je, gemiste kans.

Antheman

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:54

Kan dat gebekvecht op een andere plek???
Dank u

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:00

Ik heb chocola gesnoept :j 't was wel puur, maar toch..... te weinig gegeten denk ik, daarvoor.
Voordat je begint af te vallen kan het wel 2 maanden duren, zegt mijn instructrice ;( ben frustie nu |o

En nog geen gram eraf :(

Julle helpen me wel hè? Heb het even nodig geloof ik :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:03

Yamcha schreef:
Ik heb chocola gesnoept :j 't was wel puur, maar toch..... te weinig gegeten denk ik, daarvoor.
Voordat je begint af te vallen kan het wel 2 maanden duren, zegt mijn instructrice ;( ben frustie nu |o

Ik heb een gebakje gesnoepd, was op huisbezoek en dat was speciaal voor mij gehaald *D

Nu op water en brood he }>
Geen punt joh, morgen weer beter hoor. Maar nu wel uit de kast en koelkst blijven!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:08

Liek_ schreef:
hey, ik roep nergens hoe goed ik het wel niet weet...quote me anders even....ik zie het namelijk nergens staan. Glycemische index en de werking van de alvleesklier zijn mij goed bekend, maar je laat vervolgens imo een aantal zaken buiten beschouwing. Ik roep bijvoorbeeld niet voor niets dat de hoeveelheden eiwit/vet/koolhydraten belangrijk zijn. Dat roep je vervolgens zelf ook, zoek je iets bij me om te zieken ofzo? Als je zelf de wijsheid in pacht heb, vind ik het erg jammer dat je er niet een extra stukje hormoonhuishouding bij pakt en het dan goed uitlegt. Volledig. En compleet. Jammer jammer.

Respect voor een ander heb ik altijd, waarom ik reageer zoals ik doe heb ik allang uiteengezet. Stukje respect terug is imo niet meer dan normaal!!

Over bodybuilden heb ik het al helemaal niet gehad, jammer van je, gemiste kans.

Lees je eigen reactie nu eens na, alsof een ander die geschreven heeft. Doe dat sowieso even met al je reacties hier in het topic. Misschien snap je dan waarom meerdere mensen aangeven moeite te hebben met jouw reacties.

Neem maar van mij aan dat ik donders goed weet waar ik mee bezig ben. En dat ik geen zin heb om het allemaal uit te gaan leggen, maar ik laat me niet door jou zeggen dat ik het helemaal fout heb. Er zijn genoeg mensen die hele boeken hebben volgeschreven over waar ik mee bezig ben. En laat ik nou iemand zijn die heel veel van die boeken heeft doorgelezen in de loop der jaren. En belangrijker nog: er naar gehandelt heeft. Dat ik nu wat zwaarder ben dan ik zou willen heeft te maken met de afgelopen anderhalf jaar. Maar ga jij maar eens op mijn plek zitten gedurende die periode en probeer dan maar op gewicht te blijven.
5 jaar geleden was ik 6 kilo afgevallen en sinds die tijd was ik gewoon op dat gewicht gebleven. Tot die hectische periode dus.

Wat ik trouwens bedoelde dat het voor iedereen anders werkt is dat er voor iedereen wat anders nodig is om het vol te houden. Voor de een is dat misschien 4 keer per week naar de sportschool, voor de ander is dat geleidelijk aan kleine dingetjes veranderen. De een moet zichzelf negatief conditioneren, de ander moet zichzelf regelmatig belonen. De een doet het goed met een low carb eetwijze, de ander houdt sonja bakkeren jaren vol. Het is te simpel om tegen iedereen hier te roepen dat een of 2 keer per week sporten geen zin heeft. Als je blessures wilt oplopen moet je idd vooral vanuit het niets 4 keer per week minimaal een uur gaan sporten.

Het starten met gezond eten en meer bewegen is niet zo moeilijk. Het volhouden wel. En dat is niet simpelweg een kwestie van discipline, maar een kwestie van uitvinden wat voor jou werkt.

En voor mij, en anderen met mij, is dat niet 4 keer per week in de sportschool rondlopen.

En nu houd ik er over op.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:11

Yamcha schreef:

Misschien niet bemoedigend, maar ga niet te veel op de weegschaal staan. Je gewicht schommelt sowieso altijd al een beetje. Afhankelijk van hormonen, tijdstip op de dag etc.
Als je een goed beeld wilt krijgen, is het handig om je sowieso op een vast tijdstip te wegen en niet te vaak.

Heb je dan op z'n minst wel van het snoepen genoten? :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:12

Antheman schreef:
Ik had zo'n apparaat, ik vergeet steeds de naam, voor benen en heupen. Zelfs als ik hem voor de TV zette, stond ik er 5 minuten op en was dan klaar. Die ging door naar een collega.

Een stepper? Heb ik ook nog staan... goed idee! Ga ik meteen even doen haha :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:20

Wendy, fijn om te horen dat er ook "ervaren afvallers" zijn die minder strikt zijn :)
Een ding voor de TV zou mij denk ik ook wel lukken. Maarja, wat, hoe betaal ik het, en groter probleem, waar raak ik dat ding kwijt in mn kamer :|

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:26

Wendy schreef:
Antheman schreef:

Een stepper? Heb ik ook nog staan... goed idee! Ga ik meteen even doen haha :D

Zo, n zijwaartse , Latheral Tight.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:34

Antheman schreef:
Zo, n zijwaartse , Latheral Tight.

Oh ja, zoiets had een huisgenoot van me ooit ook al eens. Snapte dat ding niet helemaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:24

Wendy schreef:
Yamcha schreef:

Misschien niet bemoedigend, maar ga niet te veel op de weegschaal staan. Je gewicht schommelt sowieso altijd al een beetje. Afhankelijk van hormonen, tijdstip op de dag etc.
Als je een goed beeld wilt krijgen, is het handig om je sowieso op een vast tijdstip te wegen en niet te vaak.

Heb je dan op z'n minst wel van het snoepen genoten? :D

Lekker was het wel ja :j

Maar de chocola is nu bijna op. Zit te twijfelen of ik m niet helemaal op zal eten, en dan gewoon geen meer kopen. Vind het altijd makkelijker om iets niet te kopen, als om het niet te eten als het in de kast ligt en mij roept :+

Nee, wegen doe ik volgende maand pas weer. is eigenlijks wel goed denk, maandelijks wegen, je zit ook met je cyclus (al is ie bij mij minder aanwezig, door de prikpil, maar toch....) soms lijkt het me zo makkelijk om een man te zijn, gewoon altijd hetzelfde..... zo praktisch......

Ben echt een beetje mopperig nu, de eerste kick van: "het lukt, dit tempo kan ik aan" is nu voorbij, maar nog geen (meetbare) resultaten, beetje een dipje dus..... moet nu doorzetten, niet in de zonde blijven liggen...... *geeft zichzelf schop onder kont*
Het was ook echt mijn eigen schuld, heb om 11 uur brood genomen ipv koffie, en had dus om 1 uur alwer trek, omdat ik om 12 uur niet had gegeten (wel gewoon goed ontbeten). Maar kon me toen nog wel inhouden, maar om 3 uur niet meer...... dus sla en een komkommer gegeten, maar dat is te weinig, moet er iets bij hebben wat vult, maar niet calorie-rijk is (iemand ideeën? noten lust ik écht niet en brood heb ik dan al genoeg gehad), wil echt het snoepen voorkomen, maar niet eten kan ik echt niet. Ik eet liever 6 keer op een dag, maar ik moet echt eten.

Dus iemand tips?

Rauwkost vind ik heerlijk, vis en kip zijn lekker, tomaten geweldig, bananen lekker, mango en avocado lekker, groente lekker, bruine rijst en volkoren produkten ook erg lekker, rood vlees ook lekker :j Helaas vind ik ham en mayo ook lekker en witbrood ook ;( en patat (al valt dat wel mee) maar pizza vind ik gewéldig, maar helemaal niet goed vrees ik :n

Noten niet lekker, koekjes ook niet (blegh :r ) peulvruchten ook niet erg lekker, behalve peultjes zelf, en appels ook lekker, maar wel met suiker en kaneel, en dat mag weer niet.

Weten jullie manieren om vlees klaar te maken zonder vet? (zal een hoop calorieën schelen denk)
En een gezonde vervanger voor margarine (maar halvarine vind ik niet lekker) zoek ik ook :)

Vind dit een goed topic, fijn al die steun, heb het echt even nodig :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 22:29

Je hebt van die siliconenmatjes, die gooi je in de pan, en dan heb je geen vet nodig om je vlees te braden. Ik heb ze laatst ook bij de blokker zien liggen.

Verder eet ik nu savonds als t echt niet meer gaat, nog fruit. En ik drink veel thee, geeft vol gevoel.

Collega van mij eet tussen de middag een hele bak rauwkost weg, soms met feta, soms met vlees of noten erin. Dit ipv brood en zij zegt dat ze zo veel langer geen trek in eten heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:39

Je bent een schat en ik hou van je :+: en morgen ga ik naar de Blokker :j

Dit was PRECIES wat ik wilde weten, zó fijn als mensen goed lezen :j

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:11

Vlees in de oven werkt ook heel goed. Dan heb je ook geen vet nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:42

Dank je, de oven heeft het al zwaar, maar die gaat nu nog harder werken :j

Kan je echt alles in de oven doen? Ook kipfilet en schnitzels enzo?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 08:50

Yamcha schreef:

Overdrijven is ook een vak :D

Ik hoop dat je wat kan vinden, kijk anders eens bij de Action, die heeft veel siliconen bakvormen, dus wie weet 8-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 09:53

Goed, wie durft met de billen bloot? :D

2 vragen om ons verder te helpen!
a) wat ging goed afgelopen week
b) puntje om aan te werken?

Alles gerelateerd aan onze gezondheid ;)

A)Bij mij ging het bewegen heel goed!!! Hardlopen ben ik aan het opbouwen en gaat vrij makkelijk nu.
B) door de weeks heb ik gezondigd met wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:14

Antheman schreef:
Yamcha schreef:

Overdrijven is ook een vak :D

Ik hoop dat je wat kan vinden, kijk anders eens bij de Action, die heeft veel siliconen bakvormen, dus wie weet 8-)

Zeg he..... ik heb hormonale schommelingen hoor >;) Dan mag ik af en toe overdrijven vind ik :j

Oké met de billen bloot:
Wat ging goed: Het sporten, prima schema en het is goed vol te houden
Wat gaat niet zo goed: Afvallen is, als je je eten hebt aangepast (en hebt gezondigd met chocola) en bent gaan sporten, vooral een geduldkwestie, merk dat ik het daar erg moeilijk mee heb. Zal ook wel de oorzaak zijn geweest van het snoepen, mijn frustraties wegeten. Iig vind ik het moeilijk om door te zetten als ik niet snel resultaat heb, is echt een werkpunt voor mij!

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:14

a) heel de week niet gesnoept!!!
b) was echt de motivatie kwijt om te gaan zwemmen. Maar over een uur gaat het bad open, en dan sta ik als eerste in de rij.

Vrijdag is mijn vaste vrije dag, dan is het het makkelijkst om te gaan qua tijd, maar het moeilijkst als het om motivatie gaat. Er staan namelijk nog zat andere zaken op mijn To-Do-List...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:54

Antheman schreef:
Goed, wie durft met de billen bloot? :D

2 vragen om ons verder te helpen!
a) wat ging goed afgelopen week
b) puntje om aan te werken?

Alles gerelateerd aan onze gezondheid ;)

Eten gaat goed, de neiging om te snoepen neemt echt af.

Puntje om aan te werken: hardlopen nog niet aan begonnen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:39

a) eten en sporten én afvallen gaan best goed!
b) toch nog net iets meer weerstand bieden tegen lekkers afentoe.

Opzich lukt het sporten en goed etene cht goed, maar als ik wat migraine heb zoals nu, lukt het sporten iig al niet, en heb ik eigelijk alleen maar zin in naturel chips (als ik migraine heb is dat behalve komkommer en worteltjes en peer gewoon het enige wat ik weg krijg...)
En als ik beetje, hmm, down ben, is het snoepen wel heel moeilijk te weerstaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:11

a) ik ben veel minder gaan snoepen en laat de hond veel meer en langer uit. Ook eet ik regelmatiger (lunch voor 11 uur al op was geen uitzondering) en kan mijn riem strakker en flubbert mijn broek weer een beetje (zoals toen ik hem kocht, maar hij mag nog losser)
b) in het vervolg van a) een beetje, het lukte me de afgelopen week niet om van het snoep helemaal af te blijven

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 20:24

Mizora schreef:
a) ik ben veel minder gaan snoepen en laat de hond veel meer en langer uit. Ook eet ik regelmatiger (lunch voor 11 uur al op was geen uitzondering) en kan mijn riem strakker en flubbert mijn broek weer een beetje (zoals toen ik hem kocht, maar hij mag nog losser)
b) in het vervolg van a) een beetje, het lukte me de afgelopen week niet om van het snoep helemaal af te blijven

Hond blij 8-) Jij blij

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:41

Inderdaad, ik heb een stuk van 20 minuten dat ik loop als ik het druk heb en een stuk van 45 minuten als ik het minder druk heb. Dat is wel stevig doorlopen en de hond niet overal laten snuffelen. (hij zit aan een 3 meter riem en dat is dan ook zijn tijd) Wel baalt hij dat hij van mij altijd rechts moet lopen. Maar dat vind ik nou eenmaal belangrijk.

Edit: Moeder trouwens ook blij, want dan kan ze de avondwandeling iets later en iets korter doen en hoeft ze de middagwandeling niet te doen (die trouwens ook korter is dan wat ik doe)